Voor de achterblijvers | FerrariChat

Voor de achterblijvers

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Robin360, May 7, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #1 Robin360, May 7, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Voor de mensen die niet richting Italië zijn gegaan, heb ik wat foto's van mijn tripje naar de Eifel en Vogezen, afgelopen weekend. Ik kon zelf ook niet naar Italië, aangezien ik op dit moment even niet meer dan 1 dag per week vrij kan nemen. Als alternatief had ik het idee om de Nordschleife maar weer eens op te zoeken. Koninginnedag is ideaal daarvoor; de Duitsers zijn aan het werk, dus is het hopelijk niet zo druk. Ik besloot deze reis wat uit te breiden met een bezoek aan het Schlumpf museum in Mulhouse, dat vooral bekend staat om z'n collectie Bugatti's.

Rond 13:00 uur op Koninginnedag komen Alessandro (Ale550), Rob (rijdt vaak mee met mij als passagier op Ferraritrips), zijn broer Andrew en ik aan in de Groene Hel. Het ziet er goed uit; erg weinig auto's. Alleen enkele Engelsen met doorgaans prachtige auto's (bijv. de Scuderia...).

Eerst even een bratwurst naar binnen werken natuurlijk, kom ik ineens mijn instructeur Thomas tegen van de FCN rijvaardigheidsdagen van dit jaar en vorig jaar. Die bood meteen aan met me mee te rijden om goed uit te leggen waar te remmen, waar gas te geven (bijna altijd...volgens hem.... :D ) en waar op je hoede te zijn. Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen.... dus direct de Nordschleife op. Nou is het rijden op de Nordschleife leuk maar als er bijna niemand is is het nog mooier. De hele middag gereden; heerlijk.

Na het bezoek ingecheckt in onze 'zimmer frei' en 's avonds kom je er niet onderuit om te gaan eten bij restaurant Pistenklause, gerunt door de familie van Sabine. Daar kan je de meest foute pizza ter aard bestellen: pizza margerita met een doorgebakken steak in stukken erop, maar eerlijk gezegd smaakt 'ie erg lekker!
    Image Unavailable, Please Login

2. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #2 Robin360, May 7, 2010
    De volgende dag eerst nog even langs de spot-plaats voor de Nordschleife, waar Sabine regelmatig driftend langs kwam. Daarna besloten we naar het zuiden te rijden, richting Strassbourg, via de Moezel. Onderweg eerst gestopt voor een apfelstrudel, waar een auto met een bestuurder van ongeveer 103 jaar oud besloot zo te parkeren dat 'ie Alessandro's 550 gewoon achteruit duwde (foto 4). Gelukkig geen schade. Daarna nog even gestopt voor een Wienerschnitzel als lunch (uiteraard), om vervolgens via de Autobahn verder te rijden richting Frankrijk.

3. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #3 Robin360, May 7, 2010
  4. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #4 Robin360, May 7, 2010
    De volgende ochtend richting Mulhouse voor een bezoek aan het museum met de verzameling van de heer Schlumpf. Gezien het groot aantal auto's kreeg ik het idee dat de heer Schlumpf toch wat moeite had met een geschikte auto voor zichzelf te kiezen; daarop besloot 'ie maar om ze allemaal te kopen. Erg leuk om al die Bugatti's te zien, en de Veyron blijft toch wel indrukwekkend. Tevens was de verzameling beeldjes voor op de auto (aan de voorkant) erg leuk, en stond er ook toch wel een aantal Ferrari's. Leuk was de Nederlandse fans te zien op de foto aan de muur achter de formule 1 auto's.

5. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #6 Robin360, May 7, 2010
    Na het museum bezoek reden we richting La Bresse via de D431 & D430 en ik moet zeggen: het is echt een prachtige route! Heerlijke wegen door de heuvels met bijna niemand op de weg. En met asfalt met enorm veel grip, hoewel een motorrijder een bocht iets te hard nam en achter de vangrails eindigde, gelukkig zonder letsel. Na La Bresse kwamen we erachter dat het aan de andere kant van de berg regende. Voorzichtig aan natuurlijk, maar nogmaals het asfalt gaf veel grip dus we konden gewoon keihard doorkarren. Voor lunch stopten we in Mont Saint Odile; een klooster op de top van een berg. Ook daar zagen we een fransman van aanzienlijke leeftijd z'n auto parkeren op zodanige manier dat zowel de auto voor hem als de auto achter hem flink beschadigd werden. Gelukkig stonden de Ferrari's ver weg op een afgelegen plekje geparkeerd!

6. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #7 Robin360, May 7, 2010
    's Avonds weer teruggereden naar onze 'Zimmer frei' naast de Nürburgring. De volgende ochtend hadden we ons vergist in de openingstijd (we waren er 2 uur te vroeg) maar dat gaf gelegenheid om een auto R10 team te zien testrijden, en de Ringshops te bezoeken (waar een mooie BMW M1 te zien was). Was het de hele ochtend droog gebleven, 5 minuten voor dat de Nordschleife voor ons opende begon het te gieten. Dan maar lunchen, maar na de lunch bleef het regenen. Toch maar de Ring opgegaan, en een rondje gedaan om eens goed de lijnen te oefenen. Voordeel was dat er NIEMAND was.
    Om 14:00 ging echter het GP circuit open (er was slechts 1 persoon die de kaartjes verkocht, de safety instructies deed EN de pits opende!) en toen werd het allemaal een stuk beter.... het bleef regenen maar we gingen met slechts 5 auto's de baan op! Dat was feest natuurlijk...niemand om je heen, een superveilig circuit dus dat leverde een situatie op waarin iedereen zich als een beest ging gedragen en de ene slippartij na de andere kwam... Nog nooit was ik eerder 720 graden rond gespind na 'iets' teveel gas te geven bij het uitrijden van een bocht. Het was een ideale afsluiting voor een mooi weekend, en in de stortregen reden we weer naar huis.

7. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Thnx Robin for sharring. Super trip geweest zo te zien.:):):)

8. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Robin - hartelijk dank voor je leuke foto-verslag. Kan je in een weekendje Duitsland toch een hoop lol beleven. Hier in de Florida Panhandle is er niet veel te beleven voor een petrolhead want voor je het weet zit de locale sheriff op je hielen. En daar valt niet mee te spotten.

Groet, Peter

9. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Waoow robin geweldige foto's ziet eruit als een zeer geslaagde trip! Erg bedankt voor de pics.

10. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Erg leuk verslag en foto's! Ziet er uit als een leuk tripje !
    Ben dit voorjaar in de Eifel op vakantie geweest. Toen viel het mij al op dat daar een hoop leuken wegen zijn.

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dank voor je verslag Robin! Heb je de foto's zelf gemaakt? Er zitten hele mooie tussen!

12. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Zow, mooi verslag!

13. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Mooie foto's!. Wil vd zomer ook nog een keer naar de ring :D.

14. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Mooi verslag inderdaad.
    Altijd al een mooie streek geweest om wat kilometers te maken.
    Zelf doe ik 't liever met wat warmer/droger weer en een zonnetje erbij... maar dat is altijd afwachten natuurlijk...
    Prachtig ook, die foto's van de Schlumpf-collectie! Hoe meer foto's ik ervan zie en hoe meer ervaringen ik erover hoor, hoe meer zin ik krijg om daar ook eens een bezoekje te brengen :cool:

15. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Gave trip, Robin! Die kun je weer bijschrijven :) Doe mij die 250LM maar enne... die Pizza ziet er ook niet verkeerd uit. Ik zeg: lamaar komen :D

16. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Dank je wel. De meeste foto's zijn inderdaad van mij. Niet die waar ik zelf rijd natuurlijk :D

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mooie trip Robin! Ik ga zelf onderweg naar Mulhouse vandaag en dan door Schwarzwald en door de Eifel weer naar huis. De trip zit er alweer bijna op, maar nog even 3 dagen genieten.

Onno

18. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt voor het mooie verslag Robin, moet een hele mooie trip zijn geweest!

René

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Robin, is de achtbaan niet open ?

20. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik heb hem niet gezien, nee! Wel veel reclame voor de Top Gear Live show.

21. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Je mooie verslag valt me nu pas op. Dat was wel genieten daar!

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  23. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ahhh wacht...die heb ik WEL gezien; ik zat me al af te vragen wat die rails waren die over de RingShop gingen....dacht dat een of ander treintje was of zo. Hij deed het in ieder geval niet..

24. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Robin,
    Gaaf verslag van een mooie trip!!
    Thanx

Share This Page