Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB) | Page 2 | FerrariChat

Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Jun 19, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Tijn jongen, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Alexander, mooie krachtige naam trouwens. Ik begrijp dat het met de moeder ook goed gaat dus hoop ik dat jullie redelijk kunnen slapen en zo jullie nieuwe levensfase goed beginnen. Toch nog effe lastiger dan een Mondial aanschaffen en onderhouden:)
    Jullie Italië avontuur is overigens leuke lees kost.
    Groet, Menno
     
  2. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Van harte gefeliciteerd Tijn, fantastisch nieuws! Mooie bijkomstigheid is dat je Mondial een 2+2 is, dat past dus perfect :)
     
    Melvok likes this.
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  4. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    He Martijn! Lees het nu pas, maar van harte gefeliciteerd man. Geniet er van!Voor je het weet krijgen ze een eigen wil en dan is het helemaal druk!

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    De laatste dag in Reggio Emilia! Tja… wat moet er mee :confused: … je bent bij de zus van je vriendin die ons stadium al voorbij is. Ik schep altijd op dat ik 6 kratten bier kan meenemen in de Mondial + voor een week kleding. Nou dat heb ik geweten! Had ik toch maar een Testarossa gekocht! :)

    Image Unavailable, Please Login


    Wij waren al drie dagen eerder vertrokken dan de zondag en de anderen vertrokken op zaterdag om zondag bij Dei Grippi, ooit gevonden door Henkie en de eigenaar een Ferrari California bezit.

    De WhatsApp gaat! Plaatjes komen als een gorgelden afvoer op mijn display! Bar hebben de mannen en zoeken heil in The Taste Hotel Heidenheim, 90km voorbij Stuttgart. Henkie is altijd formidabel in het zoeken van een onderkomen waar de paardjes ook veilig gestald kunnen worden.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Wij hadden toch echt mooi weer onderweg behalve na de Brenner in Italie kwam het met bakken uit de hemel! Er waren momenten dat auto's stil stonden op de vluchtstrook. Heeeeeeel tricky!



    Het lijkt goed eten bij The Taste Hotel! Misschien dat Erik wat smaakvolle details kan geven.

    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka and Melvok like this.
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prachtige rit gehad ! Top !
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Na aankomst vaan iedereen even dutten en opfrissen en een dineetje pakken. Ik wilde wel even een pilsje pakken dus ik nam plaats naast Erik in zijn nieuwe hagelwitte aanwinst. Wat een bolide die 458. Daar krijg je gewoon extra Ferrari jeuk van! We waren de andere heren even kwijt, maar de ingebouwde navigatie bracht ons naar onze schransplek.

    Nu zei Erik tijdens de rit wel iets opmerkelijks! "Ik ga deze alleen gebruiken in Italie, want hier vanderen de wegen nooit!". Na een ontgochelend gesprek over de Ferrari navigatie waar na 1j geen nieuwe update beschikbaar zijn en ook nooit zullen komen, brengt de sterk verouderde kaart ons toch op de plek van bestemming. Ferrari onwaardig noem ik het!

    We gaan eten, napraten en maffen waar de volgende dag de bolides van de Mille Miglia deelnemers wederom op ons staan te wachten. Met een beetje geluk en timing komen we misschien Jeff en zijn vader tegen die deelnemen met een Rover 75 en een Buick Master Six Coupe van 1928.
     
    Jeka likes this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja die ingebouwde navi's van Ferrari idd. Ze zijn al verouderd als ze de fabriek verlaten man.
    Dat is wel echt een slecht verhaal. Gelukkig is er google op de telefoon.
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De kaart in de Harmann Kardon navigatie van de serie 458 is van ….. 2009 !

    Navraag bij kaartenleverancier HERE leert dat ze zo een update kunnen leveren, geen enkel probleem.

    Maar ze mogen dat van de fabriek niet …. en dan doen ze dat wijselijk ook maar niet.

    Overigens levert HERE wel een gratis App voor op je smartfoon die zowel online maar ook offline een prima route geeft.

    Dus een oplossing (die ik ook doe): neem een oudere smartfoon zonder sim, download gratis via Wifi de allernieuwste kaart.

    Zet dan de WiFi weer uit en geef aan "Off-line gebruiken"... en neem deze smartfoon als systeem mee …

    Onbegrijpelijk dat Ferrari de rijders van 458, California, FF en F12 ZO in de kou laat staan … :eek:

    Image Unavailable, Please Login
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik lees trouwens dat de laatste kaart van Navtec van 2015 is. Volgens mij moet je dat er toch wel in kunnen kopieren of is het een CD?
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Jaja! Na het diner van gisteren staat de Fierra in Breccia op het menu voor vandaag! Ik denk dat iedereen wel weet wat de Fierra is, maar toch even een korte toelichting. Het is de walhala waar al het moois wordt gepoetst en gekeurd voor de start voor de volgende dag. De laatste reperaties en mounts voor GoPro's worden één gemaakt met de bolides.

