Wie O Wie pakt de F1 2010 Wereldtitel? | FerrariChat

Wie O Wie pakt de F1 2010 Wereldtitel?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by SoCCieBon, Nov 9, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

?

Wie wordt wereldkampioen F1 2010?

1. Louis Hamilton

2. Sebastian Vettel

3. Mark Webber

4. Fernando Alonso

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Het is tijd voor een poll. Kom maar op met je idool en laat een diepzinnige analyse horen hier. Ik bijt de spits af, en het mag geen verassing zijn: Alonso wordt wereldkampioen. Ik blijf hem de beste van het veld vinden.

2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #2 JazzyO, Nov 9, 2010
    Last edited: Nov 9, 2010
    Ik stem voor Alonso. Maar dat is omdat ik volgende week zondagavond in Maranello ben. Ik wil die party wel eens zien! :D

Vind overigens ook dat hij het best rijdt, maar de Ferrari kon de laatste twee races duidelijk niet tegen de Red Bull op dus het zal niet makkelijk worden.

Onno

3. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ook ik ga voor Alonso. Geen diepzinnige analyses, maar Ferrari zal deze voorsprong toch niet meer weggeven (mechanische pech buiten beschouwing latend)? Bij (niet gewenste) mechanische pech van Alonso dicht ik Vettel goede kansen toe.

Cor, hoeveel dagen nog? :)

4. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Ik denk dat Alonso de titel pakt. Maar ik ben stiekem voor Vettel, ben niet zo'n fan van Alonso. Ben ik eigenlijk de enige hier die niet voor Ferrari is in de F1? :)

5. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ik zeg Alonso. Onderbouwing? Nou gewoon... daarom.

6. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    +1

7. pieter hol

pieter hol Formula Junior

May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
    #7 pieter hol, Nov 9, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Denk ook dat Ferrari en Alonso de wereldtitel gaan pakken. Door een bekenen race a.s. zondag valt het voordeel zeker die kant op. Maar Vettel is voor mij de beste coureur van de afgelopen twee jaar.
    Image Unavailable, Please Login

8. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
  9. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Ik denk ook Webber.
    De Ferrari's zijn bij droog weer niet zo snel als de RB's . Ook vorig jaar waren de RB's zeer snel in woestijn.
    Als die zeldzame bui daar gaat vallen geef ik Alonso nog een kans.
    Anders wordt de GP uitslag:
    1. Webber
    2. Vettel
    3. Alonso

en Webber dus wereldkampioen

10. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Alonso, vind hem het beste dit seizoen, ondanks dat hij totaal NIET mijn idool is.........

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alonso en Vettel kunnen/zullen het met elkaar aan de stok krijgen en Webber "pakt" zijn voordeel OF

Webber doet zijn ding: gewoon hard gaan (doet hij wel vaak de laatste tijd) OF

Alonso heeft een wereld kwalificatie (hoogst onwaarschijnlijk) en leidt van begin tot eind OF

Vettel doet weer zijn kunstje (snelste tijdens kwalificatie) en sprint naar de streep en wint OF

we weten het niet en moeten dus gewoon kijken.... prettige wedstrijd allemaal :D

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik ga voor Alonso. Het maakt mij niet uit wie het kampioenschap opeist, zolang het maar een Ferrari-coureur is!

Gr. Martin

13. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ga lekker de politiek in man! Spelbreker!:D

14. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb toch gestemd?! (zeg lekker niet wie :cool:)

15. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zo lust ik er nog wel een: dat de beste moge winnen...

Christian Horner (RedBull) heeft al gezegd dat als Alonso met minder dan 7 punten voorsprong het kampioenschap pakt dat niet terecht zou zijn (in verband met de vermeende teamorders in Duitsland).

Gr. Martin

16. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ja, ik had ook niet anders verwacht Fredje. Jij staat straks na de wedstrijd vooraan om te vertellen dat je op de wereldkampioen hebt gestemd...

