WK Formule 1 | Page 18 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Mag ik veagen waar je hebt gelezen dat het besluit is genomen?

Sites als motorsport.com weten het volgens mij nog niet en zouden het graag met grote koppen als nieuwsbericht willen plaatsen.

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vond het nieuws van ricciardo verrassend. Gaat naar Renault waardoor Carlo exit is daar.
    Of dit gevolgen heeft voor Ocon zal blijken komende weken.
    Of zou Carlo toch weer naar Redbull terug keren?

3. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het mag dan (misschien) nog net niet officieel zijn, lees ook hier even mee :)

4. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Chris, ik heb van verschillende media vernomen dat Kimi aanblijft en dat Ferrari zoals vaak (niets zo ondoorgrondelijk als het doen en laten van de SF) het nieuws (nog) niet heeft bevestigd. Aldus in theorie nog niet 100% maar in de echte wereld 99,99%. Ik had het top gevonden als Kimi exist zou zijn.

5. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Exit …. :D

6. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Na de spectaculaire start (sneu voor Alonso), de inhaal actie van Vettel in de 1e ronde en nadat Max de Force Indiaas had ingehaald was er verder niet veel te beleven voor de vele Max fans. Wel knap van de SF om zo snel te zijn en jammer dat Kimi stukken had.
    Max deed het wel cool en ook was hij verrassend snel en kon hij Ocon en Perez (Mercedes motor) verbazend makkelijk inhalen. Misschien dankzij de verkleinde vleugel maar onze Max is ook een erg rappe man!

Echt belangrijk is dat Max voor het eerst sinds zijn toetreden tot Red Bull meer punten heeft dan Ricciardo!!
    Volgende week: Monza

Melvok and 3alfa like this.
  7. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En weer een uitslag die moet worden aangepast...(zucht). Bottas krijgt 5 sec tijdstraf voor het aantikken van Sergey in de 1e ronde. DE EERSTE RONDE!!!!
    Nu had hij 7,5sec voorsprong op zijn achterligger bij het passeren van de meet en heeft het dus geen invloed op de finish volgorde. Maar toch, weer geen wedstrijd die onbemoeid is gebleven...

Weinig bekend nog over de vulling van de stoeltjes. Ben benieuwd waar Toto nu Ocon gaat parkeren. Perez brengt veel (sponsor)geld mee dus die zullen ze wel binnen halen/houden bij "punt" Force India.
    Nu het stoeltje van Alonso vrij komt biedt dat kansen voor Ocon. Maar zal er naast hem een "ervaren" rijder moeten zitten wat weer voor Stoffel slecht nieuws kan betekenen...
    Dan hebben we Williams nog die alleen knaken moet tellen met vertrek Stroll, daar zullen dus alleen (zware)sponsor-rijders een kans krijgen. Misschien iets voor Christiaan Alberts?! :p

Afijn, wie het weet mag het zeggen.

8. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als Ocon naar McLaren gaat zal Stoffel daar zeker niet meer in een racestoeltje zitten. Daar zit Sainz namelijk al in :)

Ik kan me verder niet voorstellen dat iemand Stoffel nog een extra kans geeft bij McLaren maar die renstal heeft er op zo'n puinhoop van gemaakt de afgelopen jaren dat je het misschien ook weer niet kunt uitsluiten.

9. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat een domper voor de Ferrari tifosi maar ook hulde aan Mercedes en Hamilton. Als team heeft Mercedes meer strategisch vernuft en een coureur die het verschil kan maken. Dat laatste noopt mij wederom te noemen dat Vettel geen coureur is die het verschil kan maken en Kimi probeert wat hij kan en heeft keihard gewerkt vandaag. Qua Vettel is mijn mening natuurlijk niet gebaseerd op de race van vandaag want pech, jammer en toeval zijn altijd nabij maar de SF heeft gewoon betere coureurs nodig en ze blijven vasthouden aan genoemde mannen die goed zijn maar niet de top die zich kunnen meten met de concurrentie.
    Max deed het weer met max inzet. Jammer van de straf maar die was - naar mijn onbescheiden mening- niet geheel onterecht.