    We komen aanrijden en het is druk! drukken dan jaren ervoor.. mijn gevoel zegt dat wel eens anders kan uitpakken dan eerdere jaren. Er staan meer vrachtwagens.. Heeeeule dikke vrachtwagens, Heeeeule dikke dure vrachtwagens! Heeeeule dikke dure vrachtwagens met vette tech erin die door een Nederlands bedrijf worden gemaakt! ..en natuurlijk staan er mooie dingen in :) Dit ruikt naar commercie, want waar Nederlanders zijn is geld te verdienen! maar dat hoef ik niet uit te leggen dacht ik zo.

    We kwamen binnen ook nog Wouter Krassen tegen die op jacht was om alles wat leuk is vast te leggen en te broadcasten. Zo ook de trailers van Nederlandse makelij:


    Buiten nog een dikke rij GTA's.

    Image Unavailable, Please Login

    Op naar binnen! Hhmmmm die ingang binnen is anders. De organisatie had een grote muur opgebouwd met koninklijke hekjes om mensen binnen te kunnen laten. Al snel zagen we dat we misschien niet zomaar binnen kwamen. Even van een afstandje bekijken en inderdaad sommige mensen werden niet toegelaten omdat men klaarblijkelijk geen batch had. Gezien we hier al wat jaartjes binnenkomen namen we de zij ingang.

    Wat ik al eerder zei het rook naar commercie en het lijkt erop dat deze is toegeslagen. Ik geef het nog een jaar of 2/3 en je komt niet zomaar meer binnen. Jammer maar wel begrijpelijk. de beveiliging wordt steeds meer omhooggeschroefd. Dit jaar is er zelfs nog voor aankomst van de keuring een Nederlandse Alfa Romeo 6C 2500 Sport uit 1942 gestolen. Daar hadden de slechterikken wel heel erg hun best voor gedaan. Erg triest voor de eigenaar Ad Branderhorst.

    Maaarrrr! Het is weer allemaal mooi spul! Ik merkte alleen dat ik weinig foto's maakte als voorgaande Jaren. Misschien omdat ik het meeste al 6 keer gezien heb. Maar toch even een iets laten zien om de sfeer te proeven.

    Ik zag deze keer ook voor het eerst dat toch wel een aantal deelnemers dikke led schijnwerpers erop hadden gegooid. Erg fraai met de verchroomde rand en behuizing. Toch wel leuk om te zien dat zo'n oud merk met zijn tijd meegaat, maar niet het verleden vergeet! Naar mijn weten is het logo ook nooit aan verandering onderheving geweest.

    Image Unavailable, Please Login


    De Rover en Buick van fam. Janssen
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Een ontzettend fraaie Bentley B Special Blue Train! Mannelijk, laag en matzwart. Het geheel zou zo in een Badman film passen! Dit mag dan wel een replica zijn, maar tot op the puntjes correct met het origineel en nagebouwd met de originele tekening. De enige echte Blue Train is ook niet helemaal meer origineel, de koets is volledig nieuw. wat een Monsterlijke bak en dat is niet oneerbiedig bedoelt! :cool:

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Buiten stond een 918 SPYDER omgetoverd tot aanwinst van de Rijkspolitie.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Toch wat aanpassingen op deze Alfa. Op het randje van wat de keuring toelaat kennelijk. De ribben op de rem trommelremmen geven extra koeling. Veiligheid staat bovenaan en dus goedgekeurd.

    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuke beelden Tijn, komt weer helemaal terug. Zelf hadden Paul en ik de uitdaging de gehele MM mee te rijden afgelopen jaar. Dat klinkt eenvoudig maar is in een 458 toch nog een uitdaging, bleek. We hebben de gehele route gereden (inmiddels zijn de prenten binnen die dit bewijzen :p)

    De tocht die Jeff (en Wouter) maar zeker Joop (en Evelien) hebben gemaakt is daardoor nog indrukwekkender. We aten de laatste avond voor de start gezellig met hun mee voor het avontuur. De eerste dag hebben we voorin de MM (Joop reed met startnummer #45) gereden en hem verschillende malen door zien komen, precies op tijd/schema. Handig daarbij is de live app die MM tegenwoordig heeft. Je kunt precies zien waar een startnummer zich bevind.
    Jeff hebben we de dag erna gevolgd, hij reed achterin de MM (#398). Het is ons niet gelukt naar voren te rijden (met een 458!) en hebben hierom met de Jeff & Wouter terrasjes gepakt onderweg, we lagen aan het einde van de dag als allerlaatste en Jeff klokte 2 min voor eindtijd (=diskwalificatie) nog in te Parma.

