Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 833 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    @Paulus: Ik heb een serieuze klant voor je CS.
    Zal ik jouw zijn gegevens sturen?

2. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Ik zou juist wel moeite hebben om te slapen als ik een CS in mn garage had staan! Zou de ganse nacht gaan rijden denk ik! :D :p

3. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    hehe....

4. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Gefeliciteerd allen met de verjaardag/aankopen! :D

5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Heren,

Allereerst dank voor de felicitaties.

Na enige tijd erover gedacht te hebben kreeg ik vandaag een verjaardagscadeaucadeau dat geen gelijke kent. Een tocht in een CS (360 schijnt er niet voor te mogen)!

Allereerst de eerste indrukken: het is zoals een 8-cyllinder Ferrari hoort te zijn. Je kijkt zo tegen de matzwart geschilderde(!) chassisbalken aan, compleet met lasnaden en verbindingen. De stoelen wekken op het eerste gezicht wat zorg maar na eerste fit bleek de pasvorm geen probleem (past beter dan de stoelen van de 348). Deuren: heel gek, plastic noemt H. het, we weten wel beter maar fantastisch staat het in ieder geval. De gele toerenteller recht voor het gezicht, fantastisch stuur. Helemaal goed. Vierpuntsharnas! Laat maar! De motorruimte, andere pot, kleiner, hier en daar wat zilverfolie. Remschijven en -klauwen waarvan je je afvraagt hoeveel ruimte ze houden tot de binnenste velgrand, een steentje lijkt al een probleem. Het lijkt wel een andere voorbumper, dat is het ook!

Na waarschuwingen over de banden aangehoord te hebben (max 270, juiste specificatie al maanden niet leverbaar) begon de rit, voor mij in de volgauto. Na wat rustige kilometers bracht de eerste tunneltjes ons in aanraking met haar ware karakter. Het standaard geluid is dieper dan van Henk's 360, daarna een extravertere gil, zonder hees te worden, prachtig! Maar dan... het duurde een paar tunneltjes veranderd plotsklaps het geluid (later zou ik leren dat er dan zo'n 6500 toeren gemaakt worden) een oortrommelverscheurend oorverdovend geluid, plambo niveau (wellicht zelfs: minstens) maar toch heel mooi harmonieus. Echt heel hard. Aan het einde van de avond bevond ik mij achter de auto ik kan niet anders zeggen: pijn aan mijn oren, fantastisch tot tranen aan toe!

Als bijrijder valt het onmiddellijk op, dit is een andere auto dan een 360 modena. Het begint al met het duidelijk hoorbaar tikken van los fijn grind op de parkeerplaats tegen de wagenbodem. Een braketest leerde dat de gordel bestand was te een (zeer gering) hogere belasting dan doorsnee. Het lot van de door de auto vervoerde personen brengt altijd met zich mee dat ze iets van de akoestische kwaliteiten van de auto onthouden blijft. Dat wat resteert overtreft echter de 348 met tubi voor passanten. Helemaal geweldig. Vrachtwagens maken het nog mooier. Het wordt een beetje gewoonte vrees ik maar de eerste sprints leidden tot een onbedaarlijk gelach, gebulder eigenlijk, de olijke kop van Paulus onmiddellijk na zo'n actie, alsof hij zelf verbaasd is, onbegrijpelijk vind waar dat geluid vandaan komt, draagt er aan bij. Als een paar kinderen zaten we in onze stoelen, Paulus zelfs in een tuigje. In nederland troffen we nogal wat files aan (gekiepte container met zand op andere weghelft bijv.) De langzaam rijdende file werd een feest voor iedereen (behalve misschien voor de bestuurder van de touring voor ons, valt niet mee om een air-to-ground missle 50x op je afgevuurd te zien worden). De sprints waren fenomenaal, het geluid deed mensen standaard van schrik verstarren om daarna te ontspannen in een lach zo groot als het desbetreffende lijf. Ik vergeet nooit de fileganger die zich juist stond uit te rekken, vrees dat hij na vanmiddag hernia patient is. Brandweermannen begrepen plots ook weer waarom mensen hard rijden, ondanks de gevaren, van waarvan de verwezenlijking zij zo vaak getuige waren. Wegwerkers die elkaar juichend attent maakten op de auto die ze allemaal allang zagen(?). De remkracht van de auto is onbeschrijfelijk, slechts onjuist (laf maar vullingen sparend) gebruik wordt bestraft met geknars en gepiep.

