Track day interesse? | FerrariChat

Track day interesse?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by tomgt, Jul 4, 2011.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    #1 tomgt, Jul 4, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Is er binnen de NL/B afdeling van de Fchat interesse voor (een) Trackday(s) in 2012?
    We proberen een evenement te organiseren voor het circuit van Croix-en-Ternois in Noord-Frankrijk in het voorjaar van 2012.

Geen dB limiet! :)

Wij hebben tijdens verschillende evenementen vernomen dat er belangstelling is voor een trackday. De auto hoeft niet perse een Ferrari te zijn (en ook niet perse een race auto).

Wil degene die interesse heeft mij even mailen?

t.wiggers(at )home.nl
    vervang () door @
    Image Unavailable, Please Login

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

...@[email protected] wordt dan dan dus? ;-)

Heb je al enig idee van de prijzen en wat het idee is?

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nee, nooit gezien. Mijn provider Planet filtert dat er schijnbaar uit. Op op Gmail geen last. En hotmail heb ik nog nooit gebruikt?

Duidelijk, back on topic. Wat een klein circuit, 2km! Het is 325km vanaf Deil. Krijgen we zo'n weekend met de club van hier niet rendabel ?

4. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Idee:

30 tal auto's of meer natuurlijk :)
    Kosten zo laag mogelijk houden (NL/B circuits zeer duur en veelal dB eis max 95) dus dit is mooi alternatief
    Prijzen: voor twee dagen, per auto per dag 300-350 euro.

Maar eea moet nog eerst uitgekookt worden :)

Beste is vooraf te weten wie interesse heeft en komt met x autos en dan kun je precierzer aangeven wat de kosten per auto zijn.

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Klinkt goed! Ik heb zeker interesse. Schrijf mij maar op (maar gaat helemaal van de dag/week afhangen ivp werk of papa-verantwoordelijkheden)

2012 is ook ver genoeg weg - tegen die tijd heb ik m'n winterprojectje wel gedaan en daarbij meteen voor een paar grotere remmen gezorgd. Want met deze prul dingen gaat het echt niet....

6. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Als Alwin en Renee voor het bier en gezelligheid zorgen, zeg ik, wij zijn erbij.

7. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,313
    Germany
    Full Name:
    Steven
    Lijkt me leuk.
    Als ik dan klaar ben.....

@Hans
    ik heb nog wel wat voor die remmen misschien.

8. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Ja die komen dan ook

575 GTC moet ook uitgelaten worden he

9. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ik wil er ook bij zijn!

10. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Lijkt me leuk! Ligt aan de datum natuurlijk maar ik zou me zeker aanmelden voor zo'n dag/weekend.

11. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Ik heb ook interesse (maar of ik tijd heb kan ik pas zeggen als er een datum bekend is). Ik ben ooit met de Speedster op dat circuit geweest. Leuke baan. Voor Speedster beter geschikt dan voor de wat grotere auto's met meer vermogen, maar toch zeker leuk om de bochtentechiek te oefenen. En geen geluidslimiet is ook wel eens fijn voor de verandering: bochtjes zonder van het gas te moeten bij de meetpunten.
    Toen trouwens geboekt via Lotus on track. Ik weet de prijs niet meer precies, maar was volgens mij niet meer dan 150 euro.
    Zie ook hier: http://www.lotus-on-track.com/circuit_guide/croix_en_ternois.html

Gr.
    Maurice.

12. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    #12 tomgt, Jul 4, 2011
    Last edited: Jul 4, 2011
    Wat ik probeer (en wat ik van mensen verneem) is dat ze graag met race auto's naar een track day / weekend willen. Rijden, afstellen, testen, rijden, etc
    Ik ken mensen met een Chevron, Lola en andere leuke (heuvel)klim karretjes, race Porsches etc die graag meewillen. De vraag voor mijzelf is: moet ik alleen Fs doen of zijn deze 'vreemde' merken ook welkom en moet je voor 40 -50 race/track Fs gaan of mogen daar ook pure straat Fs aan meedoen.
    Als de vraag groot is kun je selectief zijn, bij weinig deelname is bijna elke auto welkom om uit de kosten te komen.

Ik sta voor elk initiatief en mening open. Modena Motorsport had een leuk gevarieerd aanbod met niet alleen Fs, echter waren het volgens mij allemaal circuit/track auto's.

Wellicht is het voor de 575GTC en BBLM wel een te korte baan, maar wie niets probeert.......
    Voor de 308 GT/M issie perfect.

Als Twentenaar hebben wij een uitdrukking: KWW = Kieken Wat t Wordt
    Oftewel: We zien/kijken wel wat het wordt

wellicht ook laptimen met transponders, een bedrijf al timeservice.nl kan dat prima (kost wel paar euros) en service ondersteuning door bedrijf als Forza, Italauto of Munsterhuis.
    Hmmm heb binnenkort nog gesprek met Frans, kan eens een balletje opgooien.

