WK Formule 1 | Page 17 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooie race, slecht (nieuw hobbelig asfalt oppervlak) circuit op Silverstone dit jaar ...

    Wel 340 duizend bezoekers, de F1 sport leeft weer een beetje :)

    Heel apart, tot vlak voor het einde opeens Vettel zich naar de eerste plaats vecht … Max verdween opeens, weet niet hoe en wat …

    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Nou ja, en zo geschiedde met dank aan Kimi werd Vettel de winnaar van best een leuke GP. Hamilton kwam knap terug van achteraan naar de 2e plek (o.k. hulp van een Safety Car maar had ook de pech Kimi in de 2e of 3e bocht te ontmoeten). Max deed het gewoon goed maar had helaas een technisch probleem - na een pracht dubbele inhaal actie met Kimi - waardoor hij een paar ronden voor de finish uitviel (brake by wire systeem?). Balen dat Max geen punten had, want had anders bijna gelijk met Ricciardo gestaan en er zelfs voorbij als hij voor Kimi kon blijven. Over 2 week Hockenheim.
     
    Melvok likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was inderdaad een leuke wedstrijd om naar te kijken, weer eens wat anders dan een team te zien starten en vervolgens aan de horizon te zien verdwijnen... Dat deed McLaren ooit, Ferrari en de laatste jaren Mercedes dus.
    De (voorgeschreven) regeltjes werken dus uiteindelijk toch. Nu nog wat met die banden rotzooien en we zitten allemaal op het puntje van de stoel, toch?
     
    Alfer likes this.
  4. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ëén der grootste F1 clowns ooit heeft gisteren de vraag gesteld of Max in Oostenrijk geen straf had moeten krijgen net als Kimi en eerder Vettel. Ik zie het verschil wel en ik denk de meesten met mij. Oh ja, deze clown betreft Villeneuve die WK mocht worden in dusdanig superieure auto waar zelfs een Gasly in het 1e seizoen kampioen zou zijn geworden. Inderdaad was, ben en wordt ik geen fan van deze Villeneuve...…….
     
    Melvok likes this.
  5. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Dat die Villeneuve een ontzettende zeur is ben ik met je eens.
    Maar tevens ben ik van mening dat de straf voor Raikonen niet terecht was, omdat Ham wel erg scherp naar binnen stuurde.
     
    Melvok likes this.
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat is zo lastig te beoordelen omdat bij de start heel veel in heel weinig tijd gebeurt (chaos en ieder voor zich). Velen hebben geen overzicht rondom en dat is vaak ook niet mogelijk. Zo wie zo is het vreemd dat Vettel de race ervoor maar 5 seconden kreeg voor een vergelijkbaar incident (Kimi kreeg 10 sec). Hamilton stuurde idd scherp naar binnen maar de Marschals rekenen vooral met wie er een wiel voor lag. Zelf vind ik dat er terughoudender mag worden opgetreden en meer als race incident mag worden gezien......we willen toch spektakel.
     
    Melvok likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vrije training Hockenheim … 15.00 uur ...
     
  8. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat een race was het in Hockenheim. Wat mij betreft overheerst het feit dat dit waarschijnlijk voorlopig de laatste GP van Duitsland was, onbegrijpelijk (als de Amerikaanse commercie even ter zijde wordt geschoven).
    Max deed z'n ding gewoon erg goed en met of zonder de extra wissel had het niet beter geweest. Mooi voor Max dat hij slechts één WK punt minder heeft dan Ricciardo en daar hopelijk (en waarschijnlijk) eindigt met meer punten dan z'n teammaat.

