WK Formule 1 | Page 19 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Aardig ? Ben intijden eens wakker kunnen blijven.
    Jammer van LeClerc. Moet toch nog veel leren
    Hoewel ik geen Hamilton fan ben, met name omdat hij in het begin van zijn carriere een houding van op buigen of barsten had, denk ik wel dat hij hier bewezen heeft een extra klasse te zijn.
    En daar zie ik parallelen met Max. Als hij in staat is de boel heel te houden is hij een uitstekend coureur, die zelfs met een sub optimale auto het Maximale bereikt.
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Was in Q3 in de laatste minuut echt spannend al dienen we ons te realiseren dat in Q3 Mercedes en Ferrari de party knop gebruiken die naar zeggen Renault ook heeft maar dat is dan wel een heeeeeel klein knoppie.

    Ik vind de P2 van Max een pracht prestatie en weet niet waarom Ricciardo zo ver weg was …..of zal RB hem het party knoppie ontzeggen en..?

    Wat betreft de SF blijf ik weer denken aan wat er was gebeurt zou zijn als een Alonso in de bolide had gezeten. Vettel rommelde behoorlijk in Q2 en begin Q3.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vettel 3e … en dat door fouten van SF ….. :eek:

    Aan de andere kant de prachtige, verdiende 2e plaats oor RB !
     
    275gtb6c likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inderdaad een slecht weekeind voor SF. Ik begreep niet waarom Vettel al zo vroeg naar binnen ging voor "de undercut" en dan ook nog op verkeerde banden naar buiten komt. Vettel kon zelf Max (die op de hardere band reed) niet bijhouden...

    Verrassing was de 2e plaats voor Max. Het was al bijzonder dat hij op de 2e plaats starte! Mega ronde reed hij zaterdag. Hij steeg zelfs boven Hamilton uit (als je de ronde analyseerde zoals Doornbos dat deed). Hij blijkt echt een super talent.

    Tenslotte de silly-seat-season, dit blijkt nog steeds niet ten einde te zijn. Wel de plek voor Stoffel. Hij had veel tegenslag (lees: wrong moment) door het gedoe tussen McLaren & Honda. Ocon is ook nog niet zeker maar heeft van de twee de pre lijkt het.

    Next Russia, ik hoop dat Max nog op kan klimmen van 5e naar 3e? in het kampioenschap, dit gezien de matige prestaties van Kimi en Bottas.
    Geen idee waar die last van hadden maar met een finish van +32sec achter Max (in snellere auto's) is echt een teken aan de wand die zich hopelijk voortzet. Het zou het maximale zijn (voor dit seizoen) van Max om 3e rijder te zijn en daarmee RB (samen met Ricardo) een 3e plek als constructeur te bezorgen. Nog 6 wedstrijden.
     
  5. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vertel …. zo snappen we je niet :)
     
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Het is heel simpel Mel: deze heren ontnemen SF de wereldtitel. En dat irriteert me mateloos.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  8. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Ik denk dat Ferrari en haar coureurs meer tegenstand van zichzelf hebben dan van de anderen.
     
    Melvok likes this.
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dus was Max weergaloos en toont een aantal races al te zijn gegroeid. Ik vind dat ook moet worden genoemd dat Hamilton beter lijkt te worden, wat was hij alweer beresterk vergelijk zijn weekend maar met Bottas.

    Omtrent de SF is boven alles al genoemd maar ter herhaling dan, weer een dikke domme strategische fout. Er was ooit een combi van Todt, Brawn en Schumacher en nu hebben we de goede aankomst en een verwende Duitser …….
    In Sochi lijkt Max een nieuwe motor te moeten krijgen, gezien de rammelingen van afgelopen weekend. Dan zal hij helaas achteraan moeten starten:(
     
  10. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat was Mercedes sterk zeg, maar dat lijkt eigenlijk het hele seizoen toch wel de betere auto te zijn terwijl zij zich graag in een underdog positie manoeuvreren. Bottas was verrassend en had waarschijnlijk zonder de team order deze GP op zijn naam gezet. De SF, tsja ….kansloos tegen het Mercedes geweld. Ik de 1e ronde kon Vettel 2x naast Hamilton komen die dan gewoon wat gas bij gaf en weg was ie??
    En Max, nou die was wederom een klasse apart en gaf een mooie show door vanaf de 20e of 21e positie in 14 ronden zelfs op plek 1 reed tot de 42e ronde. Tuurlijk moest hij nog binnen komen maar wist een mooie 5e plek te scoren terwijl Ricciardo nooit in de buurt van Max kon komen. Mij lijkt dat Max groeit maar dat Ricciardo beter is geweest of het meer naar zijn zin heeft gehad.
    Jammer dat ook dit jaar Mercedes redelijk makkelijk WK zal worden. Jammer die te veel flauwe strafjes aan Max die in het F1 circus waar een aantal bobo's rondlopen die Max niet op handen willen dragen terwijl Max voor reuring zorgt waaraan genoemd circus zo veel behoefte heeft.
    7 oktober Suzuka.
     
