"Piene Velocita Italia" FerrariChat Italiatrip 2012 (16-22 mei 2012) | FerrariChat

"Piene Velocita Italia" FerrariChat Italiatrip 2012 (16-22 mei 2012)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Apr 3, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1 henkie, Apr 3, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    "Vol gas door Italie"

    Het is weer een feit... we gaan weer met een aantal mensen van deze site naar het geweldige Italia! En dit zelfs al over 3 weken, woensdag 16 mei. We zijn deze keer weer met 10 Ferrari's present. Voor een groot gedeelte de vaste crew en altijd een paar wisselende mensen. Er staat weer veel op het programma, de Mille Miglia waarvan Jeffrey's vader één van de gelukkige deelnemers is, het nieuwe Ferrari Museo in Modena, Carrozzeria Egidio Brandoli in Montane Rangone etc.. Het gaat vast allemaal goed komen.

    De deelnemers:
    henkie & CorMondial met mijn 360 modena (Cor's 360 spider aankoop gebeurde later.. anders was hij echt niet te houden geweest)
    Erik Souvlaki & Martin omd78 met de 360 spider F1
    Onno Jazzyo & Harald met de 550 maranello (458 wordt helaas later in de maand)
    Robin360 & Monica met de 360 modena F1
    Jeffrey (spyker007) & Carolien met de 328gts
    Hans & Michiel met de 308gt4
    Fred (328gts1987) & Wilma met de F430 spider F1
    Pieter Hol & Els met de 456 gt
    Mike Law & Suuz met de 360 spider (Challenge Stradale blijft thuis vanwege het mooie weer)
    Maurik & Paulus348 met de F430 F1

    Een paar mensen gaan op zondag helaas al naar huis vanwege hun werk. Dat is jammer maar zulke dingen houden wij altijd.
    Wij hebben er voor gekozen om weer ouderwets met de trein te gaan van Dusseldorf naar Innsbruck. Terug gaan we over Bolzano Bosen. Twee mensen gaan zelf naar huis rijden, dat kan ook natuurlijk ;)

    Deze keer zullen wij maar liefst op 3 lokaties verblijven.
    De eerste is de welbekende Dei Grippi in Sona/Oliosi. Hier zijn wij al vele malen tot groot genoegen geweest. Wij zullen hier op de aankomstdag in Italie blijven slapen. Dit vanwege de start van de MM.
    De tweede en derde nacht in Italia zullen wat zuidelijke worden doorgebracht, in de Appenijnen. Hier hebben wij zelfs een complete villa afgehuurd met personeel en restaurant wat zich natuurlijk de poten onder hun lijf vandaan moet lopen voor ons.

    Ook is er een wachttoren om te kijken en te luisteren tot hoever wij de omgeving gek kunnen maken met onze tubi's en aanverwandten. Een prachtige locatie, zie de plaatjes hier onder. Villa Moorings in Barga.
    De laatste nacht in Italie is bij het Lago d'iseo. Hotel Bredina. Hier moet ik nog wat leuke plaatjes van zoeken.
    Natuurlijk slapen wij ook nog de heen en terugreis in de trein. Het was nog een heel gedoe om de trein te regelen want DB cancelde de Alessandria bestemming vanwege "insolvenz". Maar het is gelukt, dan maar weer via Innsbruck.

    Natuurlijk hoop ik nog op een beetje input van de medegangers om weer een aardige draad te hebben om nog vaak op terug te kijken dit jaar.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Dat ziet er idd prima uit Henk, maar de vrienden onder elkaar maken het altijd weer tot een succes en dat gaat over drie weken ook zeker weer lukken.

    Beginnen we trouwens weer met appelmoes en een kers?

    Cor, kom er maar in.........;)
     
  3. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Deze keer ga ik als bijrijder mee. Kan ik me gaan concentreren op het Vutograveren.:D:D
    Als bijrijder meegaan is een andere beleving. Ik heb dit al een keer eerder gedaan. Ik kan tijdens het rijden nu ook een keer van de omgeving genieten. Ik kan me herinneren dat bij eerdere trips we de linker kant van het Garda meer hebben gereden maar dat ik geen water heb gezien ;);) Zo geconcentreerd heb ik gereden aldaar.

    Nog maar 18 nachtjes slapen!!
    We gaan er weer een mooie trip van maken!
     
