Zoektocht naar f12 | Page 5 | FerrariChat

Zoektocht naar f12

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Pwillemse78, May 19, 2024.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  2. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Ziet ernaar uit dat we binnenkort een hele f12 kunnen hebben!

3. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    mee zijn al in contact ☺️ dacht even dat jij er ook 1 had, dat zou helemaal mooi zijn geweest.

4. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Full Name:
    Mel
    Ik heb voldoende aan mijn 458 :)

Maar: rij mee met onze Zomerrit die op de 23e start vanuit Tilburg, kijk op de site

Image Unavailable, Please Login

Pwillemse78 likes this.
  5. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Klinkt goed. Eerst zorgen dat ie op kenteken komt…. Zal erom spannen…

prachtige 458 btw.

Melvok likes this.
  6. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    En… Vanmiddag import goedgekeurd door de rdw! Nu nog wachten op de bpm en we zijn los. Hopen dat dat snel gaat!

7. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    610
    Kun je misschien nog net de Zomerrit van de FOCNL meepakken zondag!

8. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    We gaan zien of timing het toelaat!

9. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    749
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Ik kon vorig jaar diezelfde middag dat de RDW hem goedkeurde de bpm nog betalen (echt 30min nadat hij goedgekeurt was kon dat al via de website, doe je op taxatie is dat anders natuurlijk), had 3 dagen later kenteken binnen

Pwillemse78 likes this.
  10. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Daar hoop ik ook op ☺️

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Precies, zou ook mijn advies zijn. Echter de ervaring leert mij dat dit soort “ideeen” niet goed bevallen bij de belasting dienst.
    De mazen zijn er, zeker. Maar je vestigt er aandacht op (en daarmee op jezelf/BV) waardoor ze je graag eens komen bezoeken.

Feit blijft dat je met dit soort constructies (binnen de wet) belasting probeert te ontlopen (niet ontduiken) en dan ben je groot kanshebber bij onze belasting vrienden dat je een “kruisje” achter je naam krijgt. (Dat mag niet maar gebeurd wel degelijk) wat tot extra aandacht leid.

Ik zou me er niet aan wagen en een andere auto kopen (met minder bijtelling en die betalen). Nu blijft het altijd afwachten wat er gaat gebeuren bij aanslagen. En die zijn niet mals, taai zelfs…

Zelf altijd uit de buurt gebleven van deze ideeen maar ken personen die dat niet deden, altijd de klos. Niet via de auto dan via een ander kanaal. Ze hebben de tijd daar op kantoor en blijven zoeken (en vinden altijd wat, hoe goed je boekhouder ook is)

Melvok and DutchFerrari like this.
  12. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Ja, denk dat ik ook een bijtelling met een enorme bijbetaling voor privé ga pakken.
    Hou me altijd netjes aan de regels, het steekt alleen dat als je als dag je eigen auto betaalt je ook nog eens een bijtelling krijgt. Klopt gewoon principieel niet.
    Een nieuwe auto lijkt me niet zo’n heel briljant idee. Heb de RR sinds januari, zou nogal een afschrijving zijn…

13. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Prive kopen, heb je ook geen bijtelling...

14. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Yep. Heb m alleen de eerste twee jaar geleased omdat ik alleen maar doen verhalen hoorde over de kwaliteit. Tot nu toe valt dat allemaal wel mee.
    Denk dat we het heel simpel gaan doen. Bijtelling bij m’n vrouw (zzp dus met laag inkomen) dus lage belastingschijf. Met een eigen bijdrage is t allemaal wel te overzien.

15. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, we horen allemaal die verhalen natuurlijk, maar in iets meer dan jaar tijd nu dat ik de F430 heb, had elke BMW M3 die ik had (5 stuks ofzo) in netzoveel km VEEEEEEEEL meer issues stuk voor stuk...

16. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Daarom. Had hiervoor een 991 en een panamera turbo s, vijf jaar niets aan gehad. De move naar een range rover vond ik ff spannend dus vandaar de lease eerst. Zelfde met m’n continental gt gedaan (al kregen we daar vijf jaar garantie bij). Ferrari natuurlijk ander verhaal.

17. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    108
    Full Name:
    Scott
    Komt dat misschien door je eigen rijstijl of het tunen van de M3's? Ik rij inmiddels al jaren in een M-model zonder ook maar 1 probleem. Echt een bijzonder betrouwbare auto.

@Pwillemse, ben benieuwd naar foto's van je F12 als 'ie eenmaal op kenteken staat!

18. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    #118 DutchFerrari, Jun 25, 2024
    Last edited: Jun 25, 2024
    M3's altijd goed warm gereden en elke 5000km onderhoud juist omdat ik altijd bang was voor de issues, daar ligt het denk ik niet aan, veel uit de BMW groepen waar ik inzat/zit zeggen dat ik pech had, 1x sure maar met meerdere gaat die vlieger voor mij niet meer op... Heb 1 zwaar aangepaste E46 M3 gehad, die had de minste issues van alle M3's die ik gehad heb (997pk op race brandstof 812pk op pump fuel) alleen nokkenassen ingesleten, nieuwe kop laten bouwen en nooit meer issues gehad, E92 M3 nieuwe lagerschalen ingegaan, nog geen 5000km gaf een vd nieuwe lagerschalen de geest, blok in puin a €10K, ook een issue gehad dat de gasklep open bleef staan als ik gas los liet etc, E46 M3 competition met 45dkm, rustig opschakelen van 2 naar 3e versnelling voor het paleis vd emir in kuwait, kwam er een drijfstang naar buiten door het onderblok.... Ik zou denk ik ook geen BMW M meer kopen sinds mn E92 M3, geweldige autos om te zien, maar ik durf ze denk ik niet meer aan te raken...

Heb ze overigens wel altijd gebruikt gekocht, wellicht dat daar het verschil zit als jij ze nieuw koopt? dan heb je natuurlijk zelf in de hand hoe er mee omgegaan word, bij gebruikt is vooral bij BMW M vooral de vraag welk petje met zwartgeld heeft hem voor jou gehad, bij Ferraris gaan mensen er toch wel echt anders mee om is mijn ervaring/observatie

19. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    108
    Full Name:
    Scott
    Ah ja, want alleen petjes met zwartgeld rijden in een BMW M. Een lekker generaliseerde en bekrompen gedachtegang weer van je. Ik rijd inmiddels al 40.000 km zonder enig probleem en verder hoeven we dit topic niet te kapen.

20. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    749
    Full Name:
    Jeroen
    Was ook niet mijn bedoeling om de topic te kapen ik reageerde op jouw vraag richting mij.... en het zwartgeld was als grapje bedoeld, wellicht beter geweest als ik er een emoji na deed..

Hoop voor jou (net als voor iedereen) dat ze mooi probleemloos kunnen genieten van elke auto :)

21. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Geweldige nieuws. Kenteken is er!!! Nog even de Carbon zijskirts erop en wrapped en hopelijk dinsdag rijden!

22. Enzo Sebastian

Enzo Sebastian Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    295
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Schitterende wagen! Geniet ervan! Maar even; ik lees er misschien te snel overheen, maar gaat deze F12 op de zakelijke balans? Is dat een slim idee? Haha dan wordt voor mij een 612 ' voor erbij' misschien wel een mooie aftrekpost in 2025! :p

23. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Nee. Ik ga hem anderhalf jaar leasen, en neem m vervolgens tegen handelswaarde over naar privé van de lease maatschappij. Zitten wat fiscale voordeeltjes aan door t zo te doen. T was nl een btw auto.
    Maar ga hem dus idd de eerste anderhalf jaar alleen zakelijk rijden. die discussie hierboven ging over andere auto.

kan niet wachten. Intussen zijn er nog wat mooie stukjes Carbon toegevoegd. (Front lip, zij skirts, engine cover) en titanium wielbouten. En volledige ppf. Ben erg benieuwd naar t eindresultaat.

24. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Full Name:
    Mel
    We hebben dit soort dromen hier vaker gelezen ...

Bij zakelijk rijden moet je echt alles aantonen (jouw partner) en je mag geen maand missen anders vordert de lease maatschappij de auto direct in ...

En als die naar privé over gaat moet je de btw verkoopwaarde weer terugbetalen ...

Maar zeker: veel plezier er mee !

25. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    149
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Zal je punt even missen denk ik, dit is een zeer gebruikelijke constructie, heeft niets met dromen te maken. voor de zakelijk ritten wordt een nauwkeurige km admin bijgehouden. Doe ik voor mijn andere zakelijke auto ook. Een maand missen is geen sprake van, wordt dagelijks bijgehouden en elke week naar boekhouder doorgestuurd om de bewijslast netjes te reproduceren is (niet achteraf opgesteld).
    Naar privé wordt er uiteraard btw betaald maar die is een stukje lager dan wat er nu wordt betaald. En dat helpt weer.

Share This Page