WK Formule 1 | Page 16 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies Menno, super prestatie van Ricciardo om zo te domineren. Het zou zonde zijn hem van renstal te zien wisselen. Max kan zeker nog wat van hem opsteken.
    Een andere (jonge)rijder naast Max in een RB zal alleen maar hem proberen te evenaren en dat is niet in het voordeel van Max.
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik denk ook dat de tegenvallende prestaties van Max en de top vorm van Ricciardo RB aan het denken heeft gezet. Kan best zijn dat hij toch bij RB blijft wat voor Max goed kan zijn maar hem ook in een moeilijke positie kan brengen daar RB met enige regelmaat een jonge nieuwe coureur de kans geeft.
    Ik wil ook graag herhalen dat Vettel niet van het caliber Ricciardo, Alonso en Hamilton was, is en zal worden. Ik durf de stelling aan dat de SF met één van deze 3 heren leider in het WK zou zijn. Ik ben uitgeklaagd:)
     
    Jeka and Melvok like this.
  3. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Top kwalificatie voor Vettel, Max en …………….Bottas. Leuk om te weten is dat Jos en die andere steun en toeverlaat (ben naam kwijt) er dit weekend niet bij zijn …...op verzoek van het RB team in de hoop dat dit Max helpt om...….

    Max heeft maximaal gepresteerd in de 3 trainingen en aldus de kwalificatie, duidelijk sneller dan Ricciardo. Maar de laatste is duidelijk de beste in het kampioenschap van 2017 en ook dit jaar en daarom wordt het vanavond spannend om 20.10.

    Ik wens allen een mooie race!
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Eens Menno, we gaan het zien vanavond :D

    Vettel presteert nu toch ook weer goed ... laten we hopen dat het een goede, spectaculaire race wordt zonder pacecar ...
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Max is altijd snel genoeg geweest maar haalt m.i. veel te weinig de finish zonder problemen onderweg.

    Ik hoop dat hij nu weer niet opnieuw overmoedig wordt en dat hij de Ferrari van Vettel heel laat bij de start.
     
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    that's the problem We gaan het zien en als Max geen domme dingen doet kan het erg mooi worden. Vettel gaat vanaf pole dus voor de NL F1 fans voer voldoende voor een leuke race.
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Op 1 crash (Stroll uiteraard weer) en te vroeg afvlaggen door een topmodel, was het weer een saaie race helaas.
    Maar wel snelste ronde voor Max en P3 is natuurlijk altijd goed.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Toch een pacecar, Vettel weer een eerste plek en Max een prima race zonder schade …. mooi dus …

    Maar ook weer saai verder ...
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als ze nu eens weer een compound band thuis laten, kan het weer feest worden op de baan, toch?
     
  10. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Als ietwat van een soortement ludiek vermaak schreef ik volgende in de F1 thread. De ergste scheldwoorden heb ik er uit gelaten. :D

    The whole bunch of FIA morons found enough reasons to ban the grid girls from F1.
    But an imbecile model that wants to waive a flag, and who can't count till 70, that's OK with you guys? Where is this leading?

    Whiting believes that the starter was misled by the TV graphic that notes the lap that the leader is on, rather than laps completed - which is what happened in a similar situation in China in 2014.

    "I think people who don't work in F1 are sometimes a little confused by the graphic that they see on the screen where it says 69 out of 70," he said.

    "I think that's where the doubt originates. Obviously we need to do a better job of briefing these people." (End of citation)

    Can you believe that this fulltime .... Whiting dares to say this, in 2018?
    What a shortsighted dumb clown you gotta be not to realise to what this could have led?

    -Imagine, by the 69th lap Hamilton would have been 2nd behind Vettel and whilst passing the finishline (for the 69th time), Hamilton would just overtake him , and be with the nose of his Mercedes just ahead of the Ferrari. Vettel being aware enough of the power of his car, counting with the fact that there is one more lap to go... And Vettel defending hard enough to overtake Elton back at the end of the long straight again, knowing that the race is 70 laps. Then this model, this Winnie the Pooh Harlow waves the flag, and legally the race is over, 1 lap too soon.
    That something like that could have happened, in a sport where millions of bucks are at stake, is just beyond imagination.
    Just think one second, that someting like that would have happened, what then, you brainless Whiting?
    What would you have done to keep your chair of head of FIA?
    What then, FIA, F..... I.... A........? :D
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Woow … statement ... en hoe reageerde men hierop Otto ? :)
     
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Mixed en matig. Het lijkt of niemand het nog een zak uitmaakt. FIA is gewoon ruk, Er is van alles dat niet klopt. Maar eer je de PC Amerikanen daar iets over doet schrijven?
     
