Zijn we in slaap gevallen ? Dan maar even een foto van de meest begeerde Ferrari.... P4. Image Unavailable, Please Login
Mooie plaat Henk. Screensaverwaardig : Die foto's van het Concorso Italiano in Palm Beach blijven altijd mooi !!!
Ik stond de Dino te wassen en in de was te zetten Henk. Ik baal stevig trouwens. Toen we zondag bij Joop waren heeft zo'n vieze stinkvogel het nodig gevonden zijn behoefte op m'n dak te doen. Ik zag het toen ik de auto in Utrecht binnen zette. Meteen de zooi eraf gepoetst, dus meer dan een uurtje of twee kan het er nooit op gezeten hebben. Maar dat blijkt genoeg geweest te zijn voor een behoorlijke plek die ik niet meer weggepoetst krijg. Lekker bijtend spul, die besjes! Iemand een suggestie hoe zo'n plek aan te pakken?? Ik heb sowieso wel genoeg van de lak op deze auto. Poets je met een super zachte doek een mugje weg - krassen. Vogelpoep - bijt erin. Rampzalig spul! Ik durf de wax zelfs bijna niet meer uit te wrijven uit angst voor krassen... Heeft er iemand de kleurenkaarten van Ferrari toevallig? Dan gaan we eens een metallic kleurtje uitzoeken dat hier heel dichtbij komt....
Vogeldrek haat ik nog meer dan steenslag, insecten en pekel tesamen! Waarschijnlijk zullen de zuren van wat die kakvogel voor ontbijt gehad heeft, toch tijd genoeg gehad hebben om de lak behoorlijk naar de kl*ten te helpen! 1 oplossing: GEDULD! Neem een vrij actieve polish, die dus diep gaat(= echt wel wat lak wegneeemt), en ga in stapjes te werk. Zeer belangrijk is dat je een zachte katoenen doek gebruikt. Voorts: hoe ruwer de polish, des te frequenter je van stukje doek moet wisselen. Aanbrengen, direct opwrijven met andere doek, actie herhalen, aanbrengen, opwrijven met ander stukje van de doek, enz. Op de duur moet de "vlekwolk" verdwijnen of verminderen. Ga door tot hij weg is, niet vergeten: regelmatig nieuw stuk doek! Om te zien dat je werk effect heeft, moet je doek er na een tijd donkerblauw uitzien. Tenzij er bij 't spuiten als eindlaag nog een blanke vernislaag is gelegd. Dat maakt niet uit: de doek moet warm worden, het oppervlak op de auto ook, dan pas heb je 't meest "invloed" op je lak. Wanneer ik een dagje met 328 polishen bezig geweest ben, lijkt de garage meer op het kabinet van een onhandige gynaecoloog! Overal rooie lappen! Daarna schakel je over op een lichtere polish, de krasjes die je zelf mocht veroorzaakt hebben zullen daarmee verdwijnen! Gouden raad: NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT OF TE NIMMER een polijstmachine gebruiken! Helemaal op het einde ga je verder met een afwerkingspolish die legt de moleculetjes nog wat mooier naast elkaar! Succes!
