Targa Florio 2016 | Page 2 | FerrariChat

Targa Florio 2016

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, May 11, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Opvallend was dat de classics onder de druipende bomen stonden en de moderne rondom het theater…
    Giuseppe (eigenaar van de 275GTB) vond dit geen goed plan en haalde die van hem er tussen uit. Grote discussie van de organisatie :p
    uiteindelijk stond deze prachtig originele (zelfs de lak!) naast ons tafeltje. Later die week spraken we hem (en zijn zoon Marco) verschillende malen en stopte ze ook waar wij stonden voor een praatje. Inmiddels hebben we contact via de mail en zijn de foto's er naar toe.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #27 328gts1987, May 16, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De volgende dag was er wederom een mooie route uitgezet over het historische traject. Nu dus helemaal naar het zuiden van het eiland, Agrigento.
    De route starte in Palermo en voerde (zeer fraai) over het berglandschap met alleen maar kronkelige wegen en prachtige vergezichten.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #28 328gts1987, May 16, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hierbij werden uiteraard ook de diverse dorps centra aangedaan met de bekende tijd-proeven en de daarbij horende file vorming…

    Echter was je de tijdproef uit kon er weer goed gas worden gegeven en verloren tijd worden ingehaald.
    Dat het daarbij soms tot topsnelheden opliep (bij de tribute) mag duidelijk zijn, onze A3 verweerde zich dapper (topsnelheid is gehaald) waarbij wij minder op de oneffenheden hoefde te letten als de deelnemers met minder grondspeling….

    De wegen van en naar het centrum waren soms wel een uitdaging. De snelheden daarbij vielen soms terug tot stapvoets en als je geluk had werden diepe kuilen/slaggaten aangegeven of zelfs bewaakt… Het zicht uit deze lage bolides is immers niet best.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #29 328gts1987, May 16, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wij zijn de deelnemers van de tribute tegemoet gereden en vingen die toevallig op bij een pompstation. De F50 samen met de NL'er 612 waren de koplopers en gingen tanken. Kort daarvoor had het even gespetterd en moest het dak van de F50 weer worden opgeborgen. Dit gebeurde in een hoes (met rits) die met leder riempjes achter de hoofdsteunen wordt opgehangen. Een heel gedoe en getier van de eigenaar was ook het gevolg. Toch die beste man maar even geholpen :D

    Daarna weer een stukje de snelweg op (met lelijke hoogte verschillen in het asfalt waar zelfs de A3 moeite mee had) achter de F50 aan, die er goed vandoor ging….
    Alleen bij zijn hevig remmen (ivm randen in asfalt) kon ik weer bijhalen of inhalen waarna de F50 seconden later weer volgas voorbij kwam, geweldig hoe dat ding jankt...
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #30 328gts1987, May 16, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tenslotte ons verblijf. Wij kozen voor landelijk rust met goed restaurant en centraal gelegen. Dit vonden we in het midden van het eiland: Masseria Susafa - Gallery

    Een prachtige plek met goed restaurant en prachtig uitzicht. Zelfs dineren na 22:00 was geen probleem (en beter dan in de stad)

    Het vliegen (direct) kostte ons 80,-/pp en een overnachting incl. 5* ontbijt met heerlijke koffie slechts 95,-/kamer/nacht incl parkeren.
    De huurbak A3, nagel nieuw en rondom verzekerd was voor 5 dagen 265,- (km's vrij).
    Kortom de kosten waren voor deze trip met 2 personen onder de 1k met natje en droogje erbij.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    ooowww die F50!! Blijft toch echt een van m'n favorieten!
    Ziet er weer uit als een heerlijke vakantie! Topfoto's + verslag :)
     
  7. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #32 Fumacher, May 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Bedankt voor je uitgebreide verslag. Heb met veel interesse de stukjes gelezen. Je foto's zijn echt heel goed zeg! Die met de oude heer + wandelstok was voor mij de topper!

    Er is wel veel schade gevallen. Gelukkig is het allemaal cosmetisch, voor zover ik kon zien.
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prachtige reportage Fred .... en idd betaalbaar op deze manier !

    Geweldig vind ik dat de eigenaars er gewoon mee rijden ! Daar werden deze F's toch ook voor gebouwd ?

    Vermoedelijk gaan ze door naar de MM ?

    Fijne reis samen, hou ons weer op de hoogte aub :)
     
  9. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Super Fred en Wilma, heerlijk verhaal dit weer en TOP die foto's!
    Life is good :)
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Dirk, nu wil het toeval (hoewel….) dat we deze eigenaar weer hebben gesproken tijdens onze lunch van Villa 'D Este gisteren. Hij had al even hier op Fchat zitten neuzen (tijdens zijn vakantie na de Targa Florio) en deze foto's gevonden.

