Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB) | Page 3 | FerrariChat

Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Jun 19, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,113
    The Netherlands
    Mooi Tijn, volgens mij vliegen ze nu niet meer over..vorig jaar niet in ieder geval
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Toch wel, en nog ondersteboven ook (niet op deze foto van eerste passage).
    Joop/Evelien maakte deze foto op de startlijn met hun startnummer #45, wereldplaat!

    Image Unavailable, Please Login



    Het verslag van de MM2018 staat hier: https://www.ferrarichat.com/forum/threads/nederlandstalig-dutch-speaking.16406/page-3583


    Herkenbaar, zelfde stukje (voetgangers gebied) verschillende keren gereden, ook ooit als bijrijder van Peter in de (oranje) Gallardo.
    Dat allemaal (toen) de start nog 's middags/'s avonds was. Toen ook nog "iets" drukker langs de route, echt een volks-feest.
    Helaas is dat tegenwoordig anders...

    In 2010 de start (toen met Mark & Mirella) als gevolg achter Brum aan, werelds!



    Ps in de (hoofd)film van 1 uur, komt precies jou stukje ook voor.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aanvulling op de post; voor diegene die Mark niet kennen:



    Het paard waar het over ging in dit filmpje kwamen we echt tegen in de 360 van Henkie :D :

    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT likes this.
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #54 MvT, Nov 3, 2018
    Last edited: Nov 3, 2018
    Het blijven mooie belevenissen! :):cool: Het is inderdaad jammer dat de starttijden zijn veranderd. de gemiddelde Italiaan is met de huidige tijd dan nog aan het werk! Mooi is wel dat je dan die lange file nog niet hebt voor het grote Agip station. Ik weet ook niet echt de reden waarom de strat is verplaatst.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De start (en ook de duur) van de rally zijn aangepast om de "oudere" startnummers de kans te geven ook (binnen) de tijd de rally te voltooien.
    Immers de route is niet in te korten (1000mijl) en om toch de (gemiddelde)snelheid naar beneden te brengen is dus de enige optie; tijd verlengen. Hierom is de duur (van 3 naar 4 dagen) verlengt. Ook is de starttijd vervroegd van 's avonds 19:00 naar 's middags 15:00 om deelnemers (de eerste nacht) voldoende rust te geven. Vaak belande die pas rond 03:00 op plaats van bestemming/hotel en moesten dan al weer vroeg op om op tijd te starten. Niet ideaal aan het begin van 1000mijl rijden in stok oude karretjes. Het heeft dus met snelheid te maken welke naar beneden moest en ook veiligheid.
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  7. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,113
    The Netherlands
    :) Komt wel weer keertje...
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    We hadden redelijk wat kilometers achter de rug en het was tijd dat er iets kapot ging!

    Ik heb nog geen rit meegemaakt gemaakt waar alles heel blijft. Zelf had ik al een vastgelopen airco en nu was Henk aan de beurt, maar voordat er iets kapot ging moest er getankt worden.

    Nu hebben menigeen al het fenomeen gehad dat kleinere naamloze pomp stations niet zuivere koffie/benzine verkopen. Zelfs de Esso kan er wat van. Ik weet nog dat we naar Modena reden en Cor aka Redmondialt zat naast me. Nog ff VOL gooien! Nou dat hebben we geweten. De eerste 20 seconden geen probleem, maar daarna was het inhouden, knallen en wegvallende cylinders. Er zat niets anders op dan 600km afleggen om de tank leeg te rijden. We leken wel twee ouwe mannen die niet harder 1o0km wilde rijden vanwegen de staar in onze ogen. Wat was dat afzien en je vingers erbij op te vreten.

    Enfin Henk ging tanken en al snel liep de 360 op een cylinder minder. Onze eerste diagnose! Slechte benzine gezien onze eerder ervaringen. Na een stuk gereden te hebben hoorden we het gemekker van Henk over de porto en besloten we toch maar even aan de kant te gaan. De tweede diagnose was nog steeds slechte benzine. Immers na het tanken was het meteen raak. Ik zelf had niet getank en anderen hadden geen last. Dat deed ons, althans Hans toch iets anders vermoeden. Ik had nog 10ltr octaan 100 mee en besloten deze erin te kieperen.

    Na een kmtje of 3 was het fenomeen nog steeds niet veranderd of verbeterd. Henk ben je lid van de ANWB? en zei: NEEEEEEEEEEEE! Hans en ik hebben toch altijd wel veel spullen mee voor een quick fix, dus de het eerste om te controleren zijn de bougies of daar niet 1tje van afgefikt was... tja heb je het meeste bij je maar geen bougiesleutel 16mm. Pompstation ook helemaal niets. Vermoeden schept dat of de bobine of de bougie kapot is. Opzoek naar de dichts bijzijnde garage en die hadden we al snel gevonden! althans Hans! :cool:

    Aangekomen had een monteur meteen tijd om even te kijken Zelf ben ik altijd wel huiverig wat deze mannen dan gaan vinden, want we kennen immers de Ferrari Tax. Henk had Forza aan de lijn van wat het kon zijn en die hadden hetzelfde vermoeden dat een bobine of bougies niet meer werkte.



    Al snel had de monteur het gevonden. Inderdaad de de bobine! Dan denk je.. we zijn in het beloofde land! Een onderdeel moet toch goed te scoren zijn! nou niet dus.. :confused: en een bobine is toch redelijk gangbaar! Wat bleek. Henk zijn 360 had een niet veel voorkomend model! zucht… De beste man heeft een uur zitten bellen maar nergens in de buurt een bobine te verkrijgen. Het Ferrari magazijn gaf aan dat welgeteld 1 beschikbaar was in heel italie en die lag 150km verderop in Modena.

    Het was niet anders.. Henk moest zijn 360 achterlaten om de volgende dag met Peter in the Lambo naar Modena te rijden en het onderdeel op te halen.



    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vervelend, maar je kan nu eenmaal niet alles als reserve onderdeel meenemen …

    Toch nog opgelost ...
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat klopt, daarom ben ik ook lid van de KNAC :p dan maak ik hem zo onklaar dat gelijk de trailer op kan om te repatriëren.

    Henk heeft nu een 16mm bougiesleutel en een extra bobine in zijn laadruimte liggen! Ik vrwacht niet dat hij spruitstukken mee gaat nemen :):)
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Made in Germany :p
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik verwacht ook niet dat hij ooit op reis nog bougies moet gaan controleren :)
     
    MvT likes this.
  13. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Er zijn waarschijnlijk meerdere mooie berg routes, maar dit is denk ik wel 1 van de mooiere.

    De route gaat vanaf het westelijk deelvan het Garda meer naar Snack Bar Osteria Al muli. Ik noem deze plek maar even want daarna houdt de mooie bergweg op. Deze weg heb ik nu 3x gereden, maar ben er vrijwel zeker van dat het nog een paar keer gaat gebeuren! Je gaat eerst redelijk stijl omhoog met de nodige haarspelden en over de bergkam heen langs een rotsachtige muur naar beneden. Bellissimo!! Zeker een aanrader!

    Bij Snack Bar Osteria Al muli gestopt voor wat koffie en eten. De koffie was daar letterlijk 1 euro, dan heb je wel wat benzine verstookt, maar toch!​

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Daar reden we verder, waarbij we Peter en Hans al snel uit het oog verloren. Erik, Henk en ik kwamen ergens uit bij de rode cirkel en konden letterlijk niet verder rijden. Op een uitgestorven standje kon je even bij zinnen komen en de bergrit even laten inzinken! Dit leek gewoon het einde van Italie, verder kon je niet!


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jonkheer likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #64 328gts1987, Nov 5, 2018
    Last edited: Nov 6, 2018
    Deze route/bergpas hebben we ontdekt in 2011 toen we het "rondje Garda-meer" wel hadden gezien na 2008, 2009 en 2010.
    We hadden op voorhand op de kaart zitten kijken wat er nog meer rond Garda te gummen was.
    Er loopt maar 1 weg door dit nationale park (jawel, dat is het) en begint bij een restaurant (waar we voor het eerst 6x Striling-mosses zagen, die voorbij kwamen als fabrieksteam en deelnemers waren aan de tribute van de MM).

    Afijn, de plek die jij noemt was ook eerder een stop. Er staan 3 type spaghetti schotels op het menu. Allen niet de beste maar de enige die verkrijgbaar is in een straal van 20km.

    Het terras aan het begin van de route met de Merc's die voorbij kwamen:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gelukkig was de spaghetti op dan die dag!:p Ik kan me Stirling Moss nog wel herinerren op de MM 3-4j geleden volgens mij stond Erik nog met hem op de foto, maar die kan ik ff niet meer terugvinden.

    Wel een hele leuke YT filmpje van Sir Stirling Moss en de MM. Toen werd de roadmap op een WC rol geschreven om makkelijk uit te rollen.
     
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Een, in mijn ogen, prachtig verslag uit 1955 staat in onderstaande link. Het is geschreven door Denis Jenkinson die tijdens de race de bijrijder van Stirling Moss was en de bedenker van de "wc-rol"...

    https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/june-1955/14/moss-mille-miglia
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    MvT and Jeka like this.
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Met # 658 van Fangio erachter en daarachter (de minder bekende) # 704 van Herrman & Eger die niet finishte door een ongeval.
    De # 701 van Karl Kling haalde het ook niet niet door een ongeval 5 min later...
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zijn die karren zo gevaarlijk Fred ?
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Peter en Henk reden 's ochtends vroeg naar Modena om de bobine op op te halen en daar had Ferrari Ineco wel mooi spul staan! Het jammere vind ik (dat is persoonlijk) dat als je 1 showroom hebt gezien dan heb je ze allemaal gezien. dat was voor kort toch anders waar ik de voorkeur aan gaf, maar misschien kom je ook meer voor de inhoud. :)


    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Onze meeting point was de garage waar Henk zijn 360 had achtergelaten, waar de monteurs een lijk uit de kast/schuur getrokken. Je komt aanrijden en je denkt.. het zal toch niet waar zijn?! Dichterbij gekomen was het wel duidelijk, maar je weet maar nooit in dit soms gekke Italie. Gebouwd op een chassis van een Corvette stond er een Daytona replica die ze voor ons te voorschijn hadden getoverd. Deze keer hadden we kijk plezier op een andere manier :p

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login


    Binnen no time was de 360 van Henk weer gezond verklaard en werden geen absurde kosten gerekend! De schade viel mee, maar het grote prijsverschil tussen hetzelfde Bosch onderdeel in een Ferrari of Bosch doosje vind ik toch altijd erg frapant. Dit kan dus elk willekeurig moment gebeuren zo ook doorfikkende extenders van een Mondial of 3x8 dus die heb ik altijd bij me. Henk was van mening dat voor het geld van de bobine in een Bosch doosje je het niet hoeft te doen en ging bij thuiskomst 1 bestellen als reserve.

    Ik ben zelf lid van de K.N.A.C. en dan is het toch wel mooi dat je de kosten van de garage kan declareren.
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #72 328gts1987, Nov 11, 2018
    Last edited: Nov 11, 2018
    Dat laatste wist ik niet Tijn. Hoe zit dat precies? Lid van de K.N.A.C. is ook een soort reisverzekering (voor de auto)? Vergelijkbaar met ANWB europa-pakket?

    @ Mel,
    Gevaarlijk? Ze hebben trommelremmen en gaan +300km/u dat is maar net hoe je dat bekijkt of inschat. Bovendien zijn ze lichtgewicht gebouwd dus maak je een foutje (bij hoge snelheid) dan is het hopen dat het engeltje op je schouder zit.
    Ik denk/schat zelfs dat er geen gordels in deze 300 SLR zitten. Wel een wegneembaar stuurwiel zoals je op mijn foto kan zien...
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het is zelfs beter dan de ANWB, waarbij de laatste ANWB eerst gaat kijken of je oldtimer het wel waard is om te repatriëren. Dat zal je natuurlijk met een Ferrari niet snel gebeuren.

    Ik herinner mij de nog goed de tweede trip in Italie met mij Mondial waar de gereviseerde dynamo niet meer wilde opladen en ik de K.N.A.C. belde voor assistentie gezien ik geen multimeter bij me had.
    1. Ze waren binnen 30min bij Garda Hill.
    2. K.N.A.C. heeft voorrang op ANWB wanneer de garage voor beide organisaties werkt. Er was een andere NLer gestrand en zijn auto moest per direct van de brug af.
    3. Het arbeidsloon van 140 euro werd vergoed en dat werd in mijn ANWB tijd niet vergoed.
    4. Ook het persoonlijk contact van de K.N.A.C. vind ik erg prettig. Ik werd na 2 uur teruggebeld of alles goed verloopt en later die middag weer.
    Je betaald 50 euro meer per jaar, maar daar krijg je veel voor terug en dat i.c.m. een oldtimer verzekering. Ik betaal 800 euro voor All Risk en dan kan ik 10.000km rijden. Naar mijn weten is er niet een andere organisatie waar je met een oldtimer 10.000 km kan rijden, Daarnaast zijn er nog ander persoonlijke afspreken die je kan maken voor de verzekering die per email bevestigd worden.
     
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik ben dit jaar ook overgestapt van ANWB naar KNAC met pechhulp.
    Als je auto's verzekert, is het veel goedkoper dan ANWB omdat je korting krijgt op de verzekering.
    Bij mij was pechhulp via de KNAC i.c.m. verzekering 200-300 euro p/j goedkoper dan verzekering via KNAC en pechhulp via ANWB bv.
     
    MvT likes this.
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jullie bezitten beide youngtimers maar spreken van oldtimers. Waar zit die grens bij de KNAC?
    Is dit wellicht ook interessant voor ons/mij die nog iets jonger rijden. Bijvoorbeeld het geval van Henk, had dit geholpen? Dat kan namelijk iedereen overkomen.
     

Share This Page