Zagato Ferrari's | FerrariChat

Zagato Ferrari's

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, Dec 14, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  3. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  4. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  5. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Geweldige beelden Vu, zeker die 348, kan me nog herinneren dat ik hem vroeger eens in Houten heb gezien. (iemand nog foto's?)

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Gaaf Vu! Ik hoop dat de 250 GT Berlinetta weer in januari in Maastricht te bezichtigen is.

7. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Mooi.

Maar toch....

No offense Harry, maar ik heb Zagato's altijd wat gekunseld gevonden. Er zit altijd net even 1 tierelantijntje te veel aan. De bulten in het dak, de overdreven BMW-knik achter de deur, etc.

No offense Hans (oh, dat ben ik zelf), maar ook Bertone heeft eigenlijk niet begrepen hoe hij een Ferrari moet tekenen.

Voor tijdloze schoonheden moet je toch bij Pininfarina zijn denk ik.

Hans

8. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Ik ben geen fan van Zagato. Ook zijn (hun) Ferrari's behoren naar mijn idee niet tot de allermooisten, maar bijzonder zijn ze zeker wel. Ik heb op deze site trouwens wel ns gevraagd wie de tegenwoordige eigenaren zijn van de 21 (?) 348 Zagato's maar dat schijnt nauwelijks bekend te zijn. Je ziet ze ook niet opduiken tijdens evenementen ofzo. Echt een beetje een mysterie. Ik vermoed dat er nogal wat in Japan vertoeven.

9. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix

Bertone heeft wel ns een goede poging gedaan.
    Image Unavailable, Please Login

10. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Full Name:
    Gairo Flores
    Er is volgens mij 1 zilverkleurige op Nederlands kenteken. En ik meen zelf dat deze 348 oorspronkelijk rood was

11. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Full Name:
    Hans
    Zagato's zijn niet allemaal even geslaagd, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
    De 250GT Zagato, en de recente 575zagato vindt ik prachtig, de anderen vindt ik duidelijk minder, maar dat geldt ook voor de Pininfarini-ontwerpen.
    De origine van het one off en competitie plaatwerk komt uit de jaren 50 en 60, zonder die historie zouden alle 250's een soortgelijk ontwerp hebben.

Juist die verschillende vormen en carosseriebouwers maken historische ferrari's uniek, en hebben geleid tot de mythe en de huidige vormgeving en ontwikkelingen.
    Ik moet eerlijk bekennen dat de huidige modellen niet mijn smaak zijn, Het feit dat er ferrari op de kont staat wil voor mij niet zeggen dat ze automatisch fantastisch zijn vormgegegeven.

De P4/5 is in mijn optiek veel mooier dan de Enzo. De Vandenbrink GTO vindt ik (op papier) een fantastisch ontwerp en de 612 kappa van Kalikow vindt ik fenomenaal!

Deze zomer ontwaarde ik een prachtige 365GT 2+2, op een drukke strandboulevard, de daarachter geparkeerde MG kreeg meer aandacht dan de ferrari, een prachtig
    moment, voor die paar mensen die de auto wel herkenden.... Een week later stond op dezelfde plek een F430 spider, met een menigte mensen erom heen. De eigenaar van de 430 had geen parkeergeld betaald, en kreeg geen bon (parkeerwachten mochten er zelfs even in plaatsnemen, achter de voorruit van de 365 lag gelukkig wel een parkeergeldbonnetje........ beauty is in the eye of the beholder......

Hans

12. of2worlds

of2worlds F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    CH
    Don't know Dutch but it is wonderful to see all the amazing Zagato design images here! The 1950's Ferrari models especially have a 'timeless' look about them. When the Americans were sticking big 'Fins' on Cadillac models the Italians were creating much more sophisticated and cohesive designs. Perfect old Ferrari models here!
    CH

13. etienne

etienne F1 Veteran

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

@Hans : geen probleem natuurlijk. Maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. Anders reed half NL in een GT4. :)

Ik ben zelf echt fan van de echte Zagato-ontwerpen. Die 250 GTZ is natuurlijk bijna briljant en dat dat mooie Z-knikje in de b-stijl en die double bubble daken vind ik juist geweldig! Die latere dingen zijn idd minder met als toppunt die 348 Zagato. Of daar ooit echt 20/21 van zijn gemaakt betwijfel ik, anders zou je ze heus wel eens ergens zien. Die FZ vind ik dan nog wel gaaf, maar dat is natuurlijk een prototype en dus aan de extreme kant.

Hier een rode 348 Z. Er zijn dus sowieso 2. :)

15. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Excellent photo's Etienne! I really adore the 575 Zagato. I heard that there is a black one somewhere, but I haven't seen decent pictures of it yet.

Best regards,

Vu

16. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix

decent enough? ;)
    Image Unavailable, Please Login

17. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name: