Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 91 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik geef slechts aan dat de media fake-nieuws verspreid over Oekraïne (ook Bild); daar zijn we het dan over eens en dus snap ik je punt ook niet want we zijn het eens. Dat je nu plots een verband legt met Corona snap ik niet, want dat verband leg ik niet. De titel van deze draad is 'Corona', waarom daarin dan over Ferrari zou gepost moeten worden snap ik niet, daar zijn andere draden voor met welluidende titels als 'E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?' of 'Ferrari foto van de dag!' Als daar meer je interesse naar uitgaat dan klik je die toch aan en sla je deze draad over? Daar word ik nou moe van.
     
    ope1967, rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  2. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Het probleem is dat sommige mensen hier nog maar over 1 ding kunnen praten. Dan kan je net zo goed naar Coronachat.com gaan, vind ik.


    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
    modena82, milko1969, djfrens and 4 others like this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Waarom is dat corona draadje voor jou een probleem?

    Op een of andere manier blijf je dat corona draadje aan klikken, en vervolgens begin je te klagen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het probleem is dat velen het wel een beetje de keel uithangt/hing en gewoonweg niet meer op Fchat komen door dit specifieke draadje. Daar erger ik me aan, want ik kom hier om juist om die mensen te ontmoeten en niet om een afspraak te maken om op het malieveld met een anti-corona vlaggetje te staan.

    Waar deze draad, al eerder gezegd, een info draadje was om toch bij elkaar te komen en mededelingen te verschaffen is het uitgekauwd tot een smakeloze discussie waar de Italiaanse smaak vanaf is.

    Volgens mij gooi je uitgekauwde kauwgum gewoon in de prullenbak en blijf je er niet op kauwen.
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Beste Bert,

    Bedankt voor je bericht.
    De afgelopen 30 jaar heb ik internationaal zaken gedaan onder andere in ex Sovjet-Unie landen en Rusland, mijn laatste werkgever was Pools (Warszawa) Ben bekent met de geopolitieke spectrum, EU subsidies en overnames door westerse bedrijven. Maak me er niet zo druk over en zag dit allang aankomen. Rusland krijgt altijd de schuld, daar zijn we inmiddels in het westen al aan gewend geraakt.

    Wat er in Ukraine gebeurt stelt niet veel voor als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Libië, Afghanistan, Irak, Syrië en hoe de ellende daar is ontstaan en wat er nu van die landen overgebleven is.

    Ik verwacht dat het Ukraine conflict snel voorbij is.

    Wellicht dat je een Ukraine draadje kan starten als expert zodat andere jou daar kunnen raadplegen. Ukraine is een hot topic.

    Dit is het corona draadje.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Je hele pleidooi slaat nergens op in relatie waarom er een Ukraine conflict is.

    Rusland is een oil&gas-station en verkopen een product.

    De USA is een pin-automaat die constant leeg is en aangevuld wordt door de FED (met uit het niets gecreëerd geld) om Wallstreet draaiende te houden voor onder andere overnames.

    Begin een Ukraine / Russia draadje als het je allemaal zo hoog zit.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik weet het, ik val in herhaling, je hoeft het corona draadje niet te openen, en als velen niet meer op fchat komen vanwege dit corona draadje zegt dat meer over die velen waarna jij refereert. Ik noem dat een drogreden om niet meer op fchat te komen je kunt het corona draadje gewoon overslaan? En als je dat niet kunt raad ik aan om hulp te gaan zoeken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Spreek je mensen in de supermarkt ook aan als ze alleen maar eieren kopen terwijl de winkel vol ligt met andere spullen? Die hadden ook rechtstreek naar de boer kunnen gaan toch?
    Je gebruikt echt een drogredenatie. Als het onderwerp je niet aan staat klik je er niet op, simpel zat. En als iedereen dat doet is er geen interesse en valt de draad dood, ook simpel zat.
     
    cdriel and Ajax de 1e like this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Lezen is ook een vak, ik heb niet gezegd dat dit de oorzaak is, maar dat ik de gebeurtenissen daar veel erger vindt op dit moment dan al het Corona gezever. De rest is gewoon een constatering. Hoef er geen draad aan te spenderen, praat liever over onze hobby, punt! The end! Schluss!
     
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Op een gegeven moment wordt het ook een principe kwestie. Ik kom hier ook al minder, maar dat komt omdat er weinig meer valt te praten over (mensen hun) Ferrari (Modellen). Ik ben voor vrijheid op fora, want op de meeste fora heerst er echt een beheers cultuur, maar als mensen wegblijven cq minder komen, dan moet je er als platform wat aan doen.

    Dit topic verdringt de gangbare gesprekken en de rest is weinig tot niet meer levensvatbaar geworden, omdat men hier dus niet meer komt.

    Start CoronaGesprekVanDeDag.nl dan ben ik vrij zeker dat er meer gelijk gezinden komen.
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #2262 rob.kruiswijk, Feb 27, 2022
    Last edited: Feb 27, 2022
    Omdat de WHO zo goed functioneert gaan de weer een nieuw instrument optuigen voor het volgende (griep) virus

    https://www.consilium.europa.eu/en/policies/coronavirus/pandemic-treaty/

    An intergovernmental negotiating body will now be constituted and hold its first meeting by 1 March 2022 (to agree on ways of working and timelines) and its second by 1 August 2022 (to discuss progress on a working draft). It will then deliver a progress report to the 76th World Health Assembly in 2023, with the aim to adopt the instrument by 2024.

    Het CTB, Europese DCC (welke nog even snel verlengt dient te worden) leid ons netjes naar één (Europees) digitale identity waaraan van alles gekoppeld gaat worden.

    Ook vrij reizen binnen de EU wat nu een grondrecht is wordt conditioneel.
    De EU trein dendert gewoon door

    Vroeg of laat ben je met je ferrari niet meer welkom in de EU voor die paar gereden KM per jaar omdat je het stempel milieu vervuiler op je kenteken gekregen hebt.

    Wanneer gaan de coalitie iets doen voor het Nederlandse volk. Er kan hier genoeg puin geruimd worden, maak daar eens een route kaart voor met een dagelijkse update op het NOS journaal. Met bijvoorbeeld:
    - Toeslag affaire
    - zorg systeem / gezondheid / oversterfte
    - box-3 compensatie 2015-2021 over spaargeld
    - Groningen aardbeving compensatie
    - Inflatie / koopkracht
    - AOW en minimum loon koppeling
    - immigratie / veiligheid
    - woning nood / huizen prijzen
    - NL voedsel productie
    - etc

    En andere hot topics voor onze samenleving

    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
    Ajax de 1e likes this.
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Als iedere poging iets anders op te starten strandt, maar (kennelijk) iedereen op de corona-draad blijft hangen dan gaat daar blijkbaar de interesse naar uit, anders lukte het wel met andere onderwerpen. En als niemand de Corona-draad zou interesseren bloedde hij wel dood. Je verwijt iemand op een feestje een onderwerp aan te snijden waar jij het niet over wilt hebben, maar waar wel iedereen blijkbaar over praat. De grootste Corona-drammers die zich in den beginne wentelden in hun deugdzaamheid willen nu met alle geweld de draad sluiten; blijkbaar lukt het hen niet een ander onderwerp aan te snijden waar dan volgens hen wel interesse voor zou zijn. Die interesse is er al maanden niet getuige deze draad en het ontbreken van initiatieven om deze veronderstelde andere interesse op te laten leven. Aan wie ligt het dan en waar ligt dan het probleem? Volgens mij aan een gebrek aan zinvolle alternatieven, anders waren ze er wel en zat iedereen daar als die behoefte er zou zijn.
     
    Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Volgens mij degene die reageren zijn niet "die grootste corona-drammers" en diegene in mijn, ik noem het maar even mijn persoonlijk Ferrari kring zeggen letterlijk hier niet meer te komen door deze draad, waar sommige nooit een post in hebben gezet. De afgelopen 2 jaar zijn we met zijn allen denk ik toch wel kotsmisselijk geworden al is het alleen al van het woord. En die zie je dan in de lijst van topics.

    Persoonlijk lees ik veel liever je andere verhalen zoals "op pad in Italië met mijn eigen persoonlijke service team"
     
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik doe echt moeite het te begrijpen... er zijn honderden draden die over Ferrari gaan hier... je hebt een winkel vol met allerhande dingen die je interesseren, maar in 1 schap ligt spinazie, dat lust je niet, en 'dus' kom je niet meer in die winkel en kom je [pas terug als dat schap met spinazie verdwijnt? Vat ik het zo goed samen?
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Roger, ik meende je toch wel beter dan dit. Laten we erover ophouden.
     
  17. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    #2267 Mikestradale, Feb 27, 2022
    Last edited: Feb 27, 2022
    Nee, ik zou het meer vergelijken met een supermarkt waar een paar mensen de hele tijd een kettingzaag aan het uitproberen zijn.

    Maar goed, veel plezier met dit draadje verder.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ajax de 1e likes this.
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het Europees digitaal coronacertificaat wordt gewoon opgetuigd, nieuwe EU beslissingen zijn al doorgevoerd (ook voor reizigers buiten de EU)
    en de volgende stap is tot en met 30 juni 2023.

    "Ja. Het coronacertificaat moet het reizen binnen de EU weer makkelijker maken. Het is geen voorwaarde voor vrij verkeer, dat een grondrecht in de EU is.
    Zonder certificaat kun je echter te maken krijgen met beperkingen, zoals tests of quarantaine. De EU-lidstaten kunnen reisbeperkingen opleggen. Kijk altijd op Re-openEU voor de laatste updates.
    Om ervoor te zorgen dat niet-gevaccineerden niet worden gediscrimineerd, geldt het Europees digitaal coronacertificaat ook voor mensen die getest zijn, of die hersteld zijn van COVID-19. Op die manier profiteert iedereen van het coronacertificaat."

    Hoe kunnen ze het bedenken en nog meer promoten?
    Op naar de volgende prik of corona test voor toegang


    https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_nl
     
    Ajax de 1e likes this.
  20. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Gelukkig toch nog iemand wakker zonder uitgemaakt te worden voor wappie

     
    Ajax de 1e likes this.
  21. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ajax de 1e likes this.
  22. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nog van dat.
     

    Attached Files:

  23. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium

    Attached Files:

  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Neem aan dat je niet het rode mondkapje bedoelt van de chauffeur?:D:D
     
    Dino2010 likes this.

Share This Page