    We gaan over een paar weken naar Good Wood festival of Speed en hopen dan ook even bij hun langs te gaan. Het blijkt dat ze namelijk ook thé African Bug te hebben zoals wij, er zijn dus voldoende raakvlakken…:cool:
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    MrDino308GT4 likes this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gisteren kwam ik het volgende item tegen bij JWW die met de TdF de tribute van Targa Florio gaat doen.
    Dapper gezien de prijs van TdF en conditie van de wegen op dit eiland.

    Zodra je 1 afslag van het roadbook mist ben je sigaar want de wegen buiten uitgezette routes zijn (zelfs voor een rental) niet te doen zoals hierboven is te zien.

    Ik heb na mijn trip in 2016 verschillende Fchatters zien afreizen naar dit feest.
    Wellicht dat JWW met zijn camera meer mensen kan overtuigen dit evenement te bezoeken.

     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Veel gepraat van JWW, zijn er geen beelden van het evenement zelf Fred ?

    Want daar gaan mensen naar kijken lijkt me …

    Een van "onze rijders" heeft vorig jaar met zijn 488 Spider mee gedaan …. het was sensationeel …. :)
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Minder gepraat, meer gummen:

     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gaaf Fred! Lijkt me leuker om te zien dan de MM van tegenwoordig.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het gaat om de beleving Tijn ….

    En die zal voor iedereen anders zijn. Allebei geweldige evenementen, en super om et eigen auto daarbij te zijn. (beslist minder is het met een huurauto)

    Mij blijft de MM mijn leven bij: we reden 1 traject mee, op volle snelheid …… 120 door dorpjes, 3 rijen breed op tweebaans wegen … :eek:

    Maar dat was ook voldoende ….
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Je slaat de spijker op zijn kop Mel ;) 2014 was de laatste echt leuke MM het is nu commercieler geworden. De start is niet meer in de namiddag. De straten waren letterlijk bijna leeg toen we door Brescia liepen Dit jaar was het weer moeilijker om in de Fierra te komen. Dit jaar wel gratis eten en drinken trouwens, voor de oens ben zunnige Hollander en er waren er veel! :p

    Tja, de MM meerijden of zelf rijden blijft leuk en dan rijden we helemaal door to aan Sirimione centrum met onze doos vol gocheltruckjes! Ik zit te denken om hem zelf eens te rijden, maar niemand heeft er echt animo voor om dat te doen, geld, tijd, het nog vroeger opstaan dan voorheen. :-S
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou Tijn, ik kan je de MM (helemaal rijden) aanbevelen maar doe daar geheel gratis het advies bij dit met een echte krachtpatser (lees: 500pk) te doen want het is anders niet te doen. Ik deed het in afgelopen jaar met Paulo in de 458 en had moeite de boel in te halen.
    We reden helemaal tot in Rome mee en haakte iedere dag aan. Echter aan het einde van de dag zaten we altijd achterin de staart. Het is met (korte) stops op mooie locaties niet anders dan logisch dat je naar achter valt. Maar wat verbazend was dat wij met de 458 (bijna) niet meer naar voren kwamen.

    Het is wel mogelijk om de (hele) route te rijden met een minder snelle wagen maar dan heb je geen tijd voor een terrasje voor lunch, of biertje langs de kant. Ook het bezoeken van centra zoals Sienna of Florance is dan niet mogelijk. Je wordt er als (niet deelnemer) uit gevist en kom dan in een verkeer infarct terecht. Om de MM zijn veel wegen afgezet. Wij hadden hierom ingeschreven als support car. Dat koste wel een beetje maar daarmee voorkwam je die infarcten. Je krijgt namelijk ook een roadbook met alle bypasses om bij (jou) deelnemer te blijven.
    Nu hadden Jeff en Ewout aangegeven geen gebruik van onze support te maken waardoor wij vrijlijk konden genieten. Maar zonder die stickers waren we zeker veel tijd kwijt geweest met het zoeken naar de route buiten de centra's heen. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maatje van mij had een paar jaar geleden de officiële persdeurstickers aangepast, geprint en op de deuren geplakt. Zij konden echt overal maar dan ook overal doorrijden.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja Milko, dat is net (over?) het randje. Ik kon met de (huur)bak en vlotte babbel/vriendelijke lach ook best ver komen. Heb zelfs op het traject Cerda naar Pits gereden tussen de klassieke racers. Eigenlijk niet de bedoeling maar wel een hoogte puntje van die trip :rolleyes:

    Van dit jaar heeft Ferrari tribute zelf een filmpje on line gezet zag ik. JWW in zijn TdF gaat er als een malle tussendoor :D
     
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het moois
    Het mooiste was dat ze het met een middelmatige MGB deden uit 1965......
     

Share This Page