360/F430 CS velgen 19" silver | FerrariChat

360/F430 CS velgen 19" silver

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Sep 3, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Volgende complete set 19" CS velgen mogen weg aangezien vlammetje op de nieuwe velgen blijft gummen :D:D:D
    Zijn allen onbeschadigd (op 1 velg RV na met kleine reparatie) en betreft originele Ferrari (niet BBS).
    Voor meer info/foto's stuur een PM.

    tech info:
    7.5jx19 ET31.5 Ferrari part number 195392
    10jx19 ET39 Ferrari part number 195393

    Dus bij installeren op 360 of F430 geen storing meldingen op deskboard.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    https://www.2e-hands.nl/a/autobanden/10636/ferrari-f430-360-19-challenge-stradale-velgen-set/
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kreeg verschillende PM's met de opmerking dat de verkeerde link in het bericht staat.
    Excuses daarvoor, deze heb ik zelf gebruikt voor markt onderzoek en is met (bestaande)banden. Ik bied aan zonder banden zodat zelf gekozen kan worden voor merk/type. Ik vraag voor de set € 4500,-

    Even ter verduidelijking (werd ook naar gevraagd) bij een verkeerde ET waarde krijg je een storing/melding op het deskboard. Deze is te negeren maar kan als storend worden ervaren aangezien bij elke keer starten deze in het display zal verschijnen met een piepalarm.

    Deze set heeft de correcte ET waarde en zal dus geen storing geven.
     
    rob.kruiswijk and Spiderjoris like this.
  3. Spiderjoris

    Spiderjoris Rookie

    Oct 20, 2021
    23
    Netherlands
    Full Name:
    Joris
    ik heb je een PM gestuurd
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verkocht.

    Er rijdt binnenkort een (zwarte) 360 spider met CS velgen :p
     
    Spiderjoris likes this.
  5. Spiderjoris

    Spiderjoris Rookie

    Oct 20, 2021
    23
    Netherlands
    Full Name:
    Joris
    :cool: Dat word super gaaf
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wordt idd mooi.

    Neem gelijk de Michelin Pilot Sport 4S of 5
     
  7. Spiderjoris

    Spiderjoris Rookie

    Oct 20, 2021
    23
    Netherlands
    Full Name:
    Joris
    Ik ben meer een Pirelli man, vind de P-Zero nog altijd een mooie band :rolleyes:

    Ik weet dat de Michelin betere prestaties heeft maar ik rij niet met regen of op circuit.

    Ps5 is volgens mij nog steeds niet leverbaar
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als je niet in de regen rijdt, is de Michelin Sport Cup 2 misschien ook een optie voor je.

    De 360 is naar huidige maatstaven niet meer de best sturende auto, vind/vond hem ook wat licht aan de voorkant bij hogere snelheden, maar sinds ik de sport cup 2 eronder heb lijkt het alsof de wegligging minimaal 1 generatie vooruit is gegaan. Niet (hard) mee in de regen rijden maar volgens mij nog steeds de snelste straatband voor een droge weg. Slijtage valt me ook erg mee.
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #9 328gts1987, Sep 13, 2022
    Last edited: Sep 13, 2022
    Dat is nuttige info Chris, wist ik niet en ben er zeker in geïnteresseerd. Weet alleen niet hoe ik daar achter moet komen. Als ik over een tijdje nieuwe banden moet gaan nemen wil ik zeker een keer met je 360 rijden, als dat mag :rolleyes:

    Ik reed de eerste 80.000km (=met de 328) altijd Bridgestone en was daar tevreden over in alle weersomstandigheden. Reed ermee door de bergen en zelfs sneeuw maar ook regen (lees: plensbuien) wat ook is vastgelegd door onze Vu(macher/master) toen we een keer op stap waren....

    Image Unavailable, Please Login


    De 328 ook ingeleverd bij Kroymans op Bridgestone banden toen ik die inruilde op de F430. Ik zag vorig jaar op een foto dat hij er nog steeds op staat toen ik die kreeg van de huidige eigenaar.

