Zeggggg, ik wil niet al te blond overkomen, maar ik heb wat moeite met tanken... Niet lachen nu, want het is toch wel redelijk genant: na 5 liter kotst het er uit of slaat de pomp af. Zoals ik al zei, genant... Sta je met je gepoetste Ferrari aan de pomp, spuit de ron98 in je kruis of duurt het een 1/2uur voordat je er een beetje sap in krijgt!( in de tank dus) Ik heb al wat geprobeert; op zijn kop, linksom- rechts omdraaien, beetje optillen, kantelen....pffff het helpt geen zier! Hebben jullie dat nu ook, of moet ik mijn (blonde) vrouw maar voortaan laten tanken?! Mvrgr, Ben.
ai dat is niet goed...Ik zou het niet weten maar misschien is er wel iets niet goed met je ontluchting....athans dat is het probleem altijd bij boten.(jaja dat zijn geen auto's ik weet het maartoch!)
Bedankt voor het meedenken. Maar ik denk meer aan een knoop in de vulslang: bij `volgas` hoor je de benzine omhoog komen in de slang. Dit is dan een goed moment om een stapje achteruit te doen....
Had ik ook regelmatig met mijn 348. Gewoon de handle voor 75% inknijpen en dan gaat het goed... duurt tanken alleen 30 sec. langer..
Ik heb dat euveltje bij alle Ferrari's die ik gehad heb, en ook bij de F430 nu. Probeer de slang op 4uur te zetten, en dan idd wat Henk zegt, voor 75% indrukken. Mocht dat niet lukken, bel je zo'n valet service bedrijf, die brengen hem gepoetst en afgetankt terug Ben je voor 200 euro klaar En geen stinkende poten.
Dat rare, 34 jaar oude ding van mij heeft daar geen last van Maar goed, daar zit ook een vulopening van een cm of 5 in. Slang er een beetje schuin inhangen zodat hij recht naar binnen spuit en vol gas ermee. Scheelt me kennelijk 200 euro per tankbeurt Soms zijn veranderingen geen verbeteringen....
thx Gijs! Dus 98, maakt niet uit of het BP, Shell of elders is? (ik heb vandaag en gisteren veel gereden, wanneer ga jij naar buiten, Gijs?)
Shell 98 is moeilijk te vinden, maar verder maakt het mij niet uit bij welke pomp ik tank (de witte sla ik meestal over). Ik denk vanmiddag nog wel Sander. Fred zei het al, Bram's verjaardag, de 26e, gaan traditioneel de staldeuren openen, maar ik zag gisteren mijn ruiten nog wat wit worden en pekel op de ledematen gunnen we haar niet, ik hoop dus op veel regen en daarna mooie dagen (of eigenlijk: avonden).
Vpower = 97 Volgens de opper-monteur bij mijn vrienden in Achterveld was het bij het openen van de motor toch wel goed zichtbaar welke auto's op V-power gereden hadden. Het goedje zit wat prijs betreft zo ongeveer tussen 95 en 98 in, en dicht genoeg bij 98 om er voor door te kunnen gaan. Ik gooi het er dus nog wel eens in... En anders een gifmengsel van 50% 95 en 50% 98. Ons ben zuunig (met zoveel kilometers a 1 op 6 tikt dat uiteindelijk toch wel aan ). En bij een 308-je scheelt het niets in performance. 348 zou wel eens anders kunnen zijn, dat weet ik niet. Zit daar een pingelsensor in? Hans
Ik tankte met de 348 altijd Vpower. Met de 350 ook alleen Vpower (97) of 98 ergens anders. Ik merk wel iets verschil. Trouwens, met de BMW rijd ik met Vpower diesel 50km verder op een tank. Diverse keren geprobeerd met de gewone shell diesel.
Is tegenwoordig niet meer nodig Gijs, de nederlandse handelskwaliteit is bij alle stations hetzelfde. Witte pomp is vaak goedkoper omdat hij zelf kan bepalen waar hij het inkoopt, en niet vanwege de kwaliteit.