Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 86 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Bedankt voor je uiterst arrogante en subjectieve opinie.
    Niks veranderd in een paar jaar.
     
  2. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Wow blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt, als je al zoveel jaar met iets zit kan je het beter eruit gooien. Kan me niet heugen dat ik ergens vijanden heb gemaakt in deze wereld. Ik durf best te zeggen dat ik 1 van de betere al niet beste kennis in NL heb kwa sd2/sd3 op particulier vlak. Ik installeer zelfs testers voor mensen in de usa en of sommige dealers hier in Nederland. Dus als ik zeg dat texa niet goed is vergeleken met de echte Ferrari testers dan is dat gewoon zo. Dan kan je zeggen dat ik arrogant ben of subjectief , tis gewoon gebaseerd op kennis. Maar wel een warm welkom zo. Iedergeval een fijne avond
     
  3. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Feit is dat Texa nog steeds de enige betaalbare universele tester is die uberhaupt ook iets kan met exotische auto’s.
    Ik weet uit ervaring dat geen enkele universele tester 100% dekking geeft. Ook een Sd3 is niet zaligmakend. En bijzonder dat wanneer ik persoonlijk 16 jaar diagnose apparatuur verkocht heb in Nederland, nooit eerder van je gehoord heb, zeker terwijl in op alle beurzen en seminars aanwezig was tot eind 2018!

    Succes.
     
  4. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Ik ben particulier en als je even terug kijkt in mijn history op dit forum zie je ook dat ik SD3 testers heb verkocht. Ben het zeker met je eens dat de supercar package van texa idd een hoop kan voor het kleine bedrag vergeleken de sd3 neem niet weg dat hij niet compleet is..... je verkocht diagnose apparatuur , toch niet texa toevallig ;). Fijne avond nogmaals en laten we het verder laten. Is niet nodig en ga er ook niet vanuit dat jij mijn kennis nodig zult hebben. Groetjes
     
    360Marnix likes this.
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hallo Melvin,

    Kun je hier eens iets schrijven over wat je voor ons kan doen met die DEIS ? Wat hij meer doet dan de OBDII ?

    Ik lees: @Ik kan alle software hercoderen op chassis nummer bij nieuwe modules en of gebruikte van internet.
    Of de complete dealer history inkijken, km stempels etc etc @

    Dit spreekt mij vwb de software hercoderen nog niet helemaal aan. Doe je bijv. iets aan "crackle and pops" van een 458 oid ?

    Kortom, je biedt iets aan maar een toekomstige klant snapt (nog) niet wat hij er mee kan imho ...
     
  6. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    #2131 Melvin Diagnosi, Sep 7, 2021
    Last edited: Sep 7, 2021
    ik doe enkel de normale coderingen die de dealer ook doet. Enkel verschil is dat een dealer vaak op chassis nummer een onderdeel voor gecodeerd besteld en dat is altijd nieuw. En of gigantisch duur. Ik kan in de meeste gevallen een 2e handse ecu van div onderdelen herstellen naar jou oude configuratie Dus het herprogrammeren van proxi codes met de juiste waardes en of chassis nummer. Dit is vooral interessant voor oudere auto’s en gebruikte onderdelen .En of de chips overzetten .een extra optie coderen van bijv een retrofit optie is ook mogenlijk.

    Ik doe verder niks aan het anders installeren van de ecu. Alles buiten dat moet naar de tuning boer ik brand me daar niet aan :)

    Deis is overigens enkel voor de nieuwere modellen vanaf 599 model jaartal . Aangezien de sd3 ophoud daar. nadeel is dat deis en de MD van Maserati veel online moeten zijn en dus een abbo nodig hebben .

    Meeste dingen kun je zelf met een OBD reader maar bijv een dak inleren,km uitlezen kwa stempels kan vaak niet, en of speciale offset waardes goed vaststellen. Aangezien bij de sd/2/3 deis een heel boekwerk zit met welke waarden iets moeten hebben die op een OBD misschien anders uitgelezen worden , dat hebbende gezegd,denk nog een paar jaar dan is sd2/3 ook niet meer nodig
    Ik ben zelf ook meer thuis tot aan de 430 erna is vaak nog spul waar garantie op zit en of vol in onderhoud is bij de dealer. :)
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    O.K. … het wordt al wat helderder zo. Dank voor de uitleg.

    Voor bouwjaar 2010 kun je dus mogelijk wel iets betekenen voor rijders hier …

    Misschien handig idd ...
     
  8. The-P

    The-P Rookie

    Sep 14, 2021
    8
    Full Name:
    Peter van Dongen
    Nieuw op het forum, dus ook ik zal me even voorstellen.
    Peter, 38 jaar oud en sinds juli in het bezit van een 458 italia, aangeschaft bij Munsterhuis.
    Na een aantal 911's te hebben gereden is dit mijn eerste Ferrari, ik heb nog steeds een 911 GT3 naast de 458.


