Waar je Ferrari in onderhoud? | Page 2 | FerrariChat

Waar je Ferrari in onderhoud?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by bigodino, Jul 9, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #26 RiCoNL, Jul 9, 2008
    Last edited: Jul 9, 2008
    Ja bedankt. Nog maar net alles op de mail gezet.
    Ik kom ook :) :) :)
    Duurde even want ik had iemand nogal lang aan de telefoonlijn.
     
  2. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    #$%#$%^

    Als ik hier zo die onderhoudskosten hoor, laat die Ferrari dan nog maar even zitten....
     
  3. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    staan...

    En ik met jou... dat was een geweldige tractatie
     
  4. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    +1: de kelder die er nu niet meer is en die ik nooit heb kunnen betreden zonder jou.
     
  5. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Totale kosten die ik berekend heb, voordat ik mijn 550 kocht, op basis van 7.500km/jaar en 10 jaar eigendom, inclusief verzekering, stalling, benzine, banden, onderhoud, afschrijving etc.. zijn 1200 euro per maand (gebaseerd op de 2007 benzineprijs dus). Dat spreadsheet zwerft ergens in de 550 sectie. Tot nu toe klopt het goed - mijn auto is goedkoper geweest het eerste jaar maar groot onderhoud komt volgend jaar.

    Het belangrijkste is echter dat je een financiele buffer hebt. De kosten komen in horten en stoten en je moet dat wel kunnen opvangen. Deze maand komt alles weer ineens: stalling, verzekering, en 4 nieuwe banden. Maar dan ben ik ook weer een jaar onder de pannen, tot het groot onderhoud in 2009. Dat kost een mille of 4 tenzij ze iets onverwachts vinden...

    Bandenverbruik valt me overigens mee - 15000km gedaan met de auto en geen van de banden waren nieuw toen ik hem kreeg. Voorbanden volgens mij origineel, dus dat zou nu 38.000km zijn, en achterbanden denk ik 20.000km oud.


    Onno
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ja Fredje, ik twijfelde nog tussen deze en 335d !:D
     
  7. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler

    Helemaal eens met die buffer!

    De 355 is berucht om duur onderhoud ook trouwens he?

    Bij mij valt het nog mee eigenlijk. Paar dure onverwachte dingen gehad (zoals tandwiel in tussenbak), vooral dure zelf verzonnen dingen gedaan (veren en dempers upgrade, andere wielen, electronische ontsteking). Maar met 2500 euro per jaar aan onderhoud (excl upgrades) moet ik toch een eind komen... Banden doe ik nu al 15000 km mee en zien er nog uit als nieuw. Driften doe ik er dan ook niet mee. Benzine is de grote killer. 10.000 km per jaar a raison 1 op 6 hakt er aardig in.... Wegenbelasting is nul, verzekering ook een schijntje (klassieker). Goedkoop zal het nooit worden, maar een beurt van 12.000 euro hoop ik toch nooit te hoeven doen....

    Hans
     
  8. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Goeie tips voor de aspirant eigenaar.
     
  9. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Aan de andere kant. Koop een nieuwe BMW 5 of Mercedes met grote motor of iets dergelijks en zo'n auto verliest bijna 10000 euro per jaar aan waarde. Daar hoor je niemand over. De 355 heeft zijn grote daling al gehad.
    En met 2500 euro per jaar moet je toch ook een heel eind komen met de 355.
     
  10. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Helemaal mee eens!

    Ik heb eens zitten rekenen. Stel je hebt 20.000 euro te besteden aan een auto waarmee je 20.000 km woon-werkverkeer per jaar gaat rijden.

    Dan kan je een Suzuki swift kopen. Of een 25 jaar oude Porsche 911. De swift schrijft af als een gek, de P niet. De swift kost wegenbelasting, de P niet. De swift kost 3x zo veel aan verzekering als de P. De P kost wat meer aan onderhoud en benzine, maar alles bijelkaar zou het wel eens goedkoper kunnen zijn om met een 911 te rijden dan met een Suzuki Swift!!!

    Dito met een 308 versus een Mini cooper. Weet je wat een cooper S works kost tegenwoordig? Vanaf 38.000 euro!!! Daarvoor koop je een pracht 308, doet al het achterstallige onderhoud en hebt daarna nul afschrijving. Die Cooper S works zou in het dagelijks leven wel eens veel meer kunnen kosten dan een 308. Nou, dan zou ik het wel weten....
     
  11. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Ben ik het ook mee eens, daarom maar allebei gekocht voor de zekerheid. :D
    Een second opinion kan nooit kwaad :)
     
  12. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    #37 Michiel, Jul 10, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Kijk daar heb ik wat aan, mijn vriendin wil een Swift of een Mini, kan ik haar eindelijk duidelijk maken dat de Ferrari toch echt de betere keuze is!!!

