Foto's gevonden, maar het is duidelijk een ander model. Roger: de tweede foto is erg fraai! Onno: ook een hele fraaie foto! en een leuke copyright Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wat een drama voor die man! Spendeert zo'n 800.000 Britse ponden aan auto en voorbereiding en haalt Ferrara niet eens. Hij strandde al na zo'n 200km....
Marc, er is een lijst met auto's (types) die mee mogen doen. Kort gezegd moet je auto een model zijn dat aan de oorspronkelijke MM heeft meegedaan. Daarnaast moet je aantonen dat JOUW auto heeft meegedaan, en de auto moet alle FIA papieren enzo bezitten. Als dat allemaal klopt dan wordt er gekeken of de auto in recente jaren aan de Historic MM heeft meegedaan - hoe vaker, hoe minder kans je maakt. Daarbij wordt er ook nog gekeken naar de "mix" - als er al 20 Ferraris meedoen heb je minder kans met een Ferrari. Maar uiteindelijk heeft de provenance van je auto de doorslag - als het een MM winnaar geweest is dan wordt je niet zo snel geweigerd. Zeker niet als je Stirling Moss of zo heet... Het is een heel lang en moeilijk proces - op de Vintage draad heeft Oscar (die zich heeft ingeschreven met zijn 212 Export) er wel wat over gezegd. Onno
Goh, wist niet dat dat zo moeilijk ligt. Interessant om te weten. Ga ik me toch eens wat meer in verdiepen.
Klopt, in beide gevallen gaat het om een Drietand. Die in Henk's post was een 1948 Maserati A6GCS Die in mijn foto's (volgens de RDW site) een "A60GCS KOSTER MASERATI"
Prachtig shot Onno, ik heb ook al de nodige mooie luchten gezien de afgelopen dagen. Ondanks de pekel is Arie T. gisteren ook gewoon met de Ferrari naar z'n werk gegaan, als het mooi weer is kriebelt het natuurlijk enorm
Zijn beideA6 GCS idd, alleen is die auto die op het Loo stond een replica. Wel supermooi (en duur) ding overigens. Ik kwam hem toen onderweg tegen (ze reden een rallye in de buurt toen) en dat geluid was echt super!!!! @Socciebon : voor de MM moet je een auto hebben die als type (auto zelf hoeft niet!) heeft meegedaan aan de originele MM. Dus een auto tot maximaal bouwjaar 1957. Als je een auto hebt, waarvan bekend is dat hij zelf heeft meegedaan aan de echte MM dan is dat wel een pre. Er zijn elk jaar 1500 aanmeldingen en er zijn 375 deelnemers. Een hele lading van die plaatsen zijn al vergeven aan sponsoren (Mercedes stopt er veel geld in en schrijft zomaar 30-40 auto's in), vrienden en hele speciale auto's. Er zijn wereldwijd dus zo'n 100-200 normale plaatsen beschikbaar. Daar azen een heleboel amerikanen, japanners en tegenwoordig zelfs Russen op. Dat zijn mensen met veel geld en connecties. De kans voor normale mensen om mee te doen is klein, zeker als je niet met iets speciaals komt aanzetten. Op papier kun je meedoen met een BWM Isetta (een perfecte kost 10-20K), maar er is altijd maar eentje die echt meedoet. Dat is de auto die ooit zelf heeft meegedaan en een bekende van de organisatie. Zelfs als je 150K te besteden hebt aan de auto alleen (Fiat 1100S MM bv.) is de kans klein dat je mee mag doen. Inschrijfkosten zijn iets van 5K geloof ik, maar dat is het probleem dus niet echt.
p.s. Bill Noon had of heeft op dit moment een Chrysler te koop voor zo'n 27K die vorig jaar heeft meegedaan en wel een kansje maakt dit jaar. Auto heeft interessante historie (qua eigenaars etc), maar staat in de VS en ik vind het geen mooie auto. Veel te groot ook voor die kleine straatjes daar. Bill heeft zelf tig keer meegedaan met zijn Maserati A6G 1500 en heeft veel ervaring en connecties. (even voor de duidelijkheid : Bill zit veel op F-chat in de vintage-afdeling) Nog wat linkjes : http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=215334 http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=216381
Hij had beter zijn Mercedes 300 SL Gullwing kunnen gebruiken of zijn Isetta bubblecar. Ik vond het een beetje een show-off, met zijn geldsmijterij. Misschien heeft ie zichzelf een beetje gek laten maken (Paul Osborn zal er wel een leuk centje aan overgehouden hebben). Ik vroeg me ook af of het nu echt zo is dat die Maserati ineens een paar ton meer waard is als hij de retro MM heeft uitgereden? Lijkt mij sterk.
Een kennis van mij heeft afgelopen jaar meegedaan met een 1951 Dyna Veritas cabrio, een soort veredelde Citroën (850 cc) met DKW koplampen, 176 keer gebouwd door Bauer. Volgens mij heeft die als type nooit aan de MM meegedaan, Veritas uiteraard wel. Criteria zijn volgens mijn bescheiden mening exclusiviteit, jaartal en connecties....
Er zijn ook genoeg toeschouwers die met hun eigen klassieker tussen de deelnemers de route afleggen (hele clubs vaak). Okee, misschien niet helemaal (of helemaal niet) te vergelijken met echte deelname, maar het scheelt wel een hoop inschrijfgeld!
Maar dan krijg je niet je Chopard MM, natuurlijk, Roger. Nog een plaatje van gisteren. Onno Image Unavailable, Please Login
De velg hoeft er niet ALTIJD op te staan, Michel, is mijn bescheiden mening. Dat de band naar je toegedraaid is geeft iets meer aggressiviteit. Onno Image Unavailable, Please Login
Hele mooie platen Onno!! Ik deel trouwens je mening over de velgen, staat net ff wat stoerder. Ben benieuwd naar meer mooie platen, RBB bij laagstaand zonnetje ofzo? Michiel
Dat gaat niet lukken, helaas, die staat in Engeland... Snif, snif. Onno Image Unavailable, Please Login
Jaa!!! Die auto ken ik! Ik reed eens van werk naar huis en toen zag ik hem staan bij een restaurant bij mij in de buurt. Ben naar huis gereden en heb mijn foto-toestel gehaald toen. Supergaaf ding en ik had dat type nog nooit gezien. Zijn wel 170 oid van gemaakt blijkbaar, maar zijn niet veel van over. Foto's zal ik nog wel even posten vanavond ofzo. Qua merk en type zijn er wat mogelijkheden. Lang niet alle Fiat-derivaten staan in de lijst bijvoorbeeld, omdat een "Giovanni" 1100, gewoon als Fiat 1100 mee mag doen. Zeker als er goede historie bij zit.
Bij nader inzien blijkt eenzelfde Dyna Veritas ooit wél meegereden te hebben, wat de inschrijving vergemakkelijkte (...) Over de criteria en het hele relaas is meer te vinden op http://www.panhardclub.nl/files/panhard-koerier/Koerier158.pdf
Zijn reactie komt zojuist binnen: Bonjour Franc, Je vous réitère mon engagement pour votre voiture et je vous informe que je compte sur votre confiance mutuelle,concernant le virement bancaire je pense que c'est le moyen le plus rapide et le plus sécurisée pour ce genre de transaction et je peux vous assurer que je suis apte à verser la somme intégrale de la voiture sur votre compte bancaire. Je suis vraiment pressé d'acquérir votre voiture car j'en est vraiment besoin pour mon usage personnel. J'attends de vos nouvelles. Cordialement.