Waterliefhebbers | Page 24 | FerrariChat

Waterliefhebbers

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Oct 21, 2011.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jaloers :D

    Royal Huisman, heeft "stevige" tarieven is mij bekend. Zal rond de 2 milj/mtr zitten incl tuigage dus +100 op zeker.
    Heb je de naam?
     
  2. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Naam van dat schip is Aglaia, overigens gebouwd bij Vitters.


    Onno
     
  3. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Memorabele trip Crockett! :cool:
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Interessant aangezien Vitters in 2015 begint met de bouw van een 90mtr zeiljacht, hun grootse ooit. Zelfs zo groot dat hij niet op hun eigen werf wordt gebouwd maar in Alblasserdam.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Er waren glorie dagen in de (super/mega) jachtbouw van NL maar die verdwijnt snel.

    De rich & famous hebben geld maar besteden die bewust en verwachten kwaliteit. Kwaliteit die (voorheen) in NL geleverd kon worden maar nu snel verdwijnt doordat (bijna) alle werven van aandeelhouders zijn die rendementen willen zien in de boeken.
    Dat is listig in deze tijd en aangezien 60% van de bouwkosten (we praten over $+100 miljoen jachten) uit arbeid bestaat. Is het "aantrekkelijk" om daarop te bezuinigen om marges te verhogen waar de aandeelhouders op uit zijn.

    En nu juist (kundige) arbeid is schaars of zelfs afwezig inden je (buitenlandse)arbeid inhuurt. Het lijkt eerst goed te gaan (targets worden gehaald) maar dan blijkt de kwaliteit & duurzaamheid tegen te vallen bij oplevering (na ca. 4 a 5 jaar bouwen).
    Dan komen de geschillen (en betaald de klant niet) en ontstaan jaren (juridische) strijd.
    Beide partijen verliezen maar de NL jachtbouw het meeste doordat de reputatie ten gronde gaat. Het is een kleine wereld in de (Mega)jachten en nieuws verspreid als vuur. En nu juist die rotsvaste reputatie was de kracht van jachten markt in NL.

    Maar ach, dat is het (luxe)probleem van de Rich & Famous. Iets waar wijzelf ons niet druk over hoeven te maken. Als je een schip koopt, dan varen we daar zelf mee. Niet het personeel wat je hebt om dat voor je te doen, toch?
    Je bent een zeiler? Wat/welk schip heb je/ben je van plan aan te schaffen?
     
  6. bpierey

    bpierey Rookie

    Apr 11, 2021
    21
    Landgraaf
    Full Name:
    Bert Pierey
    Ga dit draadje zeker ook volgen. Ben ook van de watersport, wel meer van de sportcruisers. Vaar meer op de maas, dus wel wat minder plek voor een mooie zeilboot, maar vind ik ook prachtig. Catamarans ook trouwens.

    heb zelf een leuke Bayliner, 32 voet, 2x V8 260pk, 1996, inmiddels al 16 jaar In bezit maar ben ook stiekem aan het kijken naar mijn droomboot een Sunseeker Predator, gebruikt uiteraard. Die komt er ook een keer, of wellicht een Portofino, ergens 45-55 voet. Maar eerst een Ferrari en dan weer verder sparen voor de Sunseeker . Vind meerdere merken mooi hoor, ga elk jaar naar boot DD al 20 jaar lang, behalve nu met Corona helaas.

    leuk om dat toch ook hier te zien
     
  7. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Er word op het moment weer goed geklust aan mijn eerste liefde, zodra dat afgerond is zal ik hier wel weer een keer een update plaatsen. Zal over een weekje of 2 zijn :)
     
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat gaat over de Boesch neem ik aan?
     
  9. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    jazeker!
     
    Harry-SZ likes this.

Share This Page