    Hans, bedankt man!
    Image Unavailable, Please Login
     
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #38 JazzyO, Jul 10, 2008
    Last edited: Jul 10, 2008
    Precies. Mijn 1200 euro per maand inclusief afschrijving is vergelijkbaar met een middenklasser BMWtje van 50 mille iedere twee of drie jaar. In die 1200 per maand heb ik overigens ook een 10000 euro stelpost opgenomen voor een grote reparatie, iedere 3 jaar voor het geval dat. Indien niks stuk gaat komt het een stuk lager uit.

    Nee, dat is te optimistisch. Zoals Hans al meldde is F355 onderhoud duur. Alleen met beurten moet je al op die 2500 rekenen per jaar, maar dat is dan exclusief al het andere. Wegenbelasting, benzine, banden, remblokken, koppeling misschien, verzekering etc komt er allemaal nog bij. Vergeet ook niet dat je bij een Ferrari een kras niet laat zitten, op je gewone auto wel. Dus je geeft veel meer uit aan bijspuiten of wegwerken van kleine dingen dan met je gewone auto. Dat is een van de redenen dat een Ferrari die op klein budget gerunt wordt er zo snel slecht uit gaat zien. En er gaan ook regelmatig kleine dingen stuk. Stukjes plastic breken, schakelaartjes, lampje achter 1 van de klokjes, etc, etc. Al die originele dingen van Ferrari zijn gillend duur.

    Totale kosten met een F355, als je uitgaat van 0 afschrijving (waar ik het niet mee eens ben - F355 gaat zeker nog wel meer richting 328 de komende jaren), moet je toch rekenen op 700 - 800 euro per maand. Verzekering alleen is al ruim 2 mille.


    Onno
     
  14. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik denk dat Hans "figuurlijk" deze auto noemde.
    De nieuwe Swift en Mini Cooper zijn zeer waardevaste tweedehandsen.
    Ok, de Swift is pas een jaar op de markt, maar alle tekenen zijn daar naar.
     
  15. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    F355 zakt niet zo veel meer Onno...Ik denk dat je op een V12 meer afschrijft dan een V8.(niet persoonlijk hoor)

    Maar nogmaals een hobby mag geld kosten...Wie Ferrari rijd om er beter van te worden....kan beter met de fiets gaan
     
  16. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Haal me nou niet uit m'n droom........:D Ik weet dat het figuurlijk bedoeld was, maar het toeval is dat mijn vriendin net aan het zeuren is over deze 2. Hoe dan ook die Ferrari komt er!






    (ooit)
     
  17. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #42 RiCoNL, Jul 10, 2008
    Last edited: Jul 10, 2008
    Onno,

    Verzekering 355 is zo rond de 1600/1700 euro. BMW kost me 1500.

    Wegenbelasting , benzine, banden, krassen?, verzekering etc. reken ik inderdaad niet mee. Heb nooit over 0 afschrijving trouwens gesproken. Lig er niet zo wakker van dat hij wat duurder is in onderhoud en wat meer aandacht nodig heeft. Wist waar ik aan begon. Dank zij het forum en andere info is er veel bekend.

    Vindt het gewoon een prachtige auto waar ik elke keer weer met een big smile uitstap.

    Peter.
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geen twijfel mogelijk! 335d en je lacht iedereen uit :D :D :D

    En van fietsen wordt je ook niet blij, zeker niet met dit gal weer :(


    Ps zijn de heren Holland op vakantie?? zie of hoor nix
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Absoluut Frans. De F355 zakt echter nog wel een tijdje, is mijn mening. Niet snel, maar desalniettemin. Hij komt nu in dat oncomfortable vaarwater tussen klassieker en modern. De 328 daarentegen begint zo langzamerhand in het klassieke segment te komen.

    @RiCoNL - ik heb nooit een quote gevraagd voor F355 verzekeringen dus dat was een gokje. Valt me erg mee vergeleken met mijn 550 (2500). Maar goed, zat ik er 300 naast. Blij dat je geniet van je F355, vind het prachtige wagens.


    Onno
     
  20. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Vindt het gewoon een prachtige auto waar ik elke keer weer met een big smile uitstap.

    Peter.[/QUOTE]


    Helemaal mee eens geweldige auto ook big smile als ik instap.;)
     
  21. ferrari400

    ferrari400 Rookie

    Dec 28, 2009
    13
    Mijn ervaring met Italauto nadat Kees van Stokkum dit heeft verkocht is erg slecht, vanwege:
    1) Beroerde kwaliteit
    2) Erg duur (uren)
    3) Geen garantie ondanks garantie clausule op hun website

    Naar de 2 dealers in Nederland zou ik voor onderhoud niet toe gaan, op basis van eigen ervaring en de verhalen die de ronde doen.

    Forza Service is the place to be. Hoogste kwaliteit, ook moeilijke problemen worden opgelost en realistische prijzen.
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #47 Melvok, Jul 28, 2014
    Last edited: Jul 28, 2014
    Kan je a.u.b. aangeven waarop je deze stellingen baseert ? En waarom je hier nu opeens mee voor de dag komt ? Deze draad staat al 6 jaar stil ...

    Mijn ervaring daar is erg goed (hoe is je naam ?)! En gezien het aantal en typen van auto's dat daar staat zijn die eigenaren ook tevreden.

