Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3723 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een tekenen dat 'het seizoen' weer gaat beginnen!

    Gr. Martin
     
  2. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin

    Attached Files:

    575 GTC likes this.
  3. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem


    De echte liefhebbers ware natuurlijk in Amersfoort @FerrariOwnersClubNL

    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
    Melvok likes this.
  4. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    **** ik had vandaag gewoon tijd en was aan het rondtouren met de maserati, was dit helemaal vergeten!!
     
    Melvok likes this.
  5. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    #93055 MrDino308GT4, Mar 5, 2024
    Last edited: Mar 5, 2024
    Afgelopen zondag de GT4 weer uit winterslaap gewekt. Op 25 mei 2024 wordt de 2e Dino Day georganiseerd. Mochten er hier nog Dino 308 GT4 rijders zijn en die in mei met hun GT4 hieraan willen deelnemen laat het mij dan per pm weten.

    Vorig jaar waren er in Friesland 4x GT4 bijeen. Zoals het nu eruit zien gaan wij er 6 a 8 bijeen krijgen en een is er zelfs uit GB voornemens over te komen.


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    ypsilon, waenjan, colinoz and 7 others like this.
  6. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    ypsilon, Harry-SZ, 308ROB and 5 others like this.
  7. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ja was een leuke middag, en weer veel bekenden gezien! Alleen jammer dat alles bij MCC is nagebouwd. Ze richten zich op het nabouwen van m.n. Lancia's maar ik ga toch meer voor de echte auto’s. veel dus nep. Oh, en de simulator werkte niet en als er dan 80 potentieel geïnteresseerden zijn is dat natuurlijk wel jammer….Een andere werkte wel en was erg indrukwekkend. Vooral die remmen waren onmogelijk goed te time. Enfin mooie rit naar het altijd illustere Brabant.

    Ciao

    Oscar
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jammer van de simulator, ntx better. Ik zie veel Lancia's staan inderdaad.
    Ik leerde trouwens laatst dat de Lancia 037 de laatste 2 wiel aangedreven rally constructeurs kampioen was (1983), de toen al legendarische Audi Quattro miste die kampioen titel en won alleen de rijders titel.

    De Audi's deden aan alle rally's mee dat jaar maar de Lancia's niet. Dit kwam mede omdat Walter Röhrl niet aan alle wenste deel te nemen, zelfs niet toen hij voor stond in het rijders-kampioenschap. Iedereen wist dat de Lancia's licht (te licht zelfs) gebouwd waren. Een voordeel op de baan maar zodra je ervanaf ging was het maar de vraag of je zou uitstappen. Walter Röhrl had daar 1 antwoord op: " ik ben niet van plan er vanaf te gaan"... Zo was de rolkooi van flinter dun materiaal gebouwd. Een test was er toen (nog) niet....

    Walter Röhrl bleef gelukkig op de baan dat jaar en doordat hij de rally's specifiek selecteerde (hield niet van vliegen door de jumps in het parcours). Hierdoor kon hij de snelheid van de Lancia's tot de max benutten. In de op 1 na laatste rally was het nek aan nek met Audi maar die vielen door veel pech vaak stil op de verschillende proeven. Dit maakte net het verschil waardoor Lancia (als laatste 2 wiel aangedreven rally auto) het kampioenschap won nog voor de laatste wedstrijd.
    Ze namen niet eens meer deel aan de laatste rally waardoor Walter Röhrl geen rijders kampioen werd (wat hem ook niet kon schelen, hij had al 4 titels).

    Nog een leuk detail: in die tijd moesten er straat legale versies van de rally auto's bestaan om deel te kunnen nemen. Minimaal 200 stuks.
    Toen de "telling" van de 037 moest plaats vinden waren er daarvan te weinig. Dus parkeerde Lancia er +100 stuks op een parkeer terrein.
    Na het tellen van deze +100 was het lunch tijd en zorgde Lancia dat de inspecteurs "voorlopig" on de pannen waren.
    De getelde 100 stuks werden overgebracht naar een ander terrein (buiten de stad) en toen de inspecteurs kwamen, telde die er nog eens 100.
    Daarmee was aan de eis van deelname voldaan. Dit is ook de reden dat er van de 037 straat versies er ook maar zo weinig zijn en zijn hierom ook kostbaar in aanschaf. In 2018 kwam de winnende 037 van Walter Röhrl op de markt te koop voor € 995.000,- en werd verkocht.

