Herfstfotos | FerrariChat

Herfstfotos

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Andretti Molletti, Oct 3, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Langzaam aan wordt het weer herfst....
    Ik zat even wat bij te lezen en werd niet vrolijk van dat Corona-topic en alle ellende er omheen..
    Ik dacht tijd voor wat mooiere beelden ..
    Dit jaar was een bijzonder jaar voor mij, maar liefst twee Ferrari's in de garage!
    Net nog een, in nagenoeg nieuwstaat verkerende, M4 cabrio erbij gekocht, dus zo'n heel slecht jaar is het nou ook weer niet ;)
    Op naar 2022 in echte vrijheid !

    Show your rides!


    Image Unavailable, Please Login

    Verstuurd vanaf mijn ZX-Spectrum met inbelmodem
     
    MvT, ope1967, milko1969 and 7 others like this.
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gaaf hoor André, maar waarom specifiek een M4 cabrio er bij aangezien je toch ook een moderne Californië cabrio hebt?
    Qua vermogen en prestaties toch wel vergelijkbaar, de BMW wat klinischer misschien?
     
    Andretti Molletti likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies, je moet zelf de slingers ophangen en doorgaan met het leven zoals jij dat wilt.
    Ik kijk alweer uit naar december als we naar de Kaap gaan en daar ritjes maken zoals voorheen (witte california) door de Cederbergen en Franschhoek. Een hele andere herfst/winter dan hier. Image Unavailable, Please Login
     
  4. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Dank je, het is bijna niet te vergelijken die twee en toch heel close.
    De Ferrari is Emotie en heeft een heel gaaf geluid + fabelachtige weggedrag. Je merkt echt de langere wielbasis en spoorbreedte.
    De M4 is een cabrio (ik denk niet dat ik nog iets anders wil) omdat ik alleen nog voor mijn plezier rijdt. Kwa luxe en prestaties doet de M4 niet veel onder. De beleving is zeker niet klinisch, maar je kan niet zo dom op het gas stampen als bij de Cali. De BMW heeft een navi die je kan Updaten (ja echt!!) en dingen die je in een Cali niet kan krijgen ook niet voor teveel geld (denk aan serieus entertainment systeem, nekverwarming veiligheidssystemen zoals lane departure en collission avoid etc etc )
    Als ik even snel ergens naar toe moet dan zou ik de M4 cabrio pakken. kan ik overal parkeren en is net zo snel en veel luxer. (stoelen zitten ook beter incl verwarming is top) .. voor leuke ritjes en show off neem ik de Cali. Elke keer als ik gas geef dan krijg ik een smile en t.o.v. de BMW voel je dan die wegligging en denk je WoooW..
    Ik had al een 335i Cabrio maar zo'n M4 is echt een mega stap vooruit! En de kleur is ook gaaf. (naast de perfecte staat en lage km-stand)

    Wat ik erger vind is dat ik zo verwend raak dat een ritje in de 308 of de Bertone gewoon afzien is :p
     
    Harry-SZ likes this.
  5. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Heel erg gaaf! Rijden ze daar nog links joh? Dat heb ik me nooit zo gerealiseerd. Wel een prachtig landschap om te rijden!!
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik snap je helemaal, dat verschil proef ik al vanuit de Mondial naar de Corvette uit 2000, laat staan mijn twee maanden oud Guilia. Die heeft alles, maar niet dat stukje beleving van die andere twee.
     
    Andretti Molletti likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja, helaas wel. Wij NL'er hebben er 200 jaar de dienst uit gemaakt en toen we net van paard en wagen afgingen vielen de engelsen binnen waardoor alles links is geworden. Zij liepen er uiteindelijk maar 40 jaar rond maar wel precies die...

    Over de wegen kan ik kort zijn: Waanzinnig! Thomas Bains (geboren en getogen in SA) is een pionier geweest in wegenbouw en ging geen uitdaging uit de weg, zijn passen en weg techniek zijn legendarisch. Serieuze stuurmans-wegen zijn het erfgoed van zijn meesterschap, bijna 900km heeft hij aangelegd. Er zijn wegen die zeker in de top 10 van de wereld staan zoals de Montagu pass als ook de Swartberg pass.
    De kwaliteit van de wegen/asfalt is top door het ontbreken van vorst. Echt ik zou er zo gaan wonen, alleen al voor de wegen.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Andretti Molletti and Jeka like this.
  8. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Woow, jammer dat je niet "even" naar de Kaap kan om te toeren...

    Ik merk bij wat vaker rijden toch dat de wegligging vd BMW t.o.v. de California een enorm verschil is.. Mogelijk kun je met de BMW best hard maar het is veel meer werk. De achteras is domweg te licht en dat merk je in dit jaargetijde erg snel. Ik ga nog eens wat proberen met de wagenhoogte achter. Maar zoals de Cali de bak achterin en dus redelijk 50-50% gewichtsverdeling gaat nooit lukken. Daar zit eigenlijk gelijk het grootste verschil. De M4 is zeker zo snel en schakelt net zo goed. Heeft veel meer luxe en een kwalitatief erg goede afwerking. Als je een snelle luxe cabrio zoekt en geen Ferrari centjes hebt is dit zeker een perfect alternatief! Omgekeerd ik vraag me soms wel eens af of de Cali het dubbele waard is ;)
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Andretti Molletti likes this.
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zondag zijn er vast weer voldoende Herfstfoto's Dre :)
     
    Andretti Molletti likes this.
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  12. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Prachtige foto Harry
     
    Harry-SZ likes this.
  13. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    lol, mooi man!
    Even naar zuid-Spanje (gokje) geknald met de Scuderia?
     
  15. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Daar wonen we de komende 2 jaar sowieso - dus sort of, ja. Hoewel ik de Scud niet zelf naar Spanje gereden heb; ik heb 'm mooi (dicht) laten transporteren samen met wat andere auto's :)
     
  16. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
  17. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Helaas is het filmpje te groot…
    Maar wat een heerlijke 100% auto is dit. Beleving echt op een ander level dan de auto’s die ik tot nu toe heb mogen rijden.
    En uiteraard heeft Alex weer zijn reputatie eer aan gedaan
     
    EnzoItaly likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
  20. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  21. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian

Share This Page