308 GTSi binnenbekleding dak komt los | FerrariChat

308 GTSi binnenbekleding dak komt los

Discussion in 'Holland/Belgium' started by patnu, Jan 16, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. patnu

    patnu Rookie

    Jun 18, 2015
    3
    belguim
    Ik ben Patrick en al enkele jaren eigenaar van een 308 GTSi. Nu komt de binnenbekleding van het targadak los omdat de onderliggende mouselaag verstorven is. ik heb al eens gepoltst bij een interieurherbekleder, hij kon de binnenbekleding wel vervangen maar dit zal er niet meer origineel uitzien. Heeft er iemand een idee van een stoffeerder die de klus kan klaren? Ik woon in West-Vlaanderen Belgie.
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Het probleem is, volgens mij, dat voor de GTSI de stof niet meer beschikbaar is.
    Je moet dus op zoek naar iets dat bijna hetzelfde is. Of naar een duur lapje new old stock.

    De gestreepte QV-stof is nog wel verkrijgbaar (is wollen stof gemaakt door Ermenegildo Zegna. Bekende (maat)pakken fabrikant)


    Welke kleur stof heb je?
     
  3. patnu

    patnu Rookie

    Jun 18, 2015
    3
    belguim
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er zijn spuitbussen met lijm, juist voor deze klussen ...
     
  5. Wing64

    Wing64 Rookie

    Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    O? Welke spuitbuslijm is dat en hoe past je dat toe?
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  7. Wing64

    Wing64 Rookie

    Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    thanks! En wat zijn de tips om achter het loszittende deel te komen? Ik heb op mijn dashboard een klein stukje leer dat los zit en ik ben nog op zoek naar een oplossing om het vast te kunnen plakken (ik dacht aan een dun spuitje met een hechtmiddel, maar ik ben er nog niet uit)
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Volgens mij was die spuitbus van Bisonkit.

    Dak op z'n kop, bekleding ophouden en ff dun er tussen spuiten. Zeker niet te veel want dan kun je grote vlekken krijgen.
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En eerst goed laten (aan)drogen Mel. Bisonkit/tix is heftig spul en stinkt behoorlijk (zorg voor ventilatie). Het is een ongezond goedje (Benzeen) maar is wel super sterk.
    Bij bizonkit/tix kun je niet corrigeren, vast=vast. Trek je los dan trek je het lijm-bed gelijk mee en plakt dat gedeelte niet (meer)= losse blazen die weer gaan zakken.

    De spuitlijm (ankerweld) die ik benoemde moet je sprayen en direct aanlijmen ipv laten aandrogen. Een steel/stok met plaat kun je als stud gebruiken om deel voor deel aan te brengen.
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Volgens mij zitten er al vlekken in. Ik zou eerst wat advies inwinnen bij een stoffeerders bedrijf alvorens iets te doen, want meestal wordt het alleen maar erger of schiet je er niets mee op wat ik om me heen zie. Stofferen is een vak apart.

    Mocht je een voor nieuwe stof gaan, dan kan je altijd het onderstaande proberen.

    Als het kan de originele stof eraf halen en daarna alle oude mouse verwijderen en beplakken met nieuw. Misschien de oude stof plat op een schone tegelvloer wassen om kreuken te voorkomen en in de ****** goed afspoelen. Drogen en weer plakken zoals Mel aangaf. Zorg dat je plastic spatel hebt en een rubberen keuken om de luchtbellen eruit te wrijven en niet te hard drukken.

    Afin zo heb ik het hemeltje opnieuw gedaan in mijn Alfa QQ toen ik nog een jonge God was!

    HTH!
    Tijn
     
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Dank u :rolleyes:
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mijn God! Mijn NL gaat wel heel erg achteruit nu ik bijna geen NL meer praat en schrijf :oops::confused:

    Revisie:

     
  15. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Pas wel op met water omdat de stof uitrekt als het nat wordt en niet meer volledig krimpt tot de oude vorm. Dat is vaak de oorzaak van de 'hangende' hemeltjes.
     

Share This Page