[GEZOCHT] Spacers 25mm (348tb) | FerrariChat

[GEZOCHT] Spacers 25mm (348tb)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RJB (holland), Sep 20, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Heeft iemand toevallig nog een setje 25mm spacers (type 2) met bouten liggen voor de achteras van mijn 348tb?

    Image Unavailable, Please Login

    Zo niet, dan bestel ik een setje nieuwe bij Hill Engineering in de UK.

    Alvast dank voor de reacties.
    Groet, Roel
     
  2. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Heel goed precies volgens de tip van onze grote leider:

    https://www.ferrarichat.com/forum/threads/348-best-spacers-setup-tried-them-all.81305/

    Ik kocht ze indertijd gewoon op e-bay.de, de wizzard keurde ze goed. Staan ze nog steeds voor de helft van Hill-engineering prijs. Volgens mij betaalde ik de helft daarvan, maar ja dat is ook 15 jaar geleden alweer.

    Mooi ding hoor die TB! Wat voor banden laat je monteren? Zal je ze in de toekomst ook altijd per 4 vervangen. Als je alleen de achterbanden doet kan dat angstige momenten opleveren.
     
  3. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Ik weet niet precies wat een goed alternatief is voor de spacers van Hill Engineering. Ga dan liever voor save. Mocht je een linkje hebben van een alternatief dan houd ik me aanbevolen.

    Er komen nu vier nieuwe banden onder. Pirelli was niet leverbaar dus nu wordt het Michelin. Hopen dat dit een fijne band is voor de 348.

    In de toekomst zal ik ze all 4 tegelijk vervangen. De voorgeschreven bandenspanning van 2.4 / 2.6 (v/a) schijnt ook belangrijk te zijn. Wellicht reageert de modernere band van tegenwoordig anders dan wat 15-20 jaar geleden speelde maar ik volg de tips en ontdek vanzelf of deze voor mij ook werken.
     
  4. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Toevallig heb ik nog een splinternieuw setje liggen van Eibach. De pro versie inklusief bijbehorende bouten. Nieuw in doos. Pm mij bij interesse.
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Zijn deze ook van aluminium en 25mm dik?
     
  6. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Onderwerp kan gesloten worden.

    Ik heb deze spacers besteld in de UK. Tevens een 25mm spacer voor het stuur en een shift gate lock mee laten komen.
     

Share This Page