    De F430 stond op Pirelli's P zero Corsa, een echte race band die zelfs vergeleken wordt met de Michelin Pilot Sport Cup2. Je moet ze echter wel warm rijden.
    De MP Cup2 is (eigenlijk) echt alleen voor droog wegdek zoals Chris al aangeeft. Echter de Pirelli Corsa's kunnen wel (niet mijn wens) in de regen rijden...
    Moet er wel bij melden dat de Corsa's sneller op/versleten zijn, 15.000 tot 19.000km en dan is het echt over.

    Ga je voor een allround band die overal goed in scoort: Regen/Droog en lagere slijtage maar wel meer remweg!!! Waarbij je niet de limiet opzoekt dan zou ik ook voor MP 4S gaan denk ik. Maar ja, ik rij nu eenmaal graag wat harder :rolleyes:

    Ben je nu niet zo'n km-vreter dan zou ik ook zeker kijken naar de compound/samenstelling.
    Want sta je lang stil en ga je na weken/maanden weer eens rijden dan zijn sommige banden bijna vierkant. Is de compound dan ook nog eens harder dan krijg je dat er bijna niet meer uit (Bridgestone is daar berucht om, behalve de Potenza Sport maar dat is weer een race band met zachtere compound)

    Als je dan na tig... jaar je banden moet vervangen (ik zou niet +...km/u op banden van +10 jaar willen rijden) dan is zo'n MP 4S nog lang niet opgereden en laat je die dus zitten....??? RISICO!!!!
    Kies je voor Pirelli's Corsa's dan zijn die wellicht ongeveer op en moet je dus wel nieuwe nemen (en kun je veilig +...km/u rijden).

    Kortom; banden keuze is geheel afhankelijk van wat je rij-style is, omstandigheden en beoogde km's die je maakt alsook de vervang interval.


    @ Chris,
    Hoeveel km's doe jij met de Cup2 totaal?
     
    rob.kruiswijk and Fumacher like this.
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik weet eigenlijk niet hoeveel km ik tot nu toe op de sport cup 2 banden heb gereden. Ik heb twee sets wielen en wissel wel eens. Toen we met jou naar Italië gingen, hadden we de andere set eronder want ik wilde toch ook op zware regen voorbereid zijn. De Sport cup 2 (en achter is het trouwens Michelin Pilot Super Sport) hebben nog genoeg profiel maar door de leeftijd zullen ze ook wel wat minder zijn inmiddels.

    Volgens mij is de Pirelli zero Corsa niet helemaal vergelijkbaar met de sport cup 2 van Michelin maar meer met de PS4s of MPSS (of zoiets). De vergelijkbare band van Pirelli is volgens mij de Trofeo R

    https://www.pirelli.com/global/en-ww/road/pirelli-and-lamborghini-set-the-new-nurburgring-record

    Ferrari en Porsche gebruiken bijvoorbeeld de Michelin Sport Cup 2 onder hun snelste auto's (zoals Speciale, Pista en GT2RS) en de Pirelli Trofeo R zitten bijvoorbeeld onder de Lambo's als de Performante en Aventador SVJ als die records op de Nurburgring moeten gaan breken.

    Voor de 18 inch velgen van de 360 zijn er niet veel echte snelle banden verkrijgbaar. Ik zie vrijwel alle 360's ook op erg 'suffe' banden staan. Onder mijn andere set zitten Bridgestone RA50 (volgens mij). Zonde eigenlijk om dat soort banden onder een sportieve auto te hebben maar die zaten er nieuw onder toen ik hem kocht. Voor de tweede set heb ik een beetje moeten afwijken van de standaard OEM maten en voor en achter verschillende type banden moeten nemen om er de veel sportievere banden onder te krijgen. Zowel voor als achter heb ik iets bredere banden die ook een iets kleinere omtrek/diameter hebben. De verhouding tussen de omtrek voor en achter is wel vrijwel hetzelfde waardoor de electronica niet van slag raakt.

    Ik gok dat voor de 19 inch Scuderia velgen er meer keus aan goede banden is.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je hebt gelijk, Pirelli Trofeo R
     
  12. Spiderjoris

    Spiderjoris Rookie

    Oct 20, 2021
    23
    Netherlands
    Full Name:
    Joris

Share This Page