Trip naar Marbella | FerrariChat

Trip naar Marbella

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 360 Spyderman, May 20, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    We (Heidi en ik) zijn pas sinds zondag lid van FChat en we zitten nu al voor de 3e avond op rij voor de PC... We hebben net met veel plezier de verhalen over de nieuwe 430 Spyder van 'Marbella' gelezen. We hebben in een deuk gelegen bij het lezen van de commentaren die er gegeven zijn en het staat als een paal boven water, in deze kleurstelling is de Spyder natuurlijk een fantastisch mooie auto. Proficiat Dirk! De trip van Henk was volgens mij ook een geweldige belevenis, lekker scheuren in een nieuwe 430 en zo'n privé-collectie zie je natuurlijk ook niet elke dag.

We zagen in de commentaren (Hans) ook dat er wel belangstelling is om eens naar Marbella te gaan om er rond te gaan rijden en leuke dingen te gaan doen maar de afstand vanuit Nederland is natuurlijk erg lang en met de autotrein kom je slechts halfweg. Aangezien ik in de 'transportwereld' zit zat ik eraan te denken dat het natuurlijk wel mogelijk is een auto-transporter te regelen waar dan 8 bolides op kunnen. Dat betekent uiteraard dat je de kosten voor het transport kunt delen en dat je zelf het vliegtuig naar Malaga kan nemen ( b.v. met Virgin vanuit Brussel, is redelijk betaalbaar ). Het gaat zeker duurder zijn dan b.v. de Autozug naar Oostenrijk en dan zou het dus ook beter zijn om enkele dagen langer te blijven...

Zelf heb ik het momenteel te druk om dingen zoals verblijf, tochten en andere zaken uit te zoeken en daarbij zijn er mensen zoals Gijs die bewezen hebben daar veel beter in te zijn... Maar mochten er mensen interesse hebben in zo'n trip dan wil ik graag het transportgedeelte eens uitzoeken, gewoon om te weten waar we qua budget op uit komen.

We zijn pas enkele dagen op het forum aangesloten en willen ons absoluut niet opdringen om zaken te gaan 'regelen' maar we zijn wel benieuwd of er interesse is in zo'n trip dus laat jullie reactie maar komen...

2. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Heidi & Rene, en alle andere vrienden...

allereerst natuurlijk een warm en hartelijk welkom op dit forum, maar zoals ik kan lezen had je de gastvrijheid al geproefd op jullie trip naar Italie :)
    Mocht er idd in de toekomst belangstelling zijn om met een aantal auto's deze kant op te komen, maak ik graag wat tijd voor jullie allen vrij natuurlijk.
    Ik kan sowieso een aantal dingen ter plaatse regelen, zoals Hotel ( met beveiligde parking ), reservatie's van restaurants met parking, enkele boeiende trips uitstippelen, rondleiding bij Ferrari-dealers, dagje Jerez of Granada samen met de Andalusische "F"club, bezoek aan het circuit in ronda, bezoek aan de prive-collectie van een van onze members...etc....
    Toeren langs 50 golf-clubs, lunchen en VIP-parkeren op Nikki-beach. Affijn, u vraagt, wij draaien.

Al onze Ferrari-clubleden zullen het een hele eer vinden om jullie te mogen ontvangen met alle egards !

Ik hoor het vast wel tzt :)

Vriendelijke groeten,

Dirk/Marbella

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Spyderman

Rene, dit gaan we dus gewoon DOEN! ;)
    Jij weet het niet maar ik zit voor mijn werk 6x per jaar in zuid-spanje, en dit al vanaf 1994.
    Ik weet dus aardig de weg en ben de taal machtig. Naar Marbella rijden is idd geen optie, dat is ongeveer 2600km.

Jij zit in de transportwereld, maar ik importeer wekelijks 15 trailers uit de regios Murcia en Andalucia (Almeria-Ej Ejido) en momenteel betaal ik EUR 2.600,00 voor een koeltrailer enkele rit.. ik heb dus geen terugvracht voor de spanjaarden, dat regelen ze zelf.
    En een autotrailer, wat zou die terug moeten laden uit het zuiden ? Laat je hem die dagen wachten??? Je zou immers tot Almeria Aeropuerto moeten vliegen om de fantastische bergwegen naar Malaga / Marbella mee te maken. Malaga kan ook, maar is weer verder en duurder. Afijn, ik ben benieuwd hoe jij dat $$$$... in het vat zou kunnen gieten, ik heb er nu al zin in :cool:

4. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Dirk, vergeet de meet&greet met Ivan Drago niet.

kijk toch ns hoe mooi dat rijmt...

