WK Formule 1 | Page 15 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verjaardag van nichtjes leuker, Chris? Laat Karen dat maar niet lezen hier, gaat ze dat meer inplannen :confused:
     
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nee hoor; ik was bij een wijnevenement (Wine Weekend). Voor mij een leuke besteding van een koude en regenachtige zondagmiddag in de herfst.

    Ik vind het vaak prettig om een F1 race live te zien omdat je dan toch wat meer spanning voelt, maar gezien de kwalificatie en de eerdere races op dit circuit vreesde ik al een beetje voor een saaie race en dan is het wel een voordeel om met 30x fast forward snel naar de finish te kunnen gaan :)
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooi ... eerste en derde plek vanmorgen in Melbourne ... maar wat ongelooflijk boring :)
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Behalve die rare actie van Vettel bij de start... Wat ging die weer als een kegelbal van links neer rechts (en ramde bijna weer Max eraf).
    Het was dat Max remde (en daardoor plek vrij hield) om een herhaling van vorig jaar te voorkomen. Daardoor verloor Max ook zijn 4e plek aan die Haas.

    Wat een drama ook voor het Haas team, 2 wheelguns (of zijn het de moeren zelf) die dienst weigeren? Hoe dan ook, ze deden goed mee en reden Renault en Torro Rosso naar achteren. De redbulls konden ze goed afhouden maar dat leek meer met de baan (geen inhaal ruimte) te maken te hebben dan met de auto's zelf. Hoewel de Haas er wel als Hazen :p vandoor gingen met die Ferrari motoren achterin.

    Hamilton deed weer raar, onder safety verlies je een plek omdat jij net (tijdens race snelheid) al binnen was geweest. Typisch gevalletje pech en daar kun je niet aan doen, maar hoef je ook niet zo raar over te doen...

    De kaarten zijn geschud en conclusies getrokken: Mercedes heeft nog steeds de sterkste motor (ook nog met quali mode/knopje :rolleyes:, iets waarover Hamilton ook al "raar" deed)
    Ferrari krachtbronnen zijn krachtiger geworden maar zijn er nog niet.
    Redbull heeft (nog steeds) het beste/snelste chassis maar krijgt meer druk van achter (Haas).
    Force India moet nog even terug naar de tekentafel, is nergens meer alsook Williams.
    Sauber is minder afgezakt dan verwacht maar rijdt nog steeds (ondanks Alfa) achterin.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En Alonso was leuk bezig ! :D
     
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat een race hadden we vandaag in Shanghai. Ferrari bleek in de race niet echt sterker dan Mercedes en de order voor Kimmi om Bottas op te houden was naar mijn zin te veel gevraagd en dat Kimmi het accepteerde begrijp ik niet. Bottas wat zaterdag en in de race duidelijk sneller dan Hammilton, was Bottas zo goed of had Hamilton zijn auto niet voor elkaar?
    Tsja, dan Max die het zaterdag goed deed en beloofde dat het zondag wat zou kunnen worden en die kansen bleken na de safety car en een op actie voor nieuwe gele banden veel groter dan voorzien. Max maakte 2 inschattings fouten door te agressief te rijden (mijn mening). Ricciardo profiteerde en maakte wederom geen fouten en won verdiend. Ricciardo was en is een topper die ik graag voor de SF zie rijden. Max heeft in de 2 jaar dat hij met Ricciardo voor Reb Bull rijdt altijd een aanzienlijke achterstand in punten t.o.v. Ricciardo terwijl Max de snellere is. Max moet zich dus meten met een super talent en kan hem alleen verslaan door iets te veranderen tijdens acties en dat lijkt 'meer zelf beheersing' te zijn.
    Leuke race!
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kimi zat volgens mij op een andere strategie die werd aangepast na safetycar. Volgens mij ging Vettel voor 1 stop, Kimi 2 stops maar is dus naar 1 stop gegaan.
    Olaf Mol zat er weer eens flink naast met zijn commentaar en had dat ook niet door.
    Kimi zou zichzelf nooit opofferen voor Vettel. Het kwam gewoon zo uit en zijn Soft's waren op/vielen van de clif op moment dat Botas aansloot.
    Het "leek" dat hij de boel zou gaan vertragen maar het moment was gewoon toeval.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ondanks alles heb ik dit keer weer genoten Menno .... eindelijk weer wat reuring :D

    Max is en blijft een regelrechte smaakmaker ...
     
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Fred, ze zaten oorspronkelijk echt op dezelfde strategie met zelfde banden. Kimi verloor veel per ronde en ging direct naar binnen nadat Bottas was gepasseerd. Kimi had mazzel met de safety car maar had zich opgeofferd voor Vettel, en dat is niet de eerste keer in dit nog maar korte seizoen.
     
  10. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, was een prima race. Max moet niet op deze wijze smaakmaker zijn, dat wordt dan erg kostbaar voor z'n carrière.
     
    Melvok likes this.
  11. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Max heeft het anders mooi naar de kloten geholpen..... Dat hij daar met slechts 10 sec penalty vanafkomt, is een wonder.
    Anderzijds komt Hamilton makkelijk weg door straffeloos Max van de baan te rijden. Het wordt eens tijd dat de FIA niet langer met 2 maten en gewichten werkt...
    Ferrari heeft niet heel slim gehandeld, en dan wordt Ricciardo heel verdiend winnaar.
     
    Fumacher, 328gts1987 and Melvok like this.
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij heeft Hamilton Max niet van de baan gereden; dat was een knullige inhaalpoging van Max op een punt waar het echt niet kon. Hamilton zal hem ook wellicht helemaal niet hebben gezien; Max zat in zijn blinde hoek. Hamilton zal het denk ik ook niet hebben verwacht dat hij daar ingehaald zou worden; de Red Bulls waren veel sneller op hun verse en zachtere banden en ik denk dat iedereen zou hebben verwacht dat ze dan eerst zouden proberen in te halen op de punten van de baan waar je wel kunt inhalen.

