Ferrari 612 Ervaringen | Page 4 | FerrariChat

Ferrari 612 Ervaringen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MarnixFerrari, Sep 5, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Ik geef je bij Kroymans weinig kans.
    Ooit met een 599 bezig geweest waar wat spuitwerk aan zat, maar door bij te betalen op de vraagprijs kon dat wel gerepareerd worden!
     
    Melvok likes this.
  2. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    477
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Kroymans zal weinig tot geen korting geven, hadden wij ook over met de F430 ivm de gaten in het linnen kapje, maar werd heel stoicijns gezegd "korting doen we niet aan dit is de prijs" en het repareren deden ze ook niet. toen zijn we ook maar weg gelopen, mag verwachten bij een officiele Ferrari dealer dat de auto gewoon goed en netjes is zoals het hoort lijkt mij....
     
    Melvok likes this.
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit soort auto's is puur inkoop/verkoop voor ze.
    Ze willen er geen werk van hebben. Ja zodra hij verkocht is, willen ze heus wel jouw dak vervangen of de bumper voor je spuiten. Maar dan alles voor jouw portemonnee uiteraard.
     
  4. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Laat mij toch even in die droom! :p Maar zonder gekheid: duidelijke verhalen van mensen die ervaring mee hebben dus. M.n. omdat de 612 niet het meest populaire model is uit de Ferrari stal had ik het vermoeden dat er mogelijk nog wat onderhandelingsruimte lag, ook omdat de verkoper begon of eventueel inruil nog een rol speelde (wat overigens voor ons niet het geval is). Bedankt in ieder geval voor de verduidelijking en we blijven goed rondkijken naar het aanbod. Je merkt toch wel, dat het aanbod niet veel verandert. Op Gaspedaal 6 exemplaren op het moment, waarvan zeker de helft al meer dan een half jaar erop staat. Blijf me toch verbazen dat ze dan nog altijd niet een keer in prijs verlaagd worden, maar dat zal wel aan mij liggen :D
     
  5. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    477
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Zoek ook buiten NL, ik keek in de basis alleen in NL omdat we nog geen definitieve keuze hadden kwa model, sinds we dat besloten hebben, hebben we eigenlijk niet meer binnen NL gekeken naar auto's. Mijn ervaring in allerlij soorten autos leert toch wel dat de beste autos NIET in nederland staan, zowel kwa specs als kwa onderhoudshistorie...
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #81 328gts1987, Mar 18, 2023
    Last edited: Mar 18, 2023
    Dit soort auto's is niet in bezit van geld waar prioriteit in zit. Er is dus geen haast met verkopen. Eerder geduld want in het verleden gingen modellen van 30k naar 70k in 2 jaar tijd. Je zal maar net 30k hebben gevangen en 2 jaar later zien dat er ruim 70k wordt betaald....
    Kortom onderhandelen is mogelijk maar alleen op basis van onderhoud en dus kennis van zaken. Hierom moet je ook goed je huiswerk maken en weten waarnaar je moet kijken & vragen. Alleen dan (met argumenten als onderbouwing) zou je wat kunnen schikken naar elkaar toe. Maar de verkoper kan ook denken, ik wacht nog wel even op de volgende...

    kortom kijk goed rond en vind je een exemplaar geheel naar wens. Toeslaan en accepteren dat de prijs die gevraagd wordt ook bijna die betaald moet worden. Sla je niet toe (en de markt stijgt) koop je wellicht een tijd later (voor meer geld) een exemplaar die minder wensen vervuld.

    Ik kocht de F430 geheel naar wens bij Kroy. Betaalde toen de marktwaarde en ruilde mijn 328 GTS in (wat ik nooit had moeten doen want die ging de verdubbelaar in).
    Toch nooit spijt gehad van de beslissing. Het was op dat moment de optie waarvoor ik ging en geniet er nog steeds van. Ik mis de 328 wel af en toe maar mag van Marc in zijn 308QV die behoefte soms wat stillen.
     
  7. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Hi Allemaal,

    Ik was wat aan het googelen op Ferrari 612 en kwam zo op dit topic uit, zie ik toch dat het hier gaat over de auto die ik deze week gekocht heb.

    Toen maar even een account gemaakt en bij deze mijn eerste post.

    Ik zal mij later nog wel even goed introduceren maar voor nu - ik heb de 612 gekocht bij Kroymans (sorry TS...).