    Italauto repareert / reviseert auto's waar beide officiële dealers zich absoluut niet aan willen wagen.

    Dit schrijf ik hier alleen als tegengewicht tegen een visie die n.m.m. volledig ongefundeerd is maar wel schade doet aan dit bedrijf. (En ieder ander bedrijf)

    Wat je misschien niet weet is dat Kees daar vrijwel dagelijks nog rondloopt en zelfs af en toe (op verzoek) meewerkt.

    Waarnemingen van mij:
    Prima kwaliteit die de bekende F dealers niet kunnen leveren, zegt mij genoeg.
    Het uurtarief van Italauto betaal je ook bij een lokale Volvodealer; erg vaak haalt Pieter nog uren af van de werkstaten heb ik meegemaakt.
    Geen garantie ? Zoals iedere Bovag garage, no problem. Voorbeelden heb ik volop !

    Over alle mij bekende kleinere reparateurs doen de gekste verhalen de ronde helaas. OOK van Forza Service ...

    Ik wil absoluut geen discussies de grond in boren maar dan wel graag met de feiten. Maar misschien is het niet verstandig om dat zo (en hier) te doen ...

    Just my 2 cents ...
     
  23. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik kocht mijn auto bij Kroymans back in dec. 2006 omdat Forza en Munsterhuis geen auto's inruilen. Bij Kroy liepen ze 1 minuut buiten op de parking om mijn 348 heen en zeiden dat ze het gezien hadden. Toen even een uurtje onderhandelen, natuurlijk beginnen zij veel te laag etc. Dat is logisch. Maar ik was er zo uit en dat is klasse!! Geen gedoe van een PPI en op de brug zetten om de auto een veeg te kunnen geven... Nee, in 1 minuut zeggen ik heb het gezien en nooit meer over mijn auto terug komen. Dan ben je een dealer en sta je achter je product.

    Ik kom er nog regelmatig met erg veel plezier, Sander, Jos, allemaal beste mensen.

    Ik kwam bij Forza terecht vanwege de iets voordeligere uurtarieven en het is daar natuurlijk veel laag-drempeliger. Er wordt in andere oplossingen gedacht die de officiele dealer niet kan of mag, daar moet alles volgens het boekje.

    Italauto ken ik niet, Hans wel geloof ik ;-)
    Daar in het Oosten kom ik zeer zelden, daar ken ik veel enge verhalen van (van jongens hier). Maar ver uit de buurt dus ik kom daar toch niet. Maar zoals Melvok al zei, het kan best overal eens wat zijn. Als je er niet uit komt heeft de dealer / servicestation het toch altijd gedaan ;)
     
  24. ferrari400

    ferrari400 Rookie

    Dec 28, 2009
    13
    Het doel van mijn reactie op dit topic is om ervaringen van andere Ferrari enthousiastelingen te vernemen. Iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen, daarom is discussieren over wie er gelijk heeft niet zo zinvol.
    Ik loop al zo'n 30 jaar in het Ferrari wereldje rond en heb vele bedrijven van binnen gezien en weet waar ik het over heb.
    Als onderdelen in een gereviseerde motor afbreken/loslaten of in het geheel niet functioneren dan wel dat er verkeerde onderdelen zijn gebruikt en je neemt daar als bedrijf geen enkele verantwoordelijkheid voor, moet je het niet vreemd vinden als de betreffende klant daar niet zo blij van wordt.
    Gelukkig heb ik een bedrijf gevonden dat wel achter het geleverde werk staat (en ook zo acteert) hetgeen voor mij erg belangrijk is.
     
  25. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik kan alleen maar zeggen dat met 5 verschillende auto's daar in onderhoud in 7 jaar ik nog nooit een slechte ervaring heb gehad met Forza Service. Nooit. Ik heb me wel eens ergens aan geërgerd (zeer zeldzaam, echter), dat werd dan meteen opgelost nadat het gemeld werd.

    Ik ken ook slechte verhalen over Forza Service. Deze zijn allemaal (alle die ik ken, dus) door mensen de wereld ingestuurd die het niet konden waarderen dat Alex niet over zich heen laat lopen. Er wordt ontzettend veel gelogen in dit wereldje. Dat is iets waar ik Alex nog niet op heb kunnen betrappen. Goudeerlijk, hart voor de zaak, hart voor de klant, harde werker (en dat geldt ook voor zijn personeel), uitstekende kennis van zowel moderne als klassieke Ferraris, en redelijke prijzen. Ik ken niemand anders in Nederland die in de buurt komt op al die gebieden. En ik ben niet de enige. Je moet je afvragen waarom een aantal mensen die al 30+ jaar een Ferrari hebben en zeer bijzondere collecties hebben bij hem komen aankloppen.... Ook veel van de oude garde is inmiddels klant bij hem.

    Maar zoals Hans al zei, als je nog geen klant bent valt het niet mee in zijn bestand te komen dezer dagen, hij zit gewoon aan zijn maximale capaciteit.


    Onno
     

Share This Page