Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990 | Page 10 | FerrariChat

Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Nasa1990, Oct 29, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Op zonnige (zeldzame) weekeind dagen behoor je het paard (in galop) te rijden. Op regenachtige dagen ligt dat anders ;)

2. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Detailen is ook een hobby voor mij :) . En ik moet dan ook met de Ferrari naar de locatie rijden waar ik dat ga doen, dus best of both worlds :) .

3. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Dit topic weer eens nieuw leven inblazen... :)

Ondertussen al 4 jaar eigenaar van mijn Mondial 3.2... Wat gaat de tijd snel!

Nu de F terug in de winterstalling staat begint het soms toch te kriebelen om volgend seizoen eens naar iets anders uit te kijken...

Maar ik vind het moeilijk om de stap effectief te zetten... Ergens speel ik met het idee om mijn eerste Ferrari nooit te verkopen en binnen 30+ jaar nog mee rond rijden (nostalgisch terugdenkend aan de tijd van toen ;)). Maar langs de andere kant wil ik ook wel wat andere modellen uit de Ferraristal ervaren...

Aangezien je niet alles kan hebben in het leven dringt de keuze zich dus op...:D Mondial bijhouden of inwisselen voor iets anders. Ik besef dat ik alleen die keuze kan maken, maar ben wel benieuwd naar jullie inzichten/meningen. Mensen die spijt hebben dat ze hun eerste Ferrari ooit verkocht hebben? Of misschien totaal geen spijt hebben gehad?

Qua alternatieven indien ik zou inwisselen kijk ik vooral in de richting van een 348TS trouwens.

4. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,668
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Welke keuze ?Ik heb mijn mondial QV sinds 2002 en nergens spijt van gehad. Als je het geld echt niet nodig hebt, houden dus. Spijt komt pas als hij weg is.

Nasa1990 likes this.
  5. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De vraag is: wat biedt een andere auto meer ?

En: heb ik en wil ik weer veel centjes hieraan besteden.

Als je dat kunt beantwoorden heb je wel of geen reden om verder te kijken.

Ik deed 6 jaar geleden mijn 512TR weg, kocht een 458 Italia en ben nu 50.000 kms later heel blij dat ik dat deed.

6. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Een 348TS biedt eens een nieuwe rij ervaring, sportiever (lager, tweezits,..), targadakje dus mogelijkheid tot open rijden, fantastisch geluid met een tubi,... Heb de 348 altijd een erg leuk model gevonden. Had 4 jaar geleden bijna die van Daan gekocht i.p.v. de Mondial, maar was net te laat. De mensen die voor mij gingen kijken hadden hem on the spot gekocht.

Budgettair gezien is een 348 ook een haalbare kaart, zowel qua aankoop als het duurdere onderhoud.

De Mondial rijdt ook fantastisch en is erg betrouwbaar gebleken tot nu toe. Grote pluspunt zijn de vier zitplaatsen aangezien ik een zoon van 1 jaar heb ondertussen. Kunnen we allemaal samen van de hobby genieten.

Beide keuzes hebben plus en minpunten. Het is redelijk evenwichtig allemaal.

7. aero

aero Formula Junior

May 8, 2011
    336
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Als er iets is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd van diverse klassieke auto's maar ook wat moderner: Je kan er maar in 1 tegelijk rijden. Voor mij was de Dino GT4 altijd een van de mooiste Ferrari's, toen ik in de gelegenheid was om die te kopen hadden we 1 andere auto voor dagelijks gebruik. Daar kwam er later nog 1 bij maar kwam ik alsnog in de verleiding om een andere hele toffe auto er bij te kopen (Aston Martin V8 Vantage). toen ik ook nog in de gelegenheid was om de stalling voor 1 auto kon uitbreiden naar 2-3 auto's is er later nog een Alpine V6 Turbo en een Bentley T2 bijgekomen. Elke auto die ik kocht had een reden (aantrekkelijk geprijst, altijd al willen hebben etc.). Op enig moment kwam daar ook nog een erfenis auto bij en toen viel eigenlijk het kwartje.... Ik was alleen maar bezig met wagenbeheer (APK, beurten etc) en heb ik besloten alles te verkopen waar ik niet/weinig meer in reed, ook ingegeven door aankomende rijbewijzen van kinderen. Uiteindelijk is al het oude spul weggegaan en heb ik van de meeropbrengt een leuke BMW (125i coupe) voor de kinderen kunnen kopen en alleen nog de Aston overgehouden omdat die heel practisch is, we trekken er graag met zijn tweeen op uit (soms met tent).

Nasa1990 likes this.
  8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik deel die mening. Vroeger leek het me echt leuk om bv. 10 klassieke auto's oid te hebben.
    Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat dat eigenlijk helemaal niet zo handig is. Althans niet als je ze in rijdende en goede conditie wilt houden.
    Je bent de hele tijd bezig met onderhoud, APK, banden, wassen en poetsen en ze staan meestal alleen maar stil :)
    Als je geen werk en andere hobby's hebt is dat allemaal prima, maar ik ben ook zonder auto's al druk genoeg.

