WAARMEE POETS JIJ JE F? | Page 10 | FerrariChat

WAARMEE POETS JIJ JE F?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Dino2010, Aug 20, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Maar je slaapt naast Dino! Dat zeg je er niet bij he ;) !!

2. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Ow ja.........je moet de ruimte ook delen met mn maitresse, blond, (90-60-90)

3. Adam van Noort

Adam van Noort Karting

Sep 21, 2008
    206
    Haarlem, Holland
    Full Name:
    Adam van Noort
    Bart, doe je ook schaalmodellen ? :D

4. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Joop, je weet niet wat je ziet als die (bijvoorbeeld ) jouw CS heeft gedaan! Das niet even een wax er op smeren en klaar is kees. Het is echt een genot om die auto's er zo zien bij te staan! En hij leert je ook nog eens hoe je het daarna goed kunt bijhouden.

Ja, voor de dezelfde prijs..:D:D:D

5. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Held van de dag! Had dat dan meteen gezegd! Ik ga meteen effe een afspraak maken met die BartCCC om even zo'n overnachting te regelen :D

6. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #231 RudyW, Jan 18, 2010
    Last edited: Jan 18, 2010
    Echt prachtig geworden Bart!. Kan ik nog het een en ander van leren :D.

Ook te huren als studentenkamer? ;). Auto's zitten dan natuurlijk wel bij de prijs in :D.

7. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    #232 BartCCC, Jan 18, 2010
    Last edited: Jan 18, 2010
    Bedankt voor de leuke reacties heren !
    Echt prachtig om aan dit soort auto's te mogen werken, laten we eerlijk zijn, dit zijn geen auto's meer maar kunststukken..

Yups. De laklaag op deze 16M was keihard en lastig om te corrigeren........en zoals je weet ben ik niet snel tevreden hehe. Toen jij er was had ik enkel het grove correctie werk achter de rug, het na-polijsten, nabewerking en de afwerking incl. waxen moest nog gebeuren. En zelfs toen glom hij al aardig, toch :D ?

Nou Fred, het pastte nog net in het budget, al was het echt nipt hoor, om meer dan één shirt + broek te bestellen ;)

Het motorcompartiment wordt idd o.a. behandeld met dat goedje in een mengverhouding van 1:4, maar ook nog diverse andere ontvetters en reinigers. En in een later stadium natuurlijk de nodige gel's, dressings en waxen. Wat was het trouwens een genot om aan deze motor te werken. Zo veel carbon wat mooi gewaxed kon worden, héérlijk.

Inderdaad, bedenk dat ik ook nog een rugzakje vol heb met 'keukentafel geheimen' die je kids naar hartenlust verspreidde :D

Het lijkt me een beetje behelpen, maar voor jou maak ik wel een uitzondering Joop :)
    We moeten er sowieso maar eens over babbelen..

8. Adam van Noort

Adam van Noort Karting

Sep 21, 2008
    206
    Haarlem, Holland
    Full Name:
    Adam van Noort
    Of op schaal, maar dan alsnog iets te duur voor mijn spaarpot :D

9. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Bart, wat een resultaat. Je hebt van Marc een nog gelukkiger mens gemaakt. Zoals jij de auto inwrijft en uitwrijft: daar kan geen massage tegen op zelfs de uitpoetsmiep is hier niet bij nodig, maar Joop zijn voorstel 90-60-90.....

@Joop,

Foto's voor ons Bart online s.v.p..:D:D

10. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja lekker!

Zitten wij hier een beetje ongegeneerd reclame (met filmpjes en al) te maken onder de neus van onze (strenge ;)) Moderator. Kom jij met een vaag antwoord van jawel die......maar ook andere gel's, onvetters, middeltjes ect. ect.
    Wij willen dan natuurlijk weten WELKE gel's ontvetters en middeltjes met daarbij de uitleg HOE en WAT toe te passen, toch?! :D

Wij moeten ook wat te doen hebben in deze barre wintermaanden! :D

PM'en mag ook hoor ;)

11. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Sorry Fred, ik deed het braafjes aan.......die verhalen van onze moderator over 'effe met 10 man je in elkaar komen rossen' en ik las laatst nog wat over honkbalknuppels, pfiew.
    Zal m'n moed morgen bij elkaar rapen en hier wat neer tokkelen ;)

12. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    #237 BartCCC, Jan 19, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Komt ie:

Allereerst een waarschuwing voor de 'bezette' mannen onder ons:
    * Vooraf je partner deze foto's laten zien zodat ze zeker zijn dat dit soort verwondingen gemaakt zijn tijdens het poetsen van de F !