    PS
    De auto waarmee jeff deelnam (Rover 75) staat inmiddels te koop aangezien Joop een andere MM deelnemer heeft gekocht in de USA.
    Het is dus een gecertificeerd exemplaar en kan dus zo inschrijven voor MM 2019, iets wat ik overweeg. Prijs is ok.
    Hekel punt is het startnummer (+300), die is hoog waardoor je veel slaap moet missen en iets wat Jeff en Wouter ook opbrak aan het einde.
    Hoe hoger het nummer hoe comfortabeler de gehele rally heb ik geleerd afgelopen jaar (en dat in een 458 :rolleyes:)
     
    Jeka likes this.
  13. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik vind het geweldig dat Jeff en dan ook nog met zijn familie meereden! Jammer van de pech voor Joop en Evelien dat ze de rit niet konden uitrijden. We hebben Jeff en Wouter voorbij zien rijden in Sirimione. Gezien de camera beelden hebben ze ook ons gespot :) Zonde van de 2min, maar wel uitgereden, dat is opzich ook een kunst!

    Ik geef het jullie mee om mee te rijden tussen het normale verkeer. Wat ik wel heb gemerkt in het jaar dat we bestickerd redenmet onze fameuse namen dat je meer opvalt en krijg je meer de ruimte.

    Het is gaaf Fred! ieder jaar gaat het steeds meer jeuken om een keer mee te doen :rolleyes: ik zeg doen!
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ach Tijn, uitvallen op Monza circuit is ook wel een mijlpaal die ik op mijn naam wil hebben. Joop denkt daar anders over maar kan er (achteraf) wel (een beetje) om lachen. Maar wil die medaille (die Jeff en Wouter) hebben, ook. De 2min was binnen de tijd en dus geheel volgens regels uitgereden.

    Tja, meedoen met "de echte MM" is wel een bucket-list item maar ook wel een dingetje. Het is echt een takke eind rijden (geheel binnendoor) naar Rome en terug. Het was in de 458 goed te doen, comfort genoeg en ook (snelle) inhaal acties zijn mogelijk met zoveel PK's. Hierdoor konden wij normale nachten maken met 8 uur rust/slaap, iets wat er niet inzit als je "echt" mee doet.

    Deelnemen in een MM auto is niet geheel ongevaarlijk met wat je meemaakt op/langs de weg. Budget is er wel maar daarmee alleen kom je er dus niet (geheel) mee. Je moet ook mee laten wegen dat je rijdt zonder airbag, goede remmen/kreukelzone en dat allemaal in een ander land waar de regels "iets" anders zijn dan hier, laat staan de medische verzorging mocht het misgaan...

    Nog even iets om over na te denken komende maanden en met dit avontuur als "inspiratie"...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and Jeka like this.
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Zegt de man waar gummen in een 328 niet onbekend is :rolleyes::):) De kreukelzone van een Mondial en in het algemeen, van die periode Ferraris, is jezelf. We rijden/reden toch ook wel hard met dat Italiaans ijzer of niet? Maar het is waar dat je minder beschermd bent. Ik weet nog wel dat Henk en ik (Gairo zat bij mij in de Mondial) tijdens een rit dat we beiden met vier wielen van de grond waren geheel onverwacht. Henk iets harder, want daarna zag ik hem aankomen, nog steeds te laat trouwens. Als je dan een stuurfout maakt ben je de klos.

    Trouwens medische verzorging is, na het ervaren ervan, stukken beter dan in NL, maar dat zegt ook familie die in Italie woont. Een zorg minder!
    Als de inspiratie vorm gaat geven moet je het maar zeggen dan ga ik het ook serieus overwegen! Officieel de MM rijden met een groep is toch ook waanzinnig! :cool:
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Je hebt op alle punten gelijk Tijn. Echter is het tijdens/in de MM extra druk op/langs de weg en dat brengt extra risico. Dat hoeft niet van mezelf te komen maar van toeschouwers, deelnemers en volgers.

    Echter je laatste opmerking motiveert, met groep(ies) de MM doen is waanzinnig en voegt ongelooflijk veel toe voor iedereen.
    Je hebt dan een doel om op te rijden en om de deelnemers weer te zien.