Mede daarom ben ik ook van 3 hobby-auto's naar 2 gegaan. Daarnaast nog 2 daily's en dat is voor ons genoeg.
    Ik kan me indenken dat ik ooit naar 1 speciale hobby-auto ga zelfs.

Maar back on-topic. 348 is erg leuk en vind ik zelf leuker dan een Mondial denk ik. Maar hij is ook duurder.

9. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Je vergeet de daily Range Rover Velar, das ook een fijne om te skiën hobby auto….

10. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik ben nog een stuk verder gegaan en heb twee jaar geleden de stap gemaakt om van Ferrari af te stappen, mijn Mondial 3.2 na acht jaar verkocht omdat ik toen echt naar 2005 of jonger wilde met meer vermogen en handbak, dan kom je in 360-456-F430 regionen en op 100k ruim plus, wat in mijn ogen toen niet haalbaar zou zijn, laat staan een stradale of F430 Scuderia, die bijna 2.5x dat bedrag deden toen ongeveer. Daar kwam de C6 Z06 uit 2006 origineel Nederlands om de hoek kijken, zeg maar de Scuderia equivalent van Corvette, met Carbon body, titanium kleppen en zuigers, handbak, 7.0 atmosferische V8 motor en drie maal GT winnaar 24 Le Mans, maar dan toen voor 60% van een handgeschakelde 360 of F430 of een kwart van een Scuderia. Tot op de dag vandaag nog geen spijt, neemt niet weg dat het Ferrari vuurtje altijd zal blijven branden, maar lang zo hard niet meer als een paar jaar terug. Allemaal Keuzes, 348 blijf ik nog steeds mooi vinden maar inmiddels ook ruim 30-35 jaar oud en dus dien je veel te vervangen om hem echt goed te kunnen berijden. Mijn oudje betreft een Corvette C4 uit 1984 in mooie maar rijders staat, voor het eighties gevoel, zeer betaalbaar en je komt ze net zo vaak tegen als een 348, bijna nooit dus in Nederland.

Nasa1990 likes this.
  11. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Z06, ook zeer mooi! Foto? :cool:

Het voelt alsof ik op een vergelijkbaar punt sta als jij toen. Heb ook nagedacht over iets recenter. Ferrari 360 is de droom (altijd geweest), past ook binnen budget qua aankoop MAAR dan zit je met de Belgische belastingregeling (+/- 14K belasting op inverkeerstelling en 4K per jaar wegenbelasting ondertussen) en 17 à 18K bovenop de aankoopprijs is mij echt te gortig...

Vandaar, de 348 is binnen Ferrari eigenlijk de enige interessante optie voor mij op dit moment. Ouder dan mijn Mondial (1987) wil ik niet gaan en recenter dan 1995 is geen oldtimer in België. Dus ofwel onderhevig aan erg hoge belastingen, ofwel aankoopprijs buiten budget.

Als ik echt iets recenter wil moet ik ook naar andere merken/modellen kijken. Maar dan ga ik Ferrari te hard missen vrees ik :D.

Attached Files:

12. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik snap wat je zegt, Nederland is zo gek nog niet qua autobelastingen, waarom 4K aan wegenbelasting per jaar?

13. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Haha, die vraag stel ik mij ook vaak als ik onze Belgische weginfrastructuur zie .
    De belasting wordt berekend o.a. op de CO2 uitstoot en die is vrij hoog voor Ferrari's uit die periode.

Voor oldtimers (30j+) betaal je een forfait van rond de 100 euro.

14. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Die hele inverkeerstelling heb ik nooit begrepen bij onze zuiderburen.
    Naar mijn idee pure geldklopperij!

15. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Nee inderdaad, is ook elke keer opnieuw te betalen als het voertuig van eigenaar wisselt...

16. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Ik weet het.
    Als ik een auto in NL van iemand overneem kost het nog geen 15 euro!

Melvok likes this.
  17. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Een opheffing van een evt schorsing en een APK kan er dan nog bijkomen Ferry ....

Ferryducati likes this.
  18. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Maar scheelt toch wel wat met onze Zuiderburen!

19. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Is trouwens enkel zo in Vlaanderen he. Brussel en Wallonie zijn elk weer anders geregeld... Volgens mij ook een pak goedkoper... Er is een Waalse Youtuber die blijkbaar +/- 100 euro equivalent belasting op inverkeerstelling heeft betaald voor een F430 in Wallonie. Dat is in Vlaanderen > 13k voor diezelfde auto. En ik woon letterlijk op 1 km van de taalgrens aan Vlaamse kant

20. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Update: de Mondial blijft en ik heb een tubi gekocht :D

21. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
  22. Zenobie