3alfa likes this.
  10. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik deel je mening Menno maar ik hoorde net de reactie van Max zelf op zijn straf. Hij wijzigde richting in de remzone maar deed dit met voldoende ruimte voor Bottas om te blijven leven.
    Het lijkt dus dat de FIA de regel hanteert (en dus bestraft) zonder rekening te houden wat de rijders (onderling?) hebben afgesproken...

Hoe dan ook denk ik (maar dat is makkelijk vanaf de bank) dat als Max niet naar buiten was gekomen maar rechtuit (=ook) de bocht had gemist. Dat Bottas ook door had moeten steken. Hierdoor had Max (egaal) de bocht had kunnen afsteken wat hij de ronde ervoor ook (moest) doen om een aanrijding te voorkomen.
    Resultaat: hetzelfde echter zonder straf (en dus 2 of zelfs als hij Bottas achter zich had gehouden 5 punten) meer gehad...
    Maar zoals gezegd is dat makkelijk vanaf de zit-bank.

Verder vind ik de insteek die Max had (na het horen van zijn straf op de radio) niet juist. Schumacher, Senna, Prost etc. hadden ook zeer zeker lopen schelden op deze beslissing maar nooit kostbare punten weggegooid. Een verkeerde beslissing door de stewards (die er toen nog niet waren) mag je nooit drijven tot haantjes gedrag. Iets wat duidelijk nu wel gebeurde bij Max en wat Bottas dus perfect had uitgelokt.
    Als Max wereld kampioen wil worden zal hij dat anders moeten gaan verwerken.

Maar nogmaals dat is makkelijk vanaf de bank...

Melvok and 3alfa like this.
  11. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Fred, ik schreef daarom ook 'niet geheel …….onterecht', juist omdat ik denk dat Max relatief gemakkelijk wordt bestraft omdat zeker enkelen in het circus vinden dat hij wat afgeremd moet worden. Vraag maar aan de Canadees met bril die alles heel goed denkt te weten. Dat Max nu echter meer punten dan Ricciardo heeft geeft toch hoop. Ik weet dat hij veel pech heeft gehad maar daar kan Max ook wel een boekje over schrijven. Toch moet Max nog e.e.a. leren waarbij zijn pa wellicht niet de beste leermeester is:)
    groet, Menno

Melvok likes this.
  12. stekkefun4

stekkefun4 Formula 3
    BANNED

Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Ik ben ervan overtuigd dat als Ferrari voorrang zou geven aan Kimi ipv aan Seb, hij een veel grotere kans maakt dan Seb om kampioen te worden. Kimi is een veel constantere piloot dan Seb, bij elke race staat hij steevast op het podium, maakt geen domme fouten, wordt alleen gehinderd door domme strategische beslissingen bij z'n renstal zoals moment van bandenwissel. Ik begrijp niet waarom Ferrari nog steeds voorrang geeft aan Seb, het is zo klaar als een klontje dat Kimi zelfs de constructeurstitel voor Ferrari zou kunnen binnenhalen!

Melvok likes this.
  13. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Haas heeft punten van Imola moeten inleveren. Reden; is dat ze met een illegale ondervloer reden welke aan de voorkant ronde hoeken moet hebben (r=50mm) en welke haaks waren. Hadden hiervoor al een waarschuwing (die ze negeerde) waardoor er nu een straf is uitgedeeld. Jammer dat zo'n klein team "gepakt" wordt op zoiets wat nauwelijks invloed heeft op het totaal. Ik zou ze nu aanzeggen dat het bij de volgende wedstrijd wel tot (WK-punten) straf zou leiden ipv nu abrupt ingrijpen...

14. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Ze worden niet gepakt. Ze hebben een onderdeel dat niet conform het reglement is. Als ze vooraf zijn gewaarschuwd, dan begrijp ik helemaal niet waarom ze dat hebben laten zitten. Als het geen invloed heeft, dan was de afwijking al helemaal niet nodig geweest.

