WK Formule 1 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik vond geen oude draad die ik kon gebruiken maar denk dat velen met mij op deze site met regelmaat hun commentaar over, in en om de F1 met anderen willen delen.

    Wat ik kwijt wil is dat ik bepaald geen Kimi fan ben en nooit begrepen heb dat hij een 2e termijn bij ons aller SF kon krijgen. Zijn prestaties waren vanaf de 1e GP voor velen teleurstellend en toonden een groot gat met de prestaties van Fernando.

    In de laatste 2 races lijkt dat gat ineens (bijna) verdwenen en begon ik te twijfelen aan de gemotiveerdheid van mijn grote held (al hele vele jaren) Fernando Alonso. De Kwalificatie gisteren toonde dat beide in Q1 en Q2 vrijwel even snel waren en in Q3 had Kimi pech dat hij de potentie van zijn bolide met hem als piloot niet kon verzilveren. Verklaring van het (bijna) verdwenen prestatie verschil heb ik niet en wellicht is dat vanaf vanmiddag weer verdwenen.

    Ik heb best wel wat GP's bezocht, in de V12, V10 en V8 tijd en vind het geluid van de huidige bolides zo verschrikkelijk jammer. Geen gehuil meer van veraf op je afkomend...

    Wens iedereen een mooie Signapore race vandaag achter de decoder, op RTL-Plus of..
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #2 Melvok, Sep 21, 2014
    Last edited: Sep 21, 2014
    Op RTL-LIVE is nu al Ferrari nieuws en oude zaken ...

    Wat zou vandaag brengen ... ?

    Marchionne zegt hier dat de beroemde naam van Ferrari snel terug moet komen op de circuits ...

    Na 30 ronden staat Alonso op een 2e plaats achter Lewis Hamilton ... :) Wie weet toch eindelijk weer een mooie podiumplaats vandaag ? .....
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dus net weer niet ... 4e plaats ...
     
  4. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Nooit fan van Kimi geweest en sinds zijn fop-demo in Rotterdam zelfs een beetje teleurgesteld in hem.

    F1.... ik ga liever naar Historische F1!
     
  5. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Zoals gezegd ben ik ook nooit een fan van Kimi geweest (in tegendeel) maar zijn prestaties lijken wat beter/minder slecht te worden.............in vergelijking met Fernando.

    Fernando was de hele race voor P2 erg verrassebd competatief en balen dat hij in de safety car situation naar binnen is gegaan voor nog eens et frisse banden. Maar ik heb begrepen dat hij zo wie zo nog een wissel moest maken. Voor Vettel feest dat hij weer eens van Ricciardo mocht winnen en een nog groter feest voor Hamilton c.q. balen voor Rosberg.
     
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nee hoor, zijn banden waren van dezelfde leeftijd als de Red Bulls en ze hadden allebeide banden al gebruikt. Red Bull paste hun strategie aan en reden heel lang door (tot het einde).

    Wat ik niet begrijp is dat Alonso met veel jongere banden de Red Bulls niet kon volgen nadat de SC weg was. Daar heeft hij de 2e plek verloren. Toen hij eindelijk weer bij de RB's was, waren zijn banden ook versleten en kon hij er niet voorbij.


    Onno
     
  7. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De GP van Japan was hem ook niet echt. De kwalificatie was weer een 5e plek voor Alonso en een kleurloze positie van Kimi. Onno schreef elders dat Max het beter deed op vrijdag en een dergelijk vergelijk zullen meer in gedachten hebben gemaakt.

    Wat een natte troep in Suzuka vandaag, maar vooral balen dat Alonso door een black-out geen elektronica meer had en niet de kans kreeg de Tifosi te verrassen met zijn natte baan acrobatiek. Nou ja, Vettel deed het best wel goed en die dienen we vanaf maart 2015 te koesteren. Hamilton had zn dag en het wordt moeilijker voor Nico.
     
  8. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Vond het voor de SF een beschamende GP van Japan. Deed me een beetje denken aan Frankrijk 1996: Schumacher blaast zijn motor al in de opwarmronde op en Irvine haalt ook de finish niet. Nou heeft Raikkonen de finish wel gehaald, maar hij had 'm net zo goed langs de kant kunnen zetten.

    Het team glijdt volgens mij steeds verder af en neemt paniekbeslissingen. Ze hadden zich beter met het team van begin dit jaar kunnen focussen op verbetering.
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het steekt best dat de enige DNF uit SF komt. Maar erger is het ongeluk aan het einde van de race (of beter: wat het einde maakte aan de race) doordat Bianchi van de baan gleed.
    Dat deed hij vlak nadat Sutil op dezelfde plek van de baan ging en waarvan de F1 net in de takel/shovel hing en hij die shovel niet kon ontwijken en gedeeltelijk onderdoor schoof.

