VIVA ZEELANDA 17 april 2011 | FerrariChat

VIVA ZEELANDA 17 april 2011

Discussion in 'Holland/Belgium' started by krisdisk, Dec 20, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    Beste allemaal,

Reeds een aantal jaren wordt in de provincie Zeeland de Grote Zeeland Meeting georganiseerd. Een Alfa-evenement waar elke keer weer een fraaie rit door de provincie en veel gezelligheid standaard zijn. Ook in 2011 gaan we het weer organiseren, maar het wordt naar een aanzienlijk hoger niveau getild. Om grote kenbaarheid te geven aan de nieuwe formule, heet het nu:

VIVA ZEELANDA
    Dé Grote Zeelandmeeting

Op zondag 17 APRIL 2011 wordt samen met de Alfa-Fiat-Lancia dealer Automondo uit Goesdit evenement georganiseerd. Het is het de bedoeling dat ALLE italiaanse auto- en motormerken welkom zijn bij dit evenement. Verder komen er stands met (italiaanse) producten en heb je de keuze voor een tourtocht door de provincie. Je krijgt dus de mogelijkheid om je een dagje in mini-italia te wanen… voor niks! Er is geen inschrijfgeld! Na afloop kun je, mits aangemeld, met een grote groep liefhebbers lekker gaan eten. Kosten daarvan zijn uiteraard wel voor jezelf.

Ben je ge-interesseerd of wil je je direct aanmelden? Ga naar www.grotezeelandmeeting.nl en meld je aan! Meld je ook gelijk aan voor de nieuwsbrief, zo blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen. De eerste aanmeldingen zijn inmiddels gedaan. Ben jij de volgende?

(bericht via Kris De Bruyne)

2. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Kris de eerste F heeft ingeschreven.:)

Succes Gr Jolanda

3. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,313
    Germany
    Full Name:
    Steven
    en de tweede

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, Dec 20, 2010
    Last edited: Dec 20, 2010
    En de derde want ik wil die geluksvogel die een echte (magnum) ferrari heeft gewonnen wel eens de hand schudden. Ik heb dat verhaal 1 jaar geleden eens gelezen (hier dacht ik) en het is altijd bij gebleven...
    Ik ben ook benieuwd hoe jij dat dak "naar achteren open schuift" zoals Thomas PI.

(linkje naar joe tjoep met "het schuifdak" kon ik helaas niet meer vinden :()

Tot de 17e.

Fred

5. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    Hehehe, ideaal! Zeeland United! En Sint-Niklaas is ook een beetje Zeeland he, ik ga zoveel rijden in de polders rond Hulst :) Enfin, ik was vorig jaar uitgenodigd door de Alfisten en de organisatoren zagen dat wel zitten om dat voor alle Italiaanse merken te doen. Vandaar... Ik schrijf me uiteraard ook in, en hoop dat we redelijk talrijk aanwezig zullen zijn he!!!

grtjes

Kris
    (PS: Fred, dat is een speciaal Targa systeem, dat schuifdakje ;) )

6. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Ah, een leuke opening van het seizoen: bij pekel staat het Deltaatje immers binnen :( ik check de agenda even en misschien dat ik me ook wel inschrijf dan :)

7. gpscyclingtour.be

Dec 26, 2010
    16
    Belgium
    Full Name:
    Wellens J.
    #7 gpscyclingtour.be, Dec 26, 2010
    Last edited: Dec 26, 2010
    Ik heb me ook ingeschreven voor deze meeting te Zeeland !

Ik kom dus met mijn Ferrari F355 GTB !

Hopelijk is het weer die dag uitstekend, dan wordt dit alweer een onvergetelijke Ferrari dag !

De autoroute zet ik dan om in een Gps-route en plaats hem op mijn website :

-> www.gpscyclingtour.be

8. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hoi Kris,
    Ik heb me vandaag ook ingeschreven voor de tocht.
    Kom met de 308 GTB

9. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    #9 krisdisk, Jan 28, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Perfect vrienden! Vorige jaar was heel leuk maar ik was een beetje eenzaam tussen de alfisten. Maar de rit was geweldig! Het weer fantastisch. Hoe meer Ferraristen, hoe beter ;)
    Image Unavailable, Please Login

10. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Het is al vrijdag.;)

11. gpscyclingtour.be

Dec 26, 2010
    16
    Belgium
    Full Name:
    Wellens J.
    Er zijn al 7 Ferrrari's ingeschreven (19 Februari 2011), hopelijk worden er dit een stuk of 50 ?

12. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dan ben ik nu de achtste :) Het lijkt me erg leuk om een rit door Zeeland te maken.

13. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Had het er nog over met Marnix. Het is een hele mooie rit maar het is al bijna twee uur rijden alleen al om er te komen voor ons. En ik moet even kiezen tussen deze of de LCN voorjaarsrit...

14. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Kris pluim voor de organisatie.
    Heb net de mail binnen grote klasse.
    Het is wel een heleeeeeeeeeeee grote groep pffffffffff.
    Maar je weet alles komt goed.

15. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    Dag vrienden.

