WK Formule 1 | Page 21 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,120
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Allemaal techniek en software beperkingen …. wel interessant om eens te horen :)
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Maar wat hebben we een leuke GP Mexico gehad met Max als spelbepaler van vrijdag t/m de eindstreep en prachtige overwinning op zondag. De pole had hij dus kunnen hebben indien er geen issue was met de rem balans in Q3. Prachtige dat Ferrari 2 en 3 werd dus voor mij een pracht podium. Wel waren en niet veel mooie acties na dat Max Hamilton in de 1e bocht uitremde.

    Ik begin wel wat te vrezen voor de Honda power om 2 redenen. Ten eerste doet Renault het niet zo slecht en heeft naast de progressie van de SF en Mercedes het gat zeker niet zien groeien. ten 2e heeft Torro Rosso weinig progressie kunnen laten zien ten opzichte van hun concurrenten.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vervolg koelen van banden door Mercedes met behulp van gaatjes in de naaf:

     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,120
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Morgen de F 1 van start !

    Q3:
    1 Ham, 2 Vet, 3 Bot, 4 Rai, 5 Ver, 6 Ric, 7 Eri, 8 Lec, 9 Gro, 10 Gas.
     
  5. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wordt weer een spannende 1e bocht.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou viel de 1e bocht inderdaad tegen, alleen niet op de eerste ronde :mad:

    Ocon is er volgend jaar niet meer bij, terecht blijkt. Wat een actie om jezelf in de kijker te rijden. Jammer dat het Max de overwinning kost. ECHTER Hoe groot ben je (nu al) dat er overwinningen aan je voorbij gaan (buiten je eigen schuld)???

    Lewis deed blij (voornamelijk vanwege €€€€) maar diep in z'n hart weet hij dat hij verslagen werd. Op de baan, door Max, met een mindere motor maar beter chassis en banden.
    Vandaar ook zijn opmerking richting het incident. Hij zei: "dat je als leider niet altijd voor het gaatje moet gaan en dat het (weer) een typische Max actie was" Dit naar mijn idee om alvast zich in te dekken voor volgend seizoen. Hij vroeg per slot over de radio tijdens deze race maar naar 1 andere rijder: "How is Max doing?"

    Het wordt een spannend seizoen 2019 met hopelijk de juiste motor van Honda.

    PS door deze "Ocon actie" is max nog net achter Bottas blijven staan op de rijders ranking, nog 3 punten. Maar of hij die kan binnenhalen in de laatste wedstrijd (met een minder sterke motor) vraag ik me af. Het is dus niet alleen de overwinning vandaag maar ook de stand van de rijders :(
     
    Melvok and 3alfa like this.
  7. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Brazilië was onvergetelijk leuk en wederom vooral voor de fans van Max. Max haalde beide Ferrari's en beide Mercedessen in en kwam aldus een Franse idioot tegen waardoor de volgende zege aan zijn neus voorbij ging. Maar top zoals hij toch de 2e plek binnensleepte terwijl de adrenaline ongetwijfeld tot een kooppunt was opgevoerd na het akkevietje met de idioot.

    De Red Bull was wel echt verrassend snel, ook Daniel was sneller dan de F's en M-sen - hij kwam er niet lekker voorbij - maar zijn er met mij mensen die vrezen dat de progressie van Renault weleens de prognoses van Honda heeft overstegen? Wij weten natuurlijk niet alles maar ik reken niet op een Honda motor die Max competitiever maakt t.o.v. zijn huidige Renault...
    Komend weekend nog één keer en dan weer lang wachten:(
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ga er zondag even goed voor zitten, Max kan nog Bottas verslaan (met een mindere auto over het gehele seizoen) door 3 punten meer te pakken. Zelfs Kimi is nog te pakken als Max wint. Dat is echter wellicht te hoog gegrepen maar we gaan het zien.

