WK Formule 1 | Page 10 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wanneer Ferrari er nog eens in slaagt een WDC competitieve auto te construeren, mogen ze wat mij betreft direct Max onder contract nemen!
    Wat die kerel vandaag heeft laten zien was sensationeel. Wat een fenomenaal talent. Die jongen verdient de allerbeste auto die er bestaat. Heel, heel lang geleden nog iemand gezien die er zo hard voor vecht.

Moet je je eens voorstellen tot wat hij in staat zou zijn, mocht hij zo'n F1 Mercedes in handen hebben....

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

+1

Rosberg 3e achter Max was voor Hamilton ideaal natuurlijk. Max kon Hamilton toch niet pakken omdat hij ook goed is in de regen ook nog eens in snellere auto zit en vrij zicht heeft.
    Toen RB die grote fout maakten met die bandenwissel naar intermediates, was dat voor Hamilton natuurlijk sh*t.

3. aero

aero Formula Junior

May 8, 2011
    336
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Max in een Mercedes wordt heel saai, hij begint vooraan en wint de race......

4. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Wederom op het puntje van mijn stoel gezeten vanwege Max zijn '1 man show'. Hij zorgt voor een glans over de sport die Formule1 heet, dit is wat de F1 nodig had en heeft. Dit is wat de mensen willen zien in tegenstelling tot een defensief rijdende Rosberg die het kampioenschap waarschijnlijk dit jaar in een superieure Mercedes naar zich toe zal trekken. Maar dit was ook de manier van racen waarmee Max zichzelf aan een F1 stoeltje heeft geholpen, denk maar aan de Formule3 races in Spa en de Norisring 2 jr geleden.

5. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja of…. Ik had max wel eens in de RB achter Hamilton willen zien aan gaan. Had Intermediate banden (voor de 2e Rode vlag) en dus betere kansen op de overwinning.
    De pech was dat kort na die wissel de baan weer "vol" regende tijdens de rode vlag en hij nogmaals naar binnen moest.

Die (wed)strijd gaan we hopelijk ooit nog eens zien.

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Intermediates zijn maar 2 ronden lang de beste keuze geweest, verder was dat een enorme blunder. Maar beter dit jaar zulke blunders maken dan volgend jaar.

7. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Wel een blunder die heeft uitgepakt in het kijkplezier van vele miljoenen F1 liefhebbers!

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dat maakte alles weer (meer dan) goed idd!! Deze P3 was daardoor leuker dan een saaie P2.
    Maar als het om belangrijke WK-punten gaat, wil je toch die P2 natuurlijk.

9. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik hoop in 2017 op mooie gevechten tussen Max en Hamilton

10. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Nog 1 te gaan toch?

11. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja Mel, komend weekend te Abu Dhabi. Lest = best hoop ik. Dan weer tot maart 2017 wachten voor Australië waarschijnlijk.

Fijne zondag,
    Menno

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Vettel door zeer goede bandenkeuze toch nog 3e ! En Max 4e ...

13. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, dat wel. MAAR Max heeft weer laten zien dat hij van 'planeet X' is na contact met Hulkenberg in de 2e of 3e bocht na de start waardoor Max een spin maakte en geheel achteraan lag. Zeven rondjes later lag hij op P10 en had mazzel dat de 1 stop strategie goed uitpakte waardoor hij lang op P3 lag tot Vettel met super softs ca. 12 ronden voor het einde in de aanval kon en razendsnel eerste Kimi en later Ricciardo voorbij ging. Toen moest Max er aan geloven maar leuk om te zien dat Vettel veel ontzag had voor Max want het duurde best lang voor Vettel de aanval durfde en dat wel weer erg goed deed en een mooie 3e stek veroverde, net voor Max die 4e werd, Ricciardo 5e en Kimi 6e.

In de Q3 zaterdag maakte Max wel 2 keer een kostbare fout waardoor hij op de 6e stek moest starten terwijl het anders zeker de 3e of 4e had geweest.

Oh ja, Luis won de race en Rosberg werd 2e en Wereld kampioen 2016 en verdient daarmee naar mijn smaak een chapeau want de druk was nimmer van de ketel.

14. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een wedstrijd(lustige) Max! Onwerkelijk wat hij weer presteert samen met het team (strategie) want wat was er gebeurd als hij niet gespind was…???

15. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    daar denkt Hamilton ook aan!

16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
  17. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Max niet, die laten ze bij RB niet gaan en Max zal dat zelf waarschijnlijk ook de voorkeur geven. Vettel wil graag en een duitser willen ze bij Mercedes wel. Mogelijk ook Pascal Wehrlein als 2e coureur. Ik denk dat Vettel de beste kaarten heeft. Dan de vraag wie zij SF stoeltje zal nemen??????

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #243 328gts1987, Dec 2, 2016
    Last edited: Dec 2, 2016
    Die zag ik effe niet aankomen…

Afijn, keuzes zijn nooit makkelijk maar dat stoeltje vullen zal ook wel wat veroorzaken. Vettel zou goed kunnen maar of die onder z'n contract uit kan…
    Misschien een rookie uit de AMG merc stal? Vers bloed zou niet verkeerd zijn, zeker niet zoiets als Max. Pascal Wehrlein zou ook kunnen maar heeft nog niet veel laten zien wat indruk maakte.
    Als Vettel overstapt denk ik dat Sergio Perez naar ferrari gaat, Max (helaas) niet. Of zou Carlos Saints als een duiveltje (hij heeft het talent) dat stoeltje pakken...

Ik hoorde ook een gerucht dat Hamilton dreigde op te stappen toen ze elkaar van de baan reden in spanje. Toen is Ocon ineens opgetrommeld bij Force India omdat het mercedes-team bang was dat Hamilton echt niet meer zou starten en er dus mid seizoen een coureur moest komen. Ocon was dus al op de reserve bank gezet om een stoeltje bij Mercedes te (gaan) vullen als dat gerucht waar is.

We gaan het zien!

19. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Zekers, een mooie en interessante ontwikkeling om te volgen..
    Maar als ze echt niemand kunnen vinden wil ik best van de winter even mijn nekspiertjes gaan trainen hoor.
    Dat doet me gelijk aan het karten denken Fred, komt er nog een soort van FOC competitie, uiteraard met goedkeuring van Mel? :)

20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Die komt er Robin! Toevallig vorig weekeind de eerste ideeën geopperd met Marco(s).
    We komen met een datum en lokatie/nieuwe baan, stay tuned.

Ps We hebben geen toestemming nodig Robin hoor, van niemand niet ;)

21. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Mag Tom de wisselbeker al oppoetsen? Hij doet graag weer mee. Desnoods buiten mededinging.

22. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Daar rekenen we op Ed, iedere bekerwinnaar moet zijn titel komen verdedigen (en beker meebrengen). Dat is een "prijs" die bij alle bekers hoort :p

23. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Mooi. Bekers poetsen en kartspullen bij elkaar zoeken, is zo'n beetje het enige waar onze puber spontaan energie in wil steken :D

24. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  25. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Het vraagstuk omtrent het 2e stoeltje bij Mercedes is ondanks het vele geld dat beschikbaar is alles behalve eenvoudig. Dit komt door de benodigde competitie tussen de Mercedes coureurs die nodig is vanwege het benodigde spektakel in het circus omdat iedereen er van uit gaat dat de dominantie van Mercedes ook in 2017 een feit zal zijn. Ecclestone en andere grote belanghebbers bemoeien zich er in niet geringe mate mee. Wehrlein en Bottas lijken geen partij te zijn voor Luis terwijl Alonso, Vettel en andere goden niet willen. Ik verwacht een volgende ronde waarbij vooral Vettel zal worden bespeeld terwijl Ferrari het waarschijnlijk zonder Vettel ook kan stellen echter dan heeft de SF een stoeltje over maar die kan eenvoudiger worden gevuld.

Share This Page