redline 75W/80 NS | FerrariChat

redline 75W/80 NS

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ben348, Mar 26, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Weet iemand waar deze blubber in nederland te kopen is? Kom met google niet echt verder...
    Heeft er iemand overigens zelf ervaring met dit -so called- wonder middel?

mvrgr, Ben

2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nooit van gehoord: ken alleen AGIP Sint 2000!:D

3. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    sooowww, moet je er eens een search oplos laten op dit forum. Ik geloof dat 99% van de 348~en er mee rond rijdt...

Mvrgr, Ben

4. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
  5. Beach58

Beach58 Karting

Aug 2, 2007
    64
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Otto,

de hier genoemde olie is versnellingsbak olie de agip sint 2000 is voor de motor.

Gr.Onno.

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    je kan het proberen natuurlijk :)

ik ben verder ook niet bekend met de producten van redline, wat zouden de voordelen zijn?

7. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Soepeler schakelen, en dan met name de 2e versnelling als ie koud is. Met redline zou die er dan zo in gelegd kunnen worden.

Ik weet niet wat er bij mij in zit, maar mijn ervaring is dat de beste remedie tegen die stugge 2e versnelling gewoon vaak rijden is. Als het meiske een paar weekjes stil gestaan heeft dan is die versnelling weer stug, maar als ik 2, 3 keer per week rijd, dan is er helemaal niks aan de hand.

Volgens de redline website zit er een dealer in Waddinxveen:

Bike Hospital

2742 KK Waddinxveen, Netherlands, 31-182-611040
    Products Carried: Motor oil, racing oils, gear oils, Water Wetter, SI-1, CV-2, Lead Subs.
    www.bikehospital.nl

Online bestellen kan ook, maar kans is groot dat je hazmat toeslag moet betalen op transport (hazardous material). Ik zou eens met Waddinxveen bellen...

Hans

8. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Ik merk net op dat het 75W90 superlight shockproof moet zijn.
    Op de site van Redline vind ik alleen olieën als 75W250(?)
    Ik zoek vrolijk verder naar een NH-dealer....

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    250 ? Dat ben ik nog nooit eerder tegen gekomen bij een versnellingsbak olie, zou betekenen dat hij een enorm bereik heeft en bij uitstek geschikt is voor enorm hoge temperaturen.

Ik vraag me af hoe dik dit product is? (je zou stroop verwachten toch?)

10. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben

Superlight ShockProof®
    A unique product with the viscosity of 75W90 gear oil but lower internal friction similar to that of an ATF. Used when temperatures are not high and when the maximum power output is required such as in stock car qualifying laps.

Used in low-power road racing transxles like Formula Vee and low-power SCCA Production classes (dog-ring type, generally not sycro application where this product can be slippery).

Product Variations:
    SuperLight ShockProof Gear Oil - quart - $11.49SuperLight ShockProof Gear Oil - gallon - $45.95 Qty:
    123456789101112

Toch maar brilletje kopen... het staat er wel gewoon tussen...
    Ben

11. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heb je die dealer in Waddinxveen al geprobeerd trouwens? Ben wel benieuwd of zij het spul ook hebben (en voor hoeveel).

Ik wil binnenkort de olie in mijn versnellingsbak ook eens gaan vervangen en heb dan ook 4 litertjes (ofwel iets meer dan een gallon) nodig....

Overigens wordt voor de 308 85W90 gespecificeerd....

Hans

12. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hans,

Ga maar even zitten...
    Een vriendelijke Hetty (bikehospital.nl) vertelde mij dat de olie op ongeveer €105,- zal komen. Wel moet ik dan nog even 2 weken wachten want het moet besteld worden...
    Toen ik haar voorrekende dat $46,90 ex zo`n €27,00 euro is, kwam het verhaal eruit.
    Zij dienen in te kopen via UK, en die heeft opdracht van Redline om haar prijzen op "europees niveau" te houden. Dit betekend dus maal 3 doen....
    Ik probeer op dit moment of er iemand uit de USA zo`n tankje wil opsturen.
    Dit zal wel weer niets worden omdat het een chemisch goedje is, en waarschijnlijk alleen verzekerd verstuurd kan worden.

Welk één des-illusie: ik dacht werkelijk voor €50 een soepele 2e versnelling te krijgen.