Mooi gezegt poetskoning! Als je geen zin hebt in arbeid dan is er een andere oplossing: Pro-tech...kost wat maar dan heb je ook wat Frans
Hallo heren, Ik ben afgelopen weekend ook definitief gevallen voor het Ferrari virus. (voor hoevere dit dan nog niet het geval was) Ik heb voor het eerst, met mijn 20 jaar, plaats mogen nemen achter het stuur van een echte Ferrari. Ik heb een lekker stukje morgen rijden in een Ferrari 360 F1 Modena met de heerlijke tubi uitlaten eronder. Man, man, man wat een ervaring zeg, zit nou nog met een lach op mijn gezicht als ik er aan terug denk Hieronder een kort filmpje van de middag; http://nl.youtube.com/watch?v=E5ngW0lZFo4 In totaal denk ik 40 minuten mogen rijden, dus voor mij een super ervaring. Nog een paar keer flink het gas in kunnen trappen dus dat was ook wel leuk Ik hoop jullie wagens, en natuurlijk jullie zelf, ook eens te zien/ontmoeten bij een volgende meeting! Groet Rob
Nou goed nieuws voor de lage landen Ferrari bezitters.De onderhouds schema's zoals voorgeschreven door Ferrari kunnen de vuilbak in.Die zijn namelijk gebasseerd op de Italiaanse rijstijl en wegen. 10000km in Italie is 100000km voor ons!! In 1 woord verschrikkelijk onze voorbumper is al behoorlijk afgesleten door het veelvuldig raken op deze erbarmelijke wegen.De vering krijg af en toe klappen dat wil je niet weten. Grappig is wel dat de Ferrari op de hitsige Italjaantje werkt als een rode lap voor een stier. We zitten nu in Fiorano en hebben morgen een fabrieksbezoek,de auto zal ik morgen eerst maar even wassen want hij zit eruit of hij in een sloot gelegen heeft.Als Otto dit ziet krijgt hij de tranen in z'n ogen. Maar al met al toch een fantastische trip tot nu toe. Meer nieuws volgt. Gr.Jolanda en Onno.
*Rob: leuke ervaring! Was dat het commentaar van Marco? *Onno&Jolanda: leuk om van jullie te horen! Alleen jammer dat de F het zwaar heeft met de wegen. Veel plezier met de fabriekstour. Dat moet echt een mooie ervaring zijn. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
De eerste keer zelf met een Ferrari rijden is als je eerste vriendin... je vergeet ze nooit meer Er is wel een "probleem"... als je er ooit mee gereden hebt wil je alleen maar meer... Ik was ook twintig toen ik de eerste keer 'n Ferrari bestuurde... 'n onvergetelijke ervaring... en er zijn gelukkig nog vele gelegenheden gevolgd... En dan... leef je er echt naar om ooit zelf zo'n raspaard te bezitten...
Geniet ervan Onno en Jolanda! Kan me 100% voorstellen dat 't een geweldige trip moet zijn. En dan morgen het productieproces zien... goh, ik zou er geloof ik, niet van kunnen slapen En die voorbumper, zie het achteraf misschien als een aandenken aan het Italiaanse asfalt? A.
Enjoy, Onno en Jolanda !!! Geniet er maar lekker van. Doe ze bij Cavallino en Montana nog maar even de groeten
Veel plezier Onno en Jolanda, jullie hebben het er goed voor staan, al mag ik ook niet klagen, vanavond even de auto inpakken en dan vertrek ik morgenochtend ook naar Italia voor 2,5 week!
Onno en Jolanda! Hebben jullie al iets kunnen losweken bij Dhr.De Buck over 19 september? Ik hoor het hem zeggen: "ik weet van niks..." Spijtig dat die schitterende 355 van jullie wat afziet op Italiaanse strade, maar ik ben toch zeker dat jullie zich goed amuseren! Geef jullie ogen de kost, zo'n fabriekbezoek is in een wip voorbij! pterps! Ook voor jullie goed reis, geniet ervan! Wedden dat je een paar hoekjes opzoekt waar wij een maandje geleden zaten?
Hoi Gairo, gefeliciteerd! Ik ben ook geslaagd voor m'n gymnasium, eindelijk verlost van school. Nu lekker feesten! gr Jur
Iemand Moordwijven ook al gezien? Wel een geinige film van hollands glorie. Feit is dat ik 4 verschillende 360's telde en een langere actie met een 355 spider.
Gefeliciteerd allen! Niet tè zat 84-88 waren dat niet de hoogtijdagen van Miami Vice..? 4 Verschillende 360's? Die allen voor dezelfde door moesten gaan? Gr. Martin
Aan alle geslaagde scholieren: GEFELICITEERD! Op naar het studentenleven! (oftewel donderdagavond is stapavond )