Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1476 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mooie plaatjes Fred! Of gaan de credits naar Wilma? Is een automobielmuseum in Zuid afrika als ik mij niet vergis?

    Misschien zijn de foto's wat voor onze vrienden op het 288 GTO thread: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=164148 ?

    Gr. Martin
     
  2. 360 Spyderman

    360 Spyderman Karting

    May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    #36877 360 Spyderman, Jan 7, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik wil hier even mijn verhaaltje kwijt van een leuke verrassing die me gisteren overkwam.
    Ik had voor mijn werk een afspraak in Bremen (D) en zoals ik hier op de chat heb geleerd dacht ik dit even leuk te combineren met een bezoek aan de plaatselijke Ferrari dealer, Tamsen (www.Tamsen.de). Mijn afspraak liep een beetje uit waardoor ik pas rond 17u bij Tamsen was maar op zich was dat geen probleem. Het reusachtige pand ligt een beetje buiten de stad en, zoals je op hun web-site kan zien, is zeer indrukwekkend. Tamsen is dealer van Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Maseratie en Ferrari. Naast hun filiaal in Bremen hebben ze volgens de verkoper een gelijkwaardig filiaal in Hamburg.
    Eenmaal mijn auto geparkeerd liep het water uit mijn mond, ongelooflijk hoeveel (vooral nieuwe) auto's ze in voorraad hebben. Ik schat zo'n 15 AM's, 10 Lambo's, zo'n 25 Bentleys, 30 Maserati's en zo'n 20 F's. De nieuwe Scuderia stond in voorraad alsook de California. Die ziet er 'live' trouwens een stuk beter uit dan op de foto vind ik, is behoorlijk groot t.o.v. een F430 en ik vind hem een beetje op een 'kleine' 599 lijken met zijn hoge kont.

    Om binnen te komen moest ik eerst aanbellen hetgeen misschien niet erg klantvriendelijk is maar in zo'n groot pand is het natuurlijk wel belangrijk dat je weet wie er wanneer binnen komt. Eenmaal binnen werd ik direct zeer vriendelijk te woord gestaan en doorverwezen naar de verkoper van Ferrari. Ik vertelde hem dat ik een 360 Spider bezit en me aan het oriënteren ben voor een 430 Spider waarop hij me meteen enthousiast mee nam naar de 'Ferrari afdeling'. "Helaas" hadden ze enkel maar nieuwe modellen in voorraad maar in Hamburg stonden nog 2 gebruikten en hij zou wel even informatie uit het systeem halen met details over uitvoering enz, en de prijzen natuurlijk.
    Ik kreeg een koffie aangeboden en omdat ik toch 2 minuten moest wachten kreeg ik een brochure van de 430 (zéér mooi!), een brochure (een fantastisch boek) van de California en de prijslijst van alle Ferrari modellen, mocht ik meteen mee naar huis nemen.
    Tijdens het bijpraten over de verschillen tussen de 360 en 430 werden me meteen ook 2 offertes voor nieuwe auto's gemaakt ook al had ik duidelijk te kennen gegeven dat dit buiten mijn budget lag. Was geen enkel probleem en eigenlijk alleen maar bedoelt om de interessante korting te laten zien. Inderdaad interessant...maar nog steeds boven budget. Nog even verder gepraat over de 430 waarbij ik zonder bijbedoeling de opmerking maakte nog nooit in een 430 gereden te hebben waarop hij zijn collega roept om de sleutels van de 430 spider en een paar rode nummer platen te halen .....
    'Als je nog nooit in een 430 hebt gereden dan wordt dat hoogste tijd' zei hij..... Duuuuhh... Mijn reactie was dat ik het aanbod heel erg apprecieerde maar dat het inmiddels tegen 18u liep, het buiten donker en -6 graden was met hier en daar nog sneeuw op de (gladde) straten en waar geen sneeuw lag was het volgestrooid met pekel. Mijn F komt met zo'n weer dus absoluut niet buiten maar hij stond er op en dus werden enkele modellen in de showroom aan de kant geduwd, de nieuwe zwarte 430 Spider gestart en naar buiten gereden... "Bitte schön" zei de goede man en ging aan de rechter kant zitten. Een lang verhaal kort maken, het was een fantastisch rit, de F1 schakelbak is een droom, 2 keer een beetje geslipt bij het opschakelen maar dat wordt automatisch gecorrigeerd en een geluid.... fantastisch gewoon. Hij vertelde me trouwens iets van een truukje over slangetjes losmaken bij de 360 en ook de 430 waardoor je een beter geluid hebt...waar heb ik dat nog gehoord ?

    Na een kwartiertje en 15km meer op de teller de auto veilig terug gebracht en geen verder gepush meer of zoiets dergelijks. Al met al een geweldige ervaring, ik ben nog steeds onder de indruk, waar menig andere dealer een voorbeeld aan kan nemen en daarbij spreek ik uit ervaring.

    Heb nog wat foto's bijgevoegd want het is toch een mooie auto...



    Hij heeft me vandaag nog enkele foto's van de auto gestuurd (hij wil uiteraard toch graag verkopen) dus die stuur ik er meteen maar bij.

    Dus mochten jullie ooit in Bremen (of Hamburg) zijn, zeker een bezoekje brengen aan Tamsen.