Ben
    (met traan in oog)

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Verbaast me niks eigenlijk.

Ik heb m'n halve vliegtuigje uit de US gehaald, onderdeeltje voor onderdeeltje. En elke keer betaal je de hoofdprijs zodra je het hierheen probeert te halen.

Olie is idd hazmat (hazardous material), en je betaalt daarom een idioot hoge prijs voor transport.

Je kan het natuurlijk eens proberen. Gewoon bij Fedex of zo vragen hoeveel het zou kosten. Ik ken mensen genoeg in de US die het wel even in een verpakking zouden willen stoppen voor ons.

US Mail is wellicht ook interessant. Die hebben een "Click 'n ship" dienst tegenwoordig. Valt te tracken en tracen, maar is een stuk goedkoper dan de UPSsen en FedExen van deze wereld.

Moet ik ook eens gaan rondvragen??

14. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hans,

Ik probeer eerst nog even wat europese kanalen. Als ik meer weet, laat ik wel iets horen.
    Zal ik ook kijken of ik voor jou 5ltr kan bemachtigen?

Mvrgr, Ben

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Graag!

4 liter is ook al zat trouwens.

Dank!

Hans

16. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hans,

Waarschijnlijk kan ik aan de gewraakte blubber komen tegen een redelijke vergoeding.
    Maar in een eerder mailtje gaf je aan dat jouw 308, 85W90 lust.
    Wil je niet liever verder zoeken naar de juiste viscositeit?! Of misschien een andere variant van Redline? Laat maar weer horen, ik heb "mijn" 75W90slsp al besteld.

Mvrgr, Ben.

ps: 1 gallon = 4,2liter = standaard verpakking

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler

Ik ga even rondvragen op het 308 forum. Kom ik nog op terug.

Overigens is 1 gallon 3,78 liter, geen 4,2!!!

Misschien vergis je je met de imperial gallon (engels), maar ook dat klopt dan niet helemaal. Die is 4,54 liter...

Hans

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Okee, ben ik weer. De consensus is dat 75W90 de te prefereren olie is.

De meesten gebruikten overigens een mix van 80% 75W90NS en 20% 75W90 zonder additieven. Hier en daar komen wat opmerkingen dat jouw slsp helemaal geweldig is.

Dus... dat gaat hem ook voor mij worden.

Ik heb 5 quart nodig (ofwel 1,25 gallon). Heeft jouw bron ook quart (0,94 liter) verpakkingen? En wat kost het spul bij hen?

@Otto: Over de Agip Sint2000 heeft men weinig goeds te melden. Het schijnt dat zelfs Ferrari zelf aan heeft gegeven dat wanneer je je 308/328 voor wat serieuzer werk gaat gebruiken je dat spul beter niet erin kan hebben.....

19. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben

Hans,

(Deze olie valt, bij mijn weten, niet onder de hazmat...)

Via mijn kanalen kom ik ook op €25,50 per quart.(.99ltr) Daarop komen nog wel een onbekende hoeveelheid verzendkosten.
    Als jij kennissen hebt in de US die genegen zijn om de olie op te sturen, wil ik daar graag gebruik van maken! Wil je eens rond vragen?

Mvrgr, Ben

20. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ben,

Ik heb nog eens gekeken, maar reken maar voor het verzenden van 5 qt olie op pakweg $80 a $100 verzendkosten. Doe daar dan de prijs van de olie bij, plus de btw (geen invoerrechten op olie), dan kom je knap dicht bij de 105 euro die je in Waddinxveen voorgerekend zijn.

Bottom line: in de VS is alles wat maar met autosport te maken heeft een stuk goedkoper dan hier. Welcome to the real world.

Ik zou gewoon lekker in Waddinxveen kopen als ik jou was...

Hans

21. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hans,

eigenwijs als ik ben, lijkt het mij toch te gaan lukken! Ik heb een achterdeurtje gevonden om (misschien wel)grote hoeveelheden Redline te importeren.
    Voor een redelijk bedrag, kan ik waarschijnlijk een barrol krijgen... Klinkt leuk, kan ik de eerst komende tijd jaarlijks mijn olie verversen.

Mocht dit allemaal gelukken (ik blijf voorzichtig) gooi ik wel weer een ballonnetje op....

Mvrgr, Ben.

Share This Page