Een tip voor de vrijgezelle mannen onder ons:
    * Ook al hou je niet van poetsen, toch even friemelen en daarna meteen naar de kroeg en opscheppen over je volledig uit de klauwen geëscaleerde wilde nacht ;)
    Image Unavailable, Please Login

13. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    #238 BartCCC, Jan 19, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nu serieus:

Tijdens het afspuiten de motor altijd laten draaien en zeker een 5 minuten na laten lopen
    Alles goed afvegen moet goedkope microfiberdoeken en het is aan te raden alles na te blazen met perslucht
    Gebruik geen dure doeken en detailbrushes.......zonde geld, een verfkwast van bij de bouwmarkt volstaat om de ontvetter en reiniger in te werken
    En ook hier geldt: alles op eigen risico.

De producten die je nodig hebt om de motor te reinigen zijn:

Multi Surface Citrus D-Greaser 1:4 verdunnen
    All Purpose Cleaner 1:4 verdunnen
    Goedkope microfiberdoeken
    Goedkope brushes

Rubbers en kunststoffen
    Smart Gel
    Foam applicators
    Goedkope microfiberdoeken om alles GOED na te wrijven

Alu spaceframe 360 / 430
    Het beste een wax met een lichte abressive erin, bijv. de roze Smart Wax.

Gelakte delen / Carbon delen
    Een goede pré wax voor optimale hechting
    Een goede pure wax zonder toevoegingen als krijt / fillers (slaat wit uit bij warm worden)

Aluminium
    Blue B Gone, een alu reiniger met als grote voordeel dat deze geen korrel gebruikt om oxidatie / vervuiling te verwijderen, maar een chemische cleaner
    Deze kan ook uitstekend gebruikt worden voor het oppoetsen van uitlaten (zie foto CS)

Qua kosten moet je denken aan een 200 euro voor de producten, zonder de pré wax + pure wax voor de gelakte delen / carbon delen kom je uit rond de 130 euro (even ruw geteld), uiteraard allemaal leverbaar.
    Niet zo maar met huis, tuin en keukenontvetters gaan sprayen aangezien deze weliswaar ontvetten, maar vaak de kunststoffen en rubbers grondig uitdrogen en aftekenen in de laklaag!

Wat vele doen is de motor afspuiten en daarna geheel inspuiten met een bokkie wokkie cockpitspray.......yeah, glimt als een kermisattractie, riemen / rollen gaan piepen en trekt stof aan door zijn vettigheid.
    Bij de CS van Marc was, ondanks het circuit gebruik waarbij de motor ontzettend heet wordt, het resultaat nog altijd mooi te zien na een 9 maand.
    Ook zul je merken dat het stof niet meer zo blijft plakken, maar nogmaals, alles GOED nawrijven anders wordt het er niet mooier op.

En naast alle middelen een flink portie geduld, poezelige flexibele handjes and lot's of elbow-grease ;)

14. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kijk da's praat en daar hebben we iets aan! Zijn ook wel prijsjes die je daar noemt.....Ik hoop dat je met zo'n voorraad wel tig keer (lees tot aan mijn pensioen) vooruit kunt?

15. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc

Daarom is het ook niet zo gek om het te laten doen.....

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ben ik mee eens Marc,
    Heb het vorig jaar ook door Bart laten doen alleen was dat voor de crisis en had ik niet zo'n wereld deal als jij!
    Ik heb het nog eens hardop voorgerekend aan Wilma en die keek er ook al van op! "nou ja zeg, dat klopt toch niet?"
    (even voor de duidelijkheid: Wilma is minster van financien hiero, vandaar dat ik wel opkeek van haar reactie....)

17. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Wereld deal?

De prijs van dit jaar is gelijk aan de prijs van vorig jaar...........graag hoor ik van je wat er niet duidelijk is zodat we dit helder hebben onder elkaar. Stuur me even een PM als je wilt.

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    #244 BartCCC, Jan 24, 2010
    Last edited: Jan 24, 2010
  20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat was die "vreemde vlek" op de bestuurders deur nu geweest denk je?

21. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
  22. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Natuurlijk zijn we allemaal mensen en niemand kan toveren, maar we kunnen het wel op zijn minst proberen…

@Bart,

Het onmogelijke doen we DIRECT, wonderen duren iets langer.

Wat een story Bart. Laat je het netjes spuiten en dan dat.

23. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Nou Joost, vandaag een Porsche behandeld waar een spotrepair op het achterscherm was uitgevoerd, had je dat eens moeten bekijken, ongelooflijk........gelukkig had het grapje 'slechts' 5000euro gekost, alle waar naar zijn geld ;) (not)

@Fred: Ik denk het lokaal 'wegpoetsen' van een spatje...

24. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Ja inderdaad, leuke reportage welke ik een tijdje terug al enigszins kwijlend heb gelezen ;)

Meteen na de Italië trip vertrek ik voor een dikke week naar Hongarije, meteen van die gelegenheid gebruik gemaakt om met hem een afspraak te plannen. Altijd interessant natuurlijk om verder van elkaar te leren.

Share This Page