  4. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik kan me herinneren dat we de westkant van het Gardameer hebben gereden en dat ik alleen maar water heb gezien. Goh, wat regende het toen. :)

    Wat een villa, Henk! Wordt helemaal geweldig.


    Onno
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #5 328gts1987, Apr 29, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    JAAAAAAAAAA. Het is zover. (mooie plaatjes Henk, die had ik zelf nog niet gevonden van de villa) Enfin, we gaan er weer een schitterende trip van maken waarbij Jeff, Caroline, ik en Wilma (als rijdster!) eerder vertrekken. Dit om de vader van Jeff die meedoet als officiele deelnemer bij te staan tijdens de technische keuring (=15mei) maar ook Heidi en Rene die met de 16M aan de tribute deelnemen. Deze keuring is een dag eerder dan de treinaankomst in Innsbruck. Wij hebben hierom moeten kiezen voor een eerdere trein naar Bolzano/Bosen (I) waar wij Maandag 13mei van de trein gegooid worden (een paar dagen te vroeg dus ;))
    Er is dus "wat tijd over" en wat is er nu mooier om met vrienden in een (nieuwe)Ferrari door de Alpen te knallen (sorry, cruisen)....
    We hebben dus gezellig hier gezamelijk een route uitgezet (met de fles Prosecco erbij :D) vanuit Bolzano/Bosen naar Oostenrijk, (klein stukje) Zwitserland en terug Italie in. Enkele berg passen zijn nu nog gesloten maar gaan volgens de voorspellingen half mei open, het gaat nog spannend worden...
    Wij komen daarom een dag eerder aan in Brescia en slapen dan ook 2 nachten op Dei Grippi waar ook Pieter en Els al verblijven met hun nieuwe 456 (hun eerste trip in een Ferrari) en ook Heidi en Rene zijn daar al aangezien zij met de 16M meedoen aan de tribute (en gaan halen uiteraard).
    De route (onder voorbehoud van Timmelsjoch pas) is te zien op deze link.
    http://maps.google.nl/maps?saddr=39100+Bozen+Zuid-Tirol,+Itali%C3%AB&daddr=SS44bis+to:46.89025,11.11146+to:Oetz,+Oostenrijk+to:47.20552,10.76107+to:pfunds,+Oostenrijk+to:Zernez,+Zwitserland+to:Livigno,+Itali%C3%AB+to:Bormio,+Itali%C3%AB+to:pezzo,+Ponte+di+Legno,+Itali%C3%AB+to:Esine,+Itali%C3%AB+to:Br%C3%A9scia,+Itali%C3%AB&hl=nl&ie=UTF8&sll=45.916766,10.700684&sspn=1.156018,2.367554&geocode=Fct7xQIdNU-tACk5NOUQ2p2CRzFwMJEVhwkHBA%3BFcZwywIddLSpAA%3BFQp9ywIdJIypACm9YZQIwsqCRzEAGzEThwkHEw%3BFQw60AIdilGmACn9IBp69iCdRzHS-L73ZqWxjw%3BFZBM0AIdbjOkACkh-y1lJtycRzFoTN98h1CxKw%3BFd2yzAId6OGgACnzjfuVMc2cRzFs5Dg4chHTPQ%3BFcOXyAIdQAmaAClR9wMuxGmDRzH66pbkVsF45A%3BFe84xgId3L6aACkPDspl922DRzH_J9b6o5cUhQ%3BFRYKxQIdTlueACn3AV40WwWDRzFQ7GYuAngGBA%3BFSNQwgIdwomgACmN2HC5zFSCRzEwiMekBHgGCg%3BFTPEvAIdymqcAClfLtn8Rs6DRzFO96pxQckjmA%3BFf7htgIdbP2bACkpw8x3E3aBRzFwDWcuAngGBA&oq=bres&mra=ls&via=2,4&t=m&z=8