15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    schijnt al in Barcelona ter sprake te zijn geweest. Dus je hebt gelijk, onverklaarbaar waarom het er nog steeds op zat.

16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
  17. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik stellig beweren dat Kimi vast ligt voor 2019 lijkt het nu toch weer helemaal anders met die snert Italianen die zelfs van 2 kubussen spaghetti kunnen maken. Aldus lijkt nu Le Clerc de 2e stoel te bemachtigen. Prima dat Kimi wat anders gaat doen maar hoe komen we van die gare Duitser af:)

stekkefun4 and Melvok like this.
  18. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Welcome Mr. Leclerc, het is officieel. Excuus dat ik eerder stellig beweerde dat Kimi zou blijven maar die mag 2 jaar sturen bij Sauber (waar hij eerder heeft gereden/was begonnen?).

Ben ik de enige die hoopt dat Seb hem straks niet bij kan houden...……….

19. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sauber... = Zouwer

Afijn LeClerc (is dat de naam voor de F80 als opvolger van LaF :rolleyes:) welkom en pak je kans. Kan nog wat worden op de baan met Max.
    Dat zeggende; als hij het niet waar maakt moet SF weer op zoek in 2020, net als het contract afloopt (roze/oranje bril op)

20. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben blij dat Kimi weg is gestuurd bij Ferrari; in de afgelopen jaren is hij redelijk zoek gereden door Alonso en Vettel. Mooi dat Ferrari het eindelijk aandurft om een nieuw talent een kans te geven. Dat geeft ook een betere kans om te zien hoe goed Vettel is.

Wat mij betreft jammer dat Kimi nog bij Sauber gaat rijden. Er zijn veel jonge toprijders die geen stoeltje kunnen vinden en Kimi zorgt er zo voor dat er één extra werkloos blijft.

Melvok likes this.
  21. Mr_Ferrari

Mr_Ferrari Karting

Jun 14, 2011
    234
    Haarlem, NL
    Full Name:
    Marcel van Haasteren
    Ik vind het goed dat de SF nu eindelijk aandurft om een jong talent in dienst te nemen. vettel zal nu moeten vechten voor zijn plaat binnen het team.
    Hopelijk heeft RB en M volgend jaar ook net zo goede auto's als de SF dat we 3 teams hebben die om de titel strijden.

Had gehoopt voor kimi dat hij er mee zou stoppen want denk niet dat hij bij sauber veel kan laten zien hoe goed hij nog is

22. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, het is uniek dat de SF met een jong talent gaat rijden en wat een risico voor Leclerc, immers hij krijgt het zwaar met Vettel en zal niet de aandacht van het team krijgen als Vettel tot hij dat afdwingt. Maar er is een goede kans dat Vettel de minder snelle is en dan....
    Ik lees ik geloof dat de Honda motor best aardig is en dat zou een verrassing voor 2019 kunnen worden in combi met RB...…...en Max.
    Ja, Kimi is de Iceman vooral voor de F1 fans.

23. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Ikhad deze stap ook echt niet verwacht van SF …. maar was er geen betere oplossing … (in onze ogen dan ) ?

24. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Op auto-run van YT kwam deze epische rit van Max te voorschijn. Ik had de beelden van zijn rit (alleen on board) eigenlijk nog nooit helemaal gezien. Het is werkelijk ongelooflijk wat daar gebeurde (en zal waarschijnlijk ook niet meer zo gebeuren, nu iedereen zijn kart historie/lijnen weer heeft opgevijzeld). Jammer dat het geluid voor copyrights moeten worden weggewerkt maar man wat een mega prestatie!

25. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Aardige Qualifying van Singapore vandaag :)

Mercedes toch pole … en onverwachts Max met de RB een verdiende 2e plek, zal morgen wel aardige start worden … pace-car ?

Waar blijven de SF 's ?

Image Unavailable, Please Login

Share This Page