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    En wat dacht je van Sean Connery.... :eek:

6. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    hallo,
    welke datum en hoe laat worden we opgeladen?
    zit al klaar.
    kan ik wat doen in die tussentijd?

7. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Ik heb wat zitten bellen en wacht nog op enkele prijzen maar heb toch ook al wat indicaties gekregen. Vanavond krijg ik nog een prijs van een transporteur die 8 auto's kan laden, de indicatie-prijzen die ik tot nu toe heb gekregen is voor een vrachtauto waar slechts 7 auto's op kunnen.

Het tarief voor zo'n complete vrachtwagen is ca. € 4.000,- enkele reis. Dit is een beetje afhankelijk van het seizoen en ik heb nog niet onderhandeld aangezien we nog niets concreets kunnen vertellen. De totale kosten komen dan op zo'n € 8.000,- euro, oftewel zo'n € 1.150 per auto. Nogmaals dit is zonder onderhandeling, ik weet dat deze transporteur in de (na-)zomer veel 'gestrande toeristen' met hun caravan moet ophalen dus waarschijnlijk is er nog wat ruimte.

De vervoerder had nog een ander interessant voorstel waarbij hij zijn chauffeur enkele dagen vakantie kon geven in zuid Spanje. Dat betekent dat onze auto's donderdag-avond of vrijdagochtend in Almeria arriveren, de chauffeur blijft enkele dagen in Spanje en pikt onze wagens op Maandagavond weer op dezelfde plaats op. Op zich een goed alternatief, je hebt 2 keer dezelfde chauffeur voor het (veilige) transport van onze auto's en wij zouden 4 volle dagen kunnen genieten en rondrijden in de omgeving van Marbella.
    Deze 'rondrit' zou dan zo'n € 6.500,- kosten dus een goede € 900,-- per auto. Hierbij komen uiteraard nog vliegtickets, hotel, eten enz...enz....
    De optie van een rondrit zal niet mogelijk zijn in het volle zomerseizoen maar vanaf eind Augustus is het zeker geen probleem.

Deze transporteur heeft meerdere auto's maar slechts 1 wagen die 7 auto's kan laden, de anderen kunnen er slechts 6 laden. Hij sprak wel meteen van een korting mochten we meerdere (2) volledige vrachtauto's boeken. Ik denk dan ook dat € 900,-- een goede indicatie is voor het transport vanuit Nederland naar Almeria en terug.

Laat maar horen of er belangstelling is. Het hoeft natuurlijk ook niet meer in 2008 te gebeuren...

Ciao

Heidi en René

8. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Waarom niet zuid-Frankrijk en dan door naar Marbella langs de Spaanse kust?

9. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    René, volgens mij hoef je met dit enthousiasme er echt niet bang voor te zijn dat iemand dit als opdringerig zal ervaren... en de heren kennende zal er zeker te weten voldoende animo zijn... Ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen, om maar vast een voorschotje te nemen.

Bob

10. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Heren,

Kreeg net onderstaande mail binnen van een evenement wat we gaan doen op 11, 12 & 13 juli 2008. De mail komt van Enrique, onze secretaris v/d club.
    "t is misschien wat kort dag voor jullie, maar het hele schema sluit wel mooi aan bij jullie idee of plan. Ik hoor het vast wel.

Dear Friend:

I am organizing a very BIG event for exotic cars on 11, 12 and 13th July
    2008.

At the moment I have at list one Lamborghini Countach, several Diablo,
    Gallardo, Murcielago, and one Pagani Zonda, one Spyker, two Enzos, one F50,
    one F40 and a lot of Ferraris from our Ferrari Club friends.

We have seats for 70 cars. At the moment I have more than 40 cars on list
    and I want not any friend of mine loose his seat. For that reason before I
    publish the program on internet, I want to send e-mail to my friends in
    Ferrari Club with details.

Please, if you are interested in coming, tell me as soon as possible for
    reserve your seat!

I send you spanish program document with pictures. I am waiting english
    proffessional version (you know my english is very bad). Anyway, at the end
    of this e-mail I "translate" the program.

