WK Formule 1 | Page 35 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. modena82

    modena82 Karting

    Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/77899/grand-prix-van-bahrein-dit-weekend-gratis-te-bekijken-via-f1-tv/


    Dit weekend gaat het na lang wachten gebeuren: de start van het veelbelovende Formule 1-seizoen. Voor de openingsraces in Bahrein (18-20 maart) en Saoedi-Arabië (25-27 maart) biedt F1 TV Pro een gratis proefperiode van 7 dagen. Daarmee kun je als Nederlander dus de eerste race van het seizoen helemaal gratis bekijken.

    De 7 dagen proefperiode van F1 TV PRO is gunstig voor iedere Nederlander die op dit moment nog op zoek is naar een alternatief voor het kijken van het nieuwe seizoen. De proefperiode laat je kennis maken met alle functionaliteiten van het PRO-abonnement, met exclusief toegang tot boardcamera’s, teamradio en livetijden.
     
  2. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Wij hebben een abonnement bij Viaplay afgesloten voor €99 per jaar. Geen gedoe met streamen en zo.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  3. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy

    F1 pro heb ik zelf al een 3/4e jaar draaien, sinds ik overgestapt ben naar KPN glasvezel. Zelf gebruik ik de casting functie om het gewoon op de TV af te spelen wat verder feilloos werkt.
    Leuke is dat je ook (gelijktijdig) onboard beelden kunt bekijken op bijvoorbeeld een tablet of telefoon. Je kunt switchen qua commentaar taal.

    Alleen is sinds de overgang naar Via play het Nederlandse commentaar niet beschikbaar de eerste maanden. Mij zelf maakt dat weinig uit maar ik kan me voorstellen dat mensen dit een probleem vinden.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heb je dat via Ziggo afgesloten? of direct met ViaPlay?
    Kun je dan ook opnemen/later kijken? Of moet je dan de wekker zetten?
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zie dat overstappen naar KPN niet de oplossing biedt wat betreft kijken.
    Op de KPN site staat:

    Image Unavailable, Please Login

    Weet iemand (Mike?) hoe dat zit bij Ziggo, via kanaal 200?



    .
     
  6. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Direct bij Viaplay. Je download de Viaplay app op je TV en daarmee kan je alles kijken (live en terugkijken). Opnemen is niet nodig. Heb nu net de eerste training Bahrein (die al afgelopen is) hier aangezet :) Programma aanklikken en “starten vanaf begin”.
     
    Harry-SZ likes this.
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #857 rob.kruiswijk, Mar 18, 2022
    Last edited: Mar 18, 2022
    Fred,

    Heb ViaPlay gekozen, de F1 test dagen kun je ook terug kijken dus verwacht dat je races ook terug kan kijken als Viaplay dat niet doen kost dat weer klanten, de F1 uitzend rechten zijn al betaald en het hele idee achter een streaming dienst is on-demand en terug kijken.

    De Viaplay app wordt op heel veel apparaten ondersteunt IOS en Android telefoons/tablets maar ook samsung TV’s (> 2016) android TV, Apple TV, PC browsers etc.

    F1 Live uitzendingen opnemen bij Ziggo media box, andere kabel STB en Ci+ kaart met hardisk kan alleen via kanaal 200 zolang F1 daarop uitgezonden wordt.

    Het Viaplay abonnement kun je ook activeren op je Ziggo media box.

    Voor zover ik weet released en ondersteunt Viaplay geen apps op het RDK software platform welke Liberty Global (eigenaar van 50% VodafoneZiggo en 100% Formula 1 ) gebruikt in de media boxen. Ik verwacht dat Liberty Global de Viaplay App zelf integreert en ondersteunt op de media boxen van Vodafone /ziggo net zoals ze dat doen voor bijvoorbeeld Netflix en andere apps. Ook dat zal wel goed gaan werken anders heb je tijdelijk een backup kanaal 200 voor de live uitzendingen.

    Tja…. Nadat Max Verstappen erg populair werd bood Vodafone/Ziggo niet genoeg geld aan Liberty Global voor de Nederlandse F1 uitzend rechten welke eerder gratis te zien waren bij een Ziggo TV / internet abonnement. (Gek he?)

    ViaPlay bood meer voor de Nederlandse F1 uitzendrechten aan Liberty Global met goedkoper commentaar kosten.

    Dus uiteindelijk wordt er weer veel meer verdient aan de F1 terwijl alle kosten lager worden. Liberty Global is hier dus de grote winnaar.


    BTW.
    Het zou mij niets verbazen als de Ziggo/Vodafone Joint Venture zijn langste tijd gehad geeft en dat Vodafone de aandelen Ziggo overneemt.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het interactieve TV platform wat KPN gebruikt is custom made, ik heb dit platform verkocht vanaf 2004 in EMEA. Ook KPN gebruik het nog steeds en moet nu de Viaplay app zelf integreren en dat kost tijd, knaken en is een veel grotere uitdaging als bij de Ziggo media box.

    De Nordic Entertainment Group stelt waarschijnlijk tijdelijk de F1 Live TV rechten beschikbaar zonder opname of terugkijken functie. Het zelfde verhaal dus als bij Vodafone/Ziggo Mediabox.

    Kanaal 200 kun je wel opnemen met een Ci+ kaart en harddisk of op een niet Ziggo STB met smartcard + harddisk en blijft tijdelijk.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tijdelijk gekozen voor F1 TV streaming en daarmee naar de eerste kwalificatie gekeken (zonder dat getetter van Olaf).

    Het bevalt goed om via F1 TV te kijken. Je kunt schakelen tussen rondetijden, on board beelden enz. Door de streaming ook op je mobiel aan te zetten kun je meerdere dingen tegelijk bijhouden. Het commentaar van F1 is professioneel en zonder teveel herhalingen (zoals bij Olaf).
    Dat gezegd hebbende, ik begreep dat ViaPlay kijkers juist dat commentaar van Olaf miste bij de "nieuwe ploeg" van ViaPlay en daarom massaal de GP-radio erbij aanzette (met Olaf als commentator) waardoor de zender/app overbelast werd....:D

    Afijn, het gaat om de F1 en die is wel veranderd met de nieuwe regels en wagens. Ik vlak Mercedes niet uit maar die hebben een mindere start van het seizoen, zoveel is wel duidelijk. Ferrari doet het heel goed, gelukkig want die staan al te lang droog. Nu dus back in the game en ik hoop dat ze dat vasthouden en iedereen kunnen verrassen. En dan Max, een bijzonder talent in een goede auto lijkt het. Perez werd weer riant verslagen door Max maar kon toch goed meekomen (wat in mijn ogen aangeeft dat de Redbull een goede auto is).
    Verrassend is de snelheid van alle Ferrari-motoren teams zoals Haas. Maar ook de andere waren snel met dat blok. Die krachtbron is dus beter dan die van Mercedes teams. Dat is wel duidelijk.
    Russel reed tot Q3 steeds voor Hamilton maar die deed weer zijn dingetje in Q3 en start als 5e. Best stappen gemaakt en toont zijn talent; never give up.
    Morgen maar kijken wat het gaat worden, ben benieuwd naar de long-run snelheid van de teams. We gaan het zien.

    PS misschien is Bottas wel precies op tijd "uitgestapt" als je nu kijkt naar de uitslag met een Ferrari blok achterin. Russel heeft 3 jaar moeten wachten en stapt in en krijgt het zwaar.
    Gelukkig heeft RB hun eigen krachtbron.
     
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het commentaar van Olav mis ik niet hij maakte het laatste seizoen ook best wat fouten tijdens de live sessies. Aan het nieuwe commentaar ben ik al aan gewent plus dat ik zelf ook wel kan invullen wat ik zie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  11. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Het F1 TV commentaar was prima en mag wat mij betreft zo blijven. Het doet me weer een heel klein beetje denken aan de BBC uitzendingen vroeger met Murray Walker.
     
    328gts1987 likes this.
  12. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Eens! Professioneel commentaar zonder Max bril
    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was een bijzondere start van het seizoen met een verrassende ontknoping (in de laatste ronde).

    Misschien niet wat we allemaal hoopte maar er is wel degelijk een verandering in het (mid)veld en aan de kop. Wie had dat gedacht een Haas als 5e! RB heeft huiswerk te doen (net als Mercedes) en ferrari moet nu gaan waarmaken (na opgeven vorig seizoen) wat ze zeggen.

    Over een week kunnen we weer gaan genieten (hoop ik) van een verrassende wedstrijd. Dit is wat we allemaal willen: wedstrijden die niet te voorspellen zijn, toch?