    Zo herinner ik mij de lunchplek op de 3e dag van de MM in 2010 toen Mark R. (de tandarts) meedeed in Brummetje. We wachtte hun (en zijn copiloot, zijn vrouw Mirella) op midden in een historisch stadje waar op een plein de deelnemers konden uitstappen en lunchen.
    Het toeval wilde dat achter Brum de historische 658 Mercedes SLR aankwam met Mika Hakkinen en David Coulthard aan het stuur.
    Wij rende/liepen als groep(ies) met Brum op (de heren beroemdheden zagen dat dus voor hun neus gebeuren) en parkeerde even later naast Brum voor de lunch.
    David C. vroeg toen wie die beroemde man (=Mark) was aan mij. Moest wel royalty zijn dacht hij. Ik zei toen: "No, he is the dentist from Holland" :p:p:p:p
    Dat gezicht wat hij toen trok, ik ga het mijn leven niet meer vergeten:D:D:D:D:D:D
    Ik weet zeker als je het hem vraagt wat er tijdens de lunch gebeurde toen hij met Mika de MM reed, dat hij zegt dat hij een beroemde tandarts heeft gezien met 20 idioten in ferrari's om hem heen. Op zeker! :)

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and Jeka like this.
  17. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is een erg komisch verhaal! :):):)
     
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Geweldig! zo is er ieder trip wel iets! :D:D
     
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    's Avonds weer een keuze maken om ergens te eten. We kiezen er meestal voor om dat in de vorm van een rit te gieten. Zo weten de heren weer een heerlijk tentje.
    MAAAR om de traditie, aldus henk, voort te zetten moest er weer een kiekje gemaakt worden in het befaamde graffiti tunneltje op weg van de parkeer plaats naar en pittoreske centrum! Ik laat die foto maar even achter wege :)

    Image Unavailable, Please Login

    De volgende dag de start! Het ligt misschien aan mij maar vorige Jaren was het veel bruisender. Nu was er een enkele MM deelnemer die zijn bolide liet bewonderen in het stadscentrum. Het was leeg redelijk leeg! :eek::(

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Volgens mij hebben we een 45min gelopen en liepen weer terug naar de pizzeria. Onderweg stond er wel een hele unieke Maserati geparkeerd! Als strontvliegen klikkend aan alle kanten van deze bolide warden foto's gemaakt. Liep de ene strontvlieg niet in de weg om een foto te maken deed de ander het wel. Nu.. eindelijk toch een foto kunnen maken zonder een zwerm vliegen op een… Waarschijnlijk ben ik erzelf ook wel 1 die in die zwerm mee beweegt :p

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka and 328gts1987 like this.
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf ding die Maserati!
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Hij is onzettend gaaf! Ik dacht dat ik een foto van het dashboard had..
    Google afbeelding zoeken komt op de proppen dat het een Lotus Evora zou zijn (als beste gok)
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Het is een Maserati 320S raceauto. Vooral bijzonder omdat deze een kenteken heeft blijkbaar.
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    De Maserati heeft verschillende jasjes gehad. Het huidige jasje vind ik het best! Het lijkt erop dat dit wel misschien de enige gekentekende te zijn inderdaad.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Op onze vaste standplaats hebben we weer lekker gegeten tijdens de lunch.

    Af en toe komt het voor dat je Ferrari terplekke kan verkopen. Een eerder jaar was het Ben zijn Vetro en nu was mijn Mondial aan de buurt. Vrijwel direct na het parkeren in de ochtend werd ik aangesproken op onze standplaats door een Italiaan, die overigens redelijk goed Engels sprak, of hij een foto mocht maken van de binnenkant. Ik gaf hem nog een betere optie. Neem plaats. Dat liet hij zich niet een tweede keer zeggen :) Toen begon de man te vertellen over zijn Ferrari California waar hij niet zo tevreden mee was en hem toen had ingeruild voor de T versie Nu zocht hij een oudere Ferrari 4 zitter om ook met zijn Klein kinderen rond te rijden. Dat was waarschijnlijk ook de aanleiding of hij een foto mocht maken om een gesprek op te starten.

    Ik vertelde wat geschiedenis over de Mondial en dat de eerste eigenarresse Mevr. Segafredo was (het wel bekende koffiemerk van Italie). Zelf heb ik kortstondig contact met Fam. Segafredo gehad via haar dochter die mij vertelde dat de kleuren combinatie van mijn Mondial was gekozen van een Ferrari waarmee haar opa eenkeer de MM had gereden. Dat geeft deze trip altijd wel een extra dimentie zo ook in de oren van de welbespraakte Italiaan. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en vroeg of de Mondial te koop was. We hebben gegevens uitgewisseld mocht ik in de aankomende 5j beslissen om de Mondial te verkopen. Enfin ik ben er (nog) niet op uitgekeken en ik heb ook een eigenschap dat ik erg gehecht kan raken aan een auto. (nog) geen verkoop dus.

    Het rommelde in de lucht tijdens de lunch en we hadden toch ook al wat regen gehad! Al snel kwamen we tot de ontdekking dat het geen onweer was maar overweldigend geluid van laag in formative vliegende straaljagers. Ook voor het eerst :)



    Na de lunch! moet ik hier nog commentaar opgeven anders dat het geweldig is om door de menigte te rijden :cool:

     

Share This Page