    Al met al een mooi seizoen 2018. Beter dan ooit met McLaren die starte en wegreed bij de rest of in het Schumi tijdperk waarbij ferrari iedereen lapte en halverwege het seizoen de beker veilig stelde (met een idiote actie).
     
    evdzwet and Melvok like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kubica rijdt volgend seizoen in een Williams! Dat is toch een verrassing en exit Ocon :rolleyes:
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,120
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben benieuwd hoe de training morgen (vrijdag) en zaterdag gaat ...
     
  11. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Ik was afgelopen maandag nog even op het circuit, er was helaas nog weinig te zien.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is op de woensdag wel anders kan ik je melden. Dan loop je zo de pits in en is iedereen druk met opbouwen/uitpakken enz.
    Als er veel updates zijn kun je die ook zo uit de box zien komen.
    Motoren hoor je dan (nog) niet gestart worden maar het is wel leuk om te zien allemaal.
    Ik liep zelfs toen het podium op, jawel op het bovenste schavot. Precies waar Max stond toen hij zijn eerste grandprix won:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  13. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
  14. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Kwalificatie was even spannend daar Vettel in Q3 erg dicht bij Hamilton leek te komen maar bleek vergeefse hoop. Max is door Daniel verslagen in Q3 (en Q1) wat een verrassing was daar dat in de vrije trainingen echt anders was. Max klaagde dat de temperatuur van zijn banden te hoog was waar het team helaas niets mee heeft gedaan waardoor hij ook in de 2 Q3 runs enigszins gleed. Max pace in de vrije trainingen is veel belovend dus als hij een mooie start maakt (en die overleeft) kan hij voor wat leuks zorgen. Van de 2 Ferrari's verwacht ik ook vandaag weinig bijzonders. Overigens zien we Kimi vandaag voor de allerlaatste keer in actie voor de SF!
    Oh, ja Ocon zien we waarschijnlijk ook voor het laatst (gejuig stijgt alhier op):)
     
    Jeka likes this.
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat jammer dat Kimi zijn laatste race als Ferrari coureur niet kon uitrijden maar ik verheug mij op de prestaties van Leclerc in 2019. Vettel heeft maximaal gepresteerd en ik had nog wat hoop dat Hamilton met banden sores Vettel de race overwinning moest geven. Max had een bizar slechte start, de bolide leek niet op snelheid te willen komen waarvan ik de reden niet heb kunnen achterhalen. Verder foutloos en snel waardoor Ricciardo mede door een mislukte strategie achter Max finishte terwijl Ricciardo wel een goede start had. Leuk Dat Vettel en Hamilton hadden afgesproken om Alonso op te vangen en gedrieën donuts te maken. Ik betreur het dat één der grootste coureurs allertijden het F1 toneel verlaten heeft. Stoffel verwacht ik ook niet terug als coureur, hij heeft laten zien erg goed te kunnen rijden maar is wellicht te lief voor de F1.

    Forza Ferrari vanaf maart 2019!
     
    Longtallnick and Jeka like this.
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,120
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het is imo een leuk F1 jaar geweest, wie weet ook 2019 ?
     
    Alfer likes this.
  17. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    leuk dat je dat zegt, want dat waren wij nog vergeten te melden. Zeker voor NL was het een leuk F1 jaar. Maar kan niet wachten op maart 2019!
     
    Longtallnick and Melvok like this.
  18. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik heb op deze Ferrari site nog geen commentaar gezien omtrent de F1 van Melbourne terwijl zonder de F1 en zijn voorgangers Enzo niet zijn bedrijf wellicht niet eens had opgericht. Zijn bedrijf heeft wel uw speelgoed gemaakt!

    Enfin, zoals te verwachten was kwamen de zilverpijlen sterk uit de winterslaap. Vooral in de Qualifying waren ze van een ander caliber dan alle anderen. In de race was het verschil gelukkig een stukje kleiner en kwam niet Hamilton maar Bottas zeer ruim als eerste over de finish. Hamilton kon hem niet volgen en ik begrijp nog niet waarom. Onze SF heeft gelukkig een nieuwe managing director met Mattia Binotto die niet tevreden zal zijn over de verrichtngen van de 2 bolides terwijl Vettel enigszins nattekrant werk liet zien. Ik hoop zeer dat Leclerc snel groeit. Max stelde niemand teleur en deed het weer erg goed, maar Honda lijkt goed werk te hebben verricht. De Renaults waren niet geweldig, de Mc larens lijken een stuk beter dan de vorrige seizoenen, maar wat gaat het ruk met Williams.
    Bahrain is een heel ander circuit en daar verwacht ik dat de Ferrari's maar ook de Re Bulls een stukje competitiever zullen zijn t.o.v. Mercedes.
     