    Had verschillende momenten waarop de slagorde kon veranderen. Gasly, waardoor er een safty-car de baan op kwam (en LeClerc nog net op tijd banden kon wisselen) voordat Max aansloot met nieuwe banden....
    Ik kreeg even het "gevoel" van vorige (laatste) race met Max en Lewis maar door de virtual safty-car die er tijdelijk was kon LeClerc nog net op tijd wisselen en de leiding houden.
    Was de saftycar gelijk de baan op gegaan was dat anders gegaan (met waarschijnlijk dezelfde uitslag).
     
  14. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Deze race geeft wel hoop op een interessant seizoen.
    Viel me vooral op dat closer racen (het doel van alle aanpassingen) wel echt gewerkt lijkt te hebben!
     
    Melvok likes this.
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb toch nog even een vraag over ViaPlay en dan besteld op de Ziggo box.
    Je kijkt dan de F1 wedstrijden (tot aug) via kanaal 200 van Ziggo die dat kanaal speciaal heeft vrijgegeven.
    Ik heb echter nog niet duidelijk of je dan de wedstrijd kunt opnemen op de DVR in de ziggo box. Heeft iemand ViaPlay op de Ziggo en mij bevestigen hoe dat zit? Ik kijk namelijk niet alle wedstrijden live. En als ik op vakantie ben geweest wil ik gemiste wedstrijden kunnen terug kijken. Dan moet opnemen wel kunnen.

    Ik begreep uit een post (ander forum) dat je de wedstrijd tot 48 uur terug kunt kijken. Voor mij niet voldoende gezien bovenstaande.

    Kan iemand mij duidelijkheid geven?


    Verder zag ik vandaag dat de beide brandstofpompen van RB de oorzaak waren van uitval. Die door de Fia worden uitgereikt... Met de notitie ze zelf maar effe te testen en niet goed dan (zelf?) oplossen???!!! Ik vind dat een rare regeling. Zal waarschijnlijk uit het tijdperk komen van Ferrari die toen meer brandstof kon verbruiken (tijdelijk) om zo strategisch beter te kunnen acteren. Iemand?
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Viaplay zonder Ziggo ... werkte perfect ...
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT een race ... belooft wel wat de komende tijd :)
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik heb toch nog even een vraag over ViaPlay en dan besteld op de Ziggo box.
    "Je kijkt dan de F1 wedstrijden (tot aug) via kanaal 200 van Ziggo die dat kanaal speciaal heeft vrijgegeven.
    Ik heb echter nog niet duidelijk of je dan de wedstrijd kunt opnemen op de DVR in de ziggo box.
    "

    Ik heb geen Ziggo Media box, dus kan dat niet checken voor je, iemand anders hier?

    "Heeft iemand ViaPlay op de Ziggo en mij bevestigen hoe dat zit? Ik kijk namelijk niet alle wedstrijden live. En als ik op vakantie ben geweest wil ik gemiste wedstrijden kunnen terug kijken. Dan moet opnemen wel kunnen."

    Een vriend van mij kijkt F1 via kanaal 200 met CI+ kaart in de TV, Als de TV opnemen ondersteund met een gekoppelde harddisk dan kan je dat altijd opnemen.
    Als je een NIET Ziggo Set Top Box met harddisk hebt (bijvoorbeeld samsung met smartcard + harddisk) moet dat ook kunnen.
    Wel moet je dan in de programma gids kunnen aangeven dat je wilt opnemen, en bij een (smartcard) oplossing is er meestal 3 dagen programma gids beschikbaar.

    in de EU kun je met Viaplay op je tablet, telefoon of PC ook live uitzenddingen kijken en 48 uur daarna. als je een Chromecast stick meeneemt kun het naar een TV streaming. https://help.viaplay.com/nl/viaplay-in-het-buitenland/ Buiten de EU zal je met een VPN moeten werken om te kunnen kijken.



    "Ik begreep uit een post (ander forum) dat je de wedstrijd tot 48 uur terug kunt kijken. Voor mij niet voldoende gezien bovenstaande."
    Dat klopt dus, staat ook op de ViaPlay site en dat is een bummer !! Ook niet voldoende voor mij.

    Ik zal nog een keer kijken of er internet opname mogelijkheden zijn met Viaplay abo.
     