    Nieuwe Beelden Crash Bianchi - Overige - Video - Zie.nl

    We hopen maar vrezen...:(
     
  10. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hoorde dat inderdaad later pas. Heb het filmpje op YT gezien. Wat een verschrikkelijke klap is dat geweest :eek:!!!
    Ernstig hoofdletsel voor Bianchi, na het zien van de beelden verbaasde het me dat 'ie het sowieso overleefd heeft.

    Het vreemde vind ik dat die marshall, die in de post boven de shovel staat, met de groene vlag staat te zwaaien terwijl die shovel nog lang niet veilig achter de vangrails staat. Bianchi komt echt met een noodgang door het beeld stuiven en schiet onder de achterkant van de shovel door, door het gat in de vangrails. Een meter meer naar links of rechts en die auto spettert totaal uit elkaar.

    Nu inderdaad maar hopen op een goede afloop.
     
  11. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    De groene vlag is voor de sector daarna. De sector waarin hij reed gold nog steeds geel maar daar wordt vaak niet op aangepast..
     
  12. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De GP van Putin was alleen speciaal omdat het in Putins speeltuin (best groot dat Rusland) plaats vond. Nico deed het echt niet goed en moest laten zien dat hij het best kan in een Mercedes die een eigen klasse vormen, o.k. best knap om toch 2e te worden maar had mazzel met de Pirelli's die maar niet wilden opgeven. Oh ja, Alonso 6e kleurloos maar heeft het echt prima gedaan en paar plekjes daar achter Kimi die zowaar een mooie inhaal actie had. Inmiddels zakt de SF verder op de ranglijst...
     
  13. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Alonso gaat niet in een Mercedes sturen in 2015?? Dan zat ik er dus naast maar wat het wel wordt.........Joost?
     
  14. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik heb Kimmi eindelijk eens een team mate zien out-performen en eerlijk is eerlijk (ik ben never even fan van Kimmi geweest) hij was vanaf de start sneller dan Vettel die niet echt foutloos heeft gereden en geen lekker gevoel in z'n auto had.

    Hamilton is dit seizoen verrassend sterk en is mentaal beter dan ooit. Jammer voor Rosberg!
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #15 Melvok, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Max heeft wel de finish gehaald dit maal ... maar 3 ronden voor het einde .... gelapt door z'n maatje :( ... geen PUNT !
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #17 Melvok, Jul 4, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik keek iPad terwijl ik aan het werk was. 180 kanalen in mijn hotel in Istanbul en niet één die het uitzond.... Maar dankzij de magie van VPN en BBC iPlayer toch kunnen volgen.

    Maxie moet wat minder klagen over de radio. Maar dat zal hij nu ook wel geleerd hebben. Die Mercedessen zijn wel echt deprimerend snel, gewoon niet leuk meer.

    Zo. En nu ga ik een terrasje zoeken! :)



    Onno
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Neem de boot over de Bosporus als je tijd hebt ... en bezoek de Aya Sofia ?

    Veel plezier in Istanbul !
     
  20. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De overmacht van Mercedes wordt niet kleiner en dat is echt balen (en een geweldige prestatie van Mercedes). Kimi nu weer iets sneller dan Vettel .....Kimi had nooit een 2e kans mogen krijgen (ook geen 1e) en is voor Vettel geen prettige collega om prestaties mee te vergelijken. Ik vrees voor een saaie 1e en 2 e plaats en hoop op een mooie race van Vettel. Max heeft hopelijk z'n tractie issue gevonden zodat hij ons allen heerlijk gaat vermaken.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Max staat nu helaas in een grintbak .....
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #22 Melvok, Jul 5, 2015
    Last edited: Jul 5, 2015
    En nu REGEN !

    Vettel door slimme boxenstop no op 3.
     
  23. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Tja een gelukje, ik vond het snelheidsverschil namelijk schrikbarend!

    Leuk dat de Williams'en in het begin de Mercedessen het nakijken gaven, maar uiteindelijk toch weer die taxi's die wonnen :( Dit begint net zo vervelend te worden als elke andere overmacht uit het verleden (ook die van Ferrari en Schumacher).
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #24 Melvok, Jul 26, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vandaag F1 op de Hungaro Ring ! Een indrukwekkende 1 minuut stilte voor de start ...

    Na een bliksemstart: beide F's als 1 en 2 .... maar hoe lang nog ?

    En .... Vettel heeft deze race gewonnen ! De tweede auto is uitgevallen....
    Image Unavailable, Please Login
     
  25. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Schitterende race! Zo mogen er meer volgen!!
     

Share This Page