    Plaatjes onderweg:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #6 328gts1987, Apr 29, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wilma heeft van de week alle 3 de reserveringen nog na gelopen en de host op de Villa vertelde dat haar vader uitkeek naar de "klassiekers" ;) die we bij ons hebben. Wilma informeerde toen maar gelijk naar de (hart)conditie van de beste man want die gaat een hartverzakking krijgen, een tuin vol met hek dicht....:D
    Er is trouwens aangeboden om een restaurant te reserveren in dit dorp. Wij hebben geen idee hoe groot dat gehucht is en weten ook niets af van het aanbod daar.
    Moeten we die mensen vragen iets te reserveren? Welke avond? Of beide?
    Nadeel is dat indien het programma uitloopt. Ik vermoed dat aankomst op de eerste avond gezien de bezoeken die dag (museum, Carrozzeria) op de villa al niet te vroeg zal zijn en vastleggen is dan niet handig. We kunnen ook onderweg iets tegenkomen toch?
    2e nacht kan wel maar dan moeten we weer (op tijd) terug rijden en als we nu net lekker op een terras zitten (met de MM voor de voeten) is dat ook zuur...

    Nog een plaatje van de Villa 's avonds
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wouw, jullie gaan een hele mooie reis maken, heel veel plezier daar!
     
  8. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ziet er strak uit :) Welk museum en carrozzeria gaan jullie bezoeken?
     
  9. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Dat gaat dus helemaal goed komen daar :)

    Moet hij natuurlijk wel die Stars & Stripes en anderen even vervangen door zijn én onze tricolore.....dan maakt hij zeker vrienden! :D:D
     
  10. [nbsd]wb

    [nbsd]wb Formula Junior

    Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    Kwijl, kwijl; ik ga maar in een stil hoekje zitten janken!!!!¨wat een foto´s.
     
  11. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Eigen schuld, had je maar mee moeten gaan! :) En waarom trouwens in een stil hoekje? ;) Serieus: we gaan jullie missen deze trip. Als ik alleen al denk aan jouw telefoongesprekken met Marc z'n moeder, onbetaalbaar! :D:D
     
  12. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Jij kijkt zeker alleen de plaatjes, hè Peter.....? ;)
     
  13. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Ziet er allemaal toppie uit, hoop zelf ook nog binnenkort naar het museum te gaan kijken.
     
  14. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Geldt zeker voor bepaalde tijdschriften..;)
     
  15. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zit er goed uit allemaal, heb er zin in!

    Gr. Martin
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We kunnen wel een (klap)bedje bij zetten of wil je per se tussenin? :p

    Hoe dan ook wat moeten we "regelen" om je er alsnog bij te hebben? Je kunt samen met Pieter & Els mee oprijden (die hebben ook een 12cil en houden jou met die invalide-pas nog net bij :D:D:D Ik zie Martin nog bleek uitstappen na die bergrit)

    Bovendien hebben we goed geluisterd naar jou adviezen door er een gevarieerd programma van te maken, toch?

    Kortom bekijk de Italy-films nog eens samen met Ria en bel ons dan maar op om uit te leggen waarom je niet mee gaat....(als je dat kunt/durft) ;)

    Fred supersonisch

    Ps hoor hier net van de andere bank dat er een kamer "extra" is geboekt op de Villa, dat excuus kun je dus ook al vergeten :p
     
  17. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    zo, dat zijn A-locaties zeg. Top geregeld weer.
     
  18. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Nog even wachten Fred. Nog 6 nachtjes. ;)
     
  19. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik vond deze ook best aardig, 1 van de 8 hotels die ik in totaal geboekt heb voor de trip:

    http://www.motelpiranha.com/

    :D
     
  20. -Michel-

    -Michel- Formula 3

    Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Ziet er weer heel goed uit! gaat weer een mooie trip worden!Enjoy!
     
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Is het hotel inclusief de dame in het bubbelbad.:):)
     
  22. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    ? Staat in de 2e regel van mijn aankondiging.
     
  23. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Dat zei ik al, alleen de plaatjes........ :)
     
  24. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Dat ziet er allemaal weer helemaal geweldig uit! :cool:
    Veel rij- en ander plezier iedereen!


    Dat is wel 'ns de moeite waard, ben er samen met een groep Ferrariliefhebbers geweest in oktober vorig jaar. Ook Guy was daarbij.
    Niet zo groot maar wel vakwerk wat ze daar afleveren.
    Twee linkjes met een voorsmaakje...
    http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc00290pb.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc00288io.jpg/
     
  25. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het wordt overigens de rechtsgestuurde Boxer die we meenemen. Dan is die ook nog even in Italie geweest voor ik afscheid neem.


    Onno
     

Share This Page