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #870 rob.kruiswijk, Mar 23, 2022
    Last edited: Mar 23, 2022
    Fred,

    https://www.streamwijzer.nl/sport-terugkijken-viaplay-uitzendingen/

    "Ik zal nog een keer kijken of er internet opname mogelijkheden zijn met Viaplay abo"


    Viaplay heeft F1 opname goed dicht getimmerd op IOS. Tablet/iPhone.

    Kan iemand hier kijken of je Viaplay streams op een Android telefoon kan opnemen met de screen recorder? ik verwacht het van niet.

    Ik kan de Viaplay stream opnemen op mijn Mac Book Pro, net even geprobeerd het werkt en er is een keurige mp4 file. Helaas moet je de Viaplay F1 opname dan wel zelf handmatig starten.

    Verwacht dat je de opnames wel ergens van het internet kunt downloaden omdat er veel meer mensen op de planeet later dan 48 uur na uitzending willen kijken.

    BTW:
    Hoe lang kun je de F1 live races terug kijken met F1 Pro? iemand hier die dat weet.
     
  20. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #871 RudyW, Mar 23, 2022
    Last edited: Mar 23, 2022
    Screenrecord op de desktop computer werkt bijna altijd zonder problemen. Maar weet niet of Viaplay via een browser te kijken is?
    Je kunt met minder moeite overigens dit soort uitzendingen van het web halen.

    Oudste uitzending dia je met F1 TV pro terug kunt kijken zijn de 2018 races wat ik zo snel kan zien. Tot 1970 kun je (seizoen) samenvattingen terugkijken.
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    ViaPlay kun je in de browser kijken. De safari browser blokt screen recording.
    Chrome doet dat niet.

    Met Windows zal screenrecording waarschijnlijk makkelijker gaan als het niet vastloopt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt heren, ik ga denk ik voor F1 TV waarop terug kijken mogelijk is. Weet alleen nog niet hoe lang maar ik zie in het menu races van afgelopen jaar dus verwacht dat 2022 seizoen ook terug te kijken is.
    Ik zal echter voor kijken op TV-scherm een oplossing moeten bedenken. Ik kijk thuis op B&O en die zijn niet smart of whatever.
    Ik zal dus een computer/ipad via een HDMI op de TV moeten aansluiten. Dat kan niet met "een kabeltje" begreep ik al aangezien streaming zenders dit niet toestaan.
    Iemand een idee hoe je een iPad op een (domme)B&O tv kunt aansluiten? Ik hoorde iets van apple TV?
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volgens mij is er een F1 pro android TV app beschikbaar. Die kan je op je android TV stick zetten.

    Amazon heeft HD en 4K fire TV sticks met afstand bediening.


    https://www.amazon.nl/fire-tv-stick-4k-max-internationale-versie-streamingapparaat-wifi-6-alexa-voice-remote/dp/B08XY388HX/ref=mp_s_a_1_2?adgrpid=98113963639&gclid=EAIaIQobChMIlsOXo8Pf9gIViOFRCh2Z8wP9EAAYASAAEgKHk_D_BwE&hvadid=424547623128&hvdev=m&hvlocphy=9102729&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=6594041189280134624&hvtargid=kwd-26680316&hydadcr=27386_2003125&keywords=fire+stick&qid=1648151636&sr=8-2

    https://www.amazon.nl/fire-tv-stick-internationale-versie-met-alexa-voice-remote-hd-streamingapparaat/dp/B098J3NXBZ/ref=mp_s_a_1_1?adgrpid=98113963639&gclid=EAIaIQobChMIlsOXo8Pf9gIViOFRCh2Z8wP9EAAYASAAEgKHk_D_BwE&hvadid=424547623128&hvdev=m&hvlocphy=9102729&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=6594041189280134624&hvtargid=kwd-26680316&hydadcr=27386_2003125&keywords=fire+stick&qid=1648151636&sr=8-1

    Het is een goed product en dan kan je ook andere apps laden, Netflix, videoland, Ziggo, youtube etc etc. En heb je dus een smart TV.

    https://www.androidplanet.nl/nieuws/f1-tv-app-android-tv-google-tv/?amp

    Succes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  24. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy

    Als je in de Apple wereld zit is een AppleTV een oplossing. Wel relatief duur als je er alleen F1 mee gaat kijken.
    Een Chromecast is een prima oplossing en kost je €40 oid. Je kunt de F1 TV applicatie gewoon installeren op de chomecast zelf of de race starten door hem te “casten”.
     

Share This Page