    Melvok likes this.
  13. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Iedereen al bijgekomen ivm de fantastische overwinning van Max van gisteren? Nou ik ben nog even aan het nagenieten, ook vind ik het heerlijk om dan de buitenlandse pagina's te lezen, minder chauvinistisch en dan toch zo lovend, Go Max!
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was inderdaad (met oranje bril op) een mooie race. Wat waren die tribunes oranje, Harry SZ was erbij (en hebben we sindsdien niets meer van vernomen :rolleyes:)
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Onze vriend Tarek maakte het allemaal mee, inb de lange nachten daar …

    Was afgelopen nacht -door de enorme files (van het circuit richting NL)- pas om 23.30 thuis … :)

    Maar: het was het beste F1 weekend dat hij OOIT mee heeft gemaakt zei hij ...

    Image Unavailable, Please Login
     
    RJ!, evdzwet and Jeka like this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En daar lezen we vast binnenkort een (kort) verslag van hier :rolleyes:
     
    Jeka likes this.
  17. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Wat een overwinning van Max, alle criticasters staan na de laatste 3 races in de zwijgstand, jammer want ik had van die gek van een Villeneuve nu ook z'n commentaar willen horen. Ja, ook ik was begonnen te twijfelen maar wat heeft Max - natuurlijk vooral in de laatste GP - laten zien over wat voor een uitzonderlijk talent hij beschikt. Hij is verschrikkelijk snel, kan zijn banden geweldig managen, doet de mooiste inhaalacties en zegt dan tegen z'n team - als net 20 jarige junior - dat hij het wel redt en het zal managen gedurende 20 rondes. Toch denk ik wel degelijk verschil te hebben gezien tussen de super acties van de laatste races en de wilde acties eerder dit seizoen. Heeft hij wat geleerd?...……..Absoluut. Nu 3 punten nog maar van Daniel Ricciardo verwijdert en dat zou hij nog moeten overbruggen om van dit 2018 seizoen een heel mooi succes te maken. Vergeet niet dat Ricciardo één der beste F1 piloten is die enige jaren geleden Vettel alle hoeken van alle circuits heeft laten zien.
    Tuurlijk mooi dat Ferrari de2e en 3e plek pakte maar wat had de SF kunnen bereiken als zij over Max en Ricciardo konden beschikken. Ik denk dat Hamilton dan al een flinke achterstand had met de terechte verwachting dat de SF het seizoen in z'n zak had. Volgend jaar hopelijk Leclerc die naar verwachting Vettel zal dwingen er een schep bovenop te doen.
    Bottas doet het in de laatste races ook goed maar ik vraag me niet voor de eerste keer af of Hamilton soms minder gemotiveerd is. Droevig te zien hoe moeilijk hij inhaalt. Dat komt door de afstelling van de zilverpijl maar het gebrek aan recente ervaring met inhaalacties en persoonlijke motivatie om alles te geven wellicht ook.

    We worden verwend want komend weekend Silverstone en die kent bochtencombinaties die top zijn voor Red Bull en Max.
     
    Melvok likes this.
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe laat is Silverstone F1 Menno ?
     
  19. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    lol
    Het was een fantastisch weekend idd!
    Max lag steeds op P5 in de VT's en de Quali, dus we hadden niet veel verwacht (ja maximaal podium) en dan wint hij gewoon. :)
    Qua organisatie etc is Oostenrijk een goede GP om eens te bezoeken. Wij hadden amper files van en naar het circuit.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mmmmmmmmmmmm … Max in zijn eerste ronde uit de baan geknald … kan dus niet trainen vandaag …

    Kimi doet het erg goed in Silverstone … Hamilton 2e en Vettel 3e (nu nog, om 15.30 uur) … Ricardio 4e.

    Het is sinds 1976 niet zo warm/heet geweest op dit circuit hoorde ik ...
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Enige nieuws op dit moment (Q1) … Vettel klaagt over nek klachten ….
     
  24. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, maar desondanks een nette 2e plek op de grid en Kimmi 3e. Max heeft het goed gedaan met een voorspelbare 5e plek hier terwijl Ricciardo in Q3 geen RDS had (in Q2 was zijn gat met Max echter ook best groot).

    Morgen kan het een spannende start worden maar vooral hopen dat de bolides heel blijven!
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet allemaal toch Menno? Je weet dat scuderia goed scoort als Benz uitvalt, Max wint dan zelfs ("normaal" gesproken :p)
     

Share This Page