Thank you very much. I hope receive your confirmation as soon as possible!

Best wishes,

Enrique Ramallo.
    [email protected]

Program:

Friday, 11th July 2008

Along the day, all cars arrive to Hotel AH Granada Palace from Spain,
    Portugal and Europe.

20:30h - Welcome speaking at Hotel.

21:00h - Transport by private bus to Restaurant

Saturday, 12th July 2008

9:0h - Breakfast and cars checking by marshals. Roadbook.

9:30h - STAGE 1: "Federico García Lorca´s Life" with 3 Check Point.

13:30h - Lunch at "Al-Andalus Expresso" Restaurant located at terrace from
    last english monarchy train (30´s year).

16:00h - Stage 2: Granada - Puerto Banus - Marbella. With 2 check point with
    presents.

21:30h - Luxury dinner at Hotel NH Alanda 5* with live show.

Sunday, 13th July 2008

9:30h - Breakfast at Hotel NH Alanda 5*.

10:00h - Leaving at convoy with Police to Magna Marbella.

11:00 ELEGANCE CONCOURSE at Magna Marbella. Checking cars by Judges.

13:30h - Ceremony of prizes with famous persons.

14:30h - Lunch at Magna Marbella.

Price: 250 euros for one Ferrari and two persons!!!. Include:

- Transport by private bus for two persons to welcome dinner.

- Junior Suite on Friday night at Hotel AH Granada Palace 4* Superior.

- Breakfast on Saturday for two persons at Hotel AH Granada Palace 4*
    Superior.

- Lunch on Saturday for two persons at Restaurant Al-Andalus Expreso.

- Luxury dinner on Saturday night at Hotel NH Alanda 5* with live show.

- Elegance concourse inscription for one exotic car.

- Lunch on Sunday for two persons at Magna Marbella.

- Prizes (one prize each car).

- Donation to Charity Action to "AVOI". (Help ill children)
    http://www.avoi.info

Thanks.

Enrique Ramallo.
    [email protected]

11. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    #11 Paulus, May 21, 2008
    Last edited: May 21, 2008
    ik heb mijn koffer al gepakt, hoelaat moet ik waar wezen?

Beste Heidi en René

welkom hier om te beginnen,ik vind het een mega leuk idee als ik wat kan doen laat maar horen.
    laten we maar eens gaan kijken bij die Dirk in elk uur van de dag zit een 5 dus met de hoeveelheid vocht gaat wel goed komen.

kom maar op super ideeeee

12. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Als we dan toch voor een feestje gaan, bel ik Miranda even op ( vrouw van Julio v/d kerk ), want die zijn zeker te weten in Spanje.
    Hij geeft hier namelijk 3 concerten deze zomer en wij mogen ook komen opdraven met wat raspaarden, dus kan hij best eens wat terug doen toch ?

Sleuren we Bruce Willis nog effe er tussen, kwestie van wat mooie kiekjes voor het familie-album.

Antonio Banderas zit volgens mij ergens ( in't zwart) wat bij te snabbelen, want de rolluiken van z'n villa zijn al meer dan 4 weken dicht.

En Tarzan ( Ron ) & Jane ( Jamai ) liepen we net tegen het lijf in de plaatselijke supermarkt, schijnt ( volgens RTL Boulevard ) dat ze hier een stulpje hebben gekocht . Ik weet echter nog niet precies of ik daar nou zit op te wachten... :)

Affijn, ik vind het idee om jullie hier te mogen ontvangen sowieso heel leuk, als het lukt zorg ik voor een paar onvergetelijke dagen.
    Das alvast beloofd :)

13. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    Dat is niet mis Drik :D ik zit die tijd wel in Spanje maar dat is jammer genoeg wel een eindje weg :(

14. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    #14 360 Spyderman, May 21, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Daar zijn we weer.... Het programma van Dirk ziet er natuurlijk geweldig uit, een paar beroemdheden min of meer zijn schijnbaar ook makkelijk te regelen. Het is natuurlijk allemaal heel erg kort dag dus heb ik e.e.a. maar eens even op een rijtje gezet. Gewoon om effe te kijken of wat er eventueel nog geregeld zou moeten worden en, ook niet onbelangrijk, hoe het budget uit ziet.