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    :D:D:D

18. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    524
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Hier onder een aardige analyse van F1 fotograaf Frits van Eldik, geschreven vlak na de GP van Brasil. O.a. over het feit dat Red Bull geen teamorders gaf. Zelf denk ik trouwens dat Webber wereldkampioen wordt.

"Vanmiddag stond ik 15 minuten voor het einde van de race klaar om het podium te gaan fotograferen. Ik iet alleen maar de meeste van mijn collega’s melden zich dan op een van te voren bepaalde plaats waarvandaan we de pitstraat in kunnen.

Daar heb je dus ook even overleg over de race. Wij waren het er allen over eens, Vettel moest Webber voorbij laten. Het zou namelijk wel heel erg dom zijn om Alonso op een zetel naar Abu Dhabi te dragen. En toch geschiede. Vettel won en Webber…

Stel Vettel wint en Webber wordt twee. Onder normale omstandigheden is Alonso dan de derde man en dus wereldkampioen. Webber moet dus winnen en zorgen dat er iemand voor Alonso eindigt. Maar als ze nu gewoon zo slim waren geweest om vandaag de rollen al om te draaien dan had Webber slechts voor Alonso hoeven te eindigen om de titel binnen te halen.

Grappig was ook om de uitzinnige vreugde bij de Red Bull monteurs te zien bij het podium en een soort van verbazing bij de Ferrari mannen.

Okay, normaal gesproken heeft Red Bull de beste auto en gaan ze voor een één twee in Abu Dhabi. Het zal niet gaan regenen. Maar als ze zo eigenwijs blijven als vandaag en Vettel wint… Ik zou graag met teamorders en de wereldtitel de boeken in gaan en niet als het team dat principieel wilde racen en dus de titel aan Alonso gaven.

Het wordt een grappige week. Een week waarin iedereen Ferrari groot gelijk geeft voor het uitdelen van teamorders in Hockenheim. Hoe dan ook hebben we volgende week een nieuwe wereldkampioen. En om de één of andere reden zie ik Alonso lachend het strijdtoneel verlaten…"

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Louis Hamilton??? :D :D

Ik hoop Alonso maar ik denk Webber.

Was Webber vorig jaar ook niet oppermachtig in Abu Dhabi?

20. Blulagos

Blulagos Formula Junior

Nov 4, 2010
    271
    Belgium
    Full Name:
    David Joos
    Volgens mij kan Alonso enkel wereldkampioen worden indien Massa zijn niveau serieus optrekt en de race wint. Normaal zullen de Red Bull's 1 en 2 eindigen en dit keer zal Hörner toch teamorders geven. Het beste scenario voor Alonso is dat Massa wint en zo de grote punten wegkaapt. Dat zou trouwens ook het beste afscheidscadeau zijn dat hij Ferrari kan geven :)

Eerlijk gezegd vind ik dat Hamilton de wereldtitel verdient. Hij is imho de enige echte racer in het veld. Hij probeert in te halen en soms mislukt het. Maar is het niet daarom dat Gilles nog steeds op handen gedragen wordt?

21. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom hier Blulagos!

Gr. Martin

22. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Hallo Blulagos! Je komt met een interessante stelling de deur hier binnenlopen....!!:D:D
    Hoe denk je dat Massa zijn nivo optrekt?

Damn, ik zie het....Lewis?

Roel!!!!! Waar ben je??? Stem nou even. Ik ben echte reueueueueueze benieuwd wie jij gaat stemmen. En Henk dan??? :D:D:D

23. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja, we kennen elkaar al effe dus dit was niet moeilijk voor jou, toch? :D

Weten we nog wel dat ene Button afgelopen jaar won? Waar is die gebleven :confused:

24. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Oh ja, Massa. Die was ik eigenlijk een beetje vergeten. :)

yes sir!

25. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    1. Webber
    2. Vettel
    3. Alonso

en Webber dus wereldkampioen, al is het alleen maar om die onuitstaanbare Alonso van het podium te houden :)

Share This Page