Het koken is nog maar net begonnen :)

13. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
  14. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Heb prijs gezien van ander circuitje in Frankrijk 6200 euro ex BTW voor hele dag (en weer afhankelijk van periode en dag van het jaar.
    Bijna allemaal limiet 95dB
    Franciacorta bij Brescia 98dB
    Nurburgring Nordschleife 130dB; dat is voldoende :)

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Tom,

Als je het alleen voor circuit auto's doet, dan sluit je een boel uit. Aan de andere kant, als je iedereen laat komen, dan heb je voor je het weer een baan vol petjes in opgevoerde Corsaatjes.

Ergens een gouden middenweg is misschien een goed idee.

Ik zou helemaal geen probleem hebben met wat leuk ander spul ertussen, maar denk ook een beetje aan de snelheidsverschillen. Vorige week op Zandvoort voelde ik me soms een rijdende chicane. Is niet handig, dus veel langzamer dan zo'n 308-je (met standaard remmen) moet het zeker niet worden zou ik denken...

16. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    #16 tomgt, Jul 4, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Juist
    Nou ga meer voor Fs en ander redelijk snel race spul, geen Formule autos, echter als er 1 of 2 zijn is dat eigenlijk ook geen probleem zo'n Formule Abarth is ook erg leuk. Zeker geen corsas, kadetten en getunede Mazda 323 etc
    Tijdens Good Cause Rally zondag waren er een paar met ander leuk spul. Zoiets vind ik ook wel leuk om te zien racen.

17. Paulus348

Paulus348 Formula Junior

Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    #17 Paulus348, Jul 5, 2011
    Last edited: Jul 5, 2011
    Duidelijk, back on topic. Wat een klein circuit, 2km!

Op zo'n baan (qua afmeting) ga ik normaliter karten.

18. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Leuk idee! Uiteraard interesse...

19. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Ik heb goede hoop dat het wel eens wat kan worden.
    Datum denk ik ergens weekend in april (zal zorgen dat niet tijdens weekend Tour Auto is)
    Eventueel mei (dan weer rekening houden met MM)

2km is kort, maar circuits die bekend zijn (en 3.5km of meer) kosten ook het veelvoudige!
    Zolder 16000 euro +
    Nurburgring GP strecke: 20k-25k per dag (weekend)

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tom, ik ben er ook bij natuurlijk, kunnen we daar wat tenten opzetten de avond er voor?
    Dan is het pas echt feest met een grote bbq er bij natuurlijk ;)

Klein circuit heeft ook voordelen natuurlijk. Je rijdt veel meer ronden en je leert echt de baan kennen om de grens voorzichtig te verleggen.

21. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Heb in april de Alfaholicstrackday op Castle Combe gedaan, net als vorig jaar.
    Is ook een relatief klein circuit , maar wel heel technisch. Dat is altijd wel het uitdagende aan nieuwe circuits, ook al zijn ze kort.
    Concept was open pitlane met maximum aantal auto`s in de baan. Ook ondanks de forse snelheidsverschillen geen enkel probleem geweest. Is gewoon een kwestie van hoe je met elkaar omgaat, en vooraf duidelijke afspraken.
    Zo had men voor de bochten een pion neergezet, die een gebied markeerden waar snel verkeer langzaam niet meer mocht inhalen, zodat die zich op de lijn konden concentreren.
    werkt perfect. een mix aan auto`s en piloten (snel/langzaam) hoeft echt geen punt te zijn. Denk wel dat het specialer spul moet zijn, een race volvo 360 vind ik dan wat minder als deelnemer (hoewel die gasten wel kunnen sturen...)

Lijkt mij op zich wel wat (met de alfa 2 liter racer dan dus..), maar wel erg afhankelijk van andere planning , Castle Combe is ook in April, wedstrijdseizoen begint dan ook weer (dit jaar geheel in het water gevallen vanwege auto niet klaar en lijf niet klaar..) en mijn echtgenote heeft dan ook de wedstrijdkalender weer voor de 1-pk`s...

22. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
  23. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Leuk! Compact, overzichelijk. Met een niet te idioot grote groep mensen lekker lol hebben. Heb er nu al zin in!

24. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    je bent toch nooit allen tegelijk op de baan.
    Na half uur intensief rijden ben je aan een pauze toe :)
    Denk dat 40 een mooi aantal zou zijn. 60 uitnodigen.....1/3 zal toch om welke reden dan ook afzeggen.

Gaan er hier nog mensen naar Papenburg rijvaardigheids training / track day van FCN in september?

25. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Wanneer is die trackday in Papenburg pecies?

Share This Page