    Het verbaast me overigens dat Vettel zo rustig reageerde na afloop van de wedstrijd. Zo'n kamikaze actie van Max kan hem en Ferrari aan het einde van het seizoen potentieel wel het kampioenschap kosten. In plaats van met grotere zekerheid voor Hamilton te finishen, met in waarschijnlijk Kimi daar nog tussen, eindigde Vettel nu een stuk achter Hamilton. Dat scheelt zo rond de 10 punten in hun onderlinge strijd.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Baku 2018 ... P1 voor Vettel !

    Max P5 en Raikonen P6 ...
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ricardo is wel in vorm zeg, verslaat Max nog net met 8/100 en pakt daarmee de 2e startrij. Ik verwacht eigenlijk geen spannende race morgen. Zo'n tombela als vorig jaar (waar Ricardo door won) zullen we wel niet krijgen, helaas.
     
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ricciardo wordt genoemd om stoeltje Kimi over te nemen, zou top zijn. Of Vettel het ook top vindt valt te betwijfelen omdat in Vettel's laatste Red Bull seizoen hij door Ricciardo om de oren werd gereden. Vandaag was Vettel snel maar Kimi was sneller onderweg tot hij het verprutste in de 3e sector (de beruchte bocht 16). Max had geen goede laatste snelle ronde, iedereen verbeterde zich dik behalve Max, en ik las dat hij zijn banden niet goed op temperatuur had.

    Tuurlijk morgen lekker kijken maar hopen dat het een betere race dan 2017 worden.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een race...
    Vettel verspilde zijn podium en de RedBulls hun punten...
    Alonso wint op 2 wielen van stoffel...
    Grojeann kan op zoek naar een nieuwe baan...
    Maar de echte verliezer: Bottas, wat een pech.
     
  17. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nou, wèl tombola, Fred!
    Ook dit keer heeft Max het boeltje aardig naar de kloten geholpen! 2 x van je lijn afwijken (=slalommen) is gewoon onsportief. Ik wacht met spanning af wanneer die snotneus eens keihard op zijn smoel krijgt. Wat een idioot.
    Grosjean anderzijds, is een debiel, je auto onder SC in de muur planten, hoe doe je het?
    En ook dit keer heeft Vettel een immens grote inschattingsfout gemaakt.
    Na de laatste SC, nog proberen Bottas in te halen, getuigt van weinig maturiteit, te weinig kennis van eigen wagen en remmen, circuit.
    Op zich een niet saaie GP, maar omwille van totaal foute redenen.
     
    Melvok likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt allemaal als een zwerende vinger (en sluit als een bus) Otto.
    Het allemaal niet zo mogen gebeuren maar we zaten allemaal gespannen te kijken en dat is wat telt, niet?
    Barcelona is de volgende, een plek waar ik goede herinneringen aan heb op de hoogste plaats :rolleyes:



    En dan knokken de heren coureurs voor deze plek: Pole-position.
    (moet Fred wel zijn plekkie effe afstaan)

    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  19. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem

    En vergeet ook niet de eerdere actie van Max waarbij hij op buigen of barsten Riccardo probeert uit te remmen. Het bleef bij wielcontact maar had ook dramatisch kunnen aflopen. De actie was vergelijkbaar met die op Vettel twee weken geleden. Blijkbaar leert hij het niet.
     
    Melvok likes this.
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Natuurlijk gaat het om ALLLES of NIX ...... maar Max ....... :(

    Allerbeste tijd ... en even later de auto plat ... gelukkig voor Riciardo de Q1 !
     
  21. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Max is een uitzonderlijk talent waardoor hij ongekend snel is maar om WK te worden moet je ook strategisch kunnen denken en handelen. Gelukkig is Max nog erg jong, toch maak ik me in toenemende mate zorgen omdat hij niet snel van z'n fouten leert en ik geen vooruitgang zie in vergelijk met seizoen 2017.

    Ricciardo heeft laten zien hoe goed hij is en heeft de pole dik verdiend.
    Ik wens iedereen een mooie race morgen (15.10 uur).
     
  22. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Max moet opletten dat zijn plek niet vergeven gaat worden.
    Fouten maken mag en kan, maar zoals gisteren mag niet gebeuren. Exact op dezelfde plek als vorig jaar gecrashed.
    Heel Nederland is fan van hem,maar ik steeds minder.
     
  23. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik geloof ook niet meer in een Nederlandse Kampioen binnen aantal jaren. Ricciardo wordt echter ieder seizoen beter en hoop hem bij de SF te zien en eindelijk verlost te zijn van Kimmi en Vettel...
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #374 Melvok, May 27, 2018
    Last edited: May 27, 2018
    Ferrari weer in wat punten, RB maximaal in de picture.

    Toch reed ook Max een mooie race; PR deed het goed !

    Maar eigenlijk een vervelende race, toch ? Idioot stratencircuit ...
     
  25. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De Monaco GP F1 was, is en blijft speciaal. Niet te vergelijken met de andere GP's maar hier wordt behendigheid aangetoond en is een spektakel in dit super smalle korte stratencircuit. Natuurlijk moeten de piloten en hun teams deze GP anders benaderen.

    De SF dient tevreden te zijn en ook Mercedes heeft het maximale er uit gehaald. Max deed het top en heeft de race gelukkig uitgereden.
    De verdiende winnaar is dit F1 weekend: Daniel Ricciardo - terwijl zijn bolide versnellingsbak problemen had en niet alle power voorhanden was, Ricciardo bleef cool.
     

Share This Page