Hallo allemaal, Na vele jaren verdiepen en hier ook meelezen is mijn zoektocht naar mijn eerste Ferrari de laatste tijd een stuk intensiever geworden. Hopelijk heeft hier iemand nog tips of iemand die wellicht de eigen auto wil gaan verkopen. Ik kijk vooral naar een rode 360, bij voorkeur coupé, maar ook al enkele Spiders bezichtigd. idealiter voldoet de auto aan: - af-fabriek schildjes - challenge grill - uitgebreide/volledige historie - maximaal 50-60k kilometer - alle accessoires, sleutels etc aanwezig ik hoop dat ik daarbij in de buurt van de €80k kan blijven, maar laat vooral horen als je er een hebt/weet! Met een schuin oog hou ik ook nog rode 348’s in de gaten, dus dat is wellicht ook een optie, maar duidelijke voorkeur voor 360 op dit moment. hoor het graag als iemand ideeen/tips heeft!
Welkom en spannend zo’n zoektocht. maar waarom geen vaste keuze tussen spider en coupe? veel bezitters hebben sterke voorkeur, de ene gaat voor de lijn de ander voor geluid/open gevoel. ik zou altijd voor 360 gaan boven 348 , alleen vanwege onderhoud al maar ook ruimte interieur. succes en veel (voor)plezier met zoeken.
Dank! Coupe heeft de voorkeur. Die heb ik ook al eens mogen rijden qua ervaring. Spider wellicht nog doen om verschil ook te ervaren, vandaar ook dat ik het nog als optie heb. Echter lijnen van de auto zijn inderdaad waarom de coupe de voorkeur heeft!
Een duidelijke voorkeur voor in Nederland, echter België en stuk van Duitsland (op redelijke rij afstand) is ook te overwegen. Verder weg (in Europa) is bij soort ideale kans natuurlijk altijd een optie, maar kijk wel een beetje tegen eventueel gedoe op…
Zeker in een Spider gaan rijden voordat je beslist. Er is hier een F-chatter die dat niet deed en trots/blij was met zijn modena. Totdat hij in een spider plaats nam als bijrijder. De aangeschafte Modena stond binnen 6 maanden na aankoop in de showroom en meneer reed in een (gele) spider en heeft deze jaren gehad. Ruilde die in voor een 458 spider (vol Carbon, pracht exemplaar) maar deed die al snel weer weg. Geen emotie en te “makkelijk” te snel op de weg. Kortom bekijk, proef en overweeg goed voordat je beslist. En hou het vervolgens bij je keuze, vervangen kan tegen vallen.
In dat geval..... Misschien is dit dan wel een heel fijn karretje. Ferrari 360 Spider, 53.000KM,... • Premium Classics Victor heeft een fijne winkel. Al zal 80 nog niet in de buurt komen van de koopprijs van deze.
Altijd mooi zo een zoektocht! Er is een bekende van hier ook die zijn 360 coupe handgeschakelt aan het verkopen is momenteel, zal ff moeten opzoeken wat zijn vraagprijs is, maar is een auto die ook door Forza Service is onderhouden. Zoals Fred ook al zegt, ga ook proefrijden met een Spider. Hoe mooi een coupe ook is, hebben wij ook voor de spider gekozen omdat het meer dimensie geeft aan de beleving door het geluid wat je beter hoort, en ook met langzamere snelheden meer van de auto kan genieten somehow (uitleggen waarom lukt mij niet)
Wel geen rode maar toch interessant = https://www.carandclassic.com/auctions/2000-ferrari-360-modena-f1-8E2Z2g
Dank allen voor beelden en ideeen. De spider met Premium Classics wel even gecheckt, die zit helaas erg ver van mijn budget af. Iemand toevallig die de 360 F1 tour de France met kenteken 95-tn-lv kent?