Beste Ferrari liefhebbers, In de winter periode zie je niet veel Ferrari's buiten, de klassiekers al helemaal niet. Ik vraag me dan ook af, gaat de auto in de garage en wachten op het voorjaar of heb je er werk aan om de auto mooier, beter of wat dan ook te maken? Zelf gebruik ik de winter periode om een groot onderhoud aan te pakken. Deze winter ben ik bezig om alle draagarm en schokbrekerrubbers te vervangen. Dan pak ik natuurlijk de remklauwen ook mee door deze te reviseren. Hier een paar foto's van oud en weer opgeknapt. Ik ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig naar jullie projecten Groet, Carlos Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Nice! Die liggen bij mij (nog steeds) op de plank. Gebruik je origineel of aftermarket? PS. nu dat je de boel toch los hebt zou ik de wiellagers opnieuw insmeren met vet, want als dat er al 30j in zit is het soms net klei
Uit belangstelling: waarom begin je er niet aan? misschien tijd gebrek? Bedankt voor de tip. Ik heb de eerste open gemaakt en dat zag er netjes uit. Waarschijnlijk is het lager al eens vervangen. Bussen heb ik gekocht bij superformance UK en zien het zelfde uit als wat er uitkomt. Leuk dat je reageert trouwens. Ik heb de indruk (misschien vergis ik me) dat er niet veel technische klassiekers zijn op het Nederlandstalig deel
[QUOTE="Carlos007 Ik heb de indruk (misschien vergis ik me) dat er niet veel technische klassiekers zijn op het Nederlandstalig deel[/QUOTE] Hi Carlos. Liefhebbers en zelfsleutelaars zijn hier inderdaad tegenwoordig niet veel te vinden. Ze zijn er echter nog wel. Ik ben er een van en doe vrijwel alles zelf, aan de Ferraris al 15 jaar dus je mag me altijd vragen via pb hoor. Een deel van mijn garage. Alle smaken! Image Unavailable, Please Login
Vorige winterproject: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Er zitten gelukkig Ferrari doosjes om de onderdelen, dus ik vind dat ik het wel mag posten: Ik ben mijn Maserati Quattroporte aan het voorzien van nieuwe riemen, motorsteunen, looprollen en spanrollen, olie en wat andere dingetjes. Image Unavailable, Please Login Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
Super leuk om te zien dat er nog meer sleutelaars bezig zijn met gave projecten! Ik heb van de week de eerste schokbreker gereed. Nog 5 te gaan Image Unavailable, Please Login
Geweldig, zelf aan je auto sleutelen. Heb van de 512TR zelf ook alle "flambocks" oftewel draagarmrubbers (of ...) vervangen. Dat was een hele klus en gelukkig had ik een 10-tons pers bij de hand ... het lukte wel. Ben benieuwd hoe je dir rem(klauwen) gaat reviseren. Voor d e512TR kon je nix krijgen, geen seals etc ... Oplossing was door de dealer: stuur ze naar Maranello. Dan ben je € 500 per klauw verder ... Ik zocht zelf naar de juiste rubbers en heb die op een heel gekke manier toch van een Italiaanse monteur kunnen kopen. Denk jij dat je ze voor de Testa hebt of kunt vinden ? En ervaring in dat gedoe met frictie en oliedruk ? Lees graag mee ! Ergens onder de Fchat draad Flat Twelves heb ik er een paar heel grote draden over geschreven ... O.a. https://www.ferrarichat.com/forum/threads/512tr-brakes.385619/ https://www.ferrarichat.com/forum/threads/512tr-lower-lever.278837/ https://www.ferrarichat.com/forum/threads/diy-rear-lift-tool-to-prevent-cracked-windows.304253/ https://www.ferrarichat.com/forum/threads/512tr-gearbox-problem.343161/ Mvrgr Mel
Hallo Mel, Ja het vervangen van de draagarmrubbers is een hele klus. Was jou ervaring nadat je de draagarmrubbers had vervangen positief? voelde je duidelijk een verbetering? Mijn '86 Testarossa heeft ATE remklauwen, hier is alles vrij simpel van verkrijgbaar. Ik doe inderdaad alles zelf. Soms mis je een bepaald stuk gereedschap, dat is dan weer een goede gelegenheid om nieuw gereedschap te kopen
Ja echt een veel betere wegligging en bochtenwerk ! Ik ben benieuwd waar / of je de remcups (ringen) en seals eenvoudig kan vinden. Heb je mijn draadje "brakes 512TR " gevonden ?
Dat is een fijn vooruitzicht Ik heb mijn seals gekocht bij; https://www.okp.de/xtc2/Ferrari/45-Brakes/Front:::4370_13186_15683.html Zoals gezegd heb ik wel andere remklauwen als jij op je 512TR had. Ja ik heb jou draadje gezien, in detail ga ik vanavond lezen.
Op de foon twee fotos gevonden van de klus ... Fotos daardoor niet bewerkt/geknipt Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
2kids van 2 en 4 en het vervangen ervan draagt heel erg prettig bij bij de rijervaring maar ik moet eerst mijn schade nog maken van 2019, want in in dit voorjaar heb ik de Mondial voor iets speciaals nodig, maar dat horen zien jullie nog wel
Ja Mel, dit weekend weer lekker bezig geweest. Ongemerkt is het toch wel weer veel werk. Wielkast netjes gemaakt, draagarmen, wielhub, schokbreker en schokbrekerveer gespoten. Komende week beginnen aan de remklauwen. En dat terwijl ik met mezelf hebt afgesproken uiterlijk April ook de achterkant gedaan te hebben.... Hier de foto's van Links voor; Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
MOOI ! Dit is ZO echt de enige goede manier Carlos. En het geeft vee voldoening ... geloof me. Helaas doen maar weinigen zelf iets aan hun auto's !
Goed bezig! April gaat wel lukken as je al 2 kanten hebt gedaan. Ik vond de achter ophanging makkelijker gaan dan voor.