    Groeten,

    René
    Omdat ik had verte
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    P R A C H T I G !!!!!!!!!
    Erg leuk om dat zo mee te maken.
    Succes met je keuze.
     
  4. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Tof dat ze je zo met open armen ontvangen. Ondanks dat je aangeeft dat een nieuwe (nog) niet aan de orde is je tòch proef te laten rijden! Zo weten ze het vuurtje verder aan te wakkeren ;)

    Gr. Martin
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #36880 328gts1987, Jan 7, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het werd mij later pas duidelijk hoe bijzonder het is in SA om "import" auto's te zien.
    Het blijkt dat wij er met ca 40% BPM nog genadig van afkomen, aangezien er in SA ca 70% :eek: Toeslag zit op alle auto's die niet in SA geproduceerd zijn.
    Dit is de reden dat sommige merken (BMW is er een van) er een productie lijn opzetten.

    Kortom het kan nog slechter, wat BPM betreft dan.......

    Over andere merken gesproken:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 360 Spyderman

    360 Spyderman Karting

    May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Dat verklaart dan ook meteen dat brandend gevoel dat ik er aan heb over gehouden....;-) !!!
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #36882 328gts1987, Jan 7, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  8. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Geweldig Spyderman! Wat een gastvrijheid, zit vrijwel elke week in Bremen, zal eens bellen voor een bezoekje. Zorg ik dat de camera meegaat. Wist niet dat daar zo mooie zaak zat.

    Michiel
     
  9. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Rene - ik moet ook maar eens langs die dealer! ;)

    Bloedmooi, zo'n spider in het zwart. Be still my beating heart.

    @Fred - leuk dat je lekker geschoten hebt in Afrika, laat nog maar wat zien!



    Onno
     
  10. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    wauw! Dank voor de beelden Fred! Van het rijtje neem ik graag de GTO mee ;) Is het overigens daar verplicht om met gele mislampen te rijden (aan de GTO te zien).
     
  11. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Van je geloof gevallen Vu?
     
  12. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @360 spyderman...
    Rene, dat is toch helemaal te gek man. Geweldig dat deze mensen zo'n service aan een potentiele klant verlenen. Dat maak je inderdaad nooit meer mee...

    @FRed328gts
    Die wilde dieren doet mij niet zoveel, ben niet zo'n natuurmens, maar die collectie des te meer, ziet er prachtig uit daar.
     
  13. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    @ Rene, geweldig ontvangst zeg, ik had al vaker over die dealer gehoord. Volgens mij zit ik eind deze maand in Hamburg, zal zeker even proberen om hun daar te bezoeken.

    @ Fred, werkt prima zo te zien, op hoeveel mm heb je die leeuw geschoten? Verder leuke beelden van prachtige auto's, nooit geweten dat er daar zoveel moois te vinden was.
     
  14. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Kunnen heel veel pillen in vervoerd worden...
     
  15. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    We hadden voor zover ik met herinner al de Zaterdag afgesproken. Ivon en ik hebben voor zaterdagavond in ieder geval het hotel alweer geboekt...

    Wel komen allemaal he?
     
  16. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #36891 Fumacher, Jan 8, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie



    Mooie foto's! Waar staan die auto's? In een museum?
    Je hebt zeker niet toevallig het nummer van die SZ en die RZ opgeschreven of op de foto staan?
    Er zit een zilveren plaatje met een nummer achter de versnellingspook.
     
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zie dat mijn favoriete programma op TV is... :)


    Onno
     
  19. 360 Spyderman

    360 Spyderman Karting

    May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Absoluut de moeite Michiel. Vanaf het vliegveld een klein kwartiertje rijden. Veel plezier en inderdaad een goed idee om de camera mee te nemen.... die had ik dus vergeten ...!

    René


     
  20. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welke Dakar? Je hebt een Dakar in Zuid Amerika en een rally nààr Dakar, amper bij te houden. Toevallig doen in beide evenementen ook een 'De Rooij' mee...

    Gr. Martin
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #36897 328gts1987, Jan 8, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zie onder Onno, als je details wil weten van de auto's hoor ik dat wel :)

    Geen idee, je mag daar uberhaubt blij zijn met licht, welke kleur dan ook. Er is daar geen straat verlichting en er rijden gekken rond die meer denken te zien zonder licht.
    Geen probleem, totdat je er een tegenkomt. Je schrikt je echt lam!

    Gaat ook eigenlijk niet om het object maar om de zoom capaciteit van de lens, maar dat begreep jij natuurlijk al :)

    Is een prive collectie van een wijnboer (wijn niet eens geproefd :( ) Heb ook geen idee van het nummer (geen foto van interieur genomen, sorry)
    Zal er de volgende keer (jawel die komt er!) speciaal kijken, ok?
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  22. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Schitterend Fred!! Wat een wagens... En ook de foto's, super.

    Houdoe,
    Michiel
     
  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Kun je de nummers van de Ferrari's dan ook proberen te bemachtigen? Bij de 288 GTO en F40 zit het chassisnummerplaatje op dezelfde plaats als bij jouw 328 (stuurkolom), bij de Enzo zit er op het dashboard aan passagierszijde zo'n metalen "F1 World Champion" plaatje. Daar staat het chassisnummer ook op (onderaan).

    Groeten, Peter
     
  24. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    In ieder geval een aanknopingspunt: http://www.fmm.co.za/HTML/index.jsp

    Gr. Martin
     

Share This Page