Roadtrip Italie 2022 / Challenge and GT Days / Vernasca Silver Flag / Maranello / Cavalcade Icona / | Page 3 | FerrariChat

Roadtrip Italie 2022 / Challenge and GT Days / Vernasca Silver Flag / Maranello / Cavalcade Icona /

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 575 GTC, Mar 13, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wat een mooi verslag en wat een mooie foto's, super!
     
    308ROB likes this.
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooie verhalen en foto's!
     
  3. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
    mooi !!


    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
  4. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,414
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 11 - Woensdag 15 juni, Mille Miglia 2022.

    De start van de Mille Miglia in Brescia staat vandaag op de planning. Vanuit Peschiera del Garda rij ik langs het Gardameer naar Desenzano. Hier vindt de start plaats van de Tribute een rit ter ere van de Klassieke Mille Miglia waar moderne Ferrari’s aan mee doen. Onderweg kom ik de nodige Ferrari’s al tegen. Ter hoogte van Desenzano hoopt het verkeer zich op. Zie ik dat nou goed? Een auto of 6 voor mij vang ik een glimp op van een Zwarte La Ferrari. Bij de rotonde draait deze naar links en mijn vermoeden wordt bevestigd, ik zag het goed. Het toeval is dat ik ook naar links moet op de rotonde. Niet veel verder staat de Nederlandse La Ferrari te tanken bij het tankstation. Ik besluit om hier ook te stoppen en snel wat foto’s te maken voordat ik doorrij naar Brescia.

    In Brescia aangekomen zie ik bij een voor mij bekende pizzeria een groepje voor mij bekende auto’s staan van hier. Ik parkeer mijn auto bij de rest. De pizzeria bevindt zich aan een rotonde waar het parcours van de Mille Miglia overheen komt. Deze rotonde is tijdens de Mille Miglia deels toegankelijk voor het normalen verkeer. Als de deelnemers van de Mille Miglia over de rotonde komen wordt het verkeer tegen gehouden door agenten. Dit gebeurt op Italiaanse wijze dus met de nodige chaos als gevolg. Na een goede lunch bij de Pizzeria wordt onder het genot van een ijsje het tafereel op de rotonde aanschouwd.

    Er wordt besloten dat het tijd is om zelf de route van de Mille Miglia te gaan volgen. Ik rij achter de groep aan Brescia uit. In Brescia staan de nodige toeschouwers langs de kant van de weg. Jong, oud iedereen is dolenthousiast. Wat het Carnaval voor Brabant is, is de Mille Miglia voor Italië, Wat een feest! Als autoliefhebber moet je dit ooit eens meegemaakt hebben.

    Eenmaal bij Salo aan het Gardameer aangekomen. Ben ik door de drukte op de weg de groep kwijtgeraakt. Ik besluit de route die is aangeduid met rode pijlen te volgen. Een stukje verderop parkeer ik even om mijn camera apparatuur te installeren. Op het moment dat ik weer de weg op wil zie ik een blauwe Ferrari 360 Spider aankomen. Dat zijn Marc en Fred! Mooi dan kan ik die weer volgen. In een mooi tempo slingeren we langs het Gardameer. De route van de Mille Miglia gaat ook door typische Italiaanse dorpjes. De deelnemers gaan door deze dorpjes heen het overige verkeer wordt er dan uitgefilterd en om de dorpjes heen geleid. Alleen het zou Italië niet zijn als ze voor een Ferrari af en toe een oogje dichtknijpen of zelf luid aanmoedigen om ook door zo’n dorpje te gaan. Dit werkt ook in mijn voordeel ik kan zo mooi mee glippen.

    Wat er in deze dorpjes volgt is onbeschrijfelijk., Een warm onthaal volgt. heel het dorp staat buiten met vlaggetjes te zwaaien en je aan te moedigen. Als helden wordt je ontvangen. Kinderen staan te joelen. Kippenvel! Wanneer je denkt alle gekte hiermee gedaan is volgt de route via een fietspad het strand op, volgens mij is het niet helemaal de bedoeling dat wij hier ook komen, maar ik heb niemand gezien die ons tegenhield. Wat een bijzondere ervaring weer.

    Tijdens deze tour is het goed mijn spiegel in de gaten houden zodat ik ruimte kan maken voor aankomende deelnemers zodat deze eenvoudig en vlot kunnen passeren. Voor een deelnemer is het minder goed gegaan deze komen we tegen met een afgebroken wiel, ook dat zorgt voor de charme van de Mille Miglia. Auto’s die normaal alleen in musea te zien zijn worden hier niet gespaard.

    Iets voorbij Sirmione besluiten we onze auto’s aan de kant te zetten om vanaf het terras te genieten van de voorbij komende deelnemers. Het loopt alweer tegen het einde van de middag. En we besluiten verder te gaan, Ik naar Peschiera del Garda. In het centrum van Peschiera del Garda geniet ik nog van de laatste deelnemers die voorbij komen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Wat een gave trip zeg! Je inspireert me voor een dergelijke trip komende zomer..
     
    575 GTC likes this.
  6. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mooi verslag Gairo, al plannen voor dit jaar ;) ?

