E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 52 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,068
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Vind het ook een mooie auto maar ik denk dat die Fisker wel eens heel erg duur kan zijn per kilometer dat je ermee kunt rijden. Als Fisker failliet gaat is hij misschien straks ondanks een lage kilometerstand bij een defect niet meer te repareren.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,068
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Voor het geval nog niet duidelijk was waarom je van Tesla moet blijven opletten bij gebruik van de auto pilot:

    https://www.foxbusiness.com/fox-news-tech/tesla-settles-lawsuit-over-autopilot-crash-that-left-apple-engineer-dead

    Ging om een rechtszaak waarbij iemand om het leven kwam die een videospelletje aan het spelen was tijdens gebruik van de auto pilot functie. De Tesla sloeg af waar het niet mocht en kon, en boorde zich in een 'safety barrier'. De bestuurder deed niets om het te corrigeren.

    Er lopen meer van dit soort rechtszaken. Musk heeft in eerste instantie natuurlijk erg hoog van de toren geblazen over dat Tesla's zichzelf kunnen besturen maar dat is nu waarschijnlijk onder druk van de rechtszaken en juristen van Tesla erg afgezwakt naar: "Autopilot is designed to keep a vehicle in its lane and keep a safe distance from vehicles in front of it. It also can change lanes with driver approval. Tesla says Autopilot is intended to be used for driver assistance and that drivers must be ready to intervene at all times."

    Ik zou zelf het geld voor al die camera's en auto pilot functie uitsparen en aan iets anders besteden. De beelden van die camera's kunnen ook nog eens tegen je gebruikt worden.
     
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    “De beelden van die camera's kunnen ook nog eens tegen je gebruikt worden.”

    Gelukkig alleen de laatste of maximaal 10 minuten kun je bekijken.

    Vroeg mij af of tesla de beelden ook automatische upload in de cloud bij een ongeluk of inbraak en of je daar toestemming voor moet geven?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Met een beetje pech ben je €44.000 lichter en krijg je de auto niet geleverd.
    Of kun je ook in 12 termijnen betalen dan is alles nog te overzien?

    Leasen lijkt me wel een leuke optie tegen de afgeprijsde waarde. Operationeel dus.
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ondanks video spelletje spelen, toch maar een schikking betalen:

    https://dissident.one/elon-musk-betaalt-schikking-aan-familie-van-apple-ingenieur-walter-huang-38-die-hij-heeft-vermoord-met-zijn-elektrische-wanproduct-tesla
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Die Fisker Ocean is idd erg leuk, maar die moet je nu echt niet meer kopen.
    Geen garantie, geen dealers en geen onderdelen.

    Dat risico heb je bij meer van dit soort nieuwe fabrikanten overigens. Zelfs de toekomst van een groot merk als Polestar is onzeker.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,912
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat de naam "auto pilot" niet terecht is gezien de functie. Eerder pilot assist.
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1283 rob.kruiswijk, Apr 17, 2024
    Last edited: Apr 17, 2024
  9. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    501
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    In duitsland 1e kwartaal ook een dip in de verkoop vd EV's, zou het dan toch zo zijn dat de meerderheid vd mensen ze niet willen hebben????
     
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,068
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Klopt niet. Het aantal verkochte auto's door BYD in Q1 2024 was 13% hoger dan in Q1 2023.

    Tesla heeft er wat minder verkocht maar Tesla heeft ook een probleem met een inmiddels oude en beperkte range aan modellen terwijl er elke maand veel nieuwe modellen van de concurrentie bij komen op de markt. Pas eind 2025 is de lancering van een nieuw goedkoper/compacter Tesla model gepland. Dat model en vervangers voor de S en X had Tesla nu al in de showrooms moeten hebben als ze hun marktaandeel enigszins hadden willen behouden.
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,289
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De verkoop van EV nieuw en gebruikt staan behoorlijk onder druk, vooral de particuliere markt laat het afweten. Neem van mij aan dat ik de bronnen direct wekelijks kan raadplegen als medewerker van de grootste autodealer van de Benelux.
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,068
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    BOVAG heeft ook goede cijfers voor de totale markt in Nederland voor nieuw verkochte auto's. In het eerste kwartaal van 2024 zijn er 20% meer volledig elektrische auto's verkocht dan in dezelfde periode in 2023. EV's hadden een aandeel van inmiddels zo'n 30% van de totale autoverkopen.

    Wellicht hadden de grootste enthousiastellingen over EV's nog meer verwacht maar de grootste skeptici hadden aan de andere kant ook vast niet verwacht dat EV's nu al zo'n marktaandeel zouden hebben.

    De particuliere markt voor EV's is tot heden denk ik veel kleiner geweest dan de zakelijke markt wat denk ik ook logisch is. Particulieren kopen in Nederland veelal tweedehands en die markt zal pas over een paar jaar op stoom komen doordat er dan pas veel aanbod komt. Prijzen van tweedehands EV's zijn nu nog veel te hoog door het beperkte aanbod, wat denk ik wel snel aan het veranderen is.

    Verder kijken veel particulieren denk ik nog even de kat uit de boom. EV's worden rap goedkoper, het aanbod neemt snel toe, van veel merken zijn de huidige EV's nog een soort van prototypes die nog sterk verbeterd kunnen worden, en berichtgeving over mogelijke stroomtekorten en vervallen van wegenbelastingvrijstelling helpen ook niet. Ik heb door dat soort overwegingen ook geen haast om mijn dagelijkse dieseltje te vervangen door elektrisch.
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voldoende voorraad dus, alle kleuren direct leverbaar. Dus aan de kleur en levertijd kan het niet liggen. Komt er een Chinese EV kortingsronde aan?

    Valt de vraag een beetje tegen van EV’s?

    In het groene subsidie bolwerk en EU gidsland Nederland blijft de aanschaf van EV’s natuurlijk stug doorgroeien.
    In Duitsland is de subsidie op EV’s verlaagd, met een directe impact op EV verkopen. Zonder subsidie zijn die EV’s dus totaal niet interessant, dat wist iedereen al.


    https://www.businessinsider.nl/europese-havens-veranderen-in-parkeerplaatsen-voor-chinese-evs-aanvoer-blijft-komen-maar-verkoop-loopt-terug/
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1289 rob.kruiswijk, Apr 23, 2024
    Last edited: Apr 23, 2024
    Zelfs met subsidie te duur?
     

    Attached Files:

  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Maar wel een mooie oplossing voor de milieuzone ?
     
  18. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    501
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Een veel mooiere oplossing is geen onzin regels die het zo maken dat er een milieuzone uberhaupt word ingevoerd....
     
    rob.kruiswijk likes this.
  19. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    501
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    En dat gas moet nog geimporteerd worden ook gezien ze zo dom zijn geweest de velden in groningen te sluiten...
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ja met cement zodat de Groningers weer vertrouwen krijgen in de overheid.
    En nu kunnen ze ook geen CO2 opslaan in dat gas veld, soort van dubbele gemiste kans
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zometeen mag je alleen nog tussen 23:00 en 7:00 uur je EV opladen, als de warmtepompen uit zijn

    oh NEE dat kan helemaal niet dan wordt het net overbelast als de warmtepompen allemaal s’morgens weer aan gaan.
     
  23. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    501
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Ze willen ons puur in die ondingen hebben om nog meer controle over ons te krijgen, als ze willen dat we thuis blijven bijwijzevan spreken zetten ze gewoon alle palen uit en mensen kunnen niet meer. Klinkt nu nog erg als tinfoilhat stuff en dat snap ik, maar ik zie toch echt steeds meer dingen die mij die kant op laten denken....
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,396
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Share This Page