Zal ik doen. Ik open tegen die tijd wel even een draadje... Heb er wel zin in eigenlijk.... Zeker nou het niet meer betekent dat ik op m'n rug onder een auto hoef te kruipen, maar dat ie gewoon lekker op de brug kan staan!!
Sorry mannen, ik hoor net dat ze zout gaan strooien i.v.m. verwachtte vorst vannacht. Ben bang dat we ons laatste ritje van het jaar al hebben gehad
@Hans; waw, dat klinkt echt als een mega mooi project zeg! Hoe ga je alle onderdelen behandelen? Poedercoaten? Ik hoorde laatst van KTL-en. Heb je daar ooit van gehoord? @Roel, ahhhhh dat gaat toch niet waar zijn he... zout op de weg, nu al...??
KTL-len heb ik nog nooit van gehoord nee. Ik zal er eens induiken. Het plan was in ieder geval om de framebalken waar nodig (feitelijk alleen rond de motor) met een staalbostel te ontdoen van loszittende verf en vliegroest, daarna met POR15 te behandelen (3 stappen, eerst ontvetten, daarna etsen en ten slotte in de POR15 lak zetten - polyurethaanlak die uithardt door vochtigheid ipv aan lucht, waardoor het minder poreus is en dus beter beschermt tegen roest). Mijn eerste plan was om de wielophanging hetzelfde te behandelen, maar Alex raadde me aan om toch maar te poedercoaten. Dus... stralen en coaten. Daarna nieuwe rubbers erin (polyurethaan, tikkie harder dan standaard, anders word ie maar zo week he). Daarna alles opnieuw uitlijnen en klaar is kees. Alleen nog eventjes doen nu... Edit: KTL gaat met dompelbaden. Lijkt me wat drastisch. Beetje zonde van m'n leren bekleding ook.... Maar voor de wielophanging zou het wel een aardig idee kunnen zijn ja. Ik duik er eens wat verder in...
Ziezo, mijn beauty staat weer hoog en droog thuis. Heb 'm net zijn pyjama aangedaan. De finishing touch van Niesen is weer fabelhaft. Maarrrr..... 1 nadeel...... hij is nu helemaal af, klaar, fertig.... Alhoewel... de motor is nog onaangeroerd... Op 15 nov gaat ie naar Alex. Ben heel benieuwd wat zijn reactie gaat zijn na de technsche kant vd auto bekeken te hebben. En zoals altijd... lezen jullie dat hier als eerste!
Heb 'm net zijn pyjama aangedaan. Op 15 nov gaat ie naar Alex. Ha Franc, Niet vergeten de wekker te zetten!! Hoe staat het met de 550 aspiraties? Joost
Oei Hans vooral dat "als ik dan toch bezig ben" baart me wel zorgen. Voor dat je het weet eindig je met een totale make-over ( newman style) Dan kunnen die 198 dagen toch nog te weinig blijken.. ik ben benieuwd naar de foto's ( en overigens, mocht je nog hulp voor het stralen nodig hebben, ik heb een straalkast)
Euh.... heel klein beetje nog maar. Hij staat op de brug en ik ben een beetje aan het ontvetten geslagen plus wat rommel weggekrabt. Verder een plannetje gemaakt van wat ik wel en niet ga doen. Had afgelopen weekend een boel willen doen, maar heb uiteindelijk vooral in huis lopen klussen. Het plan is om komende week een of twee avonden aan de slag te gaan. Het lijkt erop dat ik overal best aardig bij kan als ik de wielen, wielkasten en uitlaat einddemper er onderuit haal. Valt nog mee.... Meer volgt. En ik zal m'n camera meenemen....
Onacceptabel, Roel. Ik kan natuurlijk niet naar Nederland komen zonder dat BBB gestart wordt. Hoe ik doe, doe ik het, maar ik moet toch minstens 1 dag met de auto op pad in december. Ik zal Alex eens vragen - misschien kan ik de auto professioneel schoon laten maken voor ze weer onder het laken gaat. Hetzelfde geldt voor RBB - ik moet haar toch echt even goed proefrijden om het recente werk te testen. Als ik wacht tot mei dan weet je natuurlijk niet of het een oude of nieuwe fout is als er iets niet werkt. Onno
Onno, het is zout, geen zoutzuur!!! Een paar ritjes rijden gaat hij echt niet kapot aan hoor! Na afloop gewoon goed schoonspoelen en afdrogen en je autootje overleeft het best wel... Hans
Je BBB staat zo mooi in de rechter showroom.... Ik ben de laatste 2 weken enkele keren in Oss geweest en elke keer kan ik er met m'n ogen gewoon niet van af blijven. Oh wat is het een droom wagen van me !
Maak een nieuwe thread aan. Wellicht in de 308 sectie, want ik zie dat je daar veel bekenden hebt, die je kunsten ook graag zouden volgen. En dan een serie fotos hoe eea er nu uitziet en dan aan de gang! Ben heel benieuwd hoe je eea gaat aanpakken en wat het eindresultaat gaat zijn.
mijn god wat een mooie reportage als al die treats zo zijn ben ik nog wel ff zoet in de avond uren. me mond valt bij bijna elke keer open, fantasties is het een besmettelijk iets ? anders krijg ik nooit toestemming om der ooit 1 aan te schaffen en nu op naar het volgende verhaal