    Melvok likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vond de sfeer op het podium belachelijk en actie te stom voor woorden. Hier gaat een sport nu aan kapot. De belangen zijn zo groot dat een winnaar (Bottas) van het gas moet om de buit $$$$ veilig te stellen.

    De buit is trouwens het constructeur kampioenschap en daarvoor maakte die belachelijke actie dus geen moer uit!

    Als Hamilton perse kampioen wil worden moet hij dat op eigen kracht doen. Zo dadelijk kan Bottas in kroeg roepen dat Hamilton kampioen is geworden door zijn hulp, iets wat ik nooit zou wensen. Dan maar een race later kampioen maar wel op eigen kracht.

    Dat mercedes de constructeurs titel gaat pakken is wel zeker, niet handig van SF die de sterkere motor lijkt te hebben/of had. Schijnbaar had mercedes nog wat achter de hand al die tijd.
     
    Melvok likes this.
  12. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Zo ken ik er wel meer Fred. Deze bijvoorbeeld; in race 5 van het seizoen notabene:
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geluid was toen wel een stuk beter
     
  14. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    De auto's zagen er ook een stuk beter uit.
     
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Teamorders zijn het probleem niet, maar het er om heen draaien wel. Vooral wanneer de rijder(s) geen duidelijke strategie mee hebben gekregen. Als Toto vooraf net zo duidelijk zou zijn tegen Botas als tijdens de race, dan had er geen sip gezicht gestaan op het podium.

    Leuke race van Max, maar dit weekend was weer eens een aanfluiting. Veel te gemanipuleerd en de rijders mogen te weinig op de baan.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou dat rijders niet veel mogen op de baan zag ik toch anders; Vettel deed een "maxje" door in remzone te wijzigen van richting en kwam er (na een investigation mee weg (omdat Hamilton 2 bochten later er alsnog langs was gegaan?)...
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ja, er werd (in mijn ogen dan) wederom met verschillende maten gemeten … waarvan akte :)
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Miljaar, kerels, kijken jullie daar nog naar? :D
     
    marcos and Jonkheer like this.
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Jawel Otto, kijken vooral naar Max :)

    Die maakt het nog een beetje spannend ...
     
  20. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik volg de F1 sinds midden 80-tiger jaren en mis vooral het extreme luide gehuil van de 12 en ook best wel van de 10 cilinder modellen. Er waren in de laatste decennia van de 20e eeuw meer gevechten en het veld was voorin vaker dichter bij elkaar maar ik vind in grotere lijnen het spelletje niet heel anders behalve dat de coureurs aanzienlijk veiliger in hun bolides zitten. Een pré van de huidige tijd is dat je via de tv veel informatie krijgt en het verloop beter kan volgen, wat echter ook betekend dat je sneller kan voorspellen hoe de race zal eindigen...
    Dit seizoen had echter duidelijk spannender kunnen zijn als de SF tactischer volwassener was geweest (schande gezien het budget en dure mensen) maar ook is Vettel geen fijne keuze voor Ferrari gebleken. Ik raad fans van Vettel aan de resultaten van seizoen 2014 nog eens na te lopen (Vettel versus Ricciardo).
    Gelukkig hebben wij Max ook nog.
     
  21. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Mocht Max nu eens bij Ferrari rijden, ooh dan kreeg die lelijke Hamilton het verdraaid moeilijk.
    Vettel heeft voor mij, behalve de mooie winst in Spa, volledig afgedaan.
    Max moet snel Italiaans leren, zijn entourage moet Ferrari's deuren gaan platlopen. En Shell, een van F's hoofdsponsors, dat is toch voor een groot deel Nederlands......?
    Max MOET naar Ferrari!
     
    Ben308 likes this.
  22. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Of naar Mercedes natuurlijk :)
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We kunnen Max (dagelijks) gaan chauffeuren in onze bolides. ;)
    Dat zal zeker de nodige aandacht van Maranello trekken en misschien wel op een goed idee brengen :D
     
  25. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno

Share This Page