    Het is mijn eerste Ferrari, en was al een tijdje opzoek naar een 612. Ik vind het model in het zwart bloedmooi, en mijn dochters passen achterin over een tijdje wat ik een must vindt. Nu nog kinderstoel leeftijd dus even geduld aan hun kant.

    De auto is de afgelopen zeven jaar bij 1 eigenaar geweest die deze bij Kroymans heeft laten onderhouden en hij stond zodoende bij Kroymans in consignatie te koop.

    Ik heb een zeer positieve indruk gekregen van Kroymans, vriendelijk en correct - en niet uit de hoogte (waar ik eerlijk gezegd een beetje bang voor was).

    De auto is in fabelachtige staat, ik heb de rest van het aanbod ook wel bekeken afgelopen jaar maar deze staat op eenzame hoogte zoals ik het inschat.

    Ik zal op een later moment mijzelf nog verder voorstellen.
     
    Harry-SZ, milko1969, Jeka and 2 others like this.
  8. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
  9. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    477
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! heb er toen even snel langs gelopen toen ik tijdje terug de F430 aan het bekijken was. Blijft een schitterend model zo een 612! was mijn 1e algehele ervaring in een Ferrari (als passagier).

    Geniet ervan!
     
  10. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Gefeliciteerd, mooie auto en zo te zien ook een mooi interieur, er gaat niets boven een V12 van Ferrari.
     
  11. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Jij hebt je F12 toch niet meer?
    Die klonk echt fantastisch!
     
  12. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Nee die heb ik ingeruild op een Huracan, maar nu weer terug bij Ferrari met de 812SF.

    Het scheelt maar 2 cylinders maar toch vind ik het geluid mooier van een Ferrari V12, ik heb nog een proefritje gemaakt in een Aventador S, maar toch voor Ferrari gekozen.
     
    Harry-SZ likes this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo zo... diamanten aangeboord ipv gas? Of zijn die enorme gestegen gasprijzen bij jou terecht gekomen? :D:D:D
    Maar welkom terug in de familie :p
    Wanneer kom je 812SF laten zien/horen? (Mits je hem al hebt staan)
     
  14. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Die Huracan had je bij tijdens het ritje Brabant een paar jaar geleden. Ik vindt persoonlijk de F12 fijner als de 812, en ook mooier. Maar ieder zijn ding natuurlijk!
     
  15. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    Gefeliciteerd, met een zitverhoger kunnen de kinderen al snel meerijden is mijn ervaring
    Een klein autostoeltje lukt ook als ze nog kleiner zijn. Veel rijplezier!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
    omd78 likes this.
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat! Machtige machine zo'n 612...

    Gr. Martin
     
  17. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ja dat klopt, een gele was het.
    Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vind de F12 ook mooier dan de 812, ik kan/durf er nog niet teveel over te zeggen, maar de 812 voelt wel als een betere auto, minder GT vind ik.
    Ik zou niet snel een auto kopen die ik al eerder heb gehad, dat is eigenlijk de voornaamste reden.
     
    Ferryducati likes this.
  18. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    @Mark612

    Proficiat met de aankoop! Een schitterend exemplaar! Zoals je zei vond ik de auto er ook fantastisch uitzien dus ik geef je groot gelijk! Het kwam voor ons waarschijnlijk net iets te vroeg dus het heeft zo moeten zijn denk ik dan! Ga er van genieten met vele veilige kilometers, maar dat gaat wel lukken als ik de foto's zo zie!

    P.S. Mocht je in de toekomst toch verkoopplannen hebben dan mag je mij uiteraard altijd benaderen!

    Ciao
     
  19. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Bedankt voor de berichtjes allen! Ik kijk uit naar het moment van aflevering .

    En @MarnixFerrari mocht het ooit zover komen dan hoor je het, maar ik ga er vanuit dat ik nog wel een tijd plezier ga hebben met de auto. Jij veel succes met de zoektocht verder!
     
  20. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Mark gefeliciteerd met je mooie 612! Ik hoop je snel een keer te zien op een meeting ergens :)
     
  21. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Meteen donateur worden bij de FOCNL!
    Daar rijdt je de leukste ritten met gelijkwaardig materiaal, en uitsluitend liefhebbers.
    https://www.scuderianl.com/
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gefeliciteerd! Mooie 612!
     

Share This Page