    Voor de SF een drama natuurlijk doordat Vettel een foutje maakte die maximaal werd afgestraft: zero points. Hamilton had z'n dag en was groots waardoor hij één van zijn mooiste overwinningen heeft behaald.
    Ik hoop dat Kimi in 2019 vervangen is door Leclerc daar de 2 piloten van onze SF het verschil in de laatste seizoenen niet hebben gemaakt en er naar mijn smaak nu beter vlees beschikbaar is zoals Leclerc.
    Komend weekend is het de Hongarije en das een leuke circuit voor red Bull:)
     
    Melvok likes this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Maar hongarije is een saaie race (in de regel) om naar te kijken....
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat zei men ook over Oostenrijk :)
     
    Melvok likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd ! :)
     
  12. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    In de regel wel, maar als onze nationale held een goede Q3 doet kan het spannend worden. Ik verwacht dat Mercedes en onze SF mooi op één lijn liggen. Dus, maar zien wat 't wordt...…..:)
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je zegt het Menno, de qualy is belangrijk (en daarom misschien wel het meest spannend)
     
    Alfer likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat ik al zei, kwalificatie was best spannend en de race... tot de laatste 5 ronden.

    Gelukkig was ikzelf aan het gummen tijdens de race voor de nodige F-itamine en heb net de opname bekeken.

    Ps die Bottas actie op Riccardo (mag) niet ongestraft blijven, toch? Max werd van het podium gehaald (Mexico) voor minder.
     
    Alfer likes this.
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Nou ja als Max supporter was de gehele qualificatie een grote deceptie en had Red Bull zijn zaken niet juist ingeschat (netjes vertaald dan). Raar die actie om Ricciardo met de softs in Q1 naar buiten te sturen en in Q2 te laat. Max op positie 7 als Q3 resultaat was ruk zoals hij dat zelf zo mooi kan samenvatten:). De race was niet veel en Max was snel exit door het zoveelste technische probleem. Ik had gehoopt dat Max eindelijk eens boven Ricciardo kwam in de puntentelling, maar mocht niet zo zijn.
    Wat had Mecedes het weer goed voor elkaar, dit hadden ze zelf duidelijk niet verwacht. Van Vettel leuk om aan het eind Bottas toch nog af te troeven. Erg jammer dat we nog een seizoen vastzitten aan Raikonen. Ik denk dat Vettel dit erg graag wilde en nog geen zin heeft in een nieuwe fanatieke bloedbroeder in ala Leclerc.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik snap hier helemaal NIX van, Bottas/Mercedes hier 2 keer zwaar in de fout idd Fred … en geen straf ….
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kreeg toch een tijdstraf (welke geen invloed had op het race resultaat) en 2 punten (van max 12) op z'n licentie...
    Niet ongestraft maar wel zonder consequentie, wat weer onredelijk is Mel. Daar heb je gelijk in.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar er is dus openlijk een ongelijkheid waar te nemen … en DAAR hoor je n.m.m. nauwelijks iemand over ...
     
  19. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het was toch niet echt afwijkend? Het is juist heel erg in lijn met de tijdstraffen voor de crashes die de beide Ferrari rijders hebben veroorzaakt in de afgelopen races. Vettel kreeg eigenlijk zelfs met 5 seconden nog minder straf en die tikte Bottas volledig uit de race.
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Er is toch nog niets besloten over het tweede Ferraristoeltje voor volgend jaar?
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik bedoelde eigenlijk het geheel aan sancties Chris … in dit geval "maar" 2 strafpunten voor Bottas ….
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Volgens mij is afgelopen weekend het contract met Kimi verlengd ...
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het kan dat hij heeft verlengd maar daar is toch nog niets over bekend gemaakt?
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Officieel gedaan bij de F1 happening imo ...
     
  25. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Het besluit is genomen maar er is weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Ik verwacht dat Vettel hier mee van doen heeft die Kimi als teammaat wil behouden en denk zelfs dat Vettel Leclerc niet ziet zitten daar deze snel is en een stuk ambitieuzer dan de waterijs man.
    Doodzonde dat de SF blijft doorsukkelen met 2 dure coureurs die geen van beide het verschil zullen maken. Waar zijn mijn helden van weleer...……...Schumi, Alesi, Mansel….nou ja die waren ook niet altijd succesvol maar waren toch mijn helden maar waarom??
     

Share This Page