    Gr. Martin
     
    575 GTC likes this.
  7. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    #61 Fvo, Mar 23, 2023
    Last edited: Mar 23, 2023
    Even mijn vraag van paar dagen geleden herhalen :) aangezien ze was ondergesneeuwd in de vele, terechte!, felicitaties van het verslag.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    In de zomer is er geen MM. Er zijn wel andere evenementen waarbij klassiekere auto’s een rol spelen maar niet zoals dit/MM.
    Zo is er de Targa Florio of coppa ‘d Italia en nouvolari rally. Echter allemaal niet in de bouwvak vakantie periode.
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik denk (weet wel zeker) niet af fabriek. Er zullen best opties bedacht zijn. Skikoffers zie je vaak met zuignappen op het dak. ben er geen fan van maar je moet wat, niet?
     
  10. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Ik ben gelukkig niet aan een vaste periode gebonden. Ben nu plannen aan het smeden om medio juni naar Italië te gaan. Voor de Ferrari Tribute en de Mille Miglia.. wordt vervolgd!
     
  11. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Heb een Spider... zal eens meten hoeveel vlakke ruimte ik heb op het motordeksel.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt. Wij zijn dit keer "goedgekeurd" om mee te mogen rijden ....

    Bedenk wel: je moet er ook nog even heen, de auto ook, en retour. Prijs voor alleen deelname is slechts K€ 6, excl taxes.

    Slaan dit keer maar over :)

    Image Unavailable, Please Login
     
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het is echt een 'once in a lifetime', daar kun je nog jaren op teren, of tientallen jaren... maar idd het is 'aan de prijs'....


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  14. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,414
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 12 - Donderdag 16 juni, Oostzijde Gardameer / Timmelsjoch

    Vandaag wordt het tijd om langzaam weer richting Nederland te gaan. Het oorspronkelijke idee was om via de Westzijde het Gardameer omhoog te rijden, Hier bevinden zich vele tunnels. Maar omdat ik gisteren al een deel van die kant heb gezien en ik ook nog de tijd wil nemen voor de Timmelsjoch, een pas op de grens van Italië en Oostenrijk. Besluit ik via de oostkant te gaan aangezien dat dit korter is. Voorspoedig verloopt de reis langs het mooie Gardameer.

    Ter hoogte van Trentino neem ik de snelweg richting Bozen. Al snel verschijnt er een gele F8 Spider in mijn spiegels. Gevolgd door een aantal Porsche’s en een Lotus. Met dit groepje rij ik op. Dat maken de relatief saaie snelweg kilometers toch een stuk leuker.

    Aan het eind van de ochtend kom ik aan de voet van de Timmelsjoch. Helaas begint het nu ook te regenen te flink om met de kap open te blijven rijden. Op een vochtig wegdek slinger ik naar boven. Gelukkig wordt de regen al snel weer minder. Niet alleen de zon toont zich voorzichtig maar ook de nodige liefhebber auto’s zoals een grote groep Porsche en een Ferrari 458 Spider.

    In mijn jeugd ben ik hier ook al een aantal keer geweest ik kan mij nog goed herinneren dat we toen op de top tussen de muren van sneeuw reden maar daar ligt nu helaas weinig tot geen sneeuw.

    Waar het Italiaanse deel van de pas aan de krappe kant is en vrij ruw is het Oostenrijkse deel glooiend en overzichtelijk. Heerlijk om mooi te sturen. De reis verloopt spoedig via de Fernpass door Oostenrijk naar Duitsland. Om in de buurt van Augsburg mijn verblijf op te zoeken waar ik de nacht doorbreng.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  15. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,414
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dag 13 - Vrijdag 17 juni, Mazda museum Augsburg / thuis

    In Augsburg bevindt zich het Mazda museum hier breng ik in de ochtend een bezoek aan. Zo heel groot is het niet maar als MX5 eigenaar is het leuk om het een keer gezien te hebben.

    Rond 11 uur vertrek ik uit Augsburg om door te rijden naar huis. Helaas loopt de reis niet zo voorspoedig als gehoopt door de nodige files en wegwerkzaamheden maar aan het einde van de dag kom ik weer thuis aan. Met het terug zetten van mijn auto in de garage sluit ik deze onvergetelijke trip af.

    In 13 dagen tijd een goede 4200 km afgelegd die in het teken stonden van puur autorijden. Genieten van de omgeving en zijn stuurmanswegen, al het moois wat Italië te bieden heeft op autogebied en benzine snuiven Pur Sang. Wat was dit een mooi avontuur!
    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT, omd78, Deemeyere Wim and 3 others like this.
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf man! Bedankt voor alle foto's en beschrijvingen!
     
    575 GTC likes this.
  17. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Mooi verslag van een mooie vakantie. Dank voor het delen Gairo.
     
    575 GTC likes this.
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Leuk verslag Gairo! Heerlijk om je te zien gaan over het asvalt dat overal naartoe leidt.

    Ja en nog steeds, komt er zelfs de APK mee door :) maar ik heb vorige week een begin gemaakt met herstel!
     
    575 GTC likes this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Geweldig, zo'n mooie rit. Mooi beschreven en voorzien van prachtige foto's!

    En ... dit jaar ook ?
     
    575 GTC likes this.

Share This Page