Roadtrip Italie 2022 / Challenge and GT Days / Vernasca Silver Flag / Maranello / Cavalcade Icona / | FerrariChat

Roadtrip Italie 2022 / Challenge and GT Days / Vernasca Silver Flag / Maranello / Cavalcade Icona /

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 575 GTC, Mar 13, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Na in 2021 mijn huwelijksreis in de omgeving van het Comomeer, Bloemenriviera, Monaco en de Côte d'Azur door gebracht te hebben was de honger naar een roadtrip nog niet gestild.
    Het sturen op slingerende bergpassen met de prachtige vergezichten is een genot.

Twee drie geleden had ik het idee om naar de Challenge and GT Days op de Redbullring in Oosterijk te gaan en dit te combineren met een aantal passen helaas kon dat toen niet door gaan.

De Challenge and GT Days een een tweedaags event waar voornamelijk Ferrari’s rijden die geracet hebben in de Challenge serie of op 24 uur van Le Mans. Daarbij is het vrij toegankelijk.

Dit jaar vielen de Challenge and GT Days en de Mille Miglia in een tijdsbestek van een week, voor mij de uitgelezen kans om een mooie roadtrtip te maken.

Daarbij hebben wij in november 2022 een zoon gekregen dus nu wordt het minder makkelijk om te gaan. Van mijn lieve vrouw kreeg ik de zege om nog te gaan.
    Mijn vrouw doe ik geen plezier met 2 weken stevig rijden en alleen maar auto’s, auto’s en nog eens auto’s.

De voorpret begint al met het uitzoeken van de routes, waar bevinden zich de mooiste passen? Hoe zijn deze te combineren. Wanneer is er welk evenement. Met het nodige puzzelen is er al snel een globale planning gemaakt en zijn de routes uitgestippeld en in GPX bestanden omgezet.
    Dus zo begon op zondag 5 Juni 2022 eindelijk mijn avontuur.

MvT and omd78 like this.
  2. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 1 - Zondag 5 Juni, München

Half 7 in de ochtend vertrek ik richting München, mijn auto beladen inclusief kampeerspullen en mijn tomtom vol met mooie gpx routes die ik van te voren had samengesteld. Na goed doorgereden te hebben kom ik begin van de middag aan in München om in deze prachtige stad de eerste nacht door te brengen. München leent zich ook goed om auto’s te spotten op de Maximilianstraße. Dus dat begint al goed.

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

bertdeboer340 and Harry-SZ like this.
  3. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 2 - Maandag 6 Juni, Wolfgangsee / Postalm / RedBullring

Na een fikse bui gisteren avond belooft het vandaag een dag vol mooi weer te worden.
    De eerste 100km tot aan Burghausen bij de grens van Oosterijk gaan via de autobaan. Vanaf daar gaat de route over prachtig glooiende wegen naar Fugging wat tot twee jaar gelden nog ****ing hete.
    In mijn jeugd met de vakantie met mijn ouders verschillende keren met het treintje omhoog geweest bij de Wolfgangsee. Dit jaar sla ik het treintje over maar haal nog wel even jeugdherinneringen op om vervolgens via de Postalmstraße omhoog te slingeren. Een rustige Toll Pass van 25,8 km, met een hoogte van 1.288 m.
    Mijn route gaat heerlijk vlot verder via de Hallstätter See naar de Triebenerstraße een rustig en overzichtelijk stuk waar het heerlijk rijden is, om te eindige bij de Redbullring.
    Image Unavailable, Please Login
    Brughausen
    Wolfgangsee

4. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 3 - Dinsdag 7 Juni, Challenge and GT Days RedBullring

Als ik aan kom rijden en het circuit zie hoor ik de eerste Ferrari’s al over het circuit janken. Heerlijk mijn dag is al goed begonnen. Tijdens deze dagen kun je zo de pit boxen en de pitstraat binnen wandelen. Diverse auto’s worden voorbereid voor hun rondje over het circuit. Zo ook een aantal oud Le Mans deelnemers waaronder een 512 BBLM (in november 2021 van eigenaar gewisseld voor 1,9 miljoen euro). Daarnaast is er ook een Ferrari 333SP aanwezig die door Michelotto geprepareerd wordt. Een erg zeldzame verschijning!
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Maximcdphoto and bertdeboer340 like this.
  5. ferrarik

ferrarik Karting

Feb 21, 2015
    51
    Mooie trip.

575 GTC likes this.
  6. modena82

modena82 Karting

Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    Bedankt voor het delen ! Erg leuk om te lezen, zo'n F40 in het wild is ook erg gaaf.

575 GTC likes this.
  7. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #12 575 GTC, Mar 14, 2023
    Last edited: Mar 14, 2023
    Dag 5 - Donderdag 9 Juni, Nockalmstraße / Großglockner

De weersvoorspelling ziet er niet al te best uit, heel de dag wordt er lichte regen voorspeld. Het is nog droog en ik laad de gpx route in mijn tomtom. Met het dak open en een waterig zonnetje ga ik het avontuur tegemoet.
    De eerste 70 km zitten er op en het is gelukkig nog best mooi weer. Ik draai vanaf de 97 de 95 op richting de Nockalmstraße. Het feest begint hier al een prachtige glooiende weg ligt er voor mij de uitnodigt om van bocht naar bocht te slingeren.
    De Nockalmstraße is vandaag erg rustig op een aantal motorrijders na kom ik vrijwel niemand tegen. Lekker toeren met een prachtig uitzicht over het berglandschap.