De organisatie stuurde inderdaad deze mail rond:

17 april komt al snel dichterbij, het aantal deelnemers is inmiddels over de 200 gegaan en het weer wordt steeds mooier. Het is zelfs al zover dat ons maximum aantal inschrijvingen bijna bereikt is. Mochten jullie dus nog mensen weten die twijfelen over hun deelname, stel hen hiervan op de hoogte! Dan nu nieuws over het programma:

Om 9:00 uur zal het evenemententerrein open gaan voor de eerste deelnemers.

Vanaf 10:00 uur gaat Viva Zeelanda echt van start. Op het terrein van Automondo zullen diverse activiteiten plaatsvinden en is er ruimte om even uit te blazen en/of wat te eten en drinken.

Tussen 11:00 en 13:00 uur is het vertrek van de puzzelrit. Deelnemers aan de toertocht krijgen bij uitreiking van het routeboek ook een startnummer uitgereikt. Voor iedere opgegeven deelnemer ligt een consumptiebon klaar. De laatste deelnemers aan de toertocht worden rond 15:00 uur weer terug op het evenemententerrein verwacht. We willen iedereen alvast attenderen om zelf de vertrektijden in de gaten te houden, zodat alles soepel kan verlopen.

Tussendoor zal het dus een komen en gaan van Italiaanse voertuigen zijn, zodat er naast de activiteiten die in en om het pand van Automondo plaatsvinden, genoeg te zien (en te horen) zal zijn. Verder zijn er ook nog prijzen te winnen. De jury zal prijzen toekennen aan de mooiste inschrijving. Hierbij zal ook de keuze van een kinderjury meewegen. Prijzen zullen worden verdeeld over de volgende categorieën:

- Mooiste supercar

- Mooiste klassieker (tot 1985)

- Mooiste young-timer (vanaf 1985)

- Mooiste motor

- Mooiste inschrijving allround

De prijsuitreiking zal zo rond 16:30 uur plaatsvinden, waarna aansluitend het eten zal plaatsvinden.

Het eten zal bestaan uit een Italiaans buffet. De kosten hiervoor bedragen € 10 euro. Deelnemers die zich voor het eten hebben opgegeven, ontvangen binnenkort meer details over hoe er betaald kan worden.

16. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Over de 200 Italiaanse wagens? Niet slecht!
    Weet je ook hoeveel Ferrari's?
    't Is dat ik me (ook) die dag niet vrij kan maken anders was ik wel even komen kijken.

Jammer dat jij er op 10 april niet bij kan zijn.

17. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    Ik denk dat er wel een Ferrari of 10 zal zijn. Ik vertrek op 9 april naar Schotland voor een week, kvind het ook jammer... En nu snel werken aan de F om hem klaar te maken tegen de 17de!

18. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Jammer dat jij er op 10 april niet bij kan zijn.[/QUOTE]

Oh leuk kom jij ook 10 april????????????

19. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Zal er idd zijn. Dacht dat jij dat al wist? :)

Jullie doen het niet slecht! Aanwezig op drie meetings in april :cool:

20. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Ja gezellig wij hebben de F om te rijden en met een groep(je) is altijd leuk.
    Komt Marc en Tanja ook???????????

21. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Normaal gezien wel.

22. gpscyclingtour.be

Dec 26, 2010
    16
    Belgium
    Full Name:
    Wellens J.
    Diegene die achter mij rijdt krijgt heel de puzzelrit de prachtige sound van de v8 met TUBI EVO te horen !

23. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Fred foto's graag.
    Ook graag het bijzettafeltje.

24. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #25 328gts1987, Apr 17, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Staan er!

Kijk da's praat! (wat wij ook hebben gedaan, praten en rijden is dat :D).
    Praten deden we met Onno/Jolanda, St@ven/Marlies, Ad/Marijke en Gijs/collega en dat deden we (met z'n allen) over jullie hier.
    Ivonne moest helaas verstek laten gaan wat niet alleen jammer maar ook heel zonde was aangezien we heerlijk een tochtje hebben gereden, terras gepakt en diner (van uitzonderlijke kwaliteit, Ad gaat er spijt van hebben) naast een schitterende 360 spider F1, zwart interieur/sportstoelen/rood stiksel Cor.....
    Afijn we hebben genoten en begon al vroeg aangezien wij de A29 opdraaide en waar de tunnel vanuit R'dam was afgesloten waardoor er een volledig, ik herhaal volledig!! leeg lint asfalt voor ons lag in de richting Goes.... Zondag morgen, leeg asfalt en iets te laat vertrokken. Moet ik het nog verder toelichten???
    We kwamen dus als een van de eerste (op tijd ;)) aan en al snel volgde Onno/Jolanda en st@ven was er al (woont er 10min vandaan). Gijs volgde later.
    Na banden trappen en koffie, tijd voor actie. Puzzeltocht over iets te kleine wegen en na de foto locatie lieten we die maar gaan. Ad wist wel een terras met voldoende parkeer plek, waarvan akte. Een grote zeedijk volledig onder asfalt (Veere) waarbij wij riepen; Kombaan, alleen recht!
    Na terras met uitsmijter het stof van de landweggetjes eraf geblazen, en hoe! Ging er harder aan toe als in Italie.
    Toen terug op verzamelplaats kwamen waren de heren agenten net bezig administratie van andere weggebruikers (sleurhutten) aan het verwerken Pffffff
    Vervolgens dus een uitstekend diner naast de 360 spider (echt de moeite Cor!)

Nu de plaatjes: