Verzekeringen | FerrariChat

Verzekeringen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by bertdeboer340, Feb 9, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Om Roel zijn draad schoon te houden van overige zaken, hier een draad over verzekeren.

    Ik heb de Volvo al 23 jaar bij Unive verzekerd en altijd tegen taxatie waarde. Ik krijg zelfs van Unive bericht wanneer mijn taxatie verloopt, dit is na 3 jaar.

    Ik kan/kon ik kiezen voor het aantal kilometer per jaar, dat is nu 15.000.

    Uit de polis :
    • Bij deze verzekering hoort een taxatierapport dat geldig is tot 29-11-2024. Tot deze datum gebruiken wij de getaxeerde waarde uit het rapport om bij schade te bepalen of uw personenauto total loss is. Is dat inderdaad het geval, dan ontvangt u de getaxeerde waarde minus de waarde die uw personenauto na de schade nog heeft. Voordat de geldigheid van het taxatierapport verloopt, krijgt u van ons hierover bericht. Is de geldigheidsdatum van het taxatierapport gepasseerd, dan blijft de casco dekking van kracht. Maar de vergoeding bij een total loss of diefstalschade wordt dan gebaseerd op de dagwaarde, die door een expert wordt vastgesteld tijdens de schadetaxatie. Deze vergoeding zal maximaal gelijk zijn aan de taxatiewaarde zoals die op de polis vermeld staat
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik heb sinds kort goede ervaringen met sportwagenpolis, Corvette Z06 C6 met 7.500 km per jaar, drie dekking vaste taxatie waarde voor 930,- per jaar. Alleen klasse 1 alarm.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, Feb 11, 2023
    Last edited: Feb 11, 2023
    Ik heb ook een prijs opgave aangevraagd bij sportwagen polis. Laat wel even weten wat hieruit komt maar condities en voorwaarden zijn redelijk/eerlijk.

    Ben ook nog bezig met alternatieven waarbij opvalt dat verschillende partijen zijn aangesloten bij verzekeraar Turien & Co. maar dat de premies (lees: courtage) verschillen.
    Ik kan via ander kanaal dan waar ik nu zit maar bij gelijk blijvende polis voorwaarde (lees: is bij Turien & Co) iets van €200,-/jaar uitsparen.

    Note: Bij Centraal Beheer willen ze geen Ferrari (tegen taxatie waarde) verzekeren. Dus ik raad iedereen aan daar goed op te letten mocht je bij CB zitten.
    Het wordt bij CB echt (alleen) dagwaarde -/- reststand waarde = uitbetaling.
     
  5. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Goed bezig Fred, ben benieuwd waar je uit ga komen!
    Zoals al geappt zit ik nu bij sportwagenpolis op aanrader van bedrijf waar ik auto gekocht heb. Grootste pre is dat ze niet moeilijk deden over schadevrij jaren die op mijn zakelijke auto staan..... Heb hem nu een jaar dus kan switchen.

    Lijkt erop dat ze bij auto's met een waarde boven de ~75k dit steeds meer beginnen te vragen. Not sure of het te maken heeft met feit dat het een cabrio is ja/nee.
     
  6. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ikzelf heb mijn boot en auto verzekerd bij kuiper verzekeringen op basis van taxatie hebben ze een prettige prijs en goede service. 750 euro voor 7500km p/j

    https://www.kuiperverzekeringen.nl/
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We hebben bij de FerrariOwnersClubNL een taxateur voor donateurs, wie weet is dat handig ...
     
    360Marnix and Ferryducati like this.
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heren,

    Ik ben er nog druk mee maar kan alvast een headsup geven.

    De verzekrings-wereld is een aparte... Zo kreeg ik aanbiedingen met en zonder assurantie belastingen.... van dezelfde bemiddelaar! Dat scheelt wel even 21% en verkijk je dus snel.
    Ook de bestuurders die mogen rijden met de auto is wel een punt van aandacht. Ik kom polissen tegen waarop de maximaal 2! bestuurders vermeld moeten staan (en niet jonger dan 28 jaar).... Dat is tricky als je een keer iemand een pleziertje gunt. Als die dus niet op de polis staat rij je dus onverzekerd! KNAC heeft deze voorwaarde las ik.
    Ook in het eigen risico bedrag is het goed opletten. De ene hanteert "slechts" €150,- maar dat wordt anders als het om een ruit gaat. Dan is het ineens €500,-
    Beetje gek, niet?
    Nog zo eentje: Is je passagier ouder dan 70 jaar dan halveert de uitkering indien deze bij een ongeval schade en/of letsel ondervind. Dit neigt bij mij naar leeftijd-discriminatie maar het staat er wel.

    Ten slotte: Unive en Centraal Beheer verzekeren (zo is mij herhaaldelijk bevestigd) niet op taxatie waarde, alleen dag waarde die na schade bepaald wordt door hun expert (die nog nooit een Ferrari heeft gezien?)...
    Er zijn maar 2 grote verzekeraars die op taxatie waarde verzekeren: Turien & Co of XL insurance. Daar kom je terecht via Assicuro, VLC of Sportcars verzekeringen enz.

    De eerste conclusie (op basis van 4 aanbiedingen) is dat het allemaal niet zoveel uit elkaar loopt qua premies. Grootste verschil wat ik zo zie is max €150,-/jaar en dan moet je nog opletten of het eigenrisico niet extreem hoog is (€1.500,- ipv €500,-)...

    Wordt vervolgt.
     
  9. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Het klopt niet wat je verteld (is) over Univé.

    Ik heb er meerdere auto’s all-risks verzekerd tegen de taxatiewaarde uit het door mij aangeleverde rapport.

    Het staat ook keurig in de oldtimer polis vermeld:

    Image Unavailable, Please Login

    Voor de zekerheid heb ik Univé dit per e-mail laten bevestigen.
     
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Hier Turien, met Lojack eis. Alarm is niet vereist. (Maar voor de zekerheid laat ik die toch eerdaags weer ‘verlengen’/keuren).
    De kleine lettertjes veranderen soms nog wel eens (ongemerkt)….dus altijd scherp blijven, en bij twijfel wat Roel doet, even een mail ter bevestiging vragen. Turien is tot nu toe redelijk gebleken. Univé en KNAC kom ik niet uit met de voorwaarden. Ook niet met de rekening overigens.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dan zou ik graag van jou dat e mail adres willen hebben, ik heb verschillende keren contact gehad (ook per telefoon) en er werd mij echt bevestigd (door verschillende medewerkers) dat het niet kon... Ik ben zelfs nog terug gebeld (om omdat ze niet zeker was en wilde navragen intern) en kreeg weer te horen, alleen dagwaarde. o_O
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Bij mij scheelde het toch ruim 700,- per jaar via sportwagenpolis t.o.v. assicuro of Turien.
     
  13. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Gewoon algemene nummer. Wel moet elke aanvraag beoordeeld worden door de acceptatie afdeling. Misschien helpt het dat ik heel veel pissen bij Univé heb lopen.
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat viel mij ook op maar bij een auto van Ferrari blijkt dat dus niet zo te zijn. Schijnbaar gooit assicuro/Turien alles op een hoop (en maakt dus geen onderscheid in merk) en doet sportwagen polis dat wel. Ik kan het niet anders verklaren. Maar goed dat je het nu in benzine kan omzetten.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee gesproken en die belde mij dus later (na het intern na te vragen) dat een Ferrari of welk merk auto dan ook alleen te verzekeren is op basis van dagwaarde bepaling.

    Je post een gedeelte van een mail die je hebt van hun. Gooi dat email adres maar even op PM naar mij toe. Dan wil ik wel uitzoeken hoe dat zit.
     
  16. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    #16 RJB (holland), Mar 1, 2023
    Last edited: Mar 1, 2023
    Dat stukje tekst komt niet uit een mail maar staat letterlijk in m’n polis. Ik heb er ook bij gezet dat het uit de (oldtimer)polis komt.

    Mail / aanvullende bevestigingen over taxatierapport etc heb ik gekregen na telefonisch contact vanuit:

    [email protected]

    Voor mij hoeft er in ieder geval niets uitgezocht worden want mijn auto is bij Univé gedekt tegen de taxatiewaarde. Als eerder opgemerkt, deze verzekeringen zijn goedgekeurd door de acceptatie afdeling. De eerste lijn mocht dit niet, ze hebben dit intern afgestemd. Waarschijnlijk accepteren ze me vanwege mijn uitgebreide pakket met meer dan 10 verschillende soorten verzekeringen.
     
    ChrisW1 likes this.

Share This Page