In het begin van de middag bereik ik de voet van de Großglockner de hoogste berg van Oosterijk hier beginnen de eerste lossen druppels te vallen. Bij de tolpoort mag ik 38 euro aftikken dat vind ik nogal fors. Inmiddels zijn de kleine druppels verandert naar grote druppels. Dit heeft wel een voordeel het is nu niet zo druk. Ik kan uit mijn jeugd herinneren dat deze pass erg populair is bij zowel fietsers, campers en bussen.
    Het weer wordt er niet veel beter op de regen verandert in sneeuw, Hoe hoger ik kom hoe witter het wordt het is wel spectaculair om door een sneeuwlandschap te rijden.
    Na een spannende afdaling met dichte mist kom ik veilig in Zell am See aan om iets verder door te rijden naar Uttendorf om daar de dag te eindigen.

Attached Files:

8. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 6 - Vrijdag 10 juni, Brennerpas / Dolomieten

Om 8:00 is de ochtend nog vochtig maar dat houdt mij niet tegen om de kap al open te gooien. Na het passeren van de Gerlosstraße en aangekomen te zijn in het Zillertal is het al weer droog. Via een klein stukje snelweg ga ik net voor Innsbruck er af. Vanaf hier rij ik parallel aan de A13 en de Brennerpas om zo de grens van Italië te bereiken.

In Italië verdwijnen de wolken en de temperatuur loopt op. Net voorbij Bressanone draai ik de A22 af. Vanaf hier trek ik de Dolomieten in. Eerst vanuit het dal omhoog

via een smalle weg die gelukkig erg rustig is. Al snel verschijnen de typische ruwe grijze toppen van de Dolomieten.

De route vervolgt zich door een prachtig bosgebied via de Kofeljoch. Om vervolgens weer een stukje af te dalen via de Wurzjoch. Een mooie opwarmer voor wat mij nog te wachten staat. De SS244 een vlotte weg met een aantal slingers brengt mij bij de Gardenapas. Op deze pas vind ik een mooi terras met een prachtig uitzicht op de bergen ideaal voor een lunch. Na een heerlijke pasta vervolg ik de weg via Passo Sella naar Passa Pordio mijn twee favoriete passen van vandaag. Vooral de afdaling van de laatste is wat deze pas tot een genot maakt, ruim en overzichtelijk. Om het feest af te sluiten nog de Passo Rollee over. Na een mooie rit van 420km vind ik om 18:00 bij Mezzano een mooie camping waar ik de nacht doorbreng.

Als je van bergpassen rijden houdt moet je zeker een keer in de Dolomieten zijn, vrijwel overal goed asfalt, geen tol en het feest wordt compleet gemaakt doordat het een aaneenschakeling van passen zijn. De ene pas omhoog en de andere weer omlaag wat zich zo oneindig lijkt te herhalen.

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

bertdeboer340 likes this.
  9. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  10. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Mooie trip Gairo!!
    Snap wel dat mensen het rack andersom zetten. Afhankelijk van het gewicht (en het systeem waar eea mee vast zit) is de constante kracht van de luchtweerstand veel groter dan de remkracht lijkt mij.

11. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat zal het zijn en veel koffer kleppen lopen schuin af, wat de indruk geeft dat het zo hoort. Ik denk dat weinig mensen rekening houden of kennis hebben inzake de luchtweerstand.

12. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Leuk versag gairo! Ziet er uit als een mooie trip :)

13. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Ik ben er van op de hoogte. In de brochure van Mazda zit het rekje ook zo gemonteerd.
    Voor de MX5 is er geen eenduidig antwoord hoe deze gemonteerd dient te worden.

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik denk dat hij goed zit zo hoor.
    Er is altijd veel discussie over, maar ik zou hem monteren zoals Mazda het zelf ook doet.

Leuke verslagen en foto's trouwens. Coole trip! En een MX5 is gewoon echt dikke pret. Die sturen zoals echte auto's horen te sturen.

15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bijna 20 jaar in bezit gehad en hij rijdt nog altijd in perfecte staat rond; wereldauto!

Maar eh Gairo, het verhaal is toch nog niet af?

16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Leuk verslag maar het hoogtepunt moet nog gaan komen weet ik :rolleyes:

Er bestaat zelfs een echte Fchat film waarin deze mazda (later te lezen in dit verslag hoop ik) een bijrol speelt gedurende de MM 2022.
    Maar dat mag Gairo verder zelf toelichten.

Ps rekje zit prima zo, omgekeerd (zonder koffer) ziet er in mijn ogen vreemd uit

17. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gave foto zo achter die 300sl

18. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Thijn had ooit een kinderwagen geloof ik met een rekje op zijn Mondial motorkap geplaatst, das pas vreemd, echt waar!

MvT likes this.

Share This Page