De 20e editie van SpaItalia komt eraan : schrijf nu in !
Zijn er meer hier die van plan zijn er heen te gaan? Misschien leuk om met een groepje gezamelijk te rijden.
Nee, ik vond het erg teleurstellend 4j terug. Was leuk om bekenden vanuit België te zien en te spreken, maar voor de rest niks te doen., tenzij jezelf gaat rijden op de baan. Geen tentjes om even wat lekkers of koffie te halen. Robin was er toen ook met zijn gele 348 Challenge, maar goed om nu de hele dag naast het hek om Ferrari's te zien rijden is toch wel een beetje saai.
Ik vond het in eerdere jaren echt een feest en stond stee-vast op de agenda. Er was veel te zien en inderdaad ook wat te happen/drinken. Laatst (voor Corona) was er een macaroni schotel of schnitzel met pommes en dit beide op 1 lokatie (lees: achterlijke lange wachttijd). Daarbij was de baanbezetting niet echt heel indrukwekkend. Het was inderdaad leuker oude bekende te zien en spreken dan het evenement zelf. Daar hoef ik die +450km niet voor te rijden. In eerdere jaren werd er zelfs een overnachting lokaal gepland. De hele "Fchat-delegatie" reed dan die kant op en "misdroeg" zich diezelfde avond aan de bar. Om de volgende ochtend "fruitig" aan de start te verschijnen... Dan vind ik tegenwoordig andere evenementen (zoals De Zoute GP) wel de moeite van het rijden waard. Eerdere editie's SpaItalia: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Een beetje dezelfde mening als jij, ik concentreer me liever op Spa Classic, minder Ferrari georiënteerd maar toch enkele mooie races voor een lager budget !
Dat kan ik beamen. Ik heb daar verschillende historische wagens op de baan gezien (en gehoord) uit de rijke race historie. Enkele jaren geleden de Mazda 787B gezien die in 1991 24h Le Mans won door de wankel motor. Deze reed op Spa en je hoorde overal op het circuit precies waar hij was, kippenvel als hij over het rechte eind kwam. Oorverdovend met de kennis dat ze het toerental toen hadden begrenst tot 70%. En dat was al indrukwekkend. Geen idee wat de line-up in komende editie is.
Sinds ik naar het zuiden ben verhuisd ben ik nu 2x naar de Spa Classic geweest en als liefhebber ven historische autosport is dit evenement zeer zeker de moeite waard. Het is zoals Bernard al zegt minder Ferrari georiënteerd maar ook zeker zeer interessant op dat gebied, vooral tijdens The Greatest Trophy zijn enkele Ferrari's te zien. Een impressie van 2018 en 2019 van The Greatest Trophy: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
En de Classic Endurance / Endurance Racing Legends Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Dit kan ik over de V12 tentoonstelling vinden met een google translate van frans naar engels: https://red-racing-green.com/2022/05/25/spa-italia-2022-exposition-a-ciel-ouvert-de-v12-ferrari/ Spa Italia 2022: open-air exhibition of V12 Ferrari The 2022 vintage of Spa Italia, scheduled for Sunday June 12, will not lack points of interest, so as to seduce fans of Italian two- and four-wheelers. Especially with the announcement of an exceptional exhibition on the theme of Ferrari V12s! In this year of the 75th anniversary of Scuderia Ferrari, the organizer of Spa Italia, DG Sport, could hardly remain silent. “Firstly, the ambition was to offer something classy, like Ferrari, and secondly, we wanted to do something different, by focusing on a theme, comments Florian Jupsin on behalf of the organization. After various contacts, we set our sights on the history of the V12 Ferrari! By trying to best illustrate this symphony in the great book of sports cars and motorsports! » If the list of cars that will be presented in a subdued setting, with an ad hoc soundtrack, is not yet definitively decided, visitors will be sure to admire Ferrari 250 Testa Rossa, 250 GT SWB, 365 GTB/4 Daytona, 456, 512 Testarossa, F12, 599 GTB, in addition to bare V12 engines, true goldsmithery. Block this date in your diary: June 12, 2022, Spa Italia!