De totale kosten per auto (= 2 personen) staan momenteel op € 1.750 waarbij er nog 2 overnachtingen in Almeria en 1 overnachting in Marbella geregeld moeten worden. Verteer e.d. is uiteraard nog niet meegenomen.

Als er interesse is dan horen we het wel.

Sweet dreams !
    Image Unavailable, Please Login

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Het idee is helemaal geweldig, maar ik vrees dat het financieel een hele zware dobber wordt.
    Kijk, die hotels in Almeria / El Ejido kosten niets, ik betaal daar altijd voor **** incl. ontbijt EUR 45,00.
    Maar die kosten om die auto daar te krijgen zijn zeer hoog. Het is ook niet zo gek, op en neer is immers 5500km.

En om vanaf La Jonquera naar Marbella te rijden (djfrens), is op en neer +2500 km, en dan heb ik het nog niet eens over de km's die we daar zouden maken. Ik wil dolgraag, maar het is door de afstand echt muy carissimo... :(

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik had ook een offerte aangevraagd bij "Van Zandvliet", volgens internet ook een groter speler op die markt.
    Zij offreren voor 8 auto's Almeria Aeropuerto en +/- 3 dagen wachten EUR 8.200,00.
    Dus het scheelt allemaal niet zo veel, maar blijft te veel geld denk ik.

17. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    geld is niet het probleem....de tijd wel
    half juli is absoluut geen optie voor mij ivm vakanties

Ik denk dat we niet hals over kop iets moeten doen maar dit ruim plannen, bv volgend jaar mei daar naar toe ipv italie.

Frans

18. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi vrienden,

Juli/augustus is idd kort dag ivm organiseren, daarnaast is het bijna vervelend warm ( lijf-temperatuur ) en heel druk kwa toeristen.
    Daarnaast is het hoogseizoen, dus alle prijzen de helft duurder en de bediening de helft minder.
    Ik denk dat het najaar, of voorjaar 2009 een betere optie is ivm boven vermelde details.
    Doe allen rustig aan, en als het idee een beetje vorm krijgt, sta ik voor jullie klaar, no pasa nada.

19. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    @Heidi en René,

Super initiatief!!! En leuk om jullie nu ook hier tegen te komen.

@Dirk,

Ivon en ik hadden het er op de terugweg uit Italië over of we misschien niet eens dit najaar in een dagje of twee per vliegtuigje naar Marbella zouden vliegen. Tis ook met 120 knopen en in rechte lijn nog steeds een pokke-eind (uurtje of 14 vliegen), maar misschien toch wel een keer leuk om te doen.... Moeten maar eens kijken of we daar een mouw aan kunnen passen als de ergste hitte voorbij is.... :D

20. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    july 2007 is wel erg vroeg na de italy trip
    het moet thuis ook nog verkocht worden.
    het lijkt mij het verstandigst ipv volgend jaar italy naar spanje te gaan. dan is er voor een aantal ook wat meer finacieel lucht.
    en ... hebben we wat over te dromen en naar toe te leven. krijgt Dirk ook wel even de tijd om e.e.a. te gaan regelen voor de
    zuinige nederlanders [dure hotels voor weinig etc]. En ze kunnen alvast beginnen met het maken van een heleboel nederlandse vlaggen voor de ontvangst.

21. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Ik weet niet hoe hoog dat kistje van jullie gaat, maar zeker op FL090 moet je toch wel een hogere TAS kunnen pakken dan 120 kts??

22. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Uhm, zit ik hier goed voor F-chat.com (die Ferrari-site waar we alleen in PK of kW praten, c.q. cc en km/u) of heb ik iets gemist?? FL is al 6 jaar geleden EUR geworden en kts is karaat en daar weet Onno weer alles van ;) Alleen TAS ben ik nog niet helemaal zeker van....... :D:D:D

Ciao, E.

23. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zeer kort dag na de trip naar Italië en om alles goed te organiseren kan je beter iets meer tijd nemen. Maar wie weet voor 2009 ? Wij zijn zeker geïnteresseerd dus stel ik voor het idee 'warm' te houden. Henk en Dirk ook bedankt voor de hulp en hopelijk tot binnekort.

24. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    ik ben ook voor 2009, super leuk idee maar te rap en te weing voorbereidingstijd.

25. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    In 2009 ga ik graag mee.

Share This Page