Anti roest | FerrariChat

Anti roest

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Cauf61, Dec 23, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Cauf61

    Cauf61 Formula Junior

    Jul 12, 2016
    557
    Belgium
    Full Name:
    Patrick
    Melvok and Ajax de 1e like this.
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heeeel goed !

    Iets wat maar weinige rijders ooit doen ...

    Waarom geen wax Patrick ? Ik spoot alle holle ruimten van mijn '92 512TR er mee vol ...
     
  3. Cauf61

    Cauf61 Formula Junior

    Jul 12, 2016
    557
    Belgium
    Full Name:
    Patrick
    Hoe bedoel je wax? Deze noxudol700 wax ( zit ook in de blauwe kan) kwam in een zeer uitgebreide en langdurige test in een Engels oldtimer tijdschrift als zeer goed uit de bus voor de niet warm aan te brengen waxen. Het beste is nog steeds veruit dat vet (ben de naam ff kwijt) dat men opgewarmd moet inspuiten. Ik dacht op 100° of zo iets maar daar begin ik niet aan. De spuitbus is enkel voor in de deur. Zeer penetrant en ideaal om de vouwen in het metaal af te schermen voor vocht. Blijft ook flexibel.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie actie. Zou eigenlijk op alle (metaal) modellen moeten gebeuren.
    Maar zoiets doe je (als eerste) eigenaar eigenlijk voor latere “care-takers”
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #5 Melvok, Dec 25, 2017
    Last edited: Dec 25, 2017
    Als dat spul van jou wax is, dan is dat wat ik bedoel. Maar dat was niet zichtbaar voor mij op foto's.

    Ik had kilo bussen die eerst een kwartier in een emmer heet water op temperatuur moesten komen.

    Rook daarnaast ook nog een heel seizoen lekker ....

    Latere "care-takers" ... wie zijn dat Fred ? Jij en ik denk ik ?

    Het idee dat je de auto nooit meer hoeft bij te houden met wax is een fabel.

    Laat jouw 430 maar inspecteren, je zal je dan misschien doodschrikken.

    Alle auto's en dus ook de onze moeten na een paar jaar weer worden gewaxed ...

    Het spul verdroogt ... ziet er dan uit als een opgedroogde rivier met grote gleuven. (heb het zelf gezienin de 512TR)

    Misschien dat ik komend seizoen al eens in de holle ruimten laat kijken met zo'n speciaal apparaat.
     
  6. Cauf61

    Cauf61 Formula Junior

    Jul 12, 2016
    557
    Belgium
    Full Name:
    Patrick
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prima informatie daar Patrick ! Goed werk !

    @Denn wer im Rahmen einer Teilrestaurierung einen Blick in die Hohlräume dieser älteren Semester wirft,
    wird fast immer größere Mengen Blattrosts entdecken. @

    Dit is wat ik zelf met zo'n kijker ook kon zien in de eigen Ferrari.

    Het is echt aan de hand maar we zien het niet ... dan maar net doen alsof het er niet roest ? Idd leuk voor de volgende eigenaars ...

    Er is een uitgebreide draad bij BOXERS over totaal weggerotte kokerbalken van een Testarossa; het gebeurt dus echt ! :eek:

    Preventief onderhoud van holle ruimten kost vrij weinig, is simpel te doen en is dus wezenlijk voor iedere oudere auto.

    Zo kan iedereen bijv. Tectyl van Valvoline simpel in de openingen spuiten met de bijgeleverde slang ...

    Gaat m.i. om de mindset ... wil je er wat aan doen ... of niet ... :D
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gisteren een Endoscoop HD Camera besteld om in de holle ruimten te kijken van de 458.
     
    VetroresinaNL likes this.
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Is dat
    Zijn bij de 458 er nog stalen elementen gebruikt in de body ipv aluminium? Dat valt me tegen.

    Volgens mij zijn ze bij mclaren nu van het doorroestprobleem af nu men daar een paar modelgeneraties voorloopt t.o.v. Ferrari met gebruikt van koolstof.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #11 Melvok, Jan 4, 2018
    Last edited: Jan 4, 2018
    Weet ik nog niet Chris, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de toestand van de mogelijke waxlaag in mijn auto.

    De 512TR heeft wel ijzeren kokerbalken die doorroesten, mogelijk kunnen we daar ook een keer naar/in kijken komende zomer ...

    Zie hieronder: de 512TR kokers (sills) links van het buisframe rotten door ... dat wil je echt niet.

    Opnieuw waxen dus ....

    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page