Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2806 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    #70126 wr11265, Apr 26, 2012
    Last edited: Apr 26, 2012
    [quote='[nbsd]Wilma [Fred krijg toch geen kans meer om er in te gaan rijden, alleen maar MEE-rijden],[/quote]

@Wilma, Fred gaat de komende jaren alle filmpjes maken van jullie ritten, zoals jij dat de laatste jaren hebt gedaan. Eerlijke verdeling toch?:)

Wilma, Fred, of andersom,

Robin heeft nog een stoel vrij en ik kan met hem mee. Gezellig om de meeste weer te zien.
    Ciao.

2. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Navigatie is alleen mogelijk via de kaarten op een Navteq CF kaart, zonder gerommel met (illegale) kaarten is het niet mogelijk om kaarten van na 2009 te installeren.
    De Navi is mijn inziens dus slecht omdat je; -geen grafische weergave hebt, je moet het doen met hele kleine pijltjes op een radio onderin je middenconsole (gevaarlijk) en gebrekkige stemsturing -geen nieuwe kaarten kan installeren zonder de CF kaart te hacken.
    Als je wil navigeren en MP3s wil spelen ben je aangewezen op de ruimte die nog vrij is op het 4GB (of als je pech hebt 2GB) Navteq kaartje.

In mijn CD speler zit momenteel de CD met besturingsoftware maar deze heeft hij in principe alleen nodig als je auto zonder stroom heeft gestaan.

Normaal is er een limiet van 4GB voor CF kaartjes maar ik heb al ergens gelezen dat je met het aanpassen van de partitionering ook 8GB kan installeren dus zat ruimte voor aardig wat Cdtjes :).

Als je een vreemde bobbel met 2 knopjes ziet in je 'kofferbak' dan is dat geen serviceluikje zoals ik dacht, daar zit een 6CD wisselaar (kwam ik gister achter) ;).

3. Joeld

Joeld Formula Junior

Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Die limiet kan waarschijnlijk met een softwareupdate wel verhoogd worden.

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dit is een beetje het probleem van moderne Ferraris. Je mag nog blij zijn dat je een F430 hebt, de Becker SatNav die in mijn 550 zat was nog veel primitiever. In 2007 vervangen door een JVC met harde schijf voor muziek maar daar kun je sinds 2008 ook al geen kaarten meer voor krijgen. Dit probleem blijf je altijd houden. Meer en meer denk ik: gewoon origineel laten en een Tomtommetje erbij, die kun je makkelijk vernieuwen.

In de Boxer was ik noodgedwongen weer eens op weg met wegenkaarten. Ergens best wel leuk. :)

Onno

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #70130 henkie, Apr 26, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik zit hier niet om autoradio's te promoten maar ik vond de Becker Cascade een prachtig apparaat. Heb echt een paar keer op ebay gekeken voor zo'n ding. Maar je kunt er veel te weinig mee. Jammer, want ik ben een zeer groot becker fan.

Ik kocht in 2010 deze Pioneer 8200. Kostte EUR 269 als ik het goed herinner.
    Helemaal super. Achter een klepje de 4GB SD card en aan de voorkant nog een klepje voor usb 8Gb stick whatever. Speelt alle divx formaten af, heb er zelfs de Italiatrip trailers in staan. Hoog vermogen standaard en geen cd-draaiwerken meer. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Kleur in te stellen traploos helemaal naar de lichtgroene kleur van de 360 schakelaars etc.
    Image Unavailable, Please Login

6. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik zat ook te denken die pioneer van Henk te kopen. Uiteindelijk heb ik een versie lager gekocht (zonder scherm). Ben ik ook nog steeds blij mee. Navigatie gewoon met Tom Tom.

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik heb ook een losse Navi van Falk (ja, die al 100 jaar landkaarten maakt), bevalt ook erg goed. Natuurlijk is het teleatlas of navteq kaartenware, zij zijn immers de enige makers in de wereld. Een grote navi laat mij zien hoe de bocht loopt die ik nog niet kan zien. Zeeeer makkelijk in bv Italia.

8. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,178
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Vind ik leuk!

Bij aankoop krijg je een Dyson en potje putty carbonio gratis!!

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Eindelijk ook kunnen downloaden, mijn Jersey internetverbinding is slechter dan die in Mali, geloof ik. Geweldig filmpje.

8:44 - Hans, ik denk dat zijn Magneti Marelli omgewisseld moet worden.

10:56 - LH en Formule 1 kampioen. Kan er maar eentje zijn: Liki Hauda.

Wat een auto. Mij kan het niet interesseren dat Pagani niet racet of geen historie heeft. Pagani zal nooit Ferrari worden. Prima, wat mij betreft! De ongelooflijke bouwkwaliteit van de auto's kan niet ontkend worden en ik vind dat het goed is voor Ferrari om op dit niveau concurrentie (of op zijn minst inspiratie) te hebben. Het zal ze zeker inspireren een betere Enzo te bouwen dan voorheen.

De motor klinkt geweldig, vreemd dat 'ie niet dat geluid maakt als 'ie in een SLK ligt. :)

Ik ben het overigens met Henk eens dat ze niet mooi zijn. Maar ik zou er graag een hebben.

Onno

10. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    +1. Vooral die uit het filmpje. Leuk voor erbij te hebben :D

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #70136 Souvlaki, Apr 26, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    15 - love.

Onno

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Erik is uitgeslapen :D:D:D

Gaan de bolides nog uitgelaten worden dit weekend!?

Gr. Martin

14. Joeld

Joeld Formula Junior

Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Jazeker, er staat een weekendje Nürburgring in de planning. :)

15. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Regenbanden......

16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Joost,
    Je staat erbij :)

Bedankt voor je uitleg. Hoe kan ik zien hoeveel ruimte er (origineel) nog op zit? Gewoon in de laptop en uitlezen?
    Dan gewoon aanvullen met je muziek of eerst een (speciale?) directory aanmaken?

Nadeel van een TomTom/Garmin is dat het er zo goedkoop uitziet. Ik bedoel in mijn "zwarte" heb ik ook voor de navi optie gekozen (veel te duur) om geen "zuignap" op het raam te zetten, ziet er gewoon niet uit. Persoonlijke mening :D
    Ik wil dus echt gaan proberen met deze navi te gaan werken maar het moet wel mogelijk zijn muziek te kunnen afspelen, desnoods via een multiwisselaar (voor Jordy: Bobbel in bagage vak :D)

Hoe doe je zoiets?

17. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Fred.

Er is een mogelijkheid om de boel voor de gek te houden
    Er is een kabeltje te koop welke je aan de Becker kunt koppelen en aan een IPOD.!!
    Je moet dan 6 playlist maken op je IPOD en zo kun de je CD changer functie van je radio gebruiken .

Je bent toch al een Apple adept....:):)

http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=345645

http://www.soundlabsgroup.com.au/p/Becker-iPod-Interface/Becker+iPod+Interface+Kit

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Volgens mij is dat niet jouw grootste zorg, Frans. :)

Onno

19. Joeld

Joeld Formula Junior

Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Ik weet niet 100% zeker of het kan. Toen ik laatst een 2e hands camera kocht moest hij ook geupdate worden zodat ik er een grotere SD kaart in kon doen, dus het lijkt me logisch dat het met andere elektronische apparaten hetzelfde werkt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou, wat dacht je van Spaitalia ?
    Genoeg te zien dacht ik. En gewoon veel beter weer verwacht dan hier.

21. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Ja baas het is daar 40 gr en de pits poezen lopen allemaal topless, wordt echt te gek.

ps ik ga zo nog ff een nieuwe zonnebril kopen.

22. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Al wat kilometers kunnen maken in de 599?

Gr. Martin

23. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    komt goed we gaan 3 dagen er gaat mee een Scud,CS en de 599 wordt te gek, en ma knallen met lotus op het circuit.

24. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno

Share This Page