    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT, Paulus 348, Harry-SZ and 4 others like this.
  9. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat Peter en welkom!

    Gr. Martin
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom. Mooie 458 met zwarte velgen en zwart dak. Dak gespoten of wrap?

    kon geen afscheid nemen van de GT3 dus. Maar wel een mooi vergelijk mogelijk. Ben eigenlijk wel benieuwd daarnaar. Of zijn die 2 totaal niet te vergelijken? (Zelf nooit in GT3 gereden maar kan wel naar de kwaliteiten raden.
     
  11. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Welkom, vind het een hele mooie kleurstelling zo met dat zwarte dak en velgen en dan die gele remklauwen, wat is de kleur van het interieur ?

    Ja voor mij is de 458 Italia toch wel de meest complete Ferrari :)
     
  12. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Heb ooit een keer mogen meerijden in een 458. Wat een machine! 911… tsja. :D
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    bay likes this.
  14. The-P

    The-P Rookie

    Sep 14, 2021
    8
    Full Name:
    Peter van Dongen
    Ik vind ze zelf niet te vergelijken, de GT3 rijd in zijn geheel compleet anders. Dat is ook de reden dat ik deze erbij heb gehouden.
    Het stuurgedrag van de GT3 is compleet anders, maar ook mede door de handbak een hele andere beleving.

    Het dak is gewrapt, de wielen en logo's gespoten.

    @jaapio het interieur is zwart met de standaard stoelen (achteraf gezien had ik liever de race/kuip stoelen gehad, maar dan had ik geduldiger moeten zijn)
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom Peter! mooi wagen! gefeliciteerd en veilige km!
     
  16. Car_Couture_NL

    Mar 8, 2021
    28
    The Netherlands
    Full Name:
    Wesley Joosten
    Hey!

    Ook maar even voorstellen aangezien ik gister ook eindelijk mijn eerste Ferrari heb aangeschaft na een hele reeks Porsches (924, 996 GT3, 911 ST). De Porsche bubble is enorm momenteel en na een aantal jaar is er weinig nieuws meer aan dus het was tijd voor iets anders. Mijn oog viel op een zwarte Mondial QV en na afspraken gemaakt te hebben met de verkoper zou ik naar Barcalona vliegen om de deal rond te maken. Echter verkocht hij helaas de wagen voor ik de kans kreeg te gaan. (Tickets uiteraard wel al gekocht...) Na de eerste bittere start in de Ferrari wereld direct een afspraak gemaakt bij de back-up optie in België en deze auto gelukkig kunnen kopen! Mondial QV uit 1983, Origineel Frans maar in 2016 naar Belgie gehaald door Ferrari Francorchamps voor een klant.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ, MvT, MrDino308GT4 and 4 others like this.
  17. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Welkom hier! Proficiat met de aankoop, stijlvolle kleurencombinatie ook!
     
  18. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat Wesley!

    Gr. Martin
     
  19. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Zuur begin inderdaad, maar mooie Mondial hoor.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom.
    Na een (korte) vakantie, ik neem aan dat je de tickets hebt gebruikt, is de kijk altijd weer fris. mooi besluit deze te kopen. Onderhoud (op betrouwbaar adres) is zeer belangrijk.
    De combi is smaakvol te noemen en zeker niet standaard.
    We zien je graag eens op een rit/meeting verschijnen. Schroom dus niet langs te komen want ik beloof je dat het ontmoeten van meerdere hier een grote bonus is op je hobby.
     
  21. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Deze oude dame ( met respect) ziet er nog fris uit. Proficiat. Toch liever deze in het zilver dan die Spaanse zwarte. Zijn het nog originele 390 wielen met TRX banden ? Dan toch eens naar de datum kijken.
     
    MvT likes this.
  22. Car_Couture_NL

    Mar 8, 2021
    28
    The Netherlands
    Full Name:
    Wesley Joosten
    De oude dame is gelukkig in 2016 gespoten en goed onderhanden genomen door Ferrari België zelf. Daarbij zijn ook de velgen gespoten en nieuwe trx er op gekomen. Die kunnen nog wel even mee.
     
  23. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Image Unavailable, Please Login

    Nog eens een QV met zwart plenum...normale QV heeft rood plenum, maar heb ondertussen al verschillende gezien met zwart. Overblijvende stock denkelijk.
     
    MrDino308GT4 likes this.
  24. Car_Couture_NL

    Mar 8, 2021
    28
    The Netherlands
    Full Name:
    Wesley Joosten
    Klopt, voor zover ik tot nu toe heb kunnen terugvinden heeft de eerste QV serie in 1983 nog de oude intake maar wel al een gasklep direct voor het plenum zoals ook de rode latere versie. Toen kwam er ook Quattrovalvole op te staan.
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hele mooie uitvoering en kleur, had er ook al met een schuin oog naar gekeken, das nu niet meer nodig, proficiat!
     

Share This Page