    Dit jaar komt er een film uit over deze epische strijd:
     
    Harry-SZ likes this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Jij hebt vast ook de GrandTour gekeken vorige week:D:D
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    klopt en ik heb van het weekeinde wat verslagen en rally’s bekeken. Was een knots gek seizoen. De frustratie bij Audi was goed te merken.
     
  11. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    485
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen

    Attached Files:

    Harry-SZ, ypsilon, Payamx and 8 others like this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuk setje van 3 generaties V8'jes bij elkaar in Corsa Rosso. Met maar 1 topless ;)
    Ik vind jou F430 wel goed klinken met de S-line van Bart... Maar belangrijker, de paint correctie is zeer geslaagd, geen swirl meer te zien!

    Hoe klinkt de Tributo? Als hij nog standaard is zal hij zeker niet boven jou uitkomen. Vlammetje komt er al niet bovenuit :D
    Het viel me verder op dat jou geluid in pitch bij toeren wel omhoog gaat (gillen) maar niet overdreven luider wordt.
    Moet er nog eens achter hangen met hogere snelheden dan laatst (alleen binnendoor) om echt te horen hoe dat klinkt.
    Ik herinner me nog van Bart dat die wel luider werd maar dat was op de snelweg/oprit en plank-gas :cool:
    Ik hield hem toen met de Tesla (stilletjes) bij :rolleyes:
     
  13. Payamx

    Payamx Rookie

    Dec 24, 2023
    28
    Bollenstreek, Netherlands
    Full Name:
    Payam
    Standard uitlaat dus hij klinkt als een tesla ;)
     
    328gts1987 likes this.
  14. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    485
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Thx voor de complimenten over de lak correcties, zoals ik aangaf ben ik nog niet helemaal tevreden want ik zie nog genoeg kleine mini krasjes (1 stap gepolijst maar ipv 3 zoals ik veelal deed, vond de machine niet fijn genoeg met alleen grote koppen op de vele rondingen). maar dat komt ooit vast nog wel, hij is wel al heeel erg opgeknapt inderdaad :)

    Laat ik het zo zeggen Fred, ik reed de heletijd achter Payam, met dak open, en zelfs als ik nagenoeg stationair draaide, en Payam voluit weg trok hoorde ik zijn F8 niet... spijtig maar waar :(

    Verschil met Bart zijn F430 vs onze F430, is dat hij ook Fabspeed headers erop had (en nu ook nog heeft met verder een standaard uitlaat zover ik weet), wat natuurlijk ook een groot effect heeft, vooral met zo een Fabspeed header wat volgens mij een un-equallength header is, waardoor het wat meer nascar word dan hoog toerig zoals met een equallength header (zoals de standaard uitlaat is).
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Aha. Fabspeed header. Ja die heeft geen pre-kat en is meer open. Dat maakt wel een verschil.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    maar is wel sneller
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar Payam heeft voor "het geluid" toch een heel andere gele F ? :)
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Image Unavailable, Please Login Het lijkt erop dat komend paasweekeinde (eindelijk) mooi weer gaat geven.
    Ik hoorde al dat verschillende hun schorsing gingen beëindigen….

    mooi moment om weer eens bij elkaar te komen voor een meet & greet.
    Vanaf huis mooi ritje (zelf) uitzetten naar het meeting point. Eventueel onderweg afspreken met een bekende. En dan verzamelen op het meeting point.

    kortom bandje trappen.

    afhankelijk van die er willen komen (uit alle windstreken) kunnen we hier een meeting point uitkiezen met een redelijke parkeerplaats.

    Beantwoord deze post en voeg je naam en vertrekpunt erbij toe.
    Vrijdag avond bepalen we waar en wanneer.
     
    milko1969, DutchFerrari and omd78 like this.
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #93069 328gts1987, Mar 26, 2024
    Last edited: Mar 26, 2024
    Zondag ~ Fred F430 spider vanuit Rotterdam
     
  20. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    485
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Mmhmm, heb al een brunch staan voor zondag.... helaas :(
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    We zijn er niet Fred, wel zijn er op de mega Ferrari (FR, UK, NL, GE, BE) meeting op SPA
     
  22. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    485
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Maandag heb ik overigens nog niks dus dat zou evt wel kunnen... (kon mn vorige bericht niet meer aanpassen)
     
  23. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Zondag ga ik sowieso niet redden, brunch en verjaardag in 1 (wat opzich wel weer praktisch is..)
     
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Het weer wordt helaas niet zo goed als eerst werd voorspeld.
    Zondag lijkt het wel droog als enige.
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    dat is ook de reden dat ik die dag voorstel.
    Dat lijkt minder goed met het weer uit te komen. Maar kijken het nog even aan.
     

Share This Page