Vraagje,ik heb momenteel een Tubi onder mijn testarossa staan,maar dit heeft minder geluid dan de Tubi onder mijn 328. Nu was ik aan het denken om mijn Testa straight piped te laten maken voor een heftiger uitlaatgeluid. Heeft iemand van jullie dit eens gedaan of dit in levende lijve gehoord, ? Mijn Testa is onlangs weer tweejaarlijks gekeurd (Belgie) dus ik kan het altijd terug inorde brengen voor de volgende keuring. Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
Ik vrees dat je daar snel spijt ( en hoofdpijn) van krijgt bij gewoon verkeer. Zoek anders eens filmpjes op Youtube van een 512BLM. Nagenoeg hetzelfde blok, en met open pijpen.
geluid maakt een heel groot deel uit van de beleving, maar te overdreven zodat je niet meer normaal door een stad kunt rijden is ook niet de bedoeling. Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
Er was hier een testarossa op Fchat met een kreissig uitlaat systeem. Deed mee aan verschillende Deil meetings en was stee vast winnaar van aandacht op de snelweg. Zelfs de F40 die meereed kwam daar niet bovenuit. Kwam uit België naar Deil en hoorde je al bij de grens hier een filmpje met op 5:10 de testarossa die ik bedoel. En op 7min 23sec hoor je hem buiten Beeld optrekken. moet effe gaan zoeken naar beter beeld materiaal maar dit geeft een indruk Dit is gefilmd door Ruud van auto auto gespot. Fuchs op een testarossa klinkt trouwens ook goed.
Bij een TR is niet zo heel veel ruimte bij de uitlaat, maar misschien zijn een setje cut out valves een optie. Dan zou je met een afstandsbediening de kleppen open kunnen zetten. Is niet eens zo’n kostbare ingreep, mits het er tussen past!
Bedankt voor deze voorstellen, ik ga het eens rustig bekijken. Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
Ik zou gewoon straightpipen, maja ik vind het ook gewoon humor om soms met een koptelefoon op in mn autos te zitten ala F1 GTR als je met je passagiers wilt praten... Daarbij zijn er genoeg autos te stil tegenwoordig, dus dat moet natuurlijk gecompenseerd worden... onthoud: Loud pipes save lives!!
ja, de mensen kunnen motormuziek niet meer apprecieren. Er staat nu toch al een Tubi onder. Ik wil ook niet te zeer op vallen. Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
Der zijn gewoon teveel klein geschapen! kabaalmakers die menen dat de hele wereld maar moet "genieten" van hun hobby.
Datzelfde kan gezegd worden over stellen met hun kinderen en of honden waar iedereen van mee moet genieten met alle geluiden, echt een stomzinnige opmerking, kan je namelijk over ieders hobby zeggen...
vast geen autoliefhebber of Ferrari (supercar) eigenaar en heeft dus eigenlijk hier niets te zoeken......