    Melvok likes this.
  19. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dat klopt. Melbourne was een enorme deceptie. Vooral snel vergeten en door zou ik zeggen..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  20. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Geeuw, geeuw....al jaren slaapverwekkende bedoening die F1. Zal weer zo een jaar worden dat kijken gewoon verloren tijd is. We kunnen beter die tijd gebruiken aan andere dingen, zoals met onze F rijden of eraan werken !
    Guido
     
  21. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, IJshockey lijkt meer spektakel maar ik blijf het geweldig vinden al bezoek ik de races niet meer vanwege het gemis van de 12 en 10 cilinders. Hoe meer kennis van banden slijtage en andere zaken die de race pace beïnvloeden des te leuker het is om achter de tv de races te zien. Ik begrijp dat velen het veelal te saai vinden en wij horen al zeker 20 jaar dat hier verandering in komt en er worden ook ieder seizoen nieuwe regeltjes bedacht met echter bekend resultaat. Overigens zullen velen het met me eens zijn dat het onze Neder-Belg Max is die met regelmaat de meeste reuring brengt.
     
  22. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    In 1985 had ik een gesprek met Thierry Boutsen, aan de rand van het zwembad in een 5 sterren hotel in Rio, over zijn kansen dat jaar in het F1 circus. Hij reed toen voor Arrows. Hij ontnam mij alle illusies door te stellen dat niet de rijder wereldkampioen wordt maar wel de beste wagen. Het is steeds de beste wagen die uiteindelijk wint. Door de grotere financiële steun van het Mercedes concern zijn de ultieme technische snufjes beschikbaar, de beste ingenieurs en technisch vernuft. Het is elk jaar een wonder dat Ferrari en sommige andere teams er steeds weer in slagen om in de buurt te komen, maar uiteindelijk is het Mercedes die de wereldkampioen levert. Laat Hamilton in een Ferrari of Redbull rijden en ook hij zal zich moeten neerleggen bij de suprematie van de Mercedesbolides.
    Ik vergelijk de wagens zoals een volbloed raspaard tegen de rest gaande van gewoon renpaard, dressuurpaard, boerenknol en ponys. Vul maar zelf de respectieve teams in..

    Guido
     
  23. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Misschien ontneem ik je dan meer illusies maar dit geldt voor elke vorm van gemotoriseerde sport. Een rijder moet zeker getalenteerd zijn (niet elke koekenbakker is een goede coureur), maar vooral op het juiste moment over het juiste materiaal beschikken. En dat vertaalt zich altijd in geld.
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ben ik niet helemaal met je eens Edwin. Ik ben nu een paar keer naar de Blancpain geweest en daar zijn de verschillen een heel stuk kleiner, dit komt mede doordat alle wagens maximaal 450 pk mogen hebben. In 2018 zijn er 2 coureurs geweest die 2 wedstrijden hebben gewonnen.
    In sommige wedstrijden staan meer dan 50 wagens aan de start zodat er altijd spektakel is op de baan. En het deelnemers veld is zeer divers, denk aan Ferrari, Lamborghini, Porsche, Mercedes, BMW, Aston Martin, Jaguar, McLaren, Audi.....

    Hier een overzicht van de deelnemers van een race in 2016....

    https://photos.google.com/share/AF1QipNjuUAXWSrs2xmY37gghnBGvxQwRKWXGeohj5Hgfgpr2a5Yf5QbSvMgTF5BiWpp5Q?key=LVA1Z3V6ek5BdDFfTmF3S2lRVUhCOXRacHdodnV3

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page