Dan de bestuurdersstoel. De eerste keer met een F1 bak, de eerste keer met 400+ pk. Een F1 rolt niet nadat de 1 is ingelegd, wist ik niet. Auto voelt heel vertrouwd. Besturing behoorlijk bekrachtigd. Flipperen gaat met de krachtsinspanning waarmee een rotte peer verpulverd wordt. Auto is heel stabiel ook op hogere snelheid. (Veel) Meer dan genoeg vermogen. Opschakelen onder acceleratie kreeg ik niet onder de knie tijdens de rit (met voet op het gas of juist niet, en in het laatste geval wanneer weer wel?). Ik vrees dat de bestuurder van een EVO-kever werd gedemonstreerd hoe een sportauto hoort te klinken. Ik vrees ook dat zijn opgestoken duim beantwoord werd hoe ik porsche-rijders pleeg te begroeten. Het is niet anders, ik weet niet beter. Een snelle stoot gas in neutraal leidt tot een uitslag van de toerenteller tot 6000(!), over gasrespons gesproken.

De rit eindigde bij Alex. Paulus mag daar verslag van doen.

Tot besluit. Een CS is een andere auto dan een 360 Modena, meer gefocust, rauwer. Precies wat ik ervan verwachtte. Het geluid is ongeevenaard.

Al met al: ooit.....

Paulus: bedankt!

6. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Wat kun jij toch altijd lekker schrijven. Kan me zo inbeelden hoe dat is om erin meegereden te hebben en er zelf in te rijden! :eek:

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Erg leuk om je met emoties beschreven ervaringen te lezen Gijs :)
    Het is duidelijk dat je je verjaardag goed gevierd hebt :D

Gr.

Vu

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Gijs! Een prachtig relaas van een blijkbaar onvergetelijke rit! Wat ben jij een bofkont, dat als verjaardagscadeau!
    Paulus schreef zich ondertussen ook in voor de Pays Plat Meeting: Vlaanderen zal op z'n vestingen schudden wanneer z'n CS, Plambo's Gallardo en de 25 overige bolides er hun intrede zullen doen! In onze kleine dorpjes zullen de boeren van hun paard sukkelen, de boerinnen hun soep laten overkoken, de boeredochters plotsklaps verliefd worden wanneer de daverende karavaan Ferrari's voorbij trekt! Miljaar, wat zie ik uit naar 1 september!

9. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Wat een retoriek.... geweldig....
    Ik denk dat dit een felicitatie waard is voor het het hele NL deel van het forum !!
    In het bijzonder natuurlijk Paulus.... ik hoop echt die superbak binnenkort eens van dichtbij te kunnen zien en horen ;)

Zoals bekend ben ik vandaag ook in Dld. op jacht geweest, niet echt succesvol helaas, auto waar ik naar ging kijken klopte niet echt met de beschrijving. Ik ga nu natuurlijk de feeststemming niet bederven morgen post ik meer details...
    Eerlijk gezegd zit ik er nu ook aardig doorheen na 14 uur Stau / Baustelle / Dauerregen.... ja zo leer je nog eens wat woordjes tijdens een dagje Dld.... :(

10. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Gijs, wat een prachtig verhaal van zulk een memorabele rit. Ik gunde dat ik het had kunnen meemaken, maar ja, ik ben pas in september jarig ;)

11. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Geweldig geschreven Gijs. Dank je voor het verslag.

12. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Dat hoeft voor Paulus geen probleem te zijn;)

13. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    ik zal op mijn manier het verhaal van bij Alex doen.

wij dus een uur later dan Bram bij Forza.
    nou daar hoorde ze ons ook al aankomen.

Ome Alex achter het stuur hij had een klant op bezoek (een 328 denk ik) deze vroeg dus of hij mee kon met alex ja dus,
    Alex helemaal in zijn toeren weg daar, wat een sound,
    na een 10 minuten hoorden we de wagen al aankomen, nou na 12 minuten was de wagen in het zicht.
    driftend kwam hij de bocht om ((( helemaal te gek))) alle knopjes die aan of uit konden had Alex dus maar aan/uit gezet

God wat kwam hij lachend er uit, hij vond de wagen helemaal top.

de man die als passagier was me geweest met Alex kwam wat stiller en witter er uit, hij had wel genoten, na 2 minuten op het "droge"kwam er bij hem ook een glimlach los.

echt een dag om niet gauw te vergeten.

14. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik heb Alex nog rond de klok van 5 mobiel proberen te bereiken, nu snap ik waarom hij niet opnam...

15. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Nice!! echt tof om te lezen! Ik ben benieuwd 1 sept! :D

16. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Iedereen hier zal het er mee eens zijn Paulus... met die CS heb je een parel in huis gehaald, een extreme parel weliswaar. Prachtig!

Gefeliciteerd aan allen die verder nog gefeliciteerd kunnen worden.

Dino2010... ik ben dan wel navraag aan het doen rond een bepaalde wagen... maar die wagen is (nog) niet voor mij bestemd. Misschien neem ik hem op een mooie dag wel nog eens over :)
    Mooie visioenen heb jij trouwens :D

Guy :) Natuurlijk heb jij via het internet al lang ontdekt over welke Spider het gaat. Wel een ERG mooie kleurcombo he. Je zou je er ook wel in thuisvoelen :)
    Maar ja, dat dak he...

Klopt inderdaad dat dat een vaak voorkomend probleem lijkt te zijn. De gehuurde 355 had er destijds ook al last van.

17. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Inderdaad :D

Wie niet? Het wordt zonder twijfel geweldig!

18. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Otto, Wie regelt eigenlijk het weer?! :cool:

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    De voorpret schijnt de halve pret te zijn, nietwaar? Fantastische verhalen hierzo allemaal. Ondertussen vergeten we dat er voor die tijd (1 september) nog wat andere feestjes zijn: Bavaria City Racing, Droomrit, GP Turkije...

Gr. Martin

20. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dat, beste Boink, is m'n allergrootste zorg! Het houdt me uit m'n slaap, en als ik dan toch eindelijk in slaap val, heb ik een nachtmerrie met hagelbollen zo rond als Henk's hoofd! Ik die strikt atheist ben, wil me direct bekeren tot het Hindoeisme, Jodendom, de Islam en de hele rits van bestaande en onbestaande religieen, indien bidden en smeken voor mooi weer helpt! GOD, HELP US!

21. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Indien Kimi en Felipe hier geen 1-2 halen en Alonso Hamilton niet overhoop rijdt, kan Ferrari 't kampioenschap wel vergeten!
    Nu, kwade tongen beweren: als Ferrari niet op 't circuit wint, dan wel in de rechtbank.... Ai, dat klinkt vies! Maar vergeet niet dat er nog een laatste uitspraak volgt omtrent de Stepney-Coughlin-spionagezaak! Montezemolo en Todt zijn geen tuinkaboutertjes als het over zulke akkefietjes gaat! Afwachten maar!

22. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Zwierf net wat over de owners-site (kan de slaap niet vatten) men kan daar kaarten bestellen voor toegang op de IAA-stand van Ferrari, spaart vervelende toestanden. Snel zijn, zeer beperkte beschikbaarheid. Ik koos de 20e september.

23. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hee mijnheer Dino... dat is nu weer niet zo vriendelijk huh? Grrr....... ;)

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @348holland
    Gijs, prachtig relaas van een meesterwerk van een auto. Ongetwijfeld is het een rauwere en op veel punten verbeterde auto, alle waarde naar zijn geld he :)

@Paulus
    Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben en ongetwijfeld zullen we hem snel zien.
    We hebben laatst al gesproken over het bpm verhaal. Wat doe je ? Nu snel op kenteken zetten of.... ?

25. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Sorry! Ik bedoelde hagelbollen zo groot als Henk's hart! Da's beter, hé!

Share This Page