E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 10 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Schitterend!
     
  2. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nee, Mel, fossielen maken dat niet meer mee.... :D :D :D
     
    Melvok likes this.
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik begin bijna te wenen.
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Eenvoudig, dan rijd je toch gewoon naar het volgende "tankstation"? :D
    Jongens, wat een geploeter!
     
  5. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ha Mel, ik vrees van wel.....ofschoon er (ook) veel stemmen opgaan voor H (ik geloof H2 trouwens...) is elektra toch echt aan de winnende hand. In Frankfurt mogen binnenkort geen diesels de stad in van >5 jr en dit is slechts een opmaat voor een totaalverbod. Ik fietste net achter een stadsbus en ik begrijp het volkomen dat dit eigenlijk niet meer kan.
    Mijn voorspelling gebaseerd op non-info: 10 jaar en einde productie fossiele personenauto’s. Vrachtwagens volgen 5 jaar later......

    Ciao
    Oscar
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tsja, kan zijn dat jouw overpeinzingen uitkomen Oscar … hoop persoonlijk van niet natuurlijk.

    Waarom de volgorde niet wijzigen: zwaar vervoer eerder dan personen vervoer (boten, treinen, vliegtuigen, vrachtwagens)?

    Is dat politiek ?

    En hoe loopt dat af met het huidige wagenpark ? ...
     
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Niet te hard van stapel lopen, jongens.....
    Althans België is er nog niet rijp voor.
    Die fulltime idiote politiekers zouden willen dat we binnen enkelen jaren exclusief electrisch gaan rijden. Wat een grap. Er is nu al te weinig stroom voor strijkijzer, TV en je vaatwasmachine tegelijkertijd te laten werken.
    1 op 7 kerncentrales doet het niet, de rest ligt stil. En over de zogenaamde "kernuitstap" ligt niet het minste plan op tafel. Bravo, boerenkinkels van het parlement.
    Vandaag zei die mongool-minister voor energie dat die kerncentrales allemaal toe moeten en er gascentrales moeten gebouwd worden....... Wablief?
    Voor de lage co-concentraties?
    Wat een ongelooflijk spastische klungelaars zijn het toch.
    Ik hoop dat het er in NL beter/gezonder aan toe gaat? :D

    https://www.tijd.be/opinie/commentaar/falend-energiebeleid/10052343.html
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helaas Otto, hier zijn we wel van de kolencentrales af maar draaien volop op gas. Gas dat we aan het dichtdraaien zijn....
    Alternatief? Electronen inkopen vanuit het buitenland (met het beroemde groene certificaat erbij) en wat we tekort komen halen we uit Fr en dat is 100% nucliar... (ook niet zo schoon dus).
    Ik las van de week dat VW de aan stichter (en dus doorn in het oog van dit concern) Tesla een lesje gaat krijgen met een modellen offensief.
    Vraag me alleen af waar ze die accu's/batterijen vandaan gaan halen... Tesla heeft de mega batterijen fabriek nu in bedrijf en kan dus die capaciteit aanleveren maar ik schat dat VW een dure/andere oplossing gaat bedenken.

    We zullen zien. (of niet want als het licht/stroom uitvalt door de piek van opladen 's nachts, wordt het wel erg donker :p)
     
  9. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    We zij helemaal niet van de kolencentrales af in Nederland Fred, o.a. de RWE centrale van Eemshaven is een kolencentrale (opgeleverd in 2015, wel de schoonste in zijn soort). Zou het bijna willen ontkennen, maar we hebben er zakelijk zelfs het eea voor gedaan :rolleyes:.

    Als je praat met mensen die daadwerkelijk kennis hebben van dit vraagstuk (lees niemand met een politiek belang), komen ze eigenlijk allemaal met kernenergie als de oplossing voor het enorm stijgende energievraagstuk. Echter lijkt dit politiek niet bespreekbaar door een paar incidenten uit het verleden..........
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou ja incidenten... zeg maar milieu rampen van planeet formaat. En ook niet uit het verleden (japan)...
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik hoop van niet Oscar! We zijn net af van al die antennes op de daken en gulden parkeermeters die het straatbeeld niet verfraaiden. Ik kan me dus niet voorstellen dat elke parkeerplek in NL een oplader krijgt binnen nu en 10j. Fraai gezicht, net als die Tesla parkeerplaats (Sorry Fred! no offence btw).

    Doe maar waterstof verbrandingsmotoren, maar dat zie ik nog lang niet komen. En de tweetakt scootertjes die mogen blijven lekker rijden. :confused: 5x zo vervuilend als een fossiele personenauto.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zo is het Tijn … maar ook de brommertjes moeten weg van de milieuactivisten, allemaal op groene stroom :eek:
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik heb gehoord dat milieuactivisten co2 uitstoten. Naar verluid worden ze per 2020 uit de binnensteden geweerd...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #239 ChrisW1, Sep 28, 2018
    Last edited: Sep 28, 2018
    Ik denk dat VW het doet zoals elke andere autoproducent het doet en Tesla het m.i. had moeten doen, namelijk door het uit te besteden aan de grote wereldspelers op dit gebied. Volgens het onderstaande bericht hebben ze voor zo'n USD 48 miljard aan opdrachten vergeven aan waarschijnlijk partijen als Panasonic, Samsung en LG:

    https://electrek.co/2018/05/04/vw-doubles-electric-vehicle-battery-contracts-billion/

    Zo werkt de autoindustrie in het algemeen; de autofabrikanten doen vaak niet veel meer dan de auto ontwikkelen en assembleren. Het produceren van de onderdelen wordt veelal uitbesteed aan partners/leveranciers. Voor elk type onderdeel zijn er partijen die daar meer expertise in hebben en een grotere schaalgrootte hebben dan dat een automobielfabrikant zelf kan ontwikkelen en onderhouden.

    Dat had Tesla ook moeten doen, maar in plaats daarvan willen ze allerlei onderdelen graag zelf maken (terwijl ze precies 0.0 ervaring met het ontwikkelen en produceren van die componenten hadden). Sterker nog, ze hadden m.i. zelfs het assembleren moeten uitbesteden aan bedrijven die dat goed kunnen (ook dat gebeurd veel in automotive; zie bijvoorbeeld Nedcar). Dan hadden ze zich uitsluitend op het ontwerpen en verkopen van auto's kunnen concentreren waardoor ze hun producten veel sneller hadden kunnen uitrollen en veel sneller hadden kunnen groeien. Als ze dan ook nog eens hadden gefocusseerd op het maken van elektrische auto's en niet op fratsen als zelfrijdende functionaliteiten (waar het toch onmogelijk is om op de langere termijn de veel grotere concurrenten op voor te blijven) en debiel complexe deurconstructies zoals bij de X dan hadden ze een nog betere kans gehad om de grote massa voor te blijven. Apple maakt o.a. om deze reden ook niet zijn eigen producten; dan waren ze wellicht ook gestikt in het opzetten van de productie voor de eerste iPhone.

    Het staat er nu denk ik heel erg slecht voor voor Tesla. Ze hebben nog steeds maar een heel beperkte productrange waar ze nog heel veel operationele en financiële kopzorgen over hebben terwijl binnen 2 jaar er nu wel erg veel concurrentie gaat komen van al de fabrikanten die wel weten hoe je een auto goed en betrouwbaar kunt produceren. En dan zorgt meneer Musk er door zijn rare escapades ook nog eens voor in een paar maanden tijd dat er weinig over is gebleven van het coole imago :D
     
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Tesla is virtueel al 1000x failliet. Wordt kunstmatig in leven gehouden door allerhande corrupte regeringen, jazeker...in Europa, die hun blazoen willen oppoetsen door "groene" firma's of het gebruik van hun producten fiscaal te promoten. 100% concurrentievervalsing heet dat.
    Eens zien of ze dat bedrijf, nu die hippe Musk al vervolgd wordt wegens fraude, gaan blijven steunen.
    Dit is werkelijk een schande op wereldschaal.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En toch rijdt die Tesla niet verkeerd:p
     
  17. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Och, een geschonken paard kijk je niet in de bek, hé, Fred! :D
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Fred eerlijk vraagje.
    Was je ook Tesla gaan rijden zonder alle zakelijke fiscale voordelen ?
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb eerder al verklaard dat ik achter innovatie sta en dat (eindelijk) na 100 jaar er iemand met een concept kwam wat "anders" was.
    Om de Tesla aan te schaffen heb ik zelfs een perfecte BMW 330 opgeofferd.
    Had ik dit allemaal gedaan zonder de subsidie? Misschien wel maar toen ik me erin verdiepte (door ritje in de Tesla van Maurice) en ontdekte wat de (bijkomende) voordelen waren, bestelde ik de Tesla diezelfde week nog (via de website). 9 maanden later was hij er pas door de introductie (destijds) van de 4x4 met de optie van "autopilot" waar werkelijk een run op was.
     
  21. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Dat vind ik ook wel ja. Nu valt het in Nederland nog mee met een relatief hoog aantal nieuwe auto’s. Maar in bijv. het Caribisch gebied of zuid Europa wordt je helemaal gek als je op straat loopt en het verkeer rijdt langs.

    Zelf vind ik een Tesla ook erg goed rijden. Zo op de achterbank... met een chauffeur voor je die je dan betaalt aan het eind van het ritje. Maar als ik toch zelf moet rijden dan liever in mijn Spyder die zo’n waanzinnig geluid maakt dat hij me elke dag weer een giga smile geeft.
     
  22. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat denk ik niet Mel, wel worden de bezitters en gebruikers steeds meer geplaagd middels hogere kosten en beperkingen. Hoe linkser de politiek hoe vervelender het wordt een dergelijke auto te bezitten. Al vele decennia zitten de gesubsidieerde milieuclubs, de linkse politiek en een groot deel van de media op één lijn om haast blind de auto met verbrandingsmotoren tot grote zondebok te benoemen. Ik geloof niet dat dit door het openstaan voor alle feiten - zoals dat de opwarming deels natuurlijk is of dat de verbrandingsmotoren nog veel schoner worden en eigenlijk dat de laatste generatie diesels al best schoon is...…...) we hier betere debatten over krijgen resulterend in begrijpelijke maatregelen. Enfin, enzovoorts en geniet van het mooie weer van vandaag:)
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooi weer gaan we natuurlijk OOK morgen samen genieten Menno ! Mel Weer :)

    Zeventig Petrolheads starten hun rit, Tesla's zijn verboden :)
     
  24. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands


    Dus toch.....
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik had mijn geluid van mijn headset aangezet, maar dat heeft weinig zin :p Wel heel raar om te zien zonder geluid. Volgens mij is dan ook het Ferrari gevoel totaal weg! o_O Misschien worden we ouwe zakken met hangbillen die nog enigzins omhoog worden gehouden met een pushup boxershort. Maar de jeugd is helemaal gek van Tesla, dus dit past denk ik